بازی های ویدیویی که پیشگام تکنولوژی جدید هستند از نگاه سایت فیگار

برخی از بازی های ویدیویی هستند که قرار است در آن فناوری جدیدی پیاده سازی شود. حال می خواهیم بازی های ویدیویی که پیشگام تکنولوژی جدید هستند معرفی کنیم.

اگر توسعه دهندگان بازی های ویدیویی که پیشگام تکنولوژی جدید هستند به اینجا نمی‌رساندند، صنعت بازی‌های ویدیویی به جایگاه امروزی خود نمی‌رسید. با پیشرفت فناوری و تغییر انتظارات مصرف‌کنندگان، کسانی که در صنعت بازی هستند همیشه سعی می‌کنند همین روند را ادامه دهند. برخی از اولین بازی‌های الکترونیکی که به صورت تجاری فروخته می‌شد چیزی بیش از مربع‌ها و نقطه‌های تک رنگ همراه با صدای بلپ و بلوپ ساده نبودند. با این حال، با گذشت دهه‌ها، بازی‌ها عناصر مدرن‌تری مانند تصاویر چند ضلعی، سینماتیک CG و نمایشگرهای با کیفیت بالا را در خود جای دادند.

همه‌ی مقاله‌های مهم بازی ها را یکجا از طریق لینک زیر در اختیار داشته باشید:

مقاله‌های بازی

بازی های ویدیویی که پیشگام تکنولوژی جدید هستند

  • گیم های ویدیویی که تکنولوژی جدیدی در آن استفاده شده اند

در ادامه قرار است بازی های ویدیویی که پیشگام تکنولوژی جدید هستند را به شما معرفی کنیم:

مقالات مکمل:

بازی های ویدیویی که پیشگام تکنولوژی جدید هستند
بازی های ویدیویی که پیشگام تکنولوژی جدید هستند

اگر توسعه دهندگان و ناشران انگیزه لازم را برای بازی های ویدیویی که پیشگام تکنولوژی جدید هستند ، نداشتند، صنعت به جایگاه امروز خود نمی‌رسید. در طول سال‌های بازی، عناوینی بوده‌اند که محدودیت‌های فنی را پشت سر گذاشته و زمینه را برای لذت بردن از عناوین آینده فراهم کرده‌اند.

Star Fox 64

بازی های ویدیویی که پیشگام تکنولوژی جدید هستند
استفاده از تکنولوژی های جدید در بازی های ویدیویی

با سومین حضور فاکس مک‌کلاد در آروینگ، خدمه در نهایت با گرافیک سه‌بعدی چند ضلعی کامل در Star Fox 64 وارد بعد سوم شدند که بهره گیری از فناوری جدید در بازی های ویدیویی باعث پیشرف بهتر این بازی شد. اجرای یک ابزار جانبی به نام Rumble Pack. بازیکنان با وصل کردن این دستگاه به پشت کنترلرهای N64 خود، لرزش آن را هنگام اصابت آتش دشمن یا انجام یک چرخش موفقیت آمیز بشکه احساس می‌کنند. طولی نکشید که رقیب سونی یک ویژگی لرزش را در کنترلرهای DualShock پلی استیشن پیاده کرد.

Monkey Island 2: Lechuck’s Revenge

بازی های ویدیویی که پیشگام تکنولوژی جدید هستند
بهره گیری از فناوری جدید در بازی های ویدیویی

برای استفاده از تکنولوژی های جدید در بازی های ویدیویی که زمان زیادی را صرف آن شد، عناوین ماجراجویی گرافیکی، صدایشان مورد توجه قرار نمی‌گرفتند. موسیقی اغلب پراکنده بود و صداگذاری تقریباً وجود نداشت. دو عنوان اول جزیره میمون از LucasArts تلاش قابل توجهی برای تغییر همه این‌ها انجام دادند. جزیره Monkey 2: Lechuck’s Revenge نه تنها دارای امتیاز متنوع‌تری بود، بلکه زمانی که بازیکن وارد اتاق دیگری بود که به قطعه بعدی منتقل شد. برنامه‌ای که این امکان را فراهم کرد iMUSE بود که بعداً در ماجراجویی‌های گرافیکی آینده شرکت گنجانده شد. نسخه‌های ویژه بازی حتی توانستند iMUSE را با استفاده از سازهای زنده حفظ کنند.

Sonic The Hedgehog 3

بازی های ویدیویی که پیشگام تکنولوژی جدید هستند
به کار گرفتن از تکنولوژی جدید در بازی های ویدیویی

Sonic 3 و Knuckles دو بخش از آنچه در ابتدا قرار بود یک بازی بزرگ باشد را تشکیل می‌دهند. با این حال، مهلت قریب الوقوع تعطیلات سال 1994 آن‌ها را به دو قسمت تقسیم کرد. مدت‌ها قبل از آن روزها DLC سومین خروجی عددی Blue blur محتوای بیشتری به‌شکل فناوری Sonic & Knuckles داده شد. با وصل کردن یک کارتریج Sonic 3 در بالای Sonic & Knuckles، بازیکنان می‌توانند ماجراجویی کامل را در یک حرکت انجام دهند و حتی به عنوان Knuckles در مراحل Sonic 3 بازی کنند. علاوه بر این، بازیکنان همچنین می‌توانند از دسته‌های بازی Sonic 2 برای بازی و کنترل اکیدنای فوق الذکر در آن عنوان استفاده کنند.

Hi-Ten Bomberman Brought HD

بازی های ویدیویی که پیشگام تکنولوژی جدید هستند
بازی های ویدیویی که پیشگام تکنولوژی جدید هستند

سال‌ها قبل از اینکه تلویزیون‌های HD به طور گسترده در دسترس قرار گیرند، هادسون عنوان Bomberman را به شکل Hi-Ten Bomberman برای آن‌ها ساخت که به کار گرفتن از تکنولوژی جدید در بازی های ویدیویی برای این گیم بسیار جال بود. این بازی که توسط Katsuhiro Nozawa طراحی شده، دارای نسبت تصویر 16×9 است که برای تلویزیون‌های عریض عالی است. در طول رویداد Super Caravan در سال 1993 برای عموم نمایش داد و متعاقباً در سال 1997 در مرکز پخش NHK قابل پخش شد. با وجود این، این بازی هرگز به صورت تجاری در دسترس قرار نگرفت و برای سال‌ها عنوان گمشده‌ای به حساب می‌آمد. حدس زده می‌شود که اگرچه این عنوان به طور رسمی عرضه نشد، اما پایه‌ای برای Saturn Bomberman در کنسول فوق‌الذکر سگا بود.

Auto Race

بازی های ویدیویی که پیشگام تکنولوژی جدید هستند
گیم های ویدیویی که تکنولوژی جدیدی در آن استفاده شده اند

مدت‌ها قبل از شرکت‌هایی مانند Nintendo DS، Gameboy یا حتی Game & Watch، Mattel Electronics به بازیکنان اجازه می‌داد تا بازی‌های خود را با مجموعه‌ای از عناوین دیجیتالی دستی در حال حرکت کنند که این حرکت جزء گیم های ویدیویی که تکنولوژی جدیدی در آن استفاده شده اند ، قرار گرفت. Auto Race در سال 1976 اولین مورد از این انتشارات و همچنین اولین عنوان بازی ویدیویی دستی بود. این عنوان توسط جورج J. Klose پس از اینکه او ایده استفاده مجدد از سخت افزار یک ماشین حساب استاندارد برای استفاده‌های تفریحی را پیدا کرد، توسعه یافت. در حالی که تصاویر متشکل از LED های ساده و صدا از صدای بلپ و بلوپ ساده تشکیل شده بود، راه را برای پلتفرم‌های دستی آینده از امثال Big N هموار کرد.

The Manhole Brought CDs

بازی های ویدیویی که پیشگام تکنولوژی جدید هستند
استفاده از تکنولوژی های جدید در بازی های ویدیویی

پنج سال قبل از انتشار Myst، سازندگان رند و رابین میلر از Cyan Worlds یک ماجراجویی گرافیکی به نام The Manhole منتشر کردند. در آن، بازیکنان یک ساقه لوبیا غول پیکر را از طریق سوراخ همنام کشف می‌کنند. این بازی ابتدا بر روی کامپیوترهای مکینتاش از طریق فلاپی دیسک منتشر شد؛ اما یک سال بعد نسخه بهبودیافته بازی در قالب یک سی دی منتشر شد. این نسخه اولین بازی رایانه‌ای بود که از فناوری CD-rom استفاده می‌کرد که راه را برای عناوین پیچیده‌تر از لحاظ فنی که شامل صدای کتاب قرمز و ویدیوی کامل حرکتی بودند، هموار کرد. این نوآوری‌ها برای بازی رایانه‌های شخصی که جهان‌های فیروزه‌ای را روی نقشه قرار می‌داد، بسیار مفید بود.

I Robot

بازی های ویدیویی که پیشگام تکنولوژی جدید هستند
بهره گیری از فناوری جدید در بازی های ویدیویی

در سال 1984، بخش آرکید آتاری با اولین بازی که دارای گرافیک سه بعدی چند ضلعی بود، صنعت را متحول کرد و با استفاده از تکنولوژی های جدید در بازی های ویدیویی خود بسیالر موفق شد. I Robot یک تیرانداز چند جهته بود که از کلاسیک‌های آرکید Namco مانند Galaga و Pac-Man الهام گرفت. در حالی که منتقدان در آن زمان به فقدان مکانیک اصلی بازی اشاره کردند؛ اما بصری انقلابی آن را مورد تحسین قرار داد. متأسفانه، این تمجید به موفقیت تجاری منجر نشد، زیرا بازی پس از انتشار اولیه شکست خورد. سقوط بازی‌های وسترن در سال 1983 بدون شک نقشی در سودهای ناامید کننده بازی داشت. تقریباً تنها 1000 واحد ساخته شد و تا به امروز تعداد کمی باقی مانده است.

OutRunners

بازی های ویدیویی که پیشگام تکنولوژی جدید هستند
به کار گرفتن از تکنولوژی جدید در بازی های ویدیویی

سال‌ها قبل از ظهور Xbox Live، Dreamcast یا حتی اولین Quake، گری تارولی به انجام اولین گام‌های آزمایشی برای بازی آنلاین با SGI Dogfight کمک کرد که بهره گیری از فناوری جدید در بازی های ویدیویی برای این شرکت بسیار سود مند بود. با این حال، به دلیل استفاده از تنها یک بخش شبکه، بازی در اینترنت قابل اجرا نبود. تنها در چهارمین قسمت سگا در مسابقات آرکید Outrun، بازی‌های آنلاین برای مصرف عمومی در دسترس قرار گرفت. OutRunners به ​​دو کابینه چهار بازیکن مجزا اجازه داد تا با استفاده از شبکه دیجیتال خدمات مجتمع توکیو با یکدیگر رقابت کنند. در سال‌های اخیر، بازی‌های آنلاین و اجتماعی با عناوینی مانند Fall Guys، Among Us و Overwatch شکوفا شده است.

Stratovox

بازی های ویدیویی که پیشگام تکنولوژی جدید هستند
بازی های ویدیویی که پیشگام تکنولوژی جدید هستند

در سال 1980، Sunsoft از Master Blaster و Journey to Sillus شهرت گفتار دیجیتالی را به قلمرو بازی با بازی تیرانداز آرکید Stratovox آورد. بازیکنان وظیفه داشتند کشتی‌های بیگانگان متخاصم را ساقط کنند و در حین نجات فضانوردانی که فریاد می‌زدند کمک می‌کردند. هر یک از خواهش‌های آن‌ها در طول انتشار اولیه به طور کامل به زبان ژاپنی بیان شد و سپس با توزیع جهانی آن توسط تایتو به انگلیسی ترجمه شد. Stratovox که به عنوان اولین بازی ویدیویی ناطق به بازار عرضه شد، راه را برای عناوین بی‌شماری دیگر برای استفاده از گفتار و ارائه دستورالعمل‌های گیم‌پلی یا کمک به تقویت روایت بازی هموار کرد.

Space Harrier

بازی های ویدیویی که پیشگام تکنولوژی جدید هستند
گیم های ویدیویی که تکنولوژی جدیدی در آن استفاده شده اند

کنترل‌های آنالوگ برای ناوبری در بازی‌های کنسول سه‌بعدی مفید هستند که به کار گرفتن از تکنولوژی جدید در بازی های ویدیویی بسیار برای این بازی لذت بخش بود. در حالی که ماوس و صفحه کلید برای ژانرهای خاص به خوبی کار می‌کنند، محدودیت‌های d-pad و نادرستی روش‌های دیگر مانند trackball برای عناوین مدرن‌تر، به‌ویژه آن‌هایی که اولویت دادن به بازیکنان آزادی کاوش را دارند، کافی نیستند. این Space Harrier سگا است که بازیکنان باید به خاطر این نوآوری از آن تشکر کنند؛ زیرا تیرانداز آرکید اولین عنوانی بود که کنترل‌های آنالوگ را در قالب یک چوب پروازی پیاده سازی کرد. در حالی که با نمونه‌هایی که بازیکنان در کنترلرهای پلی استیشن یا ایکس باکس خود پیدا می‌کنند بسیار متفاوت است و اولین قدم برای بازی‌های سه بعدی و یک جهش بزرگ برای صنعت بود.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بازی های ویدیویی که پیشگام تکنولوژی جدید هستند سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


One thought on “بازی های ویدیویی که پیشگام تکنولوژی جدید هستند از نگاه سایت فیگار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *