بهترین بازی های هیدئو کوجیما

بهترین بازی های هیدئو کوجیما با استفاده از داستان‌های پیچیده، ایده‌های نوآورانه، آثاری هستند که تأثیرات زیادی در صنعت بازی‌های ویدیویی داشته‌اند.

برای معرفی بازی های هیدئو کوجیما ، می‌توان به موضوعات عمیق و پیچیده، نقد اجتماعی و تأملات فلسفی برای ساخت بازی‌های خود اشاره کرد. یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین فرانچایز او، Metal Gear Solid است که سبک مخفی‌کاری دارد.

او در تاریخ 24 اوت 1963 (2 شهریور 1342) در شهر ستاگایا، ژاپن به دنیا آمد. پدرش به عنوان یک دست فروش مشغول به کار بود. وقتی «کوجیما» چهار سال داشت، خانواده‌اش به شهر اوساکا مهاجرت کردند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار بازی، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


هیدئو کوجیما، یکی از معروف‌ترین و تأثیرگذارترین توسعه‌دهندگان و کارگردانان بازی‌های ویدیویی است که به دلیل ساخت سری بازی‌های متال گیر (Metal Gear) محبوبیت دارد.

بهترین بازی های هیدئو کوجیما

در ادامه به معرفی بازی های هیدئو کوجیما را مشاهده خواهید کرد. این لیست به انتخاب تحریریه تیم فیگار نوشته شده است.

بهترین بازی های هیدئو کوجیما

در کل، بازی های برتر هیدئو کوجیما علاوه بر سرگرم کردن بازیکنان، آن‌ها را به فکر و تأمل در مسائل مختلفی که از جمله اجتماعی، فلسفی و حتی محیط زیستی هستند، می‌اندازد. این تلاش‌ها باعث شده تا او به عنوان یکی از توسعه‌دهندگان برجسته و تأثیرگذار در صنعت بازی‌های ویدیویی شناخته شود.

Snatcher

بهترین بازی های هیدئو کوجیما

  • ژانر: ماجراجویی، رمان تصویری، ترسناک
  • تاریخ عرضه: 1988
  • امتیاز: 8.5
  • شرکت سازنده: کونامی (Konami)

Snatcher یک بازی ماجراجویی و ترسناک است که یکی از بهترین بازی های ترسناک هیدئو کوجیما محسوب می‌شود. این عنوان، ابتدا در سال 1988 برای کامپیوترهای شخصی عرضه و سپس در سال 1994 برای کنسول پلی‌استیشن 1 منتشر شد.

داستان Snatcher در دنیایی دیستوپیایی و هولناک اتفاق می‌افتد که در آن انسان‌ها به همراه ربات‌هایی به نام Snatchers زندگی می‌کنند که به طور مخفیانه، انسان‌ها را می‌کشند و جای خود را با آن‌ها عوض می‌کنند. شما در نقش یک مامور پلیس به نام «گیلیان سید» (Gillian Seed) که از یکی از انسان‌های تقلبی است، بازی می‌کنید. گیم‌پلی بازی از نوع ماجراجویی است و شامل انجام تحقیقات، پرسش و پاسخ با شخصیت‌ها و حل انواع پازل‌ها و معماها می‌شود.

Policenauts

بهترین بازی های هیدئو کوجیما

  • ژانر: رمان تصویری، اکشن
  • تاریخ عرضه: 1994
  • امتیاز: 8.3
  • شرکت سازنده: کونامی (Konami)

Policenauts نیز یکی از بهترین بازی های Hideo kojima است که در سال 1994 برای کنسول سوپر فامیکوم (Super Famicom) در ژاپن منتشر و سپس برای بقیه پلتفرم‌ها عرضه شد. داستان این اثر، در زمان آینده با موضوعات علمی و تخیلی قرار دارد.

بازی در سال 2040 میلادی رخ می‌دهد و شما در نقش «Jonathan Ingram»، یکی از پلیس‌هایی که در فضا مستقر هستند، قرار می‌گیرید. هدف شما این است که دوست خود، «لورین» که 15 سال قبل در فضا گم شده را پیدا کنید.

بازی Policenauts موضوعاتی مانند تحقیقات، داستان پیچیده، ارتباط با شخصیت‌ها و حل معماها و همچنین، موسیقی فوق‌العاده و سبک هنری جذابی که از آن استفاده شده، شباهت‌های زیادی به بازی Snatcher دارد.

.P.T

بهترین بازی های هیدئو کوجیما

  • ژانر: ترسناک، روان‌شناختی 
  • تاریخ عرضه: 2014
  • امتیاز: 8.7
  • شرکت سازنده: کوجیما پروداکشنز (Kojima Productions)

.P.T که مخفف Playable Teaser است، یک بازی ترسناک محسوب می‌شود که در لیست بهترین بازی های ترسناک هیدئو کوجیما قرار دارد. این عنوان در مراسم «E3» سال 2014 معرفی شد. داستان P.T. به شکل مستقیم مرتبط با Silent Hills نبود؛ اما محیط و تجربه‌ ترسناکی که این بازی فراهم می‌کرد، برای طرفداران سری بازی‌های Silent Hill بسیار جذاب بود. بازی در یک خانه تاریک و ترسناک روایت می‌شود که بازیکنان باید به طور مداوم از اتاق‌ها عبور کرده و پازل‌ها را حل کنند تا به نتیجه برسند.

یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های .P.T، این است که احساس ترس و وحشت را با استفاده از جزئیات زیادی در محیط، صداها و اتفاقات غیرمنتظره به بازیکنان انتقال می‌دهد. متأسفانه در ماه مارس 2015، به دلیل تضادی که کوجیما با کمپانی «کونامی» داشت، پس از به اتمام رساندن بازی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain، از این شرکت جدا و پروژه بازی Silent Hill لغو شد. این تیزر از فروشگاه PlayStation Store حذف و دیگر قابل دسترسی نیست؛ اما هنوز به عنوان یکی از تجربیات ترسناک برجسته در دنیای بازی‌های ویدیویی شناخته می‌شود.

Death Stranding

بهترین بازی های هیدئو کوجیما

  • ژانر: اکشن، ماجراجویی
  • تاریخ عرضه: 2019
  • امتیاز: 8.5
  • شرکت سازنده: کوجیما پروداکشنز (Kojima Productions)

Death Stranding یک بازی ویدیویی سوم شخص اکشن ماجراجویی است که توسط این کارگران و خالق معروف، توسعه یافت. این عنوان نیز به عنوان بهترین بازی های اکشن هیدئو کوجیما ، در سال 2019 برای کنسول PlayStation 4 و سپس در سال 2020 برای کامپیوترهای شخصی منتشر شد.

داستان Death Stranding در یک آینده دورافتاده و خیالی روایت می‌شود که جامعه به دلیل حوادثی به نام Death Stranding، در معرض خطر قرار گرفته است. این حوادث باعث جدایی بین دنیای مردم و دنیای مرگ می‌شود. شما در نقش «سم پورتر بریجز» (نورمن ریدوس)، به عنوان یک پستچی و همچنین عامل ارتباطی بین مناطق مختلف بازی، وظیفه‌ی انتقال بسته‌ها برای ارتباط بین افراد را دارید.

یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد Death Stranding که آن را تبدیل به بهترین بازی های اکشن هیدئو کوجیما می‌کند، گیم‌پلی و تجربه‌ی خود بازی است. بازیکنان باید در محیط‌های آزاد و گسترده حرکت کرده و با موانع مختلفی مانند طوفان‌های مرگبار و موجودات عجیب و غریب مواجه شوند.

Metal Gear Solid: Peace Walker

بهترین بازی های هیدئو کوجیما

  • ژانر: مخفی‌کاری، اکشن
  • تاریخ عرضه: 2010
  • امتیاز: 8.9
  • شرکت سازنده: کونامی (Konami)

عنوان ششمی که در لیست بازی های برتر هیدئو کوجیما قرار دارد، Metal Gear Solid: Peace Walker است که سبک اکشن، ماجراجویی و مخفی‌کاری دارد. این بازی، توسط شرکت «Kojima Productions» توسعه یافت و توسط کمپانی «Konami»، در سال 2010 برای کنسول PSP منتشر شد.

داستان Metal Gear Solid: Peace Walker بین دو رویداد Metal Gear Solid 3: Snake Eater و Metal Gear Solid قرار دارد. در این بازی، شما نقش «اسنیک» (Snake) یا «Big Boss» را بازی می‌کنید که به دنبال ایجاد یک دولت مستقل برای سرنگونی امپریالیسم آمریکایی است.

این بازی به صورت ماموریت‌های کوچک‌تری تقسیم شده که بازیکن باید آن‌ها را انجام دهد. همچنین، این اثر شامل عناصر سیستم مدیریت منابع و ارتقاء تجهیزات است که این موارد به این عنوان اعمال شد.

بازی Metal Gear Solid: Peace Walker از نظر منتقدان دنیای بازی و بازیکنان، مورد استقبال قرار گرفت و به عنوان یکی از بهترین بازی های Hideo kojima برای کنسول PSP شناخته می‌شود.

Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty

بهترین بازی های هیدئو کوجیما

  • ژانر: مخفی‌کاری، اکشن
  • تاریخ عرضه: 2001
  • امتیاز: 9.6
  • شرکت سازنده: کونامی (Konami)

Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty در سبک اکشن، ماجراجویی و مخفی‌کاری سوم شخص است که به عنوان  عنوانین برتر هیدئو کوجیما شناخته می‌شود. این بازی در سال 2001 عرضه شد و یکی از عناوین برجسته و پرطرفدار در تاریخ صنعت بازی‌های ویدیویی به شمار می‌رود.

داستان Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty، ادامه بازی اصلی را نشان می‌دهد. شما در نقش «رِیدن»، به عنوان یک مامور مخفی، به ماموریتی سخت می‌پیوندید. در این اثر، شما با سازمان‌های مختلف روبرو می‌شوید که به دنبال کنترل یک واحد نظامی پیشرفته به نام Metal Gear Ray هستند.

یکی از ویژگی‌های مهم Sons of Liberty، داستان پیچیده و پرشور آن است. بازی موضوعاتی مانند هویت، اطلاعات، و قدرت را شامل می‌شود که در آن به طور مداوم به چالش کشیده می‌شوند. همچنین، گیم‌پلی بازی شامل ترکیبی از اکشن، مخفی‌کاری و حل معماهای دشوار است که باعث می‌شود تجربه بازی بسیار جذاب و چالش‌برانگیز باشد.

Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty به عنوان یکی از میراث هیدئو کوجیما در تاریخ صنعت بازی‌های ویدیویی شناخته می‌شود و تاثیرات زیادی بر سبک و داستان بازی‌ها داشته است.

Metal Gear Solid 3: Snake Eater

بهترین بازی های هیدئو کوجیما

  • ژانر: مخفی‌کاری، اکشن
  • تاریخ عرضه: 2004
  • امتیاز: 9.1
  • شرکت سازنده: کونامی (Konami)

Metal Gear Solid 3: Snake Eater یکی دیگر از عناوین مخفی‌کاری سوم شخص است که توسط کمپانی «هیدئو کوجیما» توسعه یافت و توسط شرکت «Konami» منتشر شد. این اثر ابتدا برای کنسول PlayStation 2 و سپس نسخه‌های دیگر برای پلتفرم‌های جدید نیز به انتشار رسید.

داستان Metal Gear Solid 3: Snake Eater در دهه 1960 و در زمان جنگ سرد رخ می‌دهد. شما در نقش «مار برهنه» (Naked Snake)، معروف به «Big Boss» قرار می‌گیرید که باید به یک منطقه بیابانی در روسیه برود تا یک دستگاه هسته‌ای را که به دست گروهی از تروریست‌ها ربوده شده را پیدا کرده و جلوی انتقال آن به دست دشمنان را بگیرید.

یکی از ویژگی‌های برتر این عنوان، داستان عمیق آن است. این بازی حاوی تقلب‌های سیاسی، روابط بین افراد و تصمیم‌گیری‌های دشوار است که باعث می‌شود تجربه بازی بسیار جذاب و پرهیجان باشد. همچنین، Metal Gear Solid 3: Snake Eater شامل مکانیک‌های جدیدی مانند مهارت‌های مخفی کاری و غلبه بر محیط زیست است که تجربه بازی را برای بازیکنان عمیق‌تر می‌کند.

Metal Gear Solid V: Phantom Pain

بهترین بازی های هیدئو کوجیما

  • ژانر: مخفی‌کاری، اکشن
  • تاریخ عرضه: 2015
  • امتیاز: 9.3
  • شرکت سازنده: کوجیما پروداکشنز (Kojima Productions)

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain جدیدترین بازی این فرانچایز محسوب می‌شود. این بازی در سال 2015 برای کنسول‌های PlayStation 3، PlayStation 4، Xbox 360، Xbox One و کامپیوترهای شخصی به انتشار رسید.

داستان بازی، پس از رویدادهای Metal Gear Solid V: Ground Zeroes رخ می‌دهد. در این قسمت شما نقش «ونوم اسنیک» (Venom Snake) را دارید که به عنوان مدیر پایگاه مخفی مشغول به کار می‌شود. او به دنبال انتقام از سازمانی است که به او خیانت کرده است.

یکی از ویژگی‌های برجسته Metal Gear Solid V: The Phantom Pain، گیم‌پلی آزاد و بازی‌سازی غیرخطی آن است. بازیکنان می‌توانند به روش‌های مختلف، برای انجام ماموریت‌ها و وظایف خود، به صورت آزادانه در محیط‌های گسترده‌ای حرکت کنند. همچنین، این بازی از امکانات جدیدی مانند توسعه پایگاه و اجرای عملیات نظامی تیمی استفاده کرده است.

Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots

بهترین بازی های هیدئو کوجیما

  • ژانر: مخفی‌کاری، اکشن
  • تاریخ عرضه: 2008
  • امتیاز: 9.4
  • شرکت سازنده: کوجیما پروداکشنز (Kojima Productions)

داستان Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots در آینده‌ای نزدیک و در دنیایی که توسط جنگ و فساد و تبهکاری فراگیر شده، روایت می‌شود. شما در نقش «Solid Snake»، یک عامل بازنشسته ارتش آمریکا، به نام «مار پیر» (Old Snake)، قرار می‌گیرید که باید به دنبال «لیکوئید آسلات» (Liquid Ocelot) که دشمن اصلی ماجرا است، بپردازید.

یکی از ویژگی‌های برجسته Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots، پیچیدگی داستان بازی است که در آن به مسائلی همچون فلسفه، جنگ، فساد و تکنولوژی پرداخته می‌شود. این بازی در سال 2008 برای کنسول PlayStation 3 عرضه شد.

Metal Gear Solid

بهترین بازی های هیدئو کوجیما

  • ژانر: مخفی‌کاری، اکشن
  • تاریخ عرضه: 1998
  • امتیاز: 9.4
  • شرکت سازنده: کونامی (Konami)

می‌توان بدون هیچ شک و تردیدی گفت که بازی Metal Gear Solid، جزء میراث هیدئو کوجیما محسوب می‌شود و رتبه اول را در این لیست دارد. این اثر ابتدا برای کنسول PlayStation در سال 1998 عرضه شد و طرفداران بسیاری در سبک مخفی‌کاری جذب کرد.

در بازی Metal Gear Solid، شما در نقش «سالید اسنیک» (Solid Snake)، که یک مامور مخفی است قرار می‌گیرید و باید به داخل پایگاه Shadow Moses، در آلاسکا فرستاده شوید تا گروهی از تروریست‌ها را که پایگاه را تصرف کرده‌اند، متوقف کنید. داستان پیچیده و جذاب Metal Gear Solid باعث شد تا این بازی به یکی از بازی‌های محبوب و مورد اعتماد در صنعت بازی‌های ویدیویی تبدیل شود.

یکی از ویژگی‌های برجسته Metal Gear Solid، استفاده از تاکتیک‌های مختلف در هر ماموریت است. بازیکنان می‌توانند از روش‌های مختلف برای نفوذ به محیط‌ها و حل معماها استفاده کنند. همچنین، داستان عمیق و شخصیت‌های مهم باعث شد تا این بازی به یکی از بازی‌های کلاسیک و ماندگار در تاریخ صنعت بازی‌های ویدیویی تبدیل شود.

سوالات متداول

بازی جدید هیدئو کوجیما چیست؟

جدیدترین عنوان «کوجیما»، بازی OD است که هنوز تاریخ عرضه آن مشخص نشده. همچنین Death Stranding 2 : On the Beach بازی جدید «هیدئو کوجیما» است که در سال 2025 میلادی (1403 شمسی) عرضه خواهد شد.

بازی هیدئو کوجیما در سال 2024 چیست؟

بسیاری از افراد سوال میکنند که بازی هیدئو کوجیما در سال جدید چه نام دارد؟ باید گفت که کوجیما در 2024 بازی جدیدی منتشر نخواهد کرد و در حال کار روی نسخه جدید دث استرندینگ است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مطلب بهترین بازی های هیدئو کوجیما چه بود؟ آیا شما هم یکی از طرفداران بازی‌های او هستید؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *