واکنش منتقدان به فیلم بیوه سیاه (Black Widow 2021) ؛ پر از احساس

[yasr_overall_rating]در این نوشتار به واکنش منتقدان به فیلم بیوه سیاه خواهیم پرداخت. در ادامه با فیگار همراه باشید تا با ساخته کیت شورتلند بیشتر آشنا شوید.

بعد از بررسی‌هایی که انجام داده‌ام متوجه شدم که اگر این فیلم را در سینما ببینید، ارزش و لذت دیدن فیلم را دو چندان می‌کند. حقیقتا فیلم‌های مارول شروع جدیدی را دارند. Black Widow یک تریلر جاسوسی پر تنش و پر از اکشن است که واقعاً داستان ناتاشا را به روشی خاص و احساسی کامل میکند.

درواقع فیلم بیوه سیاه یکی از فیلم‌های مستقل مورد علاقه من در MCU شد. چیزی در مورد دیدن ناتاشا در این فیلم وجود دارد که داستان جدی و خاص خود را برای خود دارد که مخاطب را از همه لحاظ احساساتی میکند. همچنین، فلورانس پیو در این فیلم را نباید نادیده گرفت که گویی برای MCU متولد شده، و پویایی کنار اسکارلت جوهانسن یک پیروزی است.

واکنش منتقدان به فیلم بیوه سیاه (Black Widow 2021)

پر از احساس

در ادامه با فیگار همراه باشید تا به نظرات متعدد منتقدین و طرفداران این فیلم ابرقرمانی استودیو مارول بپردازیم.

بیوه سیاه یکی از بهترین فیلم‌های مستقل مارول است. شروعی برای پایان دادن. فیلم عالی است. شگفتی های عالی، لحظات احساسی، اکشن جدی و خاص با حضور پر رنگ اسکارلت جوهانسون که برای این نقش گویا هر کاری کرده است. و در انتهای کارگردانی پر شور و دقیق کیت شورتلند که همه را میخکوب کرد و می‌کند.

فاز چهارم با فیلم Black Widow بسیار سرگرم کننده و اکشن آغاز می‌شود. نگاهی دیرهنگام به گذشته ماجرای ناتاشا، با اجرای خوب در سراسر صحنه‌های فیلم و مجموعه‌های هیجان انگیز که شما را مجبور می‌کند این فیلم را حتما در سینما ببینید.

واکنش منتقدان به فیلم بیوه سیاه, نقد فیلم بیوه سیاه, فیلم بیوه سیاه, بیوه سیاه, نقد فیلم بلک ویدو, نقد فیلم Black Widow, نقد و بررسی فیلم بیوه سیاه
واکنش منتقدان به فیلم بیوه سیاه, نقد فیلم بیوه سیاه, فیلم بیوه سیاه, بیوه سیاه, نقد فیلم بلک ویدو, نقد فیلم Black Widow, نقد و بررسی فیلم بیوه سیاه

مت نگلیا در خصوص این فیلم و رابطه بین اسکارلت و فلورانس اینطور می‌گوید:

بیوه سیاه پر از سکانس‌های اکشن باورنکردنی است و دیدن دوباره ناتاشا بسیار حس خوبی را می‌دهد. با این توضیح که آنقدر فلورانس خوب ظاهر می‌شود که انگار جوهانسون بازیگر مکمل است. Florence Pugh نمایش را به خوبی در دست می‌گیرد. رابطه او با اسکارلت جوهانسون باعث می‌شود فیلم همان چیزی باشد که هست و باعث ارزش‌های دو چندان می‌شود.

Nora Dominick در رابطه با سکانس‌های اکشن این فیلم می‌گوید:

چیزی که از این اولین واکنش ها بیرون می آید این است که بسیاری از منتقدان تحت تأثیر سکانس های اکشن فیلم قرار گرفته اند. از آنجا که شخصیت های آن در فیلم های اخیر بسیار قدرتمندتر شده اند، مارول گاهی تلاش کرده است تا به درستی فیزیک و مکانیک همه این مبارزه ها را در میان موجوداتی با قدرت خدایی به تصویر بکشد که در این فیلم این کار را به خوبی انجام داده است. از آنجایی که ناتاشا رومانوف یک جاسوس فانی است، Black Widow فرصتی برای ارائه جنگ های زمینی و منطقی تر دارد. بر اساس این واکنش ها، به نظر میرسد که فیلم دقیقاً همین کار را کرده است.

مقایسه فیلم های جان ویک و جیمز باند در این نظرها زیاد است، که مطمئناً نشانه مثبتی برای هر فرد واکسینه شده ای است که آماده بازگشت به سینما باشد. در این بررسی ها همچنین بازی فلورانس پیو در نقش یلنا بلووا مشخص شده است.

واکنش منتقدان به فیلم بیوه سیاه, نقد فیلم بیوه سیاه, فیلم بیوه سیاه, بیوه سیاه, نقد فیلم بلک ویدو, نقد فیلم Black Widow, نقد و بررسی فیلم بیوه سیاه
واکنش منتقدان به فیلم بیوه سیاه, نقد فیلم بیوه سیاه, فیلم بیوه سیاه, بیوه سیاه, نقد فیلم بلک ویدو, نقد فیلم Black Widow, نقد و بررسی فیلم بیوه سیاه

«کیت شورتلند» با «بیوه سیاه» اولین فیلم ابرقهرمانی خود را به تصویر کشیده است. این فیلمساز استرالیایی اولین کارگردان زنی است که فیلمی ابرقهرمانی در «دنیای سینمایی مارول» را به تنهایی کارگردانی می‌کند. فیلمنامه «بیوه سیاه» به «ژاک شیفر» نویسنده «وانداویژن» (WandaVision) و «ند بنسون» سپرده شده که روایدادهای پس از «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی» (Captain America: Civil War)‌ را توسط اریک پیرسون روایت کرده‌اند.


بیشتر بخوانید:

نقد انیمیشن لوکا Luca 2021

واکنش منتقدان به انیمیشن لوکا (Luca 2021)


همانطور که قبل‌تر با چند نقد مواجه شدید اولین واکنش‌های اصحاب رسانه به فیلم «بیوه سیاه» (Black Widow) مارول و دیزنی با بازی «اسکارلت جوهانسن» امکان انتشار پیدا کردند. هواداران مارول بیش از یک سال است که برای دیدن این فیلم که به علت وجود اپیدمی ویروس کووید ۱۹ به تعوق می‌افتاد انتظار کشیده اند.

واکنش منتقدان به فیلم بیوه سیاه

دیگر بازیگران فیلم در کنار جوهانسن به ایفای نقش پرداخته‌اند، «ریچل وایس»، «دیوید هاربر» و «فلورنس پیو» هستند. همانطور که متوجه شدید منتقدین از بازی پیو نامزد اسکار به عنوان «نماد غریب الوقوع دنیای سینمایی مارول» یاد کرده‌اند.

اریک دیویس هم به حضور پر رنگ فلورانس پیو جذاب با فیزیکی آماده اشاره دارد. نویسنده فندنگو می‌گوید:

فیلم‌های مارول بازگشتی شکوهمند را در حال تجربه و زیست هستند! بیوه سیاه یک تریلر جاسوسی پر تنش و مملو از اکشن است که به خوبی توانسته داستان ناتاشا را به شکلی عاطفی و عمیق به روایت تصویر دربیاورد. در حالی که فلورنس پیو فیلم را به تسخیر خود رد می‌آورد و به نمادی از دنیای سینمایی مارول تبدیل شده است. درواقع این فیلم همانند «جیمز باند» در ام‌سی‌یو است با رگه‌هایی از «مأموریت غیرممکن» و «تلما و لوییز».

جولیا الکساندر نویسنده آی‌جی‌ان گفته است:

یکی از هیجان‌انگیزترین و سرگرم کننده‌ترین فیلم‌های مارول با کمدی خاصی همراه است. این نوع شوخ طبعی به اندازه کافی خود آگاه است تا پوچی آن را در کلیت روایت فیلم بیوه سیاه نهادینه کند. فلورنس پیو و دیوید هاربر صحنه را از آن خود می‌کنند. این فیلم قطعاً مشکلاتی هم دارد. اما مهم نیست! نکته مهمی که برای دیدن فیلم بلک ویدو مهم می‌شود این است که حتماً در سالن‌های سینما ببینید!

کورتنی هاوارد منتقد لس‌آنجلس تایمز در رابطه با حس و حال و فضاسازی کارگردان این فیلم می‌گوید. وی نوشته است:

کیت شورتلند کارگردان فیلم به طرزی احساسی میان منطق و خشونت موقعیت متعادلی را برقرار کرده، و آن هنجارهای عاطفی را با زوایا و تکنیکی که دوربین برایش به ارمغان می‌آورد و فضای شخیصت محوری که می‌توانست با فیلم‌نامه ایجاد کند، نشان داده است. معماها و تمام کنش و واکنش‌های فیلم زیرکانه‌اند. و اما حتما نباید از موسیقی متن این فیلم گذشت و حضور موثرش را نادیده بگیریم. موسیقی متن لورن بالفه احساس تسخیرکنندگی خاصی را بهنگام دیدن فیلم به شما می‌دهد که به هیچ‌جه نمی‌توانید از پای فیلم بلند شوید.

پری نمیراف منتقد اسلش‌فیلم نگران روایت کلی این فیلم و شخصیت بیوه سیاه در دنیای سینمای مارول است. وی اینطور می‌نویسد:

با توجه به آنچه در آخر بازی اتفاق می‌افتد نگران بودم که شاید آن اتفاقاتی که قرار است بین روایت این دو فیلم بیافتد تقلیل پیدا کند، اما این‌گونه نشد. در واقع، پیش‌درآمدی است که دیگر فیلم‌های دنیای سینمایی مارول را پیش می‌گیرد.

جیسون گراسیو در رابطه با شباهت فیلم بیوه سیاه به برخی فیلم‌ها و سریال‌های دیگر می‌گوید. وی می‌نویسد:‌

اگر فیلم‌های جیسون بورن، سریال آمریکایی‌ها (The Americans) شبکه FX و ویژگی‌های دنیای دراماتیک مارول را با هم ترکیب کنید فیلمی بنام بیوه سیاه به تصویر کشیده می‌شود. حتما این نکته را توجه داشته باشید که برای دیدن صحنه‌هایی خاص پس از تیتراژ حتماً منتظر بمانید.

واکنش منتقدان به فیلم بیوه سیاه, نقد فیلم بیوه سیاه, فیلم بیوه سیاه, بیوه سیاه, نقد فیلم بلک ویدو, نقد فیلم Black Widow, نقد و بررسی فیلم بیوه سیاه
واکنش منتقدان به فیلم بیوه سیاه, نقد فیلم بیوه سیاه, فیلم بیوه سیاه, بیوه سیاه, نقد فیلم بلک ویدو, نقد فیلم Black Widow, نقد و بررسی فیلم بیوه سیاه

عوامل فیلم بیوه سیاه : واکنش منتقدان به فیلم بیوه سیاه

  • کارگردان: کیت شورتلند
  • تهیه‌کننده: کوین فایگی
  • نویسنده: اریک پیرسون
  • داستان: ژاک شفر و ند بنسون بر پایه بیوه سیاه اثر استن لی
  • بازیگران: اسکارلت جوهانسون، فلورنس پیو، دیوید هاربر، او.تی. فاگبنلی، ویلیام هرت، ری وینستون، ریچل وایس و نانا بلوندل
  • موسیقی: لورن بالفه
  • فیلم‌بردار: راب هاردی
  • تدوین‌گر: متیو اشمیت
  • شرکت تولید: مارول استودیوز
  • توزیع‌کننده: استودیو سینمایی والت دیزنی
  • تاریخ‌ انتشار: ۹ ژوئیه ۲۰۲۱ (ایالات متحده آمریکا)
  • مدت زمان: ۱۳۳ دقیقه
  • کشور: ایالات متحده
  • زبان: انگلیسی
  • هزینهٔ فیلم: ۱۵۰–۲۰۰ میلیون دلار

بیشتر بخوانید:

نظر خود را در خصوص واکنش منتقدان به فیلم بیوه سیاه با فیگار در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید. نظرات شما موجب خرسندی و بهبود نوشتار ما خواهد شد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *