بازی Battlefield 6 ؛ هر آن‌چه تا کنون می‌دانیم

در این نوشتار به بررسی مفصل‌تر اطلاعات موجود پیرامون بازی Battlefield 6 می‌پردازیم. در ادامه‌ این مطلب با فیگار همراه باشید.

بازی Battlefield 6 قرار است بازی بعدی این فرنچایز در قالب multiplayer مبتنی بر جنگ و اولین بازی فرنچایز Battlefield می باشد که برای PS5 و Xbox Series X همگام سازی شده.

اطلاعات موجود پیرامون این بازی بسیار کم است، اما احتمالا انتشار آن برای  “Holiday 2021” تنظیم شده است. و در حال حاضر حدس و گمان در مورد آنچه که بازی می تواند شامل شود و تم بعدی آن در زمان جنگ، وجود دارد.

انتظار بر این است که توسعه دهنده این بازی یعنی Dice، زیر نظر ناشر آن، EA، موتور جدیدی را با ویژگی ها و سیستم هایی ارائه دهد که واقعاً با قدرت جدیدترین سخت افزار رایانه و کنسول های بازی جدید مچ باشد.

بازی Battlefield 6 ؛ اخبار بازی

هر آن‌چه تا کنون می‌دانیم 

بازی Battlefield 6 ؛ هر آن‌چه تا کنون می‌دانیم
بازی Battlefield 6 ؛ هر آن‌چه تا کنون می‌دانیم

فهرست مطالبی که در ادامه نوشتار بازی Battlefield 6 به آن‌ها خواهیم پرداخت به شرح زیر است:

  • بررسی اخبار بازی
  • بررسی تاریخ انتشار بازی
  • بررسی تریلر بازی
  • بررسی تم و گیم پلی بازی
  • بررسی داستان بازی
  • بررسی مود بتل رویال 
  • دید کلی 

تصاویری از گیم پلی Battlefield 6 درست پیش از اعلام بازی های جنگ محور در هفته آینده به بیرون درز کرده است که ظاهرا شایعات ایجاد یک بازی در آینده نزدیک را تأیید می‌کند.

EA تأیید کرده است که Battlefield 6 در تاریخ 9 ژوئن (۱۹ خرداد) رونمایی می‌شود و به سادگی فقط Battlefield نامیده می‌شود. مراسم رو نمایی در ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران برگزار می‌شود. در حالی که منتظر Battlefield 6 هستید، Battlefield 4 را امتحان کنید چرا که در حال حاضر این بازی رایگان است.


بیشتر بخوانید: تصاویر جدیدی از Battlefield 6 فاش شد ؛ گریزی به آینده


بررسی تاریخ انتشار بازی ؛ بازی Battlefield 6 (بتلفیلد)

بازی Battlefield 6 ؛ هر آن‌چه تا کنون می‌دانیم
بازی Battlefield 6 ؛ هر آن‌چه تا کنون می‌دانیم

برای Battlefield 6 یا بهتر بگوییم، Battlefield،  هیچ تاریخ انتشار تأیید شده ای وجود ندارد. اندرو ویلسون، مدیرعامل EA، در گزارش مالی نوامبر سال 2020 گفت که  بازی جدید Battlefield در “Holiday 2021” منتشر می‌شود.

این یک توصیف مبهم برای یک بازه زمانی بین آبان و آذر سال جاری است. اما احتمال می‌رود‌ که اواخر آبان به بازار عرضه شود، و وقت زیادی را هم برای افراد و هم برای EA فراهم می‌کند تا افراد بازی را دریافت کنند و EA قبل از شروع تعطیلات زمستانی، مشکلات بخش multiplayer را برطرف کند.

بررسی تریلر بازی ؛ بازی Battlefield (بتلفیلد ۶)

بازی Battlefield 6 ؛ هر آن‌چه تا کنون می‌دانیم
بازی Battlefield 6 ؛ هر آن‌چه تا کنون می‌دانیم

تا به حال هیچ تریلر اختصاصی برای Battlefield 6 وجود نداشته است. اما EA سال گذشته تیزر تبلیغاتی خود را در رویداد Play 2020 منتشر کرد که فناوری پشت Dragon Age 4 و یک بازی Battlefield که در آینده منتشر می‌شود را به نمایش می‌گذارد.

این تریلر کلیپی کوتاه از سربازان را در ساحل نشان می‌دهد. و کلیپ دیگر که شامل مدلی برهنه از یک صورت در کنار عکس دومی از همان مدل است اما در این عکس دوم صورت با جزئیات بافت صورت و رنگ بندی به نمایش درآمده.

چیزی که می‌توانیم از این موضوع دریافت کنیم این است که Battlefield 6 احتمالاً از نبردهای بزرگ با چندین بازیکن و تعداد زیادی NPC پشتیبانی خواهد کرد. و اینکه علاوه بر وفاداری گرافیکی نسبت به بازی های قدیمی Battlefield که به هیچ وجه زشت نبودند، شاهد ارتقا گرافیکی نیز در این نسخه خواهیم بود.

بررسی تم و گیم پلی بازی ؛ بازی Battlefield 6 (بتلفیلد ۶)

بازی Battlefield 6 ؛ هر آن‌چه تا کنون می‌دانیم
بازی Battlefield 6 ؛ هر آن‌چه تا کنون می‌دانیم

اگر طبق آنچه در تریلر مشاهده می شود، پیش برویم، احتمال اینکه Battlefield 6 در جنگ جهانی دوم تنظیم شود بسیار زیاد است، دقیقاً مانند Battlefield 5 اما در مقیاس بزرگتر. اگر با دقت نگاه کنید، می بینید که تفنگ حمل شده توسط سربازان در تریلر M1 Garland است، اسلحه استاندارد برای سرباز های ایالات متحده در طول جنگ جهانی دوم.

اما باز هم ممکن است Dice بخواهد تم بازی را تغییر دهد، زیرا دو بازی آخر Battlefield شامل WWI و WW II بود. یک احتمال خوب وجود دارد که بتلفیلد می تواند به زمان حال یا آینده نزدیک یا علمی-تخیلی برگردد. در حال حاضر تنها چیزی که در دسترس داریم تنها حدس و گمان است، زیرا اطلاعات کمی درباره آنچه می توانیم از تم Battlefield 6 انتظار داشته باشیم وجود داشته است.

طبق اطلاعات منتشر شده توسط TheLongSensation ،Battlefield 6 می‌تواند reboot از Battlefield 3 باشد که تم آن در زمان حال جریان دارد. اما این به معنای رقابت نزدیک تر با فرنچایز Call of Duty است که این امر ایده آل نیست .

بعلاوه، طبق اطلاعاتی که اخیرا درز پیدا کرده، ادعا شده که خط زمانی Battlefield 6 در آینده و حدود 10 سال بعد جریان دارد. بنابراین اگر این درست باشد، می‌توانیم انتظار روبات های نظامی پیشرفته، هواپیماهای بدون سرنشین، جت و سلاح های پیشرفته را داشته باشیم.

تا صحبت از آینده گرایی است، یک منبع ادعا می‌کند که Battlefield 6 همراه با سگ های رباتی است که می توانید سوار آنها شوید. این سگهای سایبری همچنین می‌توانند با سلاح های نصب شده همراه باشند، در واقع به شما یک دوست چهار پا با قدرت آتش می‌دهند.

در مجموعه ای  دیگراز تصاویر منتشر شده از گیم پلی Battlefield 6، یک نگاه اجمالی دیگر به تم آینده نزدیک مشاهده کردیم. انتظار نبرد پیاده، تانک و نبرد هوایی را داشته باشید.

در قسمت مکانیک بازی، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که Battlefield 6 با همراه بودن جنگهای بزرگ چند نفره که بیشتر از نقاط قابل کنترل و نقشه های متنوعی با ساختارها و ویژگی های مختلف یک زمین جنگ (مثل ارتفاعات، سنگر و غیره) ساخته شده، تکامل یافته نسخه قبلی خود باشد. همچنین انتظار می‌رود که یک حالت بتل رویال با نقشه هایی که با وسایل نقلیه، محل قرارگیری اسلحه و مسیرهای جالب برای برتری یافتن نسبت به دشمنان همراه باشد، همراه با Battlefield 6 منتشر شود.

پیش بینی این که آیا بتلفیلد 6 قابلیت‌های جدیدی برخلاف روال تثبیت شده ی بازی های سابق اضافه کند یا نه سخت است. اما بهتر است برای تازه کردن آن کاری انجام شود. شاید نبردهای دریایی یا نبرد های نزدیک در زیردریایی ها یا قلعه ها.

از نظر فنی، ما انتظار داریم که Battlefield 6 با پشتیبانی گسترده از مواردی مانند ردیابی اشعه و نمایشگرهای با صفحه فوق العاده گسترده، گزینه های بی شماری را برای گیمرهای رایانه شخصی در اختیار شما قرار دهد. برای PS5 و Xbox Seires X، انتظار می رود نوعی ردیابی اشعه، توانایی داشتن حالت های نمایش با نرخ تازه سازی بالا و زمان بارگذاری سریع ارائه شود.

در آخرین گزارش مالی EA، ویلسون مدیر عامل EA گفته که Battlefield 6 “از قدرت سیستم عامل های نسل بعدی نهایت استفاده را می کند تا نبردهای گسترده و همه جانبه را برای بازیکنان بیشتر از هر زمان دیگر تداعی کند.”

همچنین انتظار می‌رود که Battlefield 6 پشتیبانی از cross platform برای مود multiplayer، مجموعه بزرگتری از حالت های بازی، پشتیبانی از صدای سینمایی مانند Dolby Atmos و حتی جنگ های بزرگتر از بیش از 100 بازیکن را پشتیبانی کند.

بررسی داستان بازی ؛ بازی Battlefield 6 (بتلفیلد)

بازی Battlefield 6 ؛ هر آن‌چه تا کنون می‌دانیم
بازی Battlefield 6 ؛ هر آن‌چه تا کنون می‌دانیم

به نظر می‌رسد که داستان Battlefield 6 شامل کلیشه همیشگی درگیری بین ایالات متحده و روسیه باشد، فقط با این تفاوت که بازیکنان  در نقش یگان های ویژه کشور های دیگر درگیر این مناقشه، ایفای نقش می کنند.

خبر چین، Tom Henderson ادعا کرده”حدس من این است که روسیه ایسلند را برای استفاده از منابع آن تصرف کرده و  آمریکا و متحدانش در حال نفوذ / تصرف آن هستند.”

علاوه بر این، هندرسون ادعا کرده است که بازیکنان بسته به علاقه خود می توانند برای ایالات متحده یا روسیه یا هر دو بجنگند. ظاهراً ملیت بازیکن در بازی هیچ تأثیری در انتخاب آنها نخواهد داشت. این امر باعث می شود که مبارزات ساختاری و سخت تری نسبت به بازی های قبلی Battlefield انجام شود.

بررسی مود بتل رویال ؛ بازی Battlefield 6 (بتلفیلد ۶)

بازی Battlefield 6 ؛ هر آن‌چه تا کنون می‌دانیم
بازی Battlefield 6 ؛ هر آن‌چه تا کنون می‌دانیم

بر اساس یک منبع اطلاعات، Battlefield 6 دارای حالت بتل رویال است. این خیلی تعجب آور نیست با توجه به اینکه Battlefield 5 نیز از چنین مدی استفاده می کند، اما ششمین بازی از این مجموعه فرصت این را دارد که مد  Firestorm  که از قبل هم وجود داشت را گسترش دهد.

و یک حالت تقویت شده بتل رویال به Battlefield 6 زمینه ای می دهد تا بازی Call of Duty: Warzone را که به طور گسترده ای محبوب است، به چالش بکشد. این اطلاعات نشان می دهد که Battlefield 6 شامل یک حالت بازی است که حداکثر 128 بازیکن را پشتیبانی می کند (تعداد بازیکنان دو برابر Battlefield 5 64) ، اما مشخص نیست که آیا این حالت به حالت بتل رویال اضافه خواهد شد یا خیر.

دید کلی ؛ بازی Battlefield 6 (بتلفیلد)

بازی Battlefield 6 ؛ هر آن‌چه تا کنون می‌دانیم
بازی Battlefield 6 ؛ هر آن‌چه تا کنون می‌دانیم

یک بازی جدید Battlefield برای نسل جدید کنسول های بازی یک چشم انداز هیجان انگیز است. حتی اگر Battlefield 6 به سادگی فرمول موجود در فرنچایز را تکرار کند، باز هم باید مورد توجه قرار گیرد.

اما در دراز مدت، امیدواریم Dice با به کار بردن تعداد زیادی از حالت های مختلف و عناصر بازی برای کشف، چه برای بازیکنان قدیمی و چه جدید، چیزهای خوبی را به میدان بیاورد. اگر Dice بتواند این اتفاق را به نحو احسنت انجام دهد ، می تواند چنان بازی ایی ارائه دهد که نه تنها در روزهای اولیه انتشار خود برای PS5 و Xbox Seires X ، بلکه تا سال های آخر آن‌ها نیز با ما خواهد بود.


بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *