بهترین گوشی برای بازی پابجی (PUBG Mobile) ؛ با آرامش خاطر بازی کنید

آیا تلفن همراه شما توانایی پردازش بازی پابجی را دارد یا خیر؟ اصلا چه گوشی برای این بازی مناسب است؟ با نوشتار بهترین گوشی برای بازی پابجی همراه ما باشید.

پابجی یکی از بهترین بازی‌های موبایل به شمار می‌رود که طرفداران زیادی پیدا کرده است. Player Unknown’s Battle grounds که با نام PUBG (پابجی) شناخته می‌شود، یکی از محبوب‌ترین بازی‌ها در سبک بتل رویال به حساب  می‌آید.

این بازی از زمانی که برای کنسول‌ها و تلفن‌های هوشمند عرضه شد، به شهرت چشم‌گیری دست پیدا کرد. محبوبیت ژانر بتل رویا از جایی شروع شد که پابجی برای نسخه iOS و اندروید منتشر شد.

از آنجایی که پابجی با آمدنش تحول شگرفی در صنعت بازی‌سازی به وجود آورد، توجه بسیاری از افراد، اعم از منتقدان و مخاطبان، را به خود جذب کرد.

با وجود آن‌که پابجی محبوبیت بسیار بالایی نزد طرفدارانش پیدا کرده است و به شناخته شده‌ترین بازی در بین گیمرها تبدیل شده اما همچنان حقایقی درباره این بازی پرطرفدار وجود دارد که ممکن از از آن اطلاع نداشته باشید.

اگر شما نیز به انجام این بازی علاقه‌ دارید اما نمی‌دانید که تلفن همراه مناسبی برای پردازش آن دارید یا خیر اصلا نگران نباشید، فیگار در نوشتار جدید خود به معرفی بهترین گوشی برای بازی پابجی پرداخته است.

بهترین گوشی برای بازی پابجی

با آرامش خاطر بازی کنید

بهترین گوشی برای پابجی
بهترین گوشی برای پابجی

درست است که پابجی از گرافیک بسیار خوبی برخوردار است اما برای پردازش و اجرای آن برخلاف اکثر بازی‌ها که به سخت‌افزار و نرم‌افزار سطح بالایی نیاز است، به سیستم سطح بالایی نیاز نیست و اکثر تلفن‌های همراه بازی پابجی موبایل را پردازش می‌کنند.

اما اگر شما یک پابجی باز حرفه‌ای هستید و تمایل دارید که این بازی را با کیفیت بسیار بالا دریافت کنید، قطعا این نوشتار به دردتان خواهد خورد چرا که شما با دانستن اطلاعاتی درباره برخی از تلفن‌های همراه هوشمند می‌توانید برای خرید بهترین گوشی برای پابجی اقدام نمائید.

قطعا نام سیستم و موبایل‌های گیمینگ را شنیده‌اید، این تکنولوژی‌ها توسط شرکت‌های بزرگ طراحی و تولید می‌شوند و از آن‌جایی که قدرت پردازش بسیار بالایی دارند می‌توانند بهترین گزینه برای شما باشند.

نگران نباشید پابجی سخت‌افزار سطح بالایی نیاز ندارد و با وجود این قابلیت، شما می‌توانید انتخاب‌های ارزان‌تری نیز داشته باشید. درست است که اندروید 5 به بالا برای این بازی خوب و ایده‌آل است اما گوشی‌های اندروید 4.3 به بالا نیز مناسب و کار راه بیانداز فوق‌العاده‌ای هستند.

لازم به ذکر است که برای نصب و انجام این بازی به رم بالای 2 گیگابایت نیاز است. برای نمایش بازی نیز پردازنده Snapdragon 625 کافی است اما خب از آن‌جایی که بهتر از آن نیز وجود دارد و این پردازنده حداقل کار را انجام می‌دهد، امکان افت فریم در آن وجود دارد.

اگر می‌خواهید از اتفاق افت فریمتان جلوگیری کنید، باید از تلفن همراهی استفاده کنید که پردازنده Snapdragon 820 را دارا باشد. توجه داشته باشید که تلفن همراهی با حجم بالا انتخاب و خریداری کنید، چرا که حجم پابجی بالا است و در دسته بازی‌های سنگین قرار دارد و برای نصب اجرای آن به حداقل 3 گیگابایت فضای خالی نیاز دارید.

تمام آنچه گفته شد برای گوشی‌های اندروید قابل استفاده بود و اگر شما از آیفون استفاده می‌کنید در ادامه نوشتار بهترین گوشی برای بازی پابجی ما را همراهی کنید.

از آن‌جایی که گوشی‌های آیفون از نمایشگرها و پردازنده‌های بسیار با کیفیتی برخوردار هستند برای بازی پابجی بسیار مناسب‌اند. اما قبل از خرید آن باید به یک نکته مهم توجه کنید که تنها گوشی‌های آیفون دارای iOS 9 به بالا می‌توانند به بازی پابجی موبایل دسترسی داشته باشند.

اگر به دنبال یک گوشی خوب برای بازی پابجی هستید، بخش عمده تمرکز خود را بر روی کیفیت نمایشگر بگذارید تا از سطح گرافیک بالای بازی و روان بودن آن نهایت لذت را ببرید.

برای آن‌که بتوانید پابجی را بهتر اجرا کنید می‌توانید از یک تراشه با سرعت بالا استفاده کنید تا داده‌های گرافیکی را به بهترین نحو و با بیش‌ترین سرعت پردازش کند. پس با ما تا انتهای نوشتار بهترین گوشی برای بازی پابجی همراه باشید.

مشخصات گوشی برای بازی پابجی

بهترین گوشی برای پابجی
بهترین گوشی برای پابجی

اگر برای اجرای بازی پابجی به دنبال یک گوشی خوب می‌گردید باید قبل از اقدام به خرید به نکات زیر توجه لازم را بکنید. این نکات مربوط به بخش‌های مختلف تلفن همراه چون رفرش ریت صفحه نمایش، تاچ سمپلینگ ریت صفحه نمایش، اینترنت مورد نیاز گوشی و باتری و سیستم خنک کننده می‌شود. برای اطلاع از جزئیات بیشتر، با ما تا انتهای نوشتار بهترین گوشی برای بازی پابجی همراه باشید.

رفرش ریت صفحه نمایش

بهترین گوشی برای پابجی
بهترین گوشی برای پابجی

نرخ نوسازی تصویر در بازی پابجی به طور پیش فرض با 60 هرتز اجام می‌شود. البته در نسخه جدید این 60 به عدد 90 هرتز، تغییر پیدا کرده است. قطعا تا الان متوجه شده‌اید که برای این بازی نیاز به نمایشگر با نرخ نوسازی بالایی نیست.

اما همانطور که تست‌هایی که بر روی گوشی‌ها با رفرش‌ ریت متفاوت انجام شده، ثابت کرده‌اند، نمایشگرهای دارای رفرش ریت 120 هرتز عملکرد مناسب‌تر و بهتری خواهند داشت.

تاچ سمپلینگ ریت صفحه نمایش

گوشی خوب برای بازی پابجی
گوشی خوب برای بازی پابجی

یکی دیگر از نکاتی که باید برای اجرای این بازی مورد توجه قرار دهید، قابلیت تاچ آن است. در بازی‌هایی چون پابجی که رقابتی هستند و سرعت عمل در آن‌ها تاثیر بسیار زیادی دارند، هرچقدر بازخورد لمسی صفحه نمایشگر بیشتر باشد خب به طبع بهتر است. پس بهترین گوشی مخصوص PUBG Mobile تلفن همراهی است که نرخ نمونه برداری لمسی در نمایشگر آن زیاد است.

اینترنت مورد نیاز گوشی

گوشی خوب برای بازی پابجی
گوشی خوب برای بازی پابجی

اینترنت، حرف اول را در نصب و اجرا این بازی می‌زند. قبل از انتخاب و خرید گوشی توجه کنید که حتما نسل پنجم اینترنت را پشتیبانی کند، چرا که خبرها حاکی از آن است که به زودی در سراسر ایران اینترنت فایو جی ارائه خواهد شد.

در ایران کلا سرعت اینترنت بسیار پایین است و این خود به تنهایی آدم را اذیت می‌کند پس بهتر است با انتخاب درست گوشی هوشمند خود، شرایط را برای خودتان سخت‌تر نکنید.

باتری و سیستم خنک کننده

گوشی خوب برای بازی پابجی
گوشی خوب برای بازی پابجی

بازی پابجی از آن‌جایی که حجم زیادی از اطلاعات را در تراشه رد و بدل می‌کند، گرمای زیادی را نیز از خود تولید می‌کند، برای همین به یک باتری قوی و سیستم خنک کننده خوب نیاز دارید.

پس همانطور که گفته شد در خرید تلفن همراه خود توجه کنید که گوشی از باتری بزرگ و سیستم خنک کننده خوبی برخوردار باشد تا در هنگام بازی و درست در نقطه حساس آن، باتری خالی نکند و شما را از بازی محبوب خود محروم نکند.

در ادامه نوشتار بهترین گوشی برای بازی پابجی لیستی از بهترین‌ها برای شما قرار داده شده است که می‌توانید با مطالعه آن و مقایسه قابلیت‌ها به راحتی انتخاب خود را بکنید.

ایسوس ROG Phone 2

بهترین گوشی مخصوص PUBG Mobile
بهترین گوشی مخصوص PUBG Mobile

گوشی ایسوس ROG Phone 2 یک گوشی هوشمند بسیار خوب برای بازی پابجی محسوب می‌شود. ویژگی‌های خوب و کاربردی این دستگاه باعث شده است تا برای بازی‌های مختلف مورد استفاده قرار بگیرد و در دسته گوشی‌های گیمینگ جای گرفته است.

پردازنده گوشی ایسوس ROG Phone 2 هشت هسته‌ای 855 پلاس است که پردازشگر قدرتمندی به شمار می‌رود و با استفاده از آن می‌توانید به راحتی بازی را اجرا کنید.

این گوشی با دارا بودن قابلیت Air Trigger برای کنترل بهتر صفحه موبایل بسیار مناسب است. رم 12 گیگابایتی این گوشی در کنار 512 گیگابایت حافظه داخلی به شما این امکان را می‌دهد تا به راحتی بازی پابجی موبایل را نصب و اجرا کنید.

سیستم خنک کننده این گوشی بسیار بهینه است و در واقع یکی از بهترین نکات آن به حساب می‌آید که باعث می‌شود از داغ شدن تلفن همراه شما در حین انجام بازی جلوگیری کند.

باتری این گوشی با ظرفیت 6000 میلی آمپر ساعت برای بازی پابجی موبایل بسیار مناسب است. از طرفی صفحه نمایش 6.6 اینچی AMOLED آن را به بهترین گوشی مخصوص PUBG Mobile تبدیل کرده است.

سامسونگ Galaxy Note 10 Plus

بهترین گوشی های سامسونگ برای پابجی
بهترین گوشی های سامسونگ برای پابجی

یکی دیگر از گوشی‌‌هایی که در لیست بهترین گوشی برای بازی پابجی فیگار قرار می‌گیرد، سامسونگ Galaxy Note 10 Plus است که یکی از بهترین گوشی های سامسونگ برای پابجی به شمار می‌رود.

Galaxy Note 10 Plus یکی از محبوب‌ترین موبایل‌های سری گلکسی به حساب می‌آید. این تلفن همراه بسیار قدرتمند است و برای اجرای بازی‌های سنگین مناسب هستند.

رم 12 گیگابایتی و صفحه نمایشگر  6.8 اینچی Super AMOLED با وضوح تصویر بالا این گوشی یکی از بهترین قابلیت‌های آن به شمار می‌رود. CPU هشت هسته‌ای اسپندراگون 855 و یا اگزینوس 9825 این گوشی بازی سنگینی چون پابجی را به راحتی اجرا می‌کند.

قابلیت Game Booster و قلم اس پن آن بسیار کاربردی این گوشی باعث شده که در فهرست بهترین گوشی برای بازی پابجی قرار بگیرد. درست است که این گوشی ویژگی‌های مثبت بسیاری دارد اما یک نکته منفی و قابل تامل دارد و آن قسمت بالای آن است گرچه به نسبت کارآیی و قابلیت‌هایی که دارد این قیمت برای آن مناسب است، اما خب همه توانایی خرید آن را ندارند.

وان پلاس 7 Pro

بهترین گوشی مخصوص PUBG Mobile
بهترین گوشی مخصوص PUBG Mobile

گوشی OnePlus 7 Pro به هیچ وجه برای گیمینگ طراحی نشده است اما ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن باعث شده که گیمرهای زیادی از آن به عنوان یک گوشی گیمینگ استفاده کنند.

OnePlus 7 Pro یک گوشی مناسب برای بازی پابجی موبایل به حساب می‌آید چرا که ضمن کارایی‌های لازم آن برای نصب و اجرای بازی پابجی، قیمت معقول مناسبی نیز دارد.

این گوشی دارای رم 8 یا 12 گیگابایتی و پردازنده قوی اسپندراگون 855 است و صفحه نمایشی شبیه به موبایل‌های سری گیمینگ دارد. اسپیکرهای قوی آن یکی دیگر از ویژگی‌های این گوشی به شمار می‌رود و این یکی دیگر از دلایل محبوب شدن آن نزد بسیاری از گیمرها است.

آیفون 11 پرو مکس

بهترین گوشی های آیفون برای پابجی
بهترین گوشی های آیفون برای پابجی

آیفون 11 پرومکس یکی از بهترین گوشی های آیفون برای پابجی محسوب می‌شود. قطعا شما نیز می‌دانید که این گوشی هوشمند چه ویژگی‌های خاصی دارد که برای اجرای بازی پابجی موبایل مناسب است.

رم 4 گیگابایتی و صفحه نمایش 6.5 اینچی Super Retina XDR OLED با وضوح بالای تصویر این گوشی یکی از بهترین ویژگی‌های آن به شمار می‌رود.

باتری این تلفن همراه هوشمند عمر طولانی دارد و در کنار پردازنده هشت هسته‌ای 7 نانومتری A13 Bionic، لگ کمتر در مقایسه با سیستم‌عامل‌های اندروید به یکی از محبوب‌ترین گوشی‌های گیمینگ تبدیل شده است.

هواوی P30 پرو

مشخصات گوشی برای بازی پابجی
مشخصات گوشی برای بازی پابجی

هوآوی با طراحی گوشی‌های هوشمند متنوع و جذاب توانسته طرفداران زیادی را به خود جذب کند. گوشی هوآوی مدل P30 Pro در سال 2019 میلادی وارد بازار شد.

از جمله قابلیت‌های این گوشی می‌توان به صفحه نمایش با اندازه 6.5 اینچی OLED، رم 8 گیگابایتی، حافظه داخلی 128 و 256 با طول عمر مناسب باتری اشاره کرد. این صفات خوب و منحصربه‌فرد در کنار پردازنده کایرین 980 او را به یک گوشی کاملا مناسب برای بازی پابجی تبدیل کرده است.

وان پلاس 9 پرو

مشخصات گوشی برای بازی پابجی
مشخصات گوشی برای بازی پابجی

این گوشی به دلیل توانایی ویژه‌ای که دارد به بهترین گوشی برای بازی پابجی تبدیل شده است چرا که به خوبی می‌تواند این بازی را اجرا و پردازش کند.

تراشه‌ای که در این گوشی اندروید به کار رفته است، مناسب‌ترین تراشه گوشی‌های اندروید به حساب می آید. اسنپدراگون 888 به کار رفته در این گوشی موفق شده است امتیاز 798549 از تست بنچمارک انتوتو را به دست آورد.

از دیگر نکات مهم و قابل توجه این تلفن همراه آن است که می‌تواند اینترنت 5G را به راحتی پشتیبانی کند. لازم به ذکر است که باتری 4500 میل برای این گوشی به کار گرفته شده است و برای شارژ آن می‌توانید از فست شارژ 65 واتی استفاده کرد، تا در کمتر از نیم ساعت به طور کامل پر و شارژ شود.

یکی دیگر از مهم‌ترین امکانات نرم‌افزاری این گوشی حالت پرو گیمینگ مود آن است که کارکرد گوشی را برای گیم بهینه‌سازی می‌کند و قادر است اعلانات را لغو کند.

توانایی تنظیم رفرش‌ریت نمایشگر با محتوا یکی دیگر از قابلیت‌های مثبت این گوشی به شمار می‌رود. در این تلفن همراه سیستم خنک کننده‌ای وجود دارد که از داغ شدن آن جلوگیری می‌کند و این یک ویژگی بسیار خوب است چرا که داغ شدن بیش از اندازه آن باعث صدمه دیدن پردازنده می‌شود.

آیفون 12 پرو مکس

بهترین گوشی های آیفون برای پابجی
بهترین گوشی های آیفون برای پابجی

همانطور که قبلا به آن اشاره شد گوشی آیفون یکی از بهترین گوشی‌ها برای بازی پابجی به شمار می‌رود. قبلا نیز گفته شد که یکی از مهم‌ترین نکاتی که در اجرای بازی پابجی باید به آن توجه داشت تراشه است.

نخستین چیپست پنج نانومتری که در دنیا تولید شد A14 Bionic اپل بود که در تمام گوشی‌های سری 12 از آن استفاده شد. بنابراین این مدل گوشی به شما کمک می‌کند تا بتوانید به راحتی از بازی پابجی نهایت لذت را ببرید. البته نکته قابل توجه آن است که رفرش ریت شصت هرتزی موجود در این گوشی ممکن است در روند بازی اندکی مشکل ایجاد کند.

آیفون SE

بهترین گوشی های آیفون برای پابجی
بهترین گوشی های آیفون برای پابجی

گوشی هوشمند Iphone SE در واقع بهترین گوشی برای بازی پابجی به شمار می‌رود. پابجی برای سیستم‌عامل ای او اس بیشتر مورد بهینه سازی قرار گرفته و روی گوشی‌های آیفون خودش را بهتر نشان می‌دهد.

به همین دلیل نیز کاربران این سیستم عامل رضایت بیشتری از این بازی دارند. البته این گوشی مانند پرچمداران دیگر برندها کیفیت بالایی دارد، اما در برابر دیگر گوشی‌های اپل یک محصول میان‌رده محسوب می‌شود.

هوآوی nova 7i

مشخصات گوشی برای بازی پابجی
مشخصات گوشی برای بازی پابجی

گوشی هوشمند Huawei nova 7i یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین‌های شرکت تولید کننده موبایل هوآوی محسوب می‌شود. مهم‌ترین ویژگی این گوشی این است که توانسته در تست بازی پابجی خود را به خوبی نشان دهد.

نمایشگر این گوشی از نوع LTPS IPS LCD است که از رفرش ریت تصویر تا شصت هرتز پشتیبانی خواهد کرد. تراشه Kirin 810 که در آن به کار رفته شده است، عملکرد بسیار خوبی دارد و در این زمینه خود را به خوبی نشان داده است و پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G52 MP6 نیز باعث شده که بازی بسیار روان اجرا شود.

شیائومی Mi 11 Ultra

بهترین گوشی برای بازی پابجی
بهترین گوشی برای بازی پابجی

mi 11 ultra یکی از بهترین گوشی های شیائومی به حساب می‌آید که برای بازی پابجی مناسب است. این گوشی امکانات و ویژگی‌های بسیار منحصر به فرد و جذابی دارد. در این گوشی از چیپست اسنپ دراگون 888 استفاده شده که تجربه بسیار خوبی در هنگام بازی به دست خواهید آورد.

پوکو X3

بهترین گوشی برای بازی پابجی
بهترین گوشی برای بازی پابجی

این گوشی با وجود قیمت بسیار معقولی که دارد می‌تواند یکی از بهترین و به صرفه‌ترین گزینه‌ها برای انتخاب باشد. همچنین سیستم سخت افزاری و نرم افزاری بی‌نظیری که دارد توانسته بازی پابجی را به بهترین نحو اجرا کند. این موبایل با داشتن صفحه 6.6 اینچی به خوبی در دست جا می‌شود و ساختاری بسیار مناسب برای استفاده و انجام بازی دارد.

پوکو X3 از گوشی‌های دو سیم کارته محسوب می‌شود و علاوه بر آن که برای اجرای بازی پابجی مناسب بوده، از دوربین‌های بسیار خوبی نیز بهر‌مند است و به همین دلیل محبوبیت بالایی دارد. بالا بودن حافظه رم این موبایل، در پردازش و اجرای بازی پابجی از دلایل مهمی است که باعث شده این محصول طرفداران زیادی پیدا کند.

پوکو F3 GT

بهترین گوشی برای بازی پابجی
بهترین گوشی برای بازی پابجی

این گوشی هوشمند در دسته محصولات گیمینگ قرار گرفته و این روزها بسیار مورد توجه کاربران واقع شده است. این گوشی دارای ویژگی‌های بی‌نظیری در رنج قیمتی خود بوده و یک گوشی ارزان برای پابجی موبایل به حساب می‌آید.

در سخت‌افزار این گوشی موتور x-line به کار گرفته شده است، که در هنگام اجرای بازی‌ها، لرزش‌هایی را به وجود می‌آورد که همین مورد بسیار به مذاق کاربران خوش آمده است. در این تلفن همراه هوشمند سیستم خنک کننده‌ای جهت پایین آوردن دما، قرار داده شده است.

سامسونگ Galaxy S21

بهترین گوشی های سامسونگ برای پابجی
بهترین گوشی های سامسونگ برای پابجی

گوشی هوشمند Samsung Galaxy S21 با رم 8 گیگابایت و پردازنده گرافیکی Mali-G78 MP14 یکی از بهترین گوشی های سامسونگ برای پابجی محسوب می‌شود.

صفحه نمایشگر این گوشی Dynamic AMOLED است و با سیستم عامل اندروید 11 سردمدار مدل‌های عرضه شده در سال 2021 به حساب می‌آید.

اگر به دنبال بهترین گوشی برای بازی پابجی با قیمت مناسب هستید، سامسونگ گلکسی S21 می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد. چرا که ظاهر شیک و تجهیزات داخلی این گوشی فوق‌العاده، کاربران را حیرت زده کرده است.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین گوشی برای بازی پابجی سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید. به این صورت می‌توانید علاوه بر اشتراک نظرتان در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را در فیگار انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *