بررسی بازی Scarlet Nexus ؛ کنترل کامل و عنوانی بسیار قوی

[yasr_overall_rating]در این نوشتار به بررسی بازی Scarlet Nexus که به زودی منتشر خواهد شد، خواهیم پرداخت. در ادامه و با بررسی این بازی با فیگار همراه باشید.

نوشتن مطلب بررسی بازی Scarlet Nexus برای خود من جذاب بود؛ قدرت ذهن را آزاد کنید – در آینده ای بسیار دور، هورمون psionic در مغز انسان کشف شده که حواس افراد دریافت کننده را بهبود می‌بخشد و جهانی را که می‌شناسیم، تغییر می‌دهد. درست زمانی که بشریت در حال ورود به این دوره جدید است، نیروی جهش‌یافته ایی با اهدافی خصمانه معروف به others با عطش به مغز انسان از فضا به زمین می‌آیند و در برابر حملات متعارف بشری بسیار مقاوم هستند، که این اقدامات فوق العاده ای برای مقابله با تهدیدی طاقت فرسا و حفظ بشریت را می‌طلبد.

کسانی که حواس بسیار قوی دارند و به آنها psionics گفته می‌شود، امید بشریت برای مبارزه با این نیروی خصمانه هستند. تا به امروز، بشریت با پتانسیل psinocis آشنایی کامل پیدا کرده و امید دارد که با کمک آن‌ها، و با استخدام آن‌ها در نیروی سرکوب “دیگران” یا (OSF)، آخرین خط دفاعی بشریت باشند

شما در نقش Yuito Sumerag، یک عضو تازه وارد در OSF که قصد دارد در این کار نخبه شود، درست مانند کسی که او را در کودکی نجات داد، بازی را آغاز خواهید کرد. مسلح به استعداد روان-حرکت، در شهر آینده نگرانه New Himuka کاوش کنید و رمز و رازهای آینده Brain Punk را که بین فناوری و توانایی های روانی در SCARLET NEXUS قرار دارند، کشف کنید.

با استفاده از توانایی های روانی-حرکتی، دنیای اطراف شما بزرگترین سلاح شما می‌شود. تکه هایی از محیط اطراف را بلند کنید، بشکنید و پرتاب کنید تا ترکیب‌های حمله خود را بسازید.کاوش و محافظت از چشم انداز آینده ژاپنی که ترکیبی از الهام از انیمیشن کلاسیک و داستان علمی تخیلی غربی است، بر عهده شماست. در یک داستان جذاب و پیچیده پر از شجاعت و قهرمانی که توسط ذهن‌های پشت داستان‌های نمادین Vesperia نقل شده است، غرق خواهید شد.

بررسی بازی Scarlet Nexus ؛ عنوانی بسیار قوی

کنترل کامل 

بررسی بازی Scarlet Nexus ؛ نقد و بررسی بازی Scarlet Nexus
بررسی بازی Scarlet Nexus ؛ نقد و بررسی بازی Scarlet Nexus

فهرست مطالبی که در ادامه نوشتار بررسی بازی Scarlet Nexus به آن‌ها خواهیم پرداخت:

  • مفاهیم کلی بازی
  • گیم‌پلی 
  • دید کلی

چیستی ماهیت واقعیت در حال تبدیل شدن به یک سوال بزرگتر است که هنرمندان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، و این به این دلیل است که ما همواره کنترل بیشتری بر مبانی واقعیتی که در آن زندگی می‌کنیم، به دست می‌آوریم. ما با استفاده از دیجیتال، ساخت آن و نقاشی آن بر روی فیزیکی متناسب با حس زیبایی شناسی در تمایلی روزافزون برای فاصله گرفتن از واقعیت هستیم. بازی Scarlet Nexus جدیدترین موردی است که در این موضوع خاص مورد علاقه مردم وارد شده است، و فراتر از گیم‌پلی فوق العاده خوب آن، روشی که با موضوعات گسترده خود روبرو می‌شود آن را به بهترین JRPG ای تبدیل می‌کند که Bandai Namco در مدت زمانی طولانی تولید کرده است.

مفاهیم کلی بازی

توسعه دهندگان بازی اسکارلت نکسوس اصلاح “Brain Punk” را معرفی می‌کنند که یک عنوان برای ژانری اخلاقی است، با رد کردن این استاندارد که هر شرکت بزرگی که یک بازی “-پانک” ایجاد می‌کند بیشتر در مورد زیبایی پانک صحبت می‌کند تا درون مایه . به هر حال شرکت‌های بزرگ تمایلی به کار بر روی ایده‌ای انقلابی که درون مایه پانک است و ممکن است به ضرر آن‌ها تمام شود ندارند،با این وجود، درون مایه پانک مطمئناً دیستوپی (رخداد فاجعه‌ای ناگهانی) است، اگر نه، کاملاً آخرالزمانی. در جهان Scarlet Nexus، بشریت توانایی به نوعی توانایی درک فرا واقعیت را پیدا کرده است.

این نوعی فضای رسانه دیجیتال است که فراتر از جهان فیزیکی است. شرکت‌ها از توانایی ما در دیدن این فضا برای سرازیر کردن تبلیغات به سوی ما در هر کجا استفاده می‌کنند ( به احتمال زیاد کاراکتر بازی این ایده را خواهد داشت که احساسات خود را خاموش کند که از این دنیای بی پایان اطلاعات رهایی یابد!) نیروهای دولتی و پلیس از آن برای کنترل حرکت مردم و تقسیم مناطقی که مردم نباید بازدید کنند استفاده می‌کنند.

نکته منفی این قابلیت (به جز تبلیغات بی پایان البته!) این است که یک نژاد خصمانه بیگانه – دیگران – به انرژی ایجاد شده در مغز افراد جلب می‌شوند و به طور مرتب به زمین حمله می‌کنند تا یک وعده غذایی جدید پیدا کنند. تعداد بسیار کمی از مردم قدرت مقابله با دیگران را دارند، اما شما به عنوان یک نوع خاص از سربازان بازی می‌کنید که از این قاعده مستثنی است و دارای قدرت و توانایی‌هایی است که به شما امکان می‌دهد در برابر این دشمنان ایستادگی کنید.

در همین حال، رویاهای مربوط به رشته‌های قرمزی که فقط تعداد معدودی از چیستی آن‌ها اطلاع دارند در کنار برخی از مناظر سورئال شما را رها نمی‌کنند. بدیهی است که ارائه این اطلاعات بسیار اشتباه است، زیرا آنها در طرح اصلی داستان موجود هسنند، اما درک هر آنچه در Scarlet Nexus اتفاق می‌افتد باعث یک ماجراجویی پیچیده و پر پیچ و خم می‌شود که هر چیزی که به ذهن می‌رسد از Blade Runner 2049 گرفته تا ماتریس و بازی هایی مانند The Caligula Effect را شامل می‌شود. مطمئناً، کالیگولا تقریباً در هر سطح تجربه ای کاملاً متفاوت است، اما تجربه‌ای است که به اندازه بازی Scarlet Nexus مربوط به گفتمان پیرامون واقعیت است.

این یک موضوع تکان دهنده نیز هست. همین هفته گزارشی منتشر شد که در اینجا در دنیای واقعی بازی اسکارلت نکسوس، امسال بازار لباس دیجیتال به 129 میلیارد دلار رشد خواهد کرد. مردم به همان اندازه که معامله واقعی می‌کنند، برای لباس دیجیتال از مارک‌های مورد علاقه خود هزینه می‌کنند.

همانطور که بیشتر درگیر تعامل با دنیای دیجیتال می‌شویم، در دنیایی که “دوباره نقاشی کردن” واقعیت متناسب با سلیقه زیبایی شناسی ما در آن مرسوم است، “دیگران” در دنیای بازی Scarlet Nexus ممکن است به یک کنایه تبدیل شوند. یعنی حداقل، برنامه نویسان اینگونه بازی را تنظیم کرده اند.

مکانهایی که بازی اسکارلت نکسوس در آن‌ها جریان دارد، چالش‌برانگیز هستند. بیایید در ادامه در مورد پیامدهای بازی Scarlet Nexus صحبت کنیم، اما نکته این است که، حتی اگر بازی اسکارلت نکسوس به خوبی پیاده نمی‌شد، باز هم باید برای پیدا کردن جواب سوالاتی که خود بازی باعث مطرح شدن آن‌ها می‌شود، این بازی را امتحان کرد.

گیم‌پلی بازی

بررسی بازی Scarlet Nexus ؛ نقد و بررسی بازی Scarlet Nexus
بررسی بازی Scarlet Nexus ؛ نقد و بررسی بازی Scarlet Nexus

اما خوشبختانه،  بازی Scarlet Nexus به طرز فوق‌العاده ای پیاده شده است. Bandai Namco که با یک دنیای کاملا جدید (جدید برای Bandai) کار می‌کرد، کاملا به دریا زد که از قضا نتیجه آن عالی از آب درآمد. بازی Scarlet Nexus در وهله اول یک بازی اکشن سریع است. شما می‌توانید در حین حرکت با دو حمله ساده و همچنین یک جاخالی با دشمنان درگیر شوید. اما این توانایی‌های مخصوص هستند که باعث جالب شدن ماجرا می‌شوند. شما می توانید اشیایی را که در اطراف محیط پراکنده شده اند به صورت روانی کنترل کنید تا از آنها به عنوان گلوله برای حمله به دشمنان استفاده کنید.

برخی دیگر از اشیا موجود در محیط خسارت زیادی وارد می‌کنند، اما تعداد زیادی از آنها وجود ندارد و استفاده از آنها مستلزم موفقیت در یک QTE (صحنه هایی کوتاه و اغلب سریع که در آن‌ها ملزم به واکنش یا اطاعت از فرامین خاصی هستید) سریع  است.دشمنان دارای دو نوار سلامتی هستند که نوار دوم نوعی “سپر” است. اگر آن را بشکنید، این فرصت را دارید که یک حرکت “finisher” ویژه بر روی دشمن انجام دهید. این finisher ها و همچنین حملات دربرگیرنده اشیا محیطی، هم از نظر تنوع و هم از نظر ماهیت احساسی آن‌ها، از نکات برجسته بازی اسکارلت نکسوس هستند.

استفاده از محرک‌های مقاومتی برای اضافه کردن “وزن” در دسته کنترل PS5 به اجرای حملات بزرگ در بازی Scarlet Nexus بسیار کمک کرده است.

یکی از عناصر نهایی گیم‌پلی که باید به آن تسلط پیدا کنید، توانایی شما در گرفتن قدرت متحدان است. با “لینک مغز” با هر متحد می‌توانید برای مدتی به توانایی های خاص آن‌ها دسترسی پیدا کرده و از آنها استفاده کنید. برای برخی از متحدان این به معنای “قدرت یابی” نسبتاً ساده است، مانند توانایی افزودن برق یا آتش به حملات. در مواقع دیگر، توانایی شما در جابه‌جایی اجسام با استفاده از ذهنتان را به طرز قابل توجهی افزایش می‌دهد، یا قادر به دیدن دشمنانی خواهید شد که بدون این قدرت‌های قرضی برای شما نامرئی بودند. همه‌ی این‌ها در عمل یک سیستم جادویی هستند که به سایر اعضای گروه شما وابسته هستند، و این باعث می شود که به آنها و نقش آنها در جنگ توجه زیادی کنید.

همه‌ی این‌ها ما را به نکته جالب دیگری درمورد بازی Scarlet Nexus سوق می‌دهند و آن تعیین مشخصات شخصیت شما است. رابطه Bandai Namco همیشه با شخصیت ها بسیار خوب بوده است (The banter در سری Tales یکی از مهم‌ترین دلایل برای ادامه بازی این سری برای طرفداران بوده است) و Scarlet Nexus این تخصص را کاملاً به سطح دیگری می‌برد. یکی از مهمترین سازوکارهای “سطح بندی”، یک سیستم پیوند اجتماعی مانند Persona است، که در آن وقت بیشتری صرف تعمیق رابطه شما با شخصیت‌های مختلف می‌شود، و این به نوبه خود، قدرت بیشتری را به شخصیت شما می‌دهد وقتی که با آن‌ها به ماجراجویی میپردازید.

فراتر از گیم‌پلی، مایل خواهید شد که بیشتر وقت خود را با این شخصیت‌ها بگذرانید زیرا، برای چنین داستان پرجنب و جوش و تاریکی، لحظه‌های امیدبخش همین تعاملات بین شخصیت ها است که بسیار سرگرم کننده است. برای نمونه، Kasane Randall، قهرمان زن داستان، ساعات اولیه داستان را بیشتر معطوف به این نکته می‌کند که پسری که خواهرش به او علاقه دارد لیاقت خواهرش را دارد یا خیر.

بررسی بازی Scarlet Nexus ؛ نقد و بررسی بازی اسکارلت نکسوس
بررسی بازی Scarlet Nexus ؛ نقد و بررسی بازی اسکارلت نکسوس

اگر انتقاداتی به بازی Scarlet Nexus وارد شود، که بسیار کم هستند، دو مورد وجود دارند که به ذهن خطور می‌کنند. اولین مورد این است که بازی بسیار انیمه ایی است و با این کار Bandai Namco توجه بیش از حد معمولی به گروه اصلی طرفداران می‌کند. به هیچ وجه طرفدار پسند نیست، اما می‌توان پیش بینی کرد که افرادی که معمولاً طرفداران JRPG نیستند با انتخاب این بازی، که یک نسخه مهم جدید است که به خصوص مایکروسافت منابع واقعی خود را به آن اختصاص داده کمی سوال برایشان ایجاد شود چرا که اگر توسعه چنین بازی ایی با موضوع مشابه بر عهده یک کمپانی بازی سازی غربی می‌بود،  قضیه کاملا فرق می‌کرد و تم آن حالت جدی‌تری به خود می‌دید ‌.

مسئله جزئی دیگری وجود دارد و آن هم در مورد گیم‌پلی بازی نکسوس اسکارلت است: احساس می‌شد که بعضی اوقات ممکن است تنظیم پرسپکتیو دید کاراکتر کمی دشوار باشد. البته، این واقعاً یک مسئله فوق العاده جزئی در یک بازی ایی است که می‌خواهد شما را به Scarlet Witch تبدیل کند تا محیط اطرافتان را دگرگون کنید، اما لازم به ذکر است که تعداد معدودی بازی اکشن وجود دارد که در زمینه پرسپکتیو از بازی اسکارلت نکسوس بهتر عمل می‌کنند

بررسی بازی Scarlet Nexus را با این نکته به پایان می‌رسانیم که اغلب گفته می‌شود که شروع نسل جدیدی از کنسول هنگامی است که نوآوری اتفاق می‌افتد که اگر چنین بود باعث می‌شد که توسعه دهندگان به ویژگی‌های موجود اکتفا کنند، اما نیمه اول شروع نسلی جدید جایی است که آنها چیزهای جدید را امتحان کنند، سعی کنند انواع جدیدی از بازی‌ها را ایجاد کنند و به طور کلی بیشتر آزمایش کنند.

Scarlet Nexus یکی از معدود بازی‌هایی است که در واقع این کار را در این نسل انجام داده است. فقط یک نام کاملاً جدید نیست، آزمایشات زیادی در بازی انجام شده است، از cutscene های پویا و رمان مانند ، تا طراحی جهانی (خیره کننده ، متمایز) و شیوه بازی خود بازی. این به اندازه کافی آشنا است، اما بسیار متفاوت است و امیدواریم عناصری در این عنوان وجود داشته باشد که سایر توسعه دهندگان JRPG از آن‌ها برای کارهای خود الهام بگیرند. این بازی سزاوار یاد شدن به عنوان تاثیرگذار بودن است.

دید کلی

بررسی بازی Scarlet Nexus ؛ نقد بازی Scarlet Nexus
بررسی بازی Scarlet Nexus ؛ نقد بازی Scarlet Nexus

Scarlet Nexus یکی از جالب ترین JRPG های جدید است که مدتی است از یک ناشر بزرگ دیده ایم. با ترکیب یک سیستم جنگی زیبا، در عین حال احساسی عمیق با موضوعی غنی و مهیج، و شخصیت های بسیار سرگرم کننده، این بازی در نسل قبلی کنسول ها موجود است، اما در طراحی و اجرا، این کاملاً تجربه اختصاصی نسل جدید است

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره این بازی جذاب چیست؟ ماهیت واقعیت چیست؟نظرات خود را با ما در فیگار به اشتراک گذارید


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *