نقد سریال مرد خانواده (The Family Man) ؛ از خودبیگانگی اجباری

[yasr_overall_rating]در این نوشتار به نقد سریال مرد خانواده خواهیم پرداخت. در ادامه با فیگار همراه باشید تا بیشتر در رابطه با این سریال محبوب و جدی بدانیم.این سریال توسط راج نیدیمورو و کریشنا دی. کی. (معروف به راج و دی. ک.) ساخته شده است. مرد خانواده یک نگاه زیرکانه به جان مسئولان کار اطلاعاتی هند و دوگانگی موجودیت آنها می‌اندازد.

در حالی که برای کل جهان، از جمله خانواده های خود، آنها کارمندان کم ارزش دولت هستند، آنها در واقع جسارت هایی هستند که زندگی خود را روز به روز در معرض خطر قرار میدهند تا کشور خود را در برابر انواع تهدیدات و خطرات محافظت کنند. مرد خانواده که مانوج باجپایی را در نقش اصلی یک مامور میدانی آژانس تحقیقات ملی (NIA) به نام سریکانت تیواری در اختیار دارد، بخشی از یک واحد ویژه برای خنثی کردن انواع حملات تروریستی به خاک هند است.

نقد سریال مرد خانواده (The Family Man)

از خودبیگانگی اجباری

نقد سریال مرد خانواده, سریال مرد خانواده, مرد خانواده, نقد سریال The Family Man, سریال The Family Man ,The Family Man,
نقد سریال مرد خانواده, سریال مرد خانواده, مرد خانواده, نقد سریال The Family Man, سریال The Family Man ,The Family Man

مرد خانواده یک مجموعه پر از اکشن و ماجراجویی است که همانطور که گفته شد قهرمان اصلی آن یک مامور مخفی است و با نجات کشورش و برای نجات کشور خود هر کاری می‌کند. با این تفاسیر چرا باید نام این سریال “مرد خانواده” باشد؟ چه کسی بعد از شنیدن این مضمون به این نام فکر میکرد؟ و چرا؟

اما افرادی که این سریال را دیده اند میدانند که این قهرمان به نام سریکانت تیواری واقعاً یک مرد خانواده ای است که به شکل اجباری مرد خانواده است. چنان بین وظیفه خود از یک طرف و مسئولیت در قبال خانواده اش گیر کرده است که احساس ترحم به خود و آنچه پیرامونش می‌گذرد می‌کند.

همسرش از او راضی نیست، دخترش از کنترل او خارج شده است. اما او اجازه نمیدهد که اشتیاق او به کشور و وظیفه‌اش را برای محافظت کم کند. این مجموعه در واقع داستان چنین افراد پرشوری است که هر روز، هر لحظه، به نوعی به هر روشی قلبشان برای کشور می‌تپد.

ما جان خود را برای هیچ رهبری به خطر نمی اندازیم ، بلکه بخاطر موقعیت و اعتبار آن پست به خطر می افتیم.

Srikanth که در آخرین فصل سریال The Family Man به سخنان خانواده اش گوش می‌دهد، اکنون در یک کار خصوصی مشغول به کار است و به سخنان رئیس خود گوش میدهد. اکنون او هم وقت و هم پول دارد تا به خانواده بدهد اما خانواده اش هنوز از او راضی نیستند.


بیشتر بخوانید:

نقد سریال موداک MODOK

نقد سریال لوکی (قسمت دوم)


حتی او از درون خوشحال نیست. و یک روز او به همان دنیای ماجراجویی برمیگردد که در آن شادی و رضایت میابد. اما او نمیدانست که شعله کار هیجان او به داخل خانه اش میرسد. اما اشتیاق او برای نجات کشور از دست دشمنان کم نمیشود و سرانجام او پیروز میشود از دیدگاه خود و عزیزانش.

کار سختی که تیم Raj ،DK ،Suparn Verma ،Suman ،Manoj برای نوشتن داستان، فیلمنامه، دیالوگ ها و غیره و ایجاد شخصیت ها انجام داده اند، به وضوح در طول سریال نمایان است. حقیقتا نمیتوانید گپ جدی در داستان پیدا کنید.

در این نوع ساختارهای روایی، داستان های هیجان انگیز، بازی دائمی موش و گربه بین قهرمانان خائنانی و فرمولی که برای گربه ایجاد شده است تا در آخر موش را از آن خود کند، خیلی سخت در ذهن مخاطب شکل می‌گیرد. اما این سریال به خوبی همه چیز را به تصویر می‌کشد و بر جان شما می‌نشیند. این داستان همچنین برای لحظه‌ای ریتم و تمپویش کم نمی‌شود و با تناسب بسیار خوبی تا انتها پیش می‌رود.

 

نقد سریال مرد خانواده, سریال مرد خانواده, مرد خانواده, نقد سریال The Family Man, سریال The Family Man ,The Family Man,
نقد سریال مرد خانواده, سریال مرد خانواده, مرد خانواده, نقد سریال The Family Man, سریال The Family Man ,The Family Man

دیالوگ های ماجراجویی طور، عاشقانه، خنده‌آلود، و دیالوگ‌هایی که حس درماندگی را دوچندان در شما ایجاد می‌کنند تأثیر خود را در لابلای فیلمنامه مداوم برجای میگذارند. نکته جالب این است که شخصیت های این داستان به زبانی که متعلق به آن هستند صحبت میکنند. این یک گام بزرگ و معنی دار در راستای واقعی جلوه دادن سینما است که باید از آن استقبال کرد. کاهش فاصله نیز وظیفه سینما است.

نویسندگان نه تنها آن را بسیار دقیق نوشته اند، بلکه راج، دی کی و سوپارن ورما آن را به سختی کارگردانی کرده اند. برای ایجاد شخصیت های متنوع برای این داستان و همچنین انتخاب همان بازیگران بسیار زحمت کشیده شده است. نگاه واقع بینانه ای که موکش چابرا با تطبیق شخصیت ها و انتخاب بازیگران از همان شروع به داستان داده است، الهام بزرگی برای دیگر سازندگان این مجموعه خواهد بود.

نقد سریال مرد خانواده (The Family Man)

اگر موقعیت مکانی، دوربین، شعر و موسیقی به این داستان ارزش داده است، بدانید که ویرایش دقیق Sumit Kotiyan ارزش آن را دو چندان کرده است. و وقتی همه کارهای فنی درجه یک باشد، شما نمی‌توانید تاثیر بالای یک سریال را انکار کنید. هر هنرمندی، بله “هر” هنرمند در این سریال کار ستودنی انجام داده است. بسیار عالی، به طوری که این افراد شروع به شبیه شدن “شخصیت ها” میکنند و نه فقط “هنرمندان”، بلکه کل تیم تولید این سریال.


بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم ها و سریال های ترکی 2021 ؛ بهترین های نتفلیکس

بهترین کانال های تلگرام فیلم


از طرف دیگر، شخصیت راجی بسیار پیچیده و باورپذیر است، و آککینی از همان ابتدا نقطه قوت این سریال است. فیلمسازان وقت خود را صرف به تصویر کشیدن شخصیت و انگیزه های او میکنند. حتی با حرکات ساده، زبان بدن و دیالوگ کمتر، او موفق میشود بسیار با ارزش ظاهر شود.

در این سریال هیچ کس عجله ندارد که معرفی شود یا دیده شود. راجی یکی از بهترین روایت‌های شخصیت را در این سریال ارائه می‌دهد. حضور ناب او ترس را القا میکند و او با نگاهش صحبت میکند. ظاهری آرام و ثابت برای پنهان کردن گریه های سرسخت دردآلود که او را شب ها بیدار نگه میدارد. آککینی در سریال مرد خانواده بسیار خوب دوگانگی را به تصویر میکشد.

به طور خلاصه، The Family Man تمام بازیگران و داستان را به خوبی در کنار هم قرار داده است به گونه ای که برخی از اشتباهاتی که ممکن است متوجه آن‌ها شویم قابلت چشم‌پوشی را دارند. Bajpayee به عنوان Srikant در اینجا بدون نقص است، ما آسیب پذیری های او را در فصل دوم از نگاه خانواده میبینیم و این فقط شخصیت او را تقویت میکند.

نقد سریال مرد خانواده, سریال مرد خانواده, مرد خانواده, نقد سریال The Family Man, سریال The Family Man ,The Family Man,
نقد سریال مرد خانواده, سریال مرد خانواده, مرد خانواده, نقد سریال The Family Man, سریال The Family Man ,The Family Man

صحنه ای که Srikant یکی از نزدیک ترین هم تیمی های خود را از دست میدهد و همه را عقب نگه میدارد یکی از صحنه های قدرتمند و دلخراش سریال است که باجپایی ظرافت را برای نقش خود به ارمغان می آورد.

با تماشای این سریال، گاهی میخندید، گاهی احساساتی میشوید، گاهی تعجب میکنید و گاهی حتی ناراحت میشوید، گاهی مشت هایتان بسته میشود، عرق میکنند، گاهی قلب شما چند برابر سریع‌تر می‌زند حتی گاهی ممکن است آهسته بزند و سرانجام قهرمان مأموریت خود را به اتمام میرساند. اگر هنوز این مجموعه را در Amazon Prime مشاهده نکرده اید، حتما ببینید.

عوامل سریال مرد خانواده ؛ نقد سریال مرد خانواده (The Family Man)

  • کارگردان: کرشنا دی. کی، راج نیدیمورو و سوپارن ورما
  • نویسنده: کرشنا دی. کی و راج نیدیمورو
  • بازیگران: مانجو باجپایی، پریامانی، شریب هاشمی، اشلشا ثاکور، ودنت سینها، شهاب علی و سامانتا اکینی

بیشتر بخوانید:

مرد خانواده یک سریال خوش ساخت است. پیشنهاد فیگار دیدن صد درصدی این سریال می‌باشد. در انتها از شما خواهشمندیم نظرات خود را در رابطه با نقد سریال مرد خانواده در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *