پینگ بازی چیست ؛ عواملی که باعث کاهش پینگ می شود

پینگ نشان دهنده تاخیر اتصال بین دو دستگاه در یک شبکه مرکزی است. در ادامه با نوشتار پینگ بازی چیست همراه فیگار باشید.

اگر شما یک گیمر هستید و یا پایداری و کیفیت سرویس‌ اینترنت برای شما اهمیت بالای داشته باشد، احتمالا کلمه پینگ (Ping) را زیاد شنیده اید و بدانید که هرچقدر پینگ کمتر باشد کیفیت سرویس اینترنت شما بهتر خواهد بود. در ساده ترین تعریف از پینگ می‌توان گفت پینگ دستوری برای اندازه‌گیری مقدار تأخیر اتصال یک دستگاه با دستگاه دیگر در هر شبکه به‌ شمار می‌رود. ما در ادامه این مقاله به بررسی پینگ سرویس های اینترنتی و روش های کاهش پینگ بازی می‌پردازیم.

پینگ بازی چیست

چگونه پینگ را کاهش دهیم؟

در ادامه فهرستی از مطالبی که قرار است در ادامه نوشتار پینگ بازی چیست به آن‌ها بپردازیم آورده شده است:

  • تعریف پینگ
  • پینگ در بازی ها
  • روش های تست پینگ
  • عوامل کاهش پینگ

تعریف پینگ

پینگ بازی چیست ؛ چگونه پینگ را کاهش دهیم ؟
پینگ بازی چیست ؛ پینگ چیست؟

پینگ چیست ؟ پینگ (Ping) معیاری برای محاسبه مقدار فاصله‌ی زمانی بین اتصال یک دستگاه با دستگاه دیگر در شبکه است. از طریق مقدار پینگ در یک سرویس اینترنتی، می‌توان فهمید که چقدر طول می‌کشد که یک دسته اطلاعات از طرف دستگاه هوشمندی مانند کامپیوتر به سمت سرور رفته و دوباره همان مسیر را بازگردد. پینگ در واقع نشان دهنده تأخیر زمانی است که در هنگام انجام هر کار Online مانند ارسال اطلاعات یا انجام بازی های آنلاین اتفاق میافتد، شما هرکاری که بخواهید در فضای آنلاین انجام دهید با توجه به سرعت رد بدل شدن اطلاعات، یک پینگ مشخصی برای آن در نظر گرفته می‌شود.

اما Ping صرفاً وسیله برای اندازه‌گیری یا تأخیر نیست. هر شبکه از تعدادی دستگاه و سرور تشکیل‌شده است. هرکدام از این دستگاه‌ها در شبکه قادر هستند داده‌ای به نام Packet را به دستگاه مقصد ارسال کند. دستگاه مقصد بسته‌ی ارسالی که به آن رسیده را جواب داده و به دستگاه اول باز میگرداند.

این مراحلی است که برای هر پینگ انجام می‌گیرد. پینگ دستوری است که مدت زمان ارسال و دریافت بسته‌ها را بین دستگاه‌ها، اندازه می‌گیرد. استفاده از دستور پینگ برای چک کردن وضعیت سرورها بسیار مفید است. اگر یکی از سرورها down شود و یا کند عمل کند، می‌تواند مانع اتصال دو دستگاه به یکدیگر شود. در این وضیعت Packet Loss اتفاق خواهد افتاد و همان‌طور که از نامش مشخص است، Packet Loss زمانی اتفاق می‌افتد که بسته ‌یا بسته‌هایی از داده به مقصدشان نمی رسند.

Ping همچنین به ما کمک می‌کند تا بسته‌هایی که به دلایلی از بین رفته‌اند را به ما نشان دهد. پینگ مقدار از بین رفتن Packet ها را نیز مشخص می‌کند. شرکت ارائه‌دهنده سرویس اینترنتی (ISP)، سرعت اتصال اینترنت و پهنای باند کافی و محل جغرافیایی روی میزان پینگ تاثیر دارد.

اگر احتیاج به یک پینگ خوب دارید، هنگام خرید سرویس اینترنتی حتما توجه کنید که سرویس ایترنتی شما اختصاصی باشد. در سرویس‌های اینترنت اشتراکی سرعت دانلود از آپلود بیشتر است و سرعتی که به مشترک هنگام خرید سرویس اعلام می‌شود سرعت دانلود است این در حالی است که سرعت آپلود بر میزان پینگ سرویس تاثیر می‌گذارد.

پینگ در بازی ها

پینگ بازی چیست ؛ چگونه پینگ را کاهش دهیم ؟
پینگ بازی چیست ؛ لگ و پینگ چیست؟

ریشه‌ی واژه Ping به جنگ جهانی دوم باز می‌گردد، زمانی‌که از آن به‌ عنوان یک واژه تخصصی برای سیگنال سونار مورد استفاده قرار می‌گرفت که زیر آب برای اندازه‌گیری فاصله‌ی خود با کشتی‌های دشمن در دریا‌ها و اقیانوس‌ها می‌فرستادند. در بازخورد از این عمل، صدایی مشابه به “پینگ” به گوش می‌رسید. به همین دلیل هم اسم این عمل را پینگ گذاشتند.

در بازی های آنلاین از پینگ برای تشخیص در دسترس بودن یک کامپیوتر در شبکه های گیمینگ یا اینترنت و سرعت پاسخ دهی هنگام انجام بازی آنلاین، از یک سرور استفاده می‌شود که می‌تواند مبدا و مقصد متفاوتی داشته باشد. در دنیای بازی‌های ویدئویی، پینگ به تاخیری که بین کامپیوتر بازیکن و سرور بازی یا کامپیوتر بازیکن دوم در حالت P2P وجود دارد اطلاق می‌شود.

روش های تست پینگ

پینگ بازی چیست ؛ چگونه پینگ را کاهش دهیم ؟
پینگ بازی چیست ؛ چگونه پینگ را کاهش دهیم ؟

روش های گوناگونی برای تست گرفتن از پینگ وجود دارد که ما چندا از این روش‌ها را برای شما در ادامه توضیح خواهیم داد.

پینگ داخل بازی

خوشبختانه بیشتر بازی‌های آنلاین این قابلیت را دارند که بازیکنان مستقیما پینگ‌ تایم خود را در داخل بازی ببینند. در بخش انتخاب سرور های بازی معمولا پینگ‌ تایم مخصوص هر سرور اندازه‌گیری شده و در مقابل سرور مربوطه نمایش داده می‌شود. به این ترتیب می‌توان فهرست سرورها را براساس کمترین پینگ‌ تایم مرتب‌ سازی کرد.

تست پینگ در تنظیمات بازی

همچنین بازی‌های آنلاین جدید و حرفه‌ای بخشی مخصوص در این رابطه به نام Network Options در داخل تنظیمات بازی دارند که می‌توانند کیفیت ارتباطی بازیکن و تأخیر در سرورهای بازی را اندازه گیری کرده و درجه بندی کند و گزینه‌های جانبی متعددی برای کاهش تأخیر، کاهش Lag و کاهش زمان پردازش فریم‌های بازی یعنی Frame Time توسط کارت گرافیکی ارائه می‌کنند.

اپلیکیشن و وب‌ سایت‌های مخصوص تست پینگ

نرم‌افزارهای بسیاری برای تست پینگ و تأخیر در پلتفرم‌ها وجود دارند که احتمالا با برخی از آن‌ها آشنا باشید.

مطمئن‌ترین و پراستفاده‌ترین روش پینگ استفاده از Command Prompt ویندوز است. ازطریق اجرای CMD یا با کلیدهای میانبر Win + R در سیستم‌عامل ویندوز و در تمام نسخه‌ها و با تایپ فرمان ping می‌توانید پینگ هر رایانه در شبکه یا اینترنت را مشاهده کنید.

با تایپ کردن کد های مانند Ping [SERVER-IP-ADDRESS] /t و ping 155.133.248.53 /t پاسخی که دریافت خواهید کرد به این فرمت خواهد بود.

 

:Pinging 155.133.232.98 with 32 bytes of data

Reply from 155.133.232.98: bytes=32 time=331ms TTL=47

Reply from 155.133.232.98: bytes=32 time=328ms TTL=47

Reply from 155.133.232.98: bytes=32 time=328ms TTL=47

Reply from 155.133.232.98: bytes=32 time=328ms TTL=47

این پاسخ نشان می‌دهد که حاصل پینگ کردن متوالی یک آدرس IP متعلق به یکی از سرورهای بازی ها در اروپا، فاصله‌ی ارسال پیام تا دریافت آن در سرور ۳۲۸ میلی‌ثانیه است.

وب‌سایت‌های اختصاصی برای سنجش و اندازه گیری پینگ و سرعت آپلود و دانلود هم وجود دارند و معروف ترین آن‌ها هم Speedtest.net است که پینگ شما را از دستگاه شما تا سرویس دهنده‌ی منتخب محلی اندازه‌گیری می‌کند و سرعت آپلود و دانلود شما را هم اندازه‌گیری کرده و نمایش می‌دهد.

اپلیکیشن‌های ساده‌ی متنوعی هم برای آزمایشِ پینگ‌تایم در سیستم‌عامل‌های موبایل مثل اندرویدِ گوگل و IOS اپل وجود دارند که ازطریق استور قابل دسترسی و دانلود هستند. کافی است کلمه کلیدی ping را در بخش جستجوی این فروشگاه‌ها تایپ کنید و از میان نتایج، گزینه‌ی مدنظر را انتخاب و نصب کنید.

عوامل کاهش پینگ

پینگ بازی چیست ؛ چگونه پینگ را کاهش دهیم ؟
پینگ بازی چیست ؛ چگونه پینگ را کاهش دهیم ؟

روش‌های مختلفی برای پایین آوردن زمان پینگ و تأخیر در بازی‌ها وجود دارد، به صورت کلی ۵ دلیل باعث بالا رفتن پینگ می‌شود و برای کاهش پینگ باید به آن ها پرداخت. در ادامه مطلب به این 5 موارد میپردازیم.

تنظیمات Firewall

firewall معمولا به بررسی بسته‌های داده‌ای را که کامپیوتر شما ارسال و دریافت می‌کند می‌پردازد، این فرایند ممکن است طولانی باشد. حتی اگر زمان تلف شده فقط چند میلی‌ثانیه باشد، می‌تواند سرعت اینترنت را کاهش داده و به تأخیر در اتصال منتهی شود. اگر می‌خواهید از این تاخیر جلو گیری کنید، نیاز است که firewall ویندوز و محافظ آنتی‌ ویروس سیستم‌عامل خود را غیرفعال کنید. غیرفعال کردن فایروال‌ها تا حدی پینگ شما را کاهش می‌دهد. می‌توانید بازی خود را در فایروال و بخش مربوطه، به گزینه‌های مستثنی از نظارت (Exclude) اضافه کنید تا مشمول بررسی فایروال نباشند. حتی می‌توانید بازی خود را طوری پیکربندی کنید که پورت‌های اختصاصی آن بازی برای دسترسی باز باشند. با این کار firewall به رایانه‌ی شما اجازه می‌دهد که داده‌ها را بدون بازرسی به بازی ارسال یا دریافت کند.

کیفیت خدمات سرویس اینترنتی

داشتن بهترین سرویس اینترنتی معمولا یکی از الزامات اصلی در داشتن پینگ بسار پایین در بازی‌ها نیست، اما بعضی وقت‌ها یک ISP (شرکت ارائه دهنده سرویس اینترنتی) خوب می‌تواند در بازی ها مفید باشد، مخصوصا اگر در بازیی در یک تورنومنت شرکت کرده باشید. ISP ها همیشه خدمات یکسان و کیفیت سرویس اینترنت مشابهی را ارائه نمی‌کنند و معیارهای مختلفی را باید در این گزینش لحاظ کرد. این معیارها شامل قیمت، توانمندی سرویس، تأخیر، سرعت اسمی، در دسترس بودنِ سرویس، حجم سرویس و … می‌شوند.

پهنای باند ناکافی

همیشه باید اطمینان حاصل کنید که پهنای باند کافی برای نیازهای خود در اختیار دارید. به‌عنوان مثال اگر در حال استریم یک بازی هستید، باید مطمئن شوید که پهنای باند اینترنت شما برای کیفیت هدفگذاری شده و عدم ایجاد وقفه در استریم کفایت می‌کند. پهنای باند ناکافی بر زمان مورد نیاز برای ارسال داده ها تأثیر می‌گذارد، در نتیجه باعث افزایش پینگ و ایجاد لگ در بازی خواهد شد.

موقعیت جغرافیایی

فاصله‌ی بین سیستم شما و سرور مرکزی می‌تواند دلیل تجربه‌ی تأخیر کم یا تأخیر زیاد باشد. همیشه سعی کننید سروری را انتخاب کنید که از نظر جغرافیایی به شما نزدیکتر باشد. با انجام این کار پینگ شما پایین می‌آید، این کار باعث می‌شود تا مدت زمانی جابجایی بسته داده بین سیستم شما و سرور کاهش بیابد.

سرعت ارتباط اینترنتی

علاوه‌ بر عوامل مختلفی که کیفیت سرویس ISP شما را شکل می‌دهد، سرعت اتصال به اینترنت نیز می‌تواند بر پینگ شما تأثیر بسزایی داشته باشد. هر چه قدر سرعت اتصال بالاتری داشته باشید داده ها را سریع‌تر ارسال و دریافت می‌کنید، به همین دلیل پینگ کاهش می‌‌یابد. برعکس، سرعت پایین‌تر اتصال می‌تواند منجر به پینگ بالا شود، که به نوبه‌ی خود باعث افزایش تأخیر و لگ در بازی‌های آنلاین می‌شود. اتصالات ماهواره‌ای، کابلی و فیبر نوری سرعت بالایی را ارائه می‌دهند، و می‌توانند بسیار در کاهش لگ و پینگ موثر باشند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره نوشتار پینگ بازی چیست ، چیست؟ شما چه روش هایی را می‌شناسید که بر روی کاهش پینگ تاثیر دارد؟ آیا شما هم از پینگ بالا رنج می‌برید؟

نظرات خود را با ما در بخش نظرات سایت فیگار به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *