قابلیت کراس پلی به بازی Overwatch اضافه خواهد شد ؛ رقابت بی حد و مرز

مدت مدیدی است که بازی Overwatch برای پلتفرم های مختلف عرضه شده است، اما به تازگی شرکت بیلیزارد، شرکت سازنده این بازی، تصمیم به ارائه قابلیت کراس پلی در این بازی کرده است. در ادامه نوشتار قابلیت کراس پلی به بازی Overwatch اضافه خواهد شد با ما در فیگار همراه باشید تا با هم این مسئله را با جزئیات کامل بررسی کنیم.

بازی Overwatch که زمانی محبوب ترین بازی FPS یا شوتر اول شخص به حساب می‌آمد از یک نقص جدی رنج می‌برد که آن هم عدم وجود قابلیت کراس پلتفرم پلی در این بازی بود.

این بازی که برای PC و همچنین کنسول های پلی استیشن، ایکس باکس و نینتندو عرضه شده است، پتانسیل خوبی برای افزایش شدت رقابت‌ها و ایجاد صحنه رقابتی بهتر دارد و بیلیزارد پس از مدت‌ها به این نتیجه رسیده است که اضافه کردن قابلیت کراس پلی می‌تواند این پتانسیل را از حالت بالقوه به حالت بالفعل تغییر دهد.

کارگردان این بازی، اَرون کلر، اضافه شدن این قابلیت را در حین جدیدترین شوی آپدیت توسعه دهندگان (Developer’s Update Show) در یوتوب اعلام کرد و در ادامه آن توضیحاتی در رابطه با مچ میکینگ (Matchmaking) و تغییراتی که در قوانین آن با اضافه شدن قابلیت کراس پلی در اورواچ اعمال خواهند شد، ارائه کرد.

قابلیت کراس پلی به بازی Overwatch اضافه خواهد شد

رقابت بی حد و مرز

قابلیت کراس پلی به بازی Overwatch اضافه خواهد شد ؛ رقابت بی حد و مرز
قابلیت کراس پلی به بازی Overwatch اضافه خواهد شد ؛ رقابت بی حد و مرز

در رابطه با قوانین جدید مچ میکینگ پس از اضافه شدن قابلیت کراس‌ پلی در بازی Overwatch باید گفت بازیکنان کنسول همانند گذشته با بازیکنان کنسول مچ می‌شوند و بازیکنان PC نیز در حالتی که همه بازیکنان یک تیم PC پلیر باشند با بازیکنان PC هم مچ خواهند شد و فقط تیم های میکس کنسول و PC با هم، هم مچ خواهند شد و در مچ میکینگ پول (Matchmaking Pool) پی سی قرار خواهند گرفت این به این معنی است که بازیکنان کنسول می‌توانند قابلیت کراس پلی را که به طور پیشفرض برایشان فعال است، غیر فعال کنند ولی بازیکنان PC از این پس باید هم با پارتی های فقط PC و هم با پارتی های میکس بازی کنند.

این خود به این معنی است که قابلیت غیر فعال سازی کراس پلی برای PC پلیر‌ها وجود نخواهد داش. (این نکته حائز اهمیت است که اگر کنسول پلیر هستید و کراس پلی را غیر فعال کنید فقط با بازیکنان کنسول خودتان هم مچ خواهید شد). بازی های رنکد و Competitive تنها استثنا قابلیت کراس پلی خواهند بود و این بازی اجازه بازی کردن رنکد با تیم های میکس کنسول و پی سی را نخواهد داد و این قابلیت مختص مچ های کژوال خواهد بود.

در نهایت باید گفت قابلیت کراس پروگرشن (Cross-Progression) به هنگام اضافه شدن قابلیت کراس پلی و در ابتدا در دسترس نخواهد بود اما با توجه به گفته‌های آقای کلر احتمالاً این قابلیت نیز در آینده نزدیک به بازی اضافه شود. این قابلیت به شما اجازه خواهد داد در صورتی که خودتان تمایل داشته باشید.

یک اکانت برای تمامی کنسول ها و PC تان داشته باشید، البته انتخاب اینکه کدام کنسول با کدام کنسول یا پی سی لینک شده باشد کاملاً دل به خواهی است و شما به راحتی می‌توانید از لینک کردن کنسول و پی سی هایتان اجتناب کنید.

کلام آخر ؛ قابلیت کراس پلی به بازی Overwatch اضافه خواهد شد

طبق گفته بلیزارد نسخه بتا قابلیت Crossplay بازی Overwatch به زودی به بازی اضافه خواهد شد و پلیر‌‌هایی که تمایل دارند از آن بهره ببرند باید یک اکانت بتل.نت (Battle.net) که مختص شرکت Blizzard است، بسازند.

همچنین هر بازیکنی که تا آخر سال میلادی به اکانت اورواچ خود وارد شود یک Golden Lootbox دریافت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما راجع به اضافه شدن قابلیت کراس پلی در بازی Overwatch چیست؟ آیا شما از این قابلیت استفاده خواهید کرد؟ اگر یک PC پلیر هستید نظرتان راجع به کراس پلی اجباری با تیم‌های میکس چیست؟ نظرات خود را با ما در بخش نظرات سایت فیگار به اشتراک بگذارید.

 


One thought on “قابلیت کراس پلی به بازی Overwatch اضافه خواهد شد ؛ رقابت بی حد و مرز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *