بررسی بازی Dungeons and Dragons Dark Alliance ؛ نه چندان خوب اما به صرفه

در این نوشتار به بررسی بازی Dungeons and Dragons Dark Alliance خواهیم پرداخت. در ادامه فیگار همراه باشید.

با بررسی بازی Dungeons & Dragons Dark Alliance که یک بازی RPG اکشن و سرگرم کننده است، با ما همراه باشید. از زمان ارباب حلقه‌ها، The Two Towers و Return of the King از دوران PS2، همیشه منتظر انتشار یک عنوان اکشن فانتزی عالی بودیم. Tuque Games کار بزرگی انجام داده است که با قیمتی منطقی این بازی را که می‌توان آن را به صورت co-op (بازی با سایر افراد) نیز انجام داد، برای جدیدترین نسل کنسول‌های بازی معرفی کرد.

تعداد بیشماری بازی ویدیویی Dungeons & Dragons وجود دارد که بیشتر آنها در شاخه های مختلف RPG قرار دارند. از بین این بازی‌ها، تم تعداد زیادی از آنها در Forgotten Realms تنظیم شده است، از جمله Icewind Dale و Neverwinter Nights.

سری محبوب دیگر Baldur’s Gate بود که برای پلتفرم رایانه‌های شخصی منتشر شد و دارندگان GameCube ، PlayStation 2 و Xbox  اسپین آف این بازی یعنی، Baldur’s Gate Dark Alliance را دریافت کردند، که شباهت بیشتری با Diablo داشت. در حالی که ورژن رایانه‌های شخصی با نامی آشنا عرضه خواهد شد، بازی Dungeons & Dragons Dark Alliance با تغییرات بیشتری من جمله تغییر اسم به سایر پلتفرم‌ها عرضه خواهد شد.

دنیای بازی Dungeons & Dragons Dark Alliance شامل گنجینه‌های مرموز و هیولاهای عظیم است. دنیای نوشته شده در کتاب‌های راهنما برای این بازی به سبک RPG، میزبان برخی از باهوش ترین و ترسناک ترین موجودات در تمام ژانرهای فانتزی است، از گابلینهای تیز دندان گرفته تا غول‌های عظیم‌الجثه Frost. در بازی Dungeons & Dragons Dark Alliance، به عنوان یکی از چهار قهرمان افسانه ای در مکان‌های خارق العاده فانتزی با انبوهی از هیولاها مبارزه خواهید کرد. با این وجود این بازی فقط شامل استراتژی نیست و بیشتر مربوط به عملکرد است تا استراتژی موجود در turn-based بودن آن. در ادامه به نقد و بررسی بازی Dungeons and Dragons Dark Alliance می‌پردازیم.

داستان بازی ؛ بررسی بازی Dungeons and Dragons Dark Alliance

نه‌چندان خوب اما به‌صرفه 

بررسی بازی Dungeons and Dragons Dark Alliance ؛ نقد و بررسی بازی Dungeons and Dragons Dark Alliance
بررسی بازی Dungeons and Dragons Dark Alliance ؛ نقد و بررسی بازی Dungeons and Dragons Dark Alliance

فهرست مطالبی که در ادامه نوشتار بررسی بازی Dungeons and Dragons Dark Alliance به آن‌ها خواهیم پرداخت:

  • داستان بازی
  • گیم‌پلی بازی
  • دید کلی 

نقاط مثبت:

  • سیستم غنیمت و اکتشاف قوی
  • موسیقی قوی
  • سیستم مبارزات پویا
  • قیمت به صرفه

نقاط منفی:

  • داستان نه چندان خوب
  • شخصیت‌های پیش فرض
  • گرافیک ضعیف در بعضی مواقع 
  • عدم استفاده از پتانسیل آخرین نسل های کنسول‌های مختلف

بازی Dungeons and Dragons Dark Alliance در Icewind Dale در دوران Forgotten Realms و با شخصیت‌های خلق شده توسط R. A. Salvatore اتفاق می‌افتد و پس از سه گانه Salvatore Icewind Dale اتفاق می‌افتد. کسانی که این کتاب‌ها را خوانده‌اند می‌دانند که چهار قهرمانی که ما می‌توانیم در Dark Alliance کنترل کنیم: Drizzt: The Dual Welding Elf ، Catti-brie: The Archer ، Bruenor Battlehammer: The Dwarf Warrior و Wulfgar: The Barbar King هستند.

اگر قبلا بازی‌های اصلی این مجموعه را بازی کرده باشید، درک بهتری از داستان خواهید داشت، اما بازی عملکرد خوبی در زمینه بازنگری آنچه قبل از وقایع بازی اتفاق افتاده انجام می‌دهد. زیاد وارد جزئیات نمی‌شویم، اما داستان این بازی یک بازسازی قوی از داستان های پیشین خود است که توجه خود را به هیولاها و نژادهای مختلف از قلمروهای فراموش شده معطوف کرده است. گروه قهرمانان شما باید از این نیروها جلوگیری کرده و آنها را از تصرف این قلمرو باز دارد.

انتظار بیشتری از داستانی می‌رفت که در دنیای D&D تنظیم شده است، خصوصاً داستانی که R.A درگیر آن باشد. اما آنچه که از سالواتوره در اینجا وجود دارد کاملاً جزئی است، بیشتر به این دلیل که cutscene های بازی فقط در اولین و آخرین مأموریت یک فصل رخ می‌دهد. و باقی داستان شامل نظرات قهرمانان در قسمت‌های مختلف مأموریت‌ها است تا در مورد کارهایی که انجام می‌دهید و دلیل قرار گرفتن در یک مکان خاص به شما توضیح دهند که این‌ها خود تاثیری منفی بر نقد بازی Dungeons and Dragons Dark Alliance می‌گذارند.

در ادامه نوشتار نقد و بررسی بازی Dungeons and Dragons Dark Alliance  با ما همراه باشید تا به نقد گیم‌پلی این بازی بپردازیم.

گیم‌پلی بازی ؛ بررسی بازی Dungeons and Dragons Dark Alliance

بررسی بازی Dungeons and Dragons Dark Alliance ؛ نقد بازی Dungeons and Dragons Dark Alliance
بررسی بازی Dungeons and Dragons Dark Alliance ؛ نقد بازی Dungeons and Dragons Dark Alliance

Dark Alliance یک بازی RPG مبتنی بر ماموریت است. شما در ابتدا می‌توانید مرکزی که محل سکونت قهرمانان خودتان است را کشف کنید. این مرکز همراه با مدل‌های آموزشی، غنیمت های دارای مجسمه هایی از روسای مقتول، فروشگاهی برای ارتقا تجهیزات و خرید معجون ها و نقشه انتخاب ماموریت است.

هر مأموریت دارای دو فعالیت جانبی است که در صورت انتخاب انجام می‌شود. بیشتر این موارد بین مأموریت‌ها تکرار می‌شوند، اما به شما طلا و EXP اضافی می‌دهند. در اکثر موارد، شما باید یک دشمن منحصر به فرد خاص پیدا کنید و آن را شکست دهید یا Mugs Dwarven را جستجو کنید یا قفسه‌های اسلحه و موارد مشابه را از بین ببرید.

هر مأموریت نسبتاً خطی و سرراست است، اما بعضی از آنها مسیرهای انشعابی برای کاوش دارند. این مسیرها همیشه به همان مکان منتهی می‌شوند. اگرچه کاوش بسیار مهم است، زیرا صندوق‌های پنهان زیادی برای جمع آوری غنایم، وسایل کاردستی و قرص هایی که اطلاعات زیادی در مورد جهان و اطلاعات در مورد دشمنان شما فراهم می‌کند، پیدا خواهید کرد.

کاوش در Dark Alliance لذت‌بخش است. فهمیدن اینکه چگونه می‌توان به مکان‌های خاص رسید، اگرچه سخت نیست، اما راضی کننده است. همچنین جمع‌آوری قرص‌های مختلف امری لذت‌بخش است در کنار خواندن تاریخچه مکانهای مختلفی که در آنها قرار می‌گیرید. این اطلاعات به خصوص برای کسانی که ممکن است با جهان D&D آشنا نباشند اطلاعات زیادی را فراهم می‌کند.

ای کاش وقتی صحبت از اکتشاف می‌شد می توانست کمی تصادفی تر شود. یافتن اشیا مختلف و پیدا کردن اهداف ثانویه در مکان‌های مختلف باعث می‌شد که تازگی بازی در دفعات بازی مکرر حفظ شود. هنگامی که همه ماگ ها را در یک مأموریت پیدا کردید، می‌دانید که در دومین بازی در کجا واقع شده اند. این می‌توانست به طولانی شدن اکتشاف کمک کند.

چیزی که انتظار نمی‌رفت Dark Alliance انجام دهد این بود که جنبه‌هایی را از فرنچایز Souls الهام بگیرد. به عنوان مثال، شما فقط سه بار سلامتی برای بازی دریافت می‌کنید، اگرچه می‌توانید از صندوق‌های موجود در بازی سلامتی بیشتری بدست آورید. با پیشرفت در مأموریت‌ها، مکان‌هایی برای باز کردن قفل اردوگاه‌ها وجود دارد. اردوگاه‌ها سلامتی شما را پر می‌کنند، نوارهای سلامتی شما را دوباره پر می‌کنند و یک checkpoint ایجاد می‌کنند که اگر در نبرد بمیرید، دوباره از همان نقطه به بازی برگردید. همانند Dark Souls، نقطه ضعف کمپینگ این است که تمام دشمنانی را که در طول ماموریت با آنها روبرو شده‌اید دوباره احیا می‌کند.

هرچند کمپینگ فقط یک گزینه است. در عوض افراد جسور می‌توانند از آنها چشم پوشی کنند و با ادامه کار کیفیت غنیمت خود را افزایش دهند. این تصمیم نباید خیلی سرسری گرفته شود، زیرا اگر در نبرد بمیرید مجبورید از ابتدای ماموریت دوباره شروع کنید.

یک نکته مهم که باید بدانید این است که تمام غنایمی که می‌یابید در کنار تجربه  از طریق تکمیل مأموریت‌های اختیاری کسب می‌کنید، تا زمان انجام آن مأموریت به شما داده نمی‌شود. این بدان معناست که تمام آن غنیمت های شیرین که پیدا می‌کنید تا زمانی که به صفحه پایان مأموریت نرسیدید، قابل تجهیز نیستند.

همچنین باید اشاره کرد که سیستم خود را در حالت خواب در حالت اتصال به سرورهای آنلاین قرار ندهید و در میانه مأموریت باشید زیرا بازی شما را به اردوگاه بازمی‌گرداند و تمام پیشرفت خود را از دست خواهید داد.

وقتی نوبت به عمل می‌رسد، بازی‌های co-op مانند Dark Alliance نه تنها باید سرگرم کننده بلکه جذاب باشند. خوشبختانه این بازی در هر دو جبهه خوب عمل کرده‌است. بین چهار کلاس مختلف، همه باید بتوانند شخصیت مورد علاقه خود را پیدا کنند.

توانایی‌های زیادی برای استفاده و ترکیب برای مبارزه وجود دارد، که جنگ را تازه نگه می‌دارد. با این حال، شما باید نگران استقامت باشید زیرا هر حمله نوار استقامت شما را تخلیه می‌کند. دشمنان مختلف هرکدام چالش متفاوتی دارند و شما را مجبور به یادگیری توانایی‌هایی می‌کنند که احتمالاً هرگز فکر نمی‌کردید هنگام شروع به کار خود نیاز داشته باشید.

شما می‌توانید تمام توجه خود را روی حملات قدرتمندی متمرکز کنید، اما وقتی با دشمنی با سپر روبرو می‌شوید که جلوی حملات شما را می‌گیرد و با ضدحمله به شما پاسخ می‌دهد، به سرعت متوجه می‌شوید که حتی اگر مجبور باشید از این حملات سنگین استفاده کنید، باید مهارت‌های شکستن سپر را یاد بگیرید. دشمن های خاص زیادی از این قبیل وجود دارد و اجرای این تاکتیک‌های مختلف در طول مبارزات بازی را هیجان انگیز می‌کند.

کسانی که به دنبال یک تجربه D&D خالص و معتبر هستند، آن را در اینجا پیدا نمی‌کنند. از آنجا که داستان در چهار قهرمان پیش فرض خاص بنا شده است، شما شخصیت خود را نخواهید ساخت. با این حال، این بازی به شما این گزینه را می‌دهد تا امتیازات مشخصه را در هر آماری که می‌خواهید قرار دهید. اما این خود بی معنی است زیرا هر قهرمان مجموعه خاصی از مهارت‌ها و توانایی‌ها را دارد. که از آنها استفاده می‌کند به عنوان مثال، قرار دادن نکات مشخصه دقیق در Wisdom هنگام بازی به عنوان یک بربر، واقعاً ارزش وقت و تلاش شما را ندارد، زیرا بربر از هیچ توانایی جادویی استفاده نمی‌کند.

بررسی بازی Dungeons and Dragons Dark Alliance ؛ نقد بازی Dungeons and Dragons Dark Alliance
بررسی بازی Dungeons and Dragons Dark Alliance ؛ نقد بازی Dungeons and Dragons Dark Alliance

همانطور که در طول بررسی ذکر شد، غنیمت، سنگ بنای D&D است و در اینجا نقشی اساسی دارد. مانند اکثر بازی های غنیمت یابی، شما بر اساس سطوح کمیابی مختلف، تجهیزات را از صندوق‌ها و کشتن دشمن به دست می‌آورید. تجهیز ملزومات مناسب نه تنها شما را به یک جنگجوی قدرتمند تبدیل می‌کند، بلکه باعث افزایش سطح تجهیزات شما می‌شود. افزایش سطح تجهیزات به شما امکان می‌دهد سطح دشواری بالاتر مأموریت‌هایی را که قبلاً تکمیل کرده‌اید را به چالش بکشید. هرچه سطح تجهیزات بالاتر باشد، سیاه چال دشوارتر است، اما جوایز کمیاب، غنائم و جوایز EXP بیشتر ارزش آن را دارند.

در بازی Dark Alliance وقتی صحبت از تصاویر می‌شود عنوانی دارای پستی و بلندی‌های بسیار است. از راه دور، معماری عالی به نظر می‌رسد، اما محیط واقعی اطراف شما در سطح زمین کاملاً بی روح است. در حقیقت، Dark Alliance از هیچ یک از قدرت‌های PS5 استفاده نمی‌کند و بیشتر احساس می‌شود که فقط یک پورت مستقیم از نسخه PS4 بازی است. بدترین چیزی که متوجه شدیم پرچم‌های موجود در محیط ها است. در ابتدا، تصور می‌شد این یک انتخاب طراحی یا نوع هنر بازی است، اما اشتباه میکردیم

پرچم‌ها به گونه‌ای به نظر می‌رسند و به اطراف حرکت می‌کنند که گویی با سرعت 10 فریم در ثانیه کار می‌کنند. آنقدر قابل توجه است که چشم شما دائماً به سمت آن متمایل می‌شود. از طرف دیگر، مدل های شخصیت‌ها بسیار عالی به نظر می‌رسند و انیمیشن‌ها فوق العاده هستند. کار صدا نیز درجه یک است و صداپیشگی عالی در سراسر آن جریان دارد. درگیری بین گابلین ها و دشمنان مختلف آنها را پر از شخصیت می‌کند. برخی از آنها حتی قبل از اینکه شما آنها را بکشید، از شما برای بخشیدنشان التماس می‌کنند.

موسیقی در این بازی بسیار خوب است و شما را در روحیه نبردهای حماسی غوطه‌ورمی‌سازد، دقیقاً مانند آنچه در فیلم‌های ارباب حلقه ها شنیده اید.

Dungeons & Dragons: Dark Alliance به نوعی بازی مورد نیاز هر نسلی است. یک هک و اسلش(نبرد تن به تن با سلاح های سرد) سرگرم کننده که می‌تواند شما را سرگرم کند یا به تنهایی یا با سه نفر از دوستانتان. سیستم غنیمت و اکتشاف Dark Alliance بسیار قوی است، حتی اگر بعد از مدتی یکنواخت شود، مخصوصاً وقتی غنیمت مورد نظرتان را نمی‌گیرید.

Dark Alliance به هیچ وجه یک بازی عالی نیست، اما با قیمت بودجه 40 دلار، برای هر کسی که عاشق RPG های اقدام هک اند اسلش است، مخصوصاً آنهایی که در یک فضای فانتزی تاریک هستند، Dark Alliance آپشن ساده‌ای است.

در ادامه نقد و بررسی Dark Alliance به دید کلی این بازی خواهیم پرداخت با ما همراه باشید.

دید کلی ؛ بررسی بازی Dungeons and Dragons Dark Alliance

بررسی بازی Dungeons and Dragons Dark Alliance ؛ نقد و بررسی بازی Dungeons and Dragons Dark Alliance
بررسی بازی Dungeons and Dragons Dark Alliance ؛ نقد و بررسی بازی Dungeons and Dragons Dark Alliance

بازی Dungeons and Dragons Dark Alliance برای افرادی است که می‌خواهند با دوستانشان اوقات خوشی را بگذرانند. این یک سفر اکتشافی است که اعتیادآور است. جنگ سرگرم کننده و سیستم غنیمت باعث جذاب شدن این بازی شده حتی اگر شرم آور باشد که داستان در دنیای D&D نوشته شده توسط یک نویسنده پرکار که نتوانسته آن طور که شایسته این بازی است، داستان این بازی را گسترش دهد. همچنین کمی سوال برانگیز است که تقریباً هیچ علاقه ای به استفاده بازی از قدرت PS5 یا حتی کنترلر DualSense داده نشد. با 40 دلار اگرچه تقریباً می‌توان از تمام نقص آن صرفاً برای یک سرگرمی ساده قدیمی چشم پوشی کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره این بازی چیست؟ نقد بازی Dungeons and Dragons Dark Alliance برای شما مفید واقع شد؟ داستان آن‌ را چگونه ارزیابی می‌کنید؟نظرات خود را با ما در بخش نظرات سایت فیگار به اشتراک گذارید. 


2 thoughts on “بررسی بازی Dungeons and Dragons Dark Alliance ؛ نه چندان خوب اما به صرفه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *