بهترین بازی های پولی استیم 2021 ؛ بهترین های 2021 در Steam

در این مقاله ما سعی دارین بهترین بازی های پولی 2021 در استیم را به شما معرفی کنیم. در ادامه به معرفی بهترین بازی های پولی استیم 2021 میپردازیم. با ما در همراه فیگار باشید.

Steam معدن بازی ها است. معتبر ترین فروشگاه انواع اقسام بازی های گوناگون پولی و رایگان است. در ادامه فهرستی که برای شما آماده کردیم، به معرفی محبوب‌ترین و مشهورترین بازی های پولی Steam در ژانرهای مختلف و با سلیقه ها و سبک های مختلف بازی خواهیم پرداخت.

بهترین بازی های پولی استیم 2021

بهترین های 2021 در Steam

در ادامه فهرستی از بازی‌هایی که قرار است در ادامه نوشتار بهترین بازی‌های استیم در 2021 به آن‌ها بپردازیم آورده شده است:

بازی Hades

بهترین بازی های پولی استیم 2021
بهترین بازی های پولی استیم 2021

بازی Hades، جدیدترین محصول Supergiant Games، یک بازی جذاب در سبک Roguelike که بازیکنان را به دنیای زیرین می‌برد. پس از گذشت دو سال و اعمال تغییرات مختلف، بازی Hades به‌صورت رسمی برای نینتندو سوییچ و کامپیوتر عرضه شد. Hades نه‌تنها یک بازی سرگرم کننده و هیجان‌انگیز است، بلکه می‌توان آن‌ را یکی از بهترین عناوین در سبک Roguelike دانست.

داستان بازی درباره پسر هیدیس یعنی زگرئوس است که از زندگی در جهان زیرین خسته شده و می‌خواهد به کوه المپ برود. ولی پدرش هیدیس با او مخالفت می‌کند و تمام تلاش خود را می‌کند تا مانع از موفقیت زگرئوس شود.

قسمت این بازی در استیم 4.5 دلار است.


تماشا تریلر این بازی در Youtube


بازی Ark: Survival Evolved

بهترین بازی های پولی استیم 2021
بهترین بازی های پولی استیم 2021 ؛ بهترین بازی های آنلاین استیم

بازی ARK: Survival Evolved یک بازی اکشن ماجراجویی در سبک بقا Action-adventure survival یکی از بهترین بازی های آنلاین استیم است که توسط کمپانی Studio Wildcard و با همکاری شرکت‌های Instinct Games و Efecto Studios و Virtual Basement ساخته و منتشر شده است.

در بازی ARK Survival بازیکنان باید در جزیره‌ای که پر از دایناسورهای وحشی و جانوران درنده و بلایای طبیعی هستند تلاش کنند تا زنده بمانند. در این بازی بازیکنان میتوانند هم به صورت تکی و هم با کمک یکدیگر پایگاه خود را بسازند و آن را پیشرفت دهند.

قیمت این بازی در استیم 5.7 دلار است


تماشا تریلر این بازی در Youtube


بازی Total War: Warhammer 2

بهترین بازی های پولی استیم 2021
بهترین بازی های پولی استیم 2021 ؛ بهترین بازی های آنلاین استیم

بازی Total War: Warhammer 2 نسخه‌ای جدید در مجموعه Total War هست که مشابه نسخه‌ قبلی توسط Creative Assembly توسعه یافته و شرکت SEGA اون رو در سال 2018 برای پلتفرم PC منتشر کرد. حالت تک‌نفره بازی در دو بخش صورت می‌گیرد، در بخش اول مبارزات کمپین که به شکل نبردهای استراتژیک نوبتی صورت می‌گیرد و در همین بخش مشابه به سایر بازی‌های توتال شما می‌توانید شهر‌های خود را گسترش دهید و فرمانده‌های ارتش و ارتش‌های خود را استخدام کنید.

در بخش دوم نبردها که به شکل نبردهای استراتژیک لحظه‌ای و تاکتیکال هستند و شما می‌توانید کنترل واحد‌های یک ارتش را شخصاً به دست بگیرید و با کمک تاکتیک‌های مختلف خود ارتش دشمن را از پای در آورید. تاکتیک‌هایی که می‌توانید در این بازی به کار ببرید به خود شما بستگی دارد اما گزینه‌های شما برای انتخاب تاکتیک، الی الخصوص در این نسخه از بازی‌های توتال وار که موجودات فانتزی در آن راه یافته اند، بسیار زیاد است.

کمپین تک‌نفره جذاب و مهیجی برای اکتشاف در این بازی وجود دارد که المان‌های خاص خود و متفاوتی از تمامی بازی توتال وار را دارد.

همچنین، قابلیت گسترش و فتح که تجربه‌ تازه‌ای را برای علاقه مندان بازی‌های استراتژیک بخصوص طرفداران Total War به وجود می‌آورد.

این بازی به کمک نسخه قبلی خود (Total Warhammer I) و با در خود جای دادن فکشن‌هایی که در آن نشخه منتشر شد، اکثر فکشن‌های مهم دنیای Warhammer Fantasy را در خود جای داده است و هر آنچه که باقی مانده است در بازی Total War Warhammer III به این سه گانه اضافه خواهد شد.

گفتنی است، در حال حاضر ۱۵ فشکن (یا نژاد) در این بازی وجود دارد، اما با در نظر گرفتن ساب-فشکن‌ ها که زیر مجموعه‌های این فکشن‌ها هستند و لیدر به خصوص خود را دارند، شمار فکشن‌هایی که در حال حاضر می‌توانید آن‌ها را بازی کنید به ۶۶ فشکن رسیده است و بازی Total War Warhammer III که در اواخر سال ۲۰۲۱ منتشر خواهد شد، به تعداد این فکشن‌ها خواهد افزود.

کمپین خاص این بازی درباره گردابی به نام Vortex است که ساخته شده توسط جادوی های-الف هاست اکثر فکشن ها قصد دارند جادوی این Vortex را به کنترل خود درآورده و به کمک آن به اهداف خود دست یابند، این اهداف با توجه به هر فشکن می‌توانند اهدافی نیک یا پلید باشند.

کمپبن بزرگ تری در این بازی به نام Mortal Empires نیز وجود دارد که به شما قابلیت بازی کردن فکشن‌های Total War Warhammer I و فشکن‌های جدید را در صورت خریداری عنوان قبلی و DLC هایش به شما می‌دهد و اهداف فشکن‌ها در این کمپین‌ها با کمپین اصلی متفاوت است.

قسمت این بازی هم اکنون در استیم 24 دلار است.


تماشا تریلر این بازی در Youtube


بازی Rust

بهترین بازی های پولی استیم 2021
بهترین بازی های پولی استیم 2021 ؛ بهترین بازی های آنلاین استیم

بازی Rust عنوانی عالی در سبک بقا Action-adventure survival است که چند سال پیش در حالت دسترسی اولیه استیم قرار گرفت بود واین بازی مانند عناوین دیگر بالاخره توسعه یافت و به نقطه‌ای رسید که هیچگونه باگی نداشته باشد تا بازیکنان بتوانند بدونه هیچ دردسری آن را تجربه کنند.

تنها هدف بازی Rust بقا و نجات یافتن از مرگ است. شما با مشکلاتی همچون گرسنگی، تشنگی و سرما بجنگید. برای خودتان یک کمپ امن ایجاد کنید و غذا پیدا کنید. همچنین شما می‌توانید به کمپ دیگر بازیکنان حمله کنید و آن‌ها را غارت کنید. ولی باید مراقب باشید چون ممکن است بازیکنان دیگر هم به پایگاه‌تان حمله کنند.

قیمت این بازی در استیم 14.5 دلار است.


تماشا تریلر این بازی در Youtube


بازی Rainbow Six Siege

بهترین بازی های پولی استیم 2021
بهترین بازی های پولی استیم 2021 ؛ بهترین بازی های آنلاین استیم

بازی Rainbow Six Siege ساخته شده توسط شرکت یوبی‌سافت یک بازی آنلاین در سبک تیراندازی تاکتیکی است. این نسخه هفت سال پس از Rainbow Six Vegas 2 و پس از لغو شدن یکی از عناوین این سری با عنوان فرعی میهن‌پرستان، در ۱ دسامبر ۲۰۱۵ برای مایکروسافت ویندوز، پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان عرضه شد.

رینبو سیکس جایزه بهترین بازی چندنفره آنلاین سال و همینطور جایزه بهترین و بی نقص ترین بازی چندنفره از لحاظ بصری و کَرافیکی را کسب نموده است. و یکی از بهترین بازی های استیم در سبک شوتینگ به حساب می‌آید. این بازی فوق‌العاده بعد از گذشت چندین سال در رتبه بندی استیم هنوز هم جزو محبوب ترین بازی های استیم حساب می‌شود.

قیمت کنونی این بازی در استیم 10.2 دلار است.


تماشا تریلر این بازی در Youtube


بازی Ori and the Will of the Wisps

بهترین بازی های پولی استیم 2021
بهترین بازی های پولی استیم 2021

بازی Ori and the Will of the Wisps ادامه بازی Ori and the Blind Forest است که در سبک اکشن ماجرایی، آرکید و پلتفرمر هست که توسط Moon Studios ساخته و در مارس 2020 توسط Xbox Game Studios برای پلتفرم PC عرضه شد. بازیکنان در نقش اوری (Ori) باید دوباره زندگی رو به جهان بازی برگردانند، در این مسیر شما می‌توانید سرنوشت Ori رو مشخص کنید و اسرار مختلفی را در مورد زندگی اش کشف کنید.

در زمینه‌ی گیم‌پلی این بازی که در سبک Metroidvania است، بخش عظیمی از ایرادات نسخه اول در زمینه گیم‌پلی برطرف شده و سازنده وقت بیشتری برای بهبود بخش اکشن اختصاص داده است. همچنین سیستم مبارزات بازی از نو طراحی و ساخته شده است. با وجود اینکه مکانیک‌های این بازی در نسخه دوم بهتر شده اما همچنان به نسخه اول وفادار مانده است.

قیمت کنونی این بازی در استیم 5.7 دلار است.


تماشا تریلر این بازی در Youtube


بازی Red Dead Redemption 2

بهترین بازی های پولی استیم 2021
بهترین بازی های پولی استیم 2021 ؛ بهترین بازی های آنلاین استیم

کمتر کسی است که نام Rockstar Games را نشنیده باشد و آثار معروف و قوی این کمپانی قدرتمند را نشناسد. یکی از مشهورترین سری بازی‌های Rockstar، سری Red Dead است که نسخه‌ی دوم آن، Read Dead Redemption در سال 2010 به عنوان بهترین بازی سال انتخاب شد. این بازی جزو لیست پرفروش‌ترین بازی‌های نسل هفتم نیز قرار گرفت. پس از 8 سال نسخه‌ی بعدی این بازی با نام Read Dead Redemption 2 به بازار آمد که می‌توان این بازی را یکی از بهترین بازی‌های نسل هشتم حساب کرد.

جهان این بازی یک دنیای بدون محدودیت در زمان غرب وحشی است. و با گیم‌پلی فوق‌العاده خود، بازیکنان بی‌شماری را به خود جذب کرده است. بازی Read Dead Redemption 2 در سبک اکشن-ماجرایی است و در دو دوربین سوم‌ شخص و اول شخص، قابل تجربه است.

قیمت کنونی این بازی در استیم 34.2 دلار است.


تماشا تریلر این بازی در Youtube


بازی It Takes Two

بهترین بازی های پولی استیم 2021
بهترین بازی های پولی استیم 2021 ؛ بهترین بازی های آنلاین استیم

همه ما استودیو بازی‌سازی Hazelight با عنوان نسبتاً متفاوت و موفق A Way Out می‌شناسیم. یک بازی که تعریف جدیدی از Co-op را در صنعت بازی‌های ویدیویی ارائه داد و موفقیت خوبی هم برای خود کسب کرد. در بازی A Way Out همکاری و همفکری دو بازیکن در یک صفحه نمایشی که نصف شده است برای پیشروی در بازی ضروری بود و نوآوری جالبی را در گیم پلی آن تزریق کرده بود. حال استودیو Hazelight دومین عنوان خود با نام It Takes Two را در همین سبک از گیم‌پلی ولی در دنیایی متفاوت ارائه داده است تا بار دیگر یک بازی هیجان‌انگیز Co-op را در اختیار بازیکنان قرار دهد. شما در بازی در نقش والدین یک کودک هستید که در ازدواج‌تان در موقعیت بدی قرار دارد و فرزند شما از این موضوع در عذاب است. او با استفاده از جادو شما را به نسخه‌های عروسکی از خودتان تبدیل می‌کند. حال باید در ماجراجویی‌هایی که پیش روی شما است غرق شوید و درعین‌حال، به بهبود رابطه خود در این دنیای عجیب و خیالی کمک کنید.

قیمت کنونی این بازی در استیم 32.1 دلار است.


تماشا تریلر این بازی در Youtube


بازی Resident Evil 7: Biohazard

بهترین بازی های پولی استیم 2021
بهترین بازی های پولی استیم 2021

پس از مدت‌ها انتظار، سرانجام بازی ترسناک Resident Evil 7 توسط CAPCOM برای پلتفرم PC منتشر شد. وقایع داستانی بازی Resident Evil 7 در اواسط سال 2017 و جایی در جنوب امریکا جریان دارد، جایی‌که در گذشته گزارشاتی مبنی بر وجود اشباح در اطراف شهر دالوی (Dulvey) در ایالت لوئیزیانا وجود دارد .بازی درست پس از حوادث Beginning Hour (دمویی که قبل از انتشار بازی اصلی در دسترس گیمرها قرار گرفته بود) اتفاق می‌افتد که در آن شاهد به قتل رسیدن یک گروه فیلم‌برداری سه‌ نفره توسط اعضای خانواده Baker بودیم. شخصیت اصلی بازی جوانی به نام Ethan Winters است که در مقایسه با پروتاگونیست‌های محبوب سری Resident Evill مهارت‌های رزمی کم‌تری دارد. Ethan در جست و جوی همسر گمشده خود، Mia است که این جستجو او را به یک عمارت قدیمی و متروکه در مزرعه‌ای بزرگ که خانواده‌ی Baker در آنجا ساکن‌اند می‌کشاند؛ خانه‌ای که اتفاقات وحشتناکی در آنجا رخ می‌دهد و هیچ دلیل منطقی برای آن‌ وجود ندارد. اعضای خانواده Baker رفتاری بسیار عجیب و غریب و ترسناک دارند که اصلاً شباهتی به انسان‌ عادی ندارد.

اتمسفر و جو بسیار سنگینی بر بازی حاکم ایت، طراحی عمارت قدیمی و خانواده Baker و شخصیت‌های دیگر به بهترین شکل ممکنه صورت گرفته و کاملاً آن حس ترسناک را به مخاطب القاء می‌کند. جالب است بدانید برای اولین‌بار در تاریخ این مجموعه، یک نویسنده غربی مسئولیت نوشتن بازی‌نامه قسمت هفتم RE را برعهده داشته است. یکی دیگر از تغییرات بزرگ بازی Resident Evil 7، پیشرفت چشمگیر گرافیک بازی در کنار تغییر زاویه دید بازی از حالت سوم‌شخص به اول‌شخص است، تغییراتی که باعث شده بازیکنان با تأثیر گذارترین Resident Evil تاریخ روبرو شوند. گرافیک کلی بازی در یک کلام فوق العاده‌ست، بازی با موتور گرافیکی RE Engine توسعه یافته و از طرفی تیم توسعه دهنده تلاش کرده تا حد امکان یک گرافیک واقع‌گرایانه را به تصویر بکشند، به لطف گرافیک بالا و زاویه دید اول‌شخص و همچنین استفاده از انیمیشن‌های واقعی، تجربه بازی بیش از پیش به واقعیت نزدیک شده است. گان‌پلی سینمایی و جذاب، سکانس‌های ترسناک قوی، روایت داستانی بسیار خوب، دشمنان و موجودات وحشتناک و غول پیکر، جلوه‌های بصری زیبا، موسیقی خوب که کاملاً با جو بازی همخوانی دارد و فضاسازی‌های بسیار قوی از ویژگی‌های برجسته‌ی Resident Evil 7 هستند.
قیمت کنونی این بازی در استیم 10.2 دلار است.

تماشا تریلر این بازی در Youtube


بازی Sid Meier’s Civilization VI

بهترین بازی های پولی استیم 2021
بهترین بازی های پولی استیم 2021 ؛ بهترین بازی های آنلاین استیم

بازی Sid Meier’s Civilization 6 جدیدترین نسخه از فرانچایز محبوب Civilization هست که در سبک استراتژی نوبتی و شبیه سازی ساخته شده. در Sid Meier’s Civilization 6 شما با انتخاب یکی از بیست تمدن تاریخی، امپراطوری خودتون رو می‌سازید و اون رو گسترش می‌دید. لازم به ذکر هستش که در این بازی از عناصر 4X استفاده شده؛ 4X در واقع مخفف عبارت eXplore/eXpand/eXploit/eXterminate به معنای اکتشاف ، توسعه ، بهره‌برداری ، و نابود کردن است. بازیکنان در این عنوان مشابه بازی‌های استراتژی دیگر باید کار خودشان را از صفر شروع کنند و در ادامه با تصرف و شکست دشمن به سطوح بالاتری دست پیدا کنند تا در نهایت بتوانند به یک قدرت جهانی تبدیل شوند. بازیکن در بازی می تواند در جهان بازی گردش کرد، به اکتشاف در شهرها بپردازد، شهرسازی کند و آن‌ها را توسعه دهد، خودش را برای حمله و دفاع از قلمروش آماده کند، لوازم جدید پیدا کند، و هزاران کار دیگه که می‌توانید در این بازی خوب انجام بدید.

قیمت کنونی این بازی در استیم 25.1 دلار است.


تماشا تریلر این بازی در Youtube


بازی Warhammer: Vermintide 2

بهترین بازی های پولی استیم 2021
بهترین بازی های پولی استیم 2021 ؛ بهترین بازی های آنلاین استیم

اگر با داستان‌های Warhammer Fantasy آشنا باشید، حتما می‌دانید که دنیای آن، با داشتن بسیاری از المان‌های جذاب یک دنیای فانتزی از بسیار خاص است. این خصوصیت را باید مدیون اتمسفر بسیار تاریک و بی‌رحمانه جهان این بازی دانست. افسانه‌ها و روایات دنیای وارهمر فانتزی، اغلب اوقات روایتگر جنگ‌های بی‌پایان و کشتار‌های وحشیانه‌ای هستند که خود عاملی برای جنگ‌های بی‌پایان و کشتار‌های وحشیانه هستند و این چرخه هیچ‌گاه تمام نمی‌شود. حکومت‌های مقتدر آن، نه بر اساس رفاه و حفاظت از مردم، بلکه با تلاش بر زنده‌ ماندن حکومت می‌کنند. اعدام و کشته شدن هزاران نفر در روز امری عادی است و شهر‌ها روزانه در جنگ‌های متعدد این سرزمین بین طرفین رد و بدل می‌شوند. مشخص است که چنین پیش‌زمینه‌ای، برای زندگی جایی نامطلوب و کابوس‌وار است، اما برای ساختن یک بازی ویدئویی، این تم فوق العاده است.

داستان Warhammer: Vermintide 2، تنها بخش بسیار کوچکی از داستان این دنیا را روایت می‌کند و تلاش‌های یک گروه جنگ‌جو برای نجات یکی از صد‌ها شهر درگیر جنگ را نمایش می‌دهد که می‌بایست در برابر موج بی‌پایان از Skaven که یکی از نژاد‌های Warhammer Fantasy هستند و شباهت زیادی به موش دارند مقاومت کنند.

همچنین در کنار Skaven ها سربازان فکشن جنگجو های کِیاس (Warriors of Chaos) در مقابل شما خواهند ایستاد که در این بازی از پیروان فقط یکی از چهار خدای Chaos که آن هم نْرگْل است، هستند. (Nurgle، خدای مرگ، بیماری، طاعون و زندگی، یکی از دردسرساز‌ترین خدایان دنیای وارهمر است)

فشکن Beastmen که شامل موجوداتی شیطانی شبیه به انسان است نیز پس از اکسپنشن Winds of Magic به این بازی اضافه شده است. این گروه از دشمنان شبیه به انسانی‌هایی با شاخ های بلند و صورتی همانند یک مینیاتور (مثل گاو) هستند و از خدمتگزاران فشکن Chaos یا آشوب که اغلب تحت فرمان Tzeentch (زینچ) یکی دیگر از خدایان Chaos که خدای جادو، توطئه، پیشگویی و تغییر است، هستند.

قهرمانان این بازی در حین مقاومت کردن باید راهی برای پایان دادن به نقشه‌های شوم این فشکن‌ها بیابند.

کیفیت داستان پردازی، همان‌گونه که می‌توان از یک عنوان شدیدا مبتنی بر تجربه چند‌نفره انتظار داشت، ابتدایی بوده و بسیار ساده پیش می‌رود. با این حال به لطف صحنه‌های بصری فانتزی و همچنین لور فوق‌العاده وارهمر، همچنان حماسی است.

لازم به ذکر است اگر به ویس لاین‌ها یا همان مکالمات بین کاراکترهای این بازی در طول بازی کردن بازی توجه نمایید، تا حدودی از پیشینه آن‌ها مطلع خواهید و یا حتی از شدت صمیمیت بین آن‌ها. به علاوه، هر کاراکتر بین ۳ تا ۴ کلس (Class) دارد و با هر کدام از این کلس ها شخصیتی متفاوت از خود نشان می‌دهد.

گیم‌پلی بازی روان است و با توجه به کاراکتر و کلسی که انتخاب می‌کنید سلاح‌های مختلفی از جمله شمشیر، شمشیر و سپر، گرز، گرز و سپر، نیزه، نیزه و سپر، تبر های کوچک با یک دست و دو دست، تبر های بزرگ، تیر و کمان، Flame Throwerer، سلاح‌های گرم متنوع و انواعی از سلاح های دیگر در اختیار خواهید داشت تا با استفاده از آن‌ها و بهره گیری از کار تیمی دشمنانی از قبیل دشمنان عادی و بی زره، زره پوش(Elite) مانند استورم ورمین از فشکن Skaven، غول‌ها مانند Chaos Spawn و Rat Ogre و دشمنان Special مانند Strangler یا Leech و همچنین Boss ها را از بین ببرید.

قیمت کنونی این بازی در استیم 5.7 دلار است.

در ادامه به معرفی آخرین بازی از بهترین بازی های پولی استیم 2021 می پردازیم.


تماشا تریلر این بازی در Youtube


بازی The Elder Scrolls Online

بهترین بازی های پولی استیم 2021
بهترین بازی های پولی استیم 2021 ؛ بهترین بازی های آنلاین استیم

The Elder Scrolls Online…عنوانی که تمامی ویژگی های محبوبی که این فرانچایز با آن شناخته می شود( دنیای وسیع و بزرگ و پر از مناطق و مراحل مخفی و جذاب، شخصی سازی دقیق و…) را این بار با عناصر یک بازی آنلاین ترکیب کرده تا به بازیکنان اجازه دهد هم با دوستان خود به اکتشاف و ماجراجویی عظیم در دل جنگل ها، مقبره ها، سیاهچال ها و مناطق مختلف دیگر رفته، و هم تجربه PvP را در اختیار علاقه مندان قرار می دهد. حال در این مقاله، به نقد و بررسی این بازی خواهیم پرداخت و نگاهی کلی به بسته های الحاقی خواهیم انداخت

داستان بازی The Elder Scrolls Online, هزار سال پیش از وقایع نسخه پنجم، و ۸۰۰ سال پیش از وقایع نسخه سوم و چهارم جریان دارد. اتمسفر، خط اصلی داستانی و بسیاری از موارد این چنینی، کاملا مشابه دیگر عناوین این سری است. داستان بازی حول محور دو مفهوم بزرگ روایت می شود. اولین آن‌ها درباره شاهزاده ای از نژاد دِیْدرا (Daedra یکی از گروه‌های خدایان در این فرنچایز که غالباً خدایان بدی محسوب می‌شوند) به نام Molag bal و اقدامات مختلف او در جهت اهداف خاص، و دوم تصاحب تخت خالی سلطنت توسط سه اتحاد و گروه بزرگ در بازی است.

قیمت کنونی این بازی در استیم 11.3 دلار است.


تماشا تریلر این بازی در Youtube


بیشتر بخوانید:


نظر شما درباره بهترین بازی‌های استیم در 2021 چیست؟ شما چه بازیی را در استیم پیشنهاد میکنید؟ شما کدام یک از این بازی‌های بالا را تجربه کرده اید؟

نظرات خود را با ما در بخش نظرات سایت فیگار به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *