بررسی بازی Metro Exodus complete edition ؛ مترو اکسدس اما زیباتر

در این نوشتار به بررسی بازی Metro Exodus complete edition که به زودی منتشر خواهد شد، می‌پردازیم. در ادامه با فیگار همراه باشید‌.

در این نوشتار قصد داریم به بررسی بازی Metro Exodus complete edition که بازی‌ای شوتر،‌حماسی، داستان محور و اول شخص است بپردازیم.

این بازی که ساخته شرکت 4A Games است، جنگ مرگبار و مخفی کاری را با چاشنی وحشت و تلاش برای بقا در یکی از جذاب‌ترین دنیاهای بازی که تاکنون ایجاد شده است، به تصویر می‌کشد.

شما باید در این بازی محیط روسیه را در سطوح وسیع و با پستی و بلندی‌های بسیار کاوش کنید و یک داستان هیجان انگیز را دنبال کنید که یک سال کامل را از بهار، تابستان و پاییز به اعماق زمستان هسته‌ای را شامل می‌شود.

بازی Metro Exodus Complete Edition الهام گرفته از رمان‌های دیمیتری گلوخوفسکی، داستان آرتیُم (شخصیت اول بازی) را در بزرگترین ماجراجویی فرنچایز مترو تاکنون ادامه داده است.

در ادامه با نقد و بررسی بازی مترو اکسدس با ما همراه باشید.

خلاصه بازی ؛ بررسی بازی Metro Exodus complete edition

نسخه ای زیباتر 

فهرست مطالبی که در ادامه نوشتار نقد و بررسی بازی Metro Exodus complete edition به آن‌ها خواهیم پرداخت:

  • خلاصه بازی
  • ویژگی های بازی 
  • گرافیک بازی
  •  گیم‌پلی بازی 
  • کلام آخر

نقاط قوت:

  • بهبود بافت در بعضی نقاط
  • نور کامل ردیابی شده GI چند بازتابی ؛ DLSS 2.0 
  • عملکرد کلی بهتر

نقاط ضعف:

  • پیاده سازی اجسام و بافت آن‌ها در بعضی موارد دارای مشکلاتی است
بررسی بازی Metro Exodus complete edition ؛ نقد و بررسی بازی Metro Exodus complete edition
بررسی بازی Metro Exodus complete edition ؛ نقد بازی Metro Exodus complete edition

سال ۲۰۳۶ ؛ یک ربع قرن پس از ویرانی زمین توسط جنگ‌های هسته‌ای، چند هزار بازمانده هنوز در زیر خرابه‌های مسکو، در تونل‌های مترو به زندگی خود ادامه می‌دهند.

آنها از عناصر مضر و رادیواکتیو جان سالم به در برده، با جانوران جهش یافته و وحشتناک ماورا الطبیعه مبارزه کرده و معضلات جنگ داخلی را متحمل شده‌اند.
اما اکنون، به عنوان Artyom، شما باید از مترو فرار کنید و یک گروه به نام Spartan Rangers را در یک سفر باورنکردنی و به وسعت قاره، در سراسر روسیه آخرالزمانی در جستجوی زندگی جدید در شرق هدایت کنید.

در ادامه نوشتار نقد و بررسی بازی Metro Exodus complete edition با ما همراه باشید.

ویژگی‌های بازی ؛ بررسی بازی Metro Exodus complete edition

بررسی بازی Metro Exodus complete edition ؛ نقد بازی Metro Exodus complete edition
بررسی بازی Metro Exodus complete edition ؛ نقد بازی Metro Exodus complete edition

سفری باورنکردنی را آغاز کنید – سوار بر Aurora، یک لوکوموتیو بخار کاملاً اصلاح یافته و بهینه شده، و در حین جستجوی زندگی جدید در شرق، به تعداد دیگری از بازماندگان بپیوندید.

  • Sandbox Survival را تجربه کنید – یک داستان جذاب که گیم‌پلی کلاسیک Metro را با سطوح جدید و غیرخطی جدید پیوند می‌دهد
  • یک جهان خصمانه زیبا – کشف محیط روسیه پس از آخرالزمان با چرخه‌های شبانه روز خیره کننده و آب و هوای پویا، مهیج شده است.
  • مبارزه مرگبار و مخفی کاری همراه با سفارشی کردن زرادخانه شخصی از سلاح های دست ساز، و درگیر شدن با دشمنان بشریت در نبردهای تاکتیکی مهیج.
  • انتخاب‌های شما سرنوشت دوستان شما را رقم می‌زند – همه همراهان شما از سفر زنده نخواهند ماند. تصمیمات شما نتیجه یک داستان جذاب است که قابلیت بازی کردن مجدد بازی را به دفعات مکرر در عین حفظ جذابیت آن برای شما به ارمفان می آورد.
  • نهایت جو و تاثیرگذاری- برای مثال شمعی که در تاریکی سوسو می‌کند . نفس‌های بریده بریده به هنگامی که که ماسک مایع در حال از بین رفتن است، زوزه باد در شب – بازی Metro Exodus complete edition بیش از هر بازی دیگری شما را غرق وحشت می‌کند

در ادامه نوشتار نقد و بررسی بازی Metro Exodus Complete Edition به جنبه Ray-Tracing این بازی خواهیم پرداخت با ما همراه باشید.

گرافیک بازی ؛ بررسی بازی Metro Exodus Complete Edition

بررسی بازی Metro Exodus complete edition ؛ نقد و بررسی بازی مترو اکسدس

بررسی بازی Metro Exodus Complete Edition ؛ نقد و بررسی بازی مترو اکسدسدر بازی Metro Exodus Complete Edition همه چیز درمورد گرافیک است و گرچه به انجام چند رفع اشکال در پچ نت‌ها اشاره شده است، اما این بازی نهایت انعطاف پذیری از این توسعه دهنده را به نمایش می‌گذارد چرا که آنان توانسته اند تا به گیمرها نشان دهد که چه توانایی هایی دارند.

در ابتدا ممکن است ناچیز به نظر برسد، اما هرچه بیشتر بازی کنید، فقط برای اینکه بیشتر در محیط بازی زندگی کنید سرعت پیشرفت خود را در خط داستانی بازی کم خواهید کرد.

بازی Metro Exodus Complete Edition یک نسخه جدید و خارق العاده است که تا زمانی که بازیکنان آن را بازی نکنند، احساس نیاز به چنین ارتقایی پیدا نخواهند کرد. ماهیت رایگان آن به طرفداران این امکان را می‌دهد تا به دنیایی اغوا کننده تر برگردند، در حالی که کسانی که هنوز بازی نکرده اند می‌توانند بهترین نسخه موجود را تجربه کنند. این روش بازی مترو اکسدس است. متأسفانه، این بازی سیستم زیادی را برای اجرا در رایانه‌های شخصی می‌طلبد، اما کسانی که می‌توانند این بازی را بازی کنند با جلوه‌های بصری آن مبهوت خواهند شد.

بازی Metro Exodus Complete Edition برای رایانه‌های شخصی نسخه‌ای از این بازی را ارائه می‌کند که جلوه‌های پیشرفته ردیابی اشعه را امکان پذیر می‌کند و فقط روی کارت‌ گرافیکی های AMD RT-Ready و Nvidia کار می‌کند. گرچه از نظر رایانه‌های شخصی چشمگیر به نظر می‌رسد، اما ممکن است برای کاربران کنسول نسل بعدی جالب تر باشد، زیرا از قابلیت‌های گرافیکی پیشرفته PS5 و Xbox Series X | S نهایت استفاده را می‌برد.

به جز اشکالات فنی جزئی، بازی Metro Exodus: complete Edition مقدمه ای کاملاً خوب در مورد آینده Ray-Tracing است.

بزرگترین تغییری که بازی مترو اکسدس ایجاد می‌کند از نظر نورپردازی با اشعه است. 2019 Metro Exodus پیش از اعلام کنسول‌های نسل بعدی منتشر شد. هیچ کس نمیدانست که  PS5 و Xbox Series X ردیابی اشعه سخت افزاری مانند کارت های برتر NVIDIA را دریافت خواهند کرد اما 4A Games بر روی این ویژگی سرمایه‌گذاری پر ریسکی انجام داد و با موفقیت به نیتجه‌ی مطلوبی دست یافت.

در بازی اصلی، نور جهانی ردیابی اشعه ای در فضای بیرونی وجود داشت، اما همچنین یک مسیر استاندارد روشنایی تصادفی داشت. ردیابی اشعه پیچ خورده بود و گرچه تأثیر آن قانع کننده بود، اما محدودیت‌های عمده ای وجود داشت. برای مثال، روش جلوه بصری تک پرش یا Single Bounce Approach که از تجمع نور اضافی جلوگیری می‌کرد. این بدان معنی است که مناطقی مانند فضای داخلی یک کانتینر بار – با نور مستقیم ضعیف – به طور غیر طبیعی تاریک می‌شدند. گیمرها دو انتخاب نه چندان عالی داشتند – روشنایی تصادفی بدون ردیابی یا روش ردیابی اشعه قدیمی که منجر به ایجاد محیط های غیر طبیعی تاریک می‌شد.

بازی Metro Exodus Complete Edition اولین عنوان AAA (یعنی سطح بالا) در کامپیوتر است که به سخت افزار ردیابی اشعه نیاز دارد. بدون قابلیت ردیابی اشعه بر روی سخت این بازی افزار اجرا نخواهد شد زیرا دیگر نور پس زمینه وجود ندارد. توسعه‌دهندگان 4A از شر چراغ های شطرنجی “جعلی” در اطراف سطح Metro Exodus خلاص شدند، به این معنی که همه چیز به روشنایی ردیابی اشعه چند گریز متکی بود. برگشت های سبک بی نهایت برای جلوه بصری نسخه پیشرفته بسیار مهم است.

در نسخه اصلی، نور از یک منبع نور به یک شی برخورد می‌کند، سپس یک بار منعکس می‌شود. این در فضای بیرونی با نور مناسب بسیار مناسب عمل کرد، اما باعث تاریکی بیش از حد مناطق دیگر شد. در نسخه پیشرفته، بازتاب نور بی نهایت به این معنی است که نور از یک منبع غیرمستقیم می‌تواند در کل فضای داخلی پخش شود – نور از یک پنجره باز به دیوار مقابل برخورد می‌کند، سپس به زمین “بازتاب” می‌کند ، سپس به دیوار برمی گردد – درست مثل نور در دنیای واقعی.

ردیابی اشعه چند بازتابی از نظر محاسبات بسیار گران است. در نتیجه، 4A از یک میانبر ابتکاری استفاده کرد. بازتاب سبک در زمان واقعی به طور کامل انجام نشد. در عوض، Metro Exodus: Complete Edition از رویکرد “انباشت زمانی” استفاده کرد اطلاعات روشنایی را از چندین قاب استخراج می کند. این بدان معناست که ممکن است ۲-۱ ثانیه طول بکشد تا نور در یک صحنه پخش شود – اما مشاهده این در بازی تقریباً غیرممکن است

4A Games نوید اضافه شدن بافت‌های 4K به بازی Metro Exodus: Complete Edition را داد. متأسفانه، کیفیت بافت به طور قابل توجهی توسط آنچه که به نظر می‌رسد یک اشکال در سیستم پیاده سازی بافت است، تضعیف می‌شود. با آزمایش کارت RTX 3080، ما قادر به دریافت بافتهایی با وضوح کامل برای بارگیری در محل یا با DLSS فعال نیستیم. در بعضی از نقشه‌ها مانند Caspian، قسمتهای خاصی از هندسه – به عنوان مثال نیمی از سنگ – با بافتی با وضوح بالا بارگیری می‌شود، در حالی که نیمی دیگر تار باقی می‌ماند. این وضعیت ناامیدکننده ای بود که در اکثر بازی‌ ادامه داشت. اگرچه بافت‌هایی که به طور کامل بارگیری می‌شوند ، بسیار عالی بودند.

در حالیکه نورپردازی Ray-Traced فوق العاده بود، وضوح پایین بافت از تجربه کلیRay-Traced چیزی که امیدواریم 4A با یک اصلاحیه رفع کند بی بهره است.

بررسی بازی Metro Exodus Complete Edition ؛ نقد و بررسی بازی مترو اکسدس
بررسی بازی Metro Exodus Complete Edition ؛ نقد و بررسی بازی مترو اکسدسبازی مترو اکسدس

بازی مترو اکسدس اولین بازی بزرگی است که به سخت افزار پشتیبان ردیابی اشعه نیاز دارد. در بعضی مواقع، این بازی سطحی از واقع گرایی را ارائه می‌کند که به سادگی در جای دیگری ندیده ایم. Metro 2033 که در سال 2010 ارائه شد پیش‌بینی مناسبی از شکل ظاهری تصاویر در عناوین نسل هشتم بود. به همین ترتیب، ما باور داریم که Metro Exodus Complete Edition در حالی که از دوران میان-نسلی یا (Cross-Gen) عبور می‌کنیم، سطح عناوین PlayStation 5 و Xbox Series X / S را تعیین می کند.

بازی Metro Exodus PC complete Edition بازی اصلی را به همراه تمام DLC ها و فناوری ردیابی اشعه بسیار بهبود یافته ارائه می‌دهد و همان طور که انتظار می‌رفت کامل است.

بازی Metro Exodus Complete Edition دوباره در نسخه پیشرفته با قدرت بیشتری برگشته تا سخت افزار مورد نیاز برای اجرای بازی شما را به حد نهایی برساند. اگر نسخه Complete Edition رایگان نبود، به این اندازه هیجان زده و تحت تأثیر قرار نمیگرفتیم. از آنجا که نسخه پیشرفته برای دارندگان فعلی Metro Exodus هم در رایانه و هم در کنسول رایگان است، این دلیل خوبی برای تجربه دوباره این بازی است.

بازی مترو اکسدس، به عبارت ساده، بهترین راه برای تجربه یک بازی جذاب است. از آن جایی که این بازی نیازمند سخت افزاری بسیار قدرتمند است، اما اگر شما به اندازه کافی خوش‌شانس باشید که یک کارت گرافیک ردیابی پشتیبان اشعه داشته باشید، هیچ دلیلی برای پردازش نسخه اصلی وجود ندارد. مطمئناً، ردیابی اشعه در بازی پایه از ویژگی های بارز این بازی بود، اما نسخه پیشرفته از ابتدا با توجه به ردیابی اشعه ساخته شده است و کاملاً این را نشان می‌دهد. فرقی ندارد اگر که شما در تونل‌های کلاستروفوبیک (ترس از فضای بسته) اصلی فرنچایز گیر افتاده اید یا به یک منظره زیبا گسترده در بخش های جدید دنیای آزاد خیره شده اید، بازی مترو اکسدس به لطف بازبینی قابل توجه گرافیکی، بسیار خیره کننده به نظر می‌رسد.

بازی Metro Exodus Complete Edition بدون شک بهترین نسخه موجود از این بازی است، پس که اگر برای اولین بار شما به این بازی جذب شده اید این نسخه، نسخه‌ای است که باید آن را نصب کنید. همراه با ردیابی اشعه، DLSS 2.0، توانایی بازی 4K و گزینه‌های گرافیکی بسیار قوی یک اتفاق بزرگ است که باعث می شود انگار بازی به تازگی برای اولین بار به بازار عرضه شده است. علاوه بر این، حضور دو DLC موجود برای این بازی در این نسخه، این نسخه را به نسخه کاملی تبدیل کرده است که نباید آن را از دست بدهید.

گیم‌پلی بازی ؛ بررسی بازی Metro Exodus Complete Edition

 بررسی بازی Metro Exodus Complete Edition ؛ نقد بازی مترو اکسدس
بررسی بازی Metro Exodus Complete Edition ؛ نقد بازی مترو اکسدس

در ادامه نقد و بررسی بازی Metro Exodus Complete Edition به گیم‌پلی این بازی خواهیم پرداخت.

بازی Metro Exodus: Complete Edition اکتشاف را به درجه بالاتری می‌برد. هنگام بازی، تمایل به کم کردن سرعت پیشروی خود پیدا می‌کنید تا مسیر رفته را بیشتر بگردید خوشبختانه، هر کجا که بروید بازی به طور معمول با اقلام و تجهیزات ویژه به شما پاداش می‌دهد. همانطور که در مسیر داستان پیشرفت می‌کنید، این موارد می‌توانند در موقعیت‌های بحرانی به کمک شما بیایند، اما مجبور نیستید که حتما خط داستانی بازی را بازی کنید.

این حس غوطه وری در داستان گسترش می‌یابد، جایی که انتظار می‌رود در مکالمات طولانی بین شخصیت‌ها بنشینید. گاهی اوقات، اگر با شخصی به اندازه کافی طولانی صحبت کنید، ممکن است مقداری اطلاعات به شما پیشنهاد کند یا از شما بخواهد لطفی برای او انجام دهید. این اهداف اختیاری باعث می‌شود هر لحظه از گیم‌پلی بازی تجربه‌ای خاص برای بازیکن باشد. این امر را می‌توان دلیلی برای دوباره و مکرراً بازی کردن این بازی در نظر گرفت و در راستای این امر شما می‌توانید در بازی‌های متفاوت خود، شرایط را به طور متفاوتی اداره کنید.

بررسی بازی Metro Exodus Complete Edition ؛ نقد و بررسی بازی مترو اکسدس
بررسی بازی Metro Exodus Complete Edition ؛ نقد و بررسی بازی مترو اکسدس

Stealth یا استتار همیشه قسمت بزرگی از تجربه Metro بوده و جلوه‌های نوری اضافه شده واقعاً به ارائه این جنبه از بازی کمک می‌کند. تنها مسئله این است که دشمنان شما گاهی اوقات ممکن است کمی عجیب عمل کنند. آنها پرخاشگر هستند، اما سطح هوشیاری آنها کاملاً متفاوت با یکدیگر است. حتی اگر آنها در مناطق مختلف یک منطقه باشند، اگر یکی از آن‌ها شما را شناسایی کند، همه آنها دقیقاً می‌دانند که کجا هستید. شاید دارای رادیو بیسیم باشند!

این مسئله در فصل های DLC داستان که اسلحه‌های جدید و راه‌های عبور از سطوح را معرفی می‌کنند، کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد. با این حال، با توجه به اینکه این نسخه پیشرفته عمدتا برای گرافیک است، انتظار به روزرسانی قابل توجه هوش مصنوعی نمی‌رفت. بنابراین اگر درگیری های بازی را ماست مالی کرده بودید، احتمالاً هنوز هم می‌توانید این کار را در اینجا انجام دهید.

باید توجه داشته باشید که الزامات رایانه شخصی برای این بروزرسانی دیوانه کننده است. توسعه دهندگان از بازیکنانی که به سختی و دشوارتر می توانند GPU با قیمت مناسب را بدست آورند، درخواست زیادی می‌کنند. متأسفانه، هیچ راه حلی برای رفع این مشکل وجود ندارد و بهترین توصیه ای که می‌توان ارائه داد این است که وقتی قیمت سخت افزار پایین می‌آید، اقدام به خرید سخت افزار مورد نیاز کنید.

کلام آخر ؛ بررسی بازی Metro Exodus Complete Edition

 بررسی بازی Metro Exodus Complete Edition ؛ نقد بازی مترو اکسدس
بررسی بازی Metro Exodus Complete Edition ؛ نقد بازی مترو اکسدس

در آخر نقد بازی مترو اکسدس باید گفت این بازی بسیار مهیج و با گرافیک بی نظیر و با پیشتیبانی از قابلیت Ray-Tracing بازی کاملی محسوب می‌شود، اما نباید گیم‌پلی بی نظیر آن را از قلم انداخت و گیم‌پلی آن نیز واقعا معرکه است. تنهایی دلیلی که از ۵ ستاره بودن این نقد جلوگیری می‌کند مشخصات بسیار بالایی است که این بازی برای اجرا آن لازم دارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در رابطه با نوشتار نقد و بررسی بازی Metro Exodus Complete Edition چیست؟ نظر شما درباره ویژگی Ray-Tracing یا ردیابی اشعه در این بازی چیست؟ نظر شما در راجع به گیم‌پلی این بازی چیست؟ آیا نقد بازی Metro Exodus Complete Edition برای‌تان مفید واقع شد؟ نظرات خود را با ما در بخش نظرات سایت فیگار به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *