لیست بازی های PS5 (قسمت دوم) ؛ بهترین ها را با ما بشناسید


در بخش قبل، نگاهی به برخی از بهترین های PS5 انداختیم و با چند عنوان معروف آشنا شدیم. در ادامه با قسمت دوم نوشتار لیست بازی های PS5 با فیگار همراه باشید.

همان‌طور که در نوشتار قبلی با عنوان بهترین بازی های PS5 گفته شد، با گذشت نزدیک به یک سال از عمر کنسول پلی استیشن ۵، این پرفروش‌ترین کنسول سونی، و یا حتی بنا به گفته ها پرفروش ترین کنسول بازی تاریخ، هنوز حرف برای گفتن زیاد دارد و با عناوین اختصاصی هم‌چون God of War،  قدرت خود را به رخ رقیبان می‌کشد.

برای کمک به شما در انتخاب بهترین بازی های پلی استیشن ۵، بهترین بازی های PS5 را تاکنون جمع آوری کرده ایم.

از عناوین معرفی شده که قدرت و نوآوری کنسول جدید سونی را نشان میدهد تا بازی های محبوب نسل گذشته که با پیشرفت های فنی دوباره متولد شده اند، PS5 در حال حاضر نیرویی قابل اتکار است.

با دانستن این که قیمت بازی ها برای بسیاری از ناشران به 70 دلار هم می‌رسد، مهم این است که اگر میخواهید صرفه جویی کنید، فقط بهترین های PS5 را انتخاب کنید.

همانطور که مشاهده می کنید، تمام بازی های این لیست به طور خاص برای PS5 ساخته نشده اند.فقط تعداد معدودی از بازی ها، از جمله Demon’s Souls remake و Returnal انحصاری هستند و دسته ای از عناوینی که انتخاب کردیم در اصل در PS4 ظاهر شدند.

برای اهداف این لیست، هم بازی های بومی PS5 و هم برخی از بازی های PS4 که دارای به روزرسانی های بزرگ PS5 بودند، گنجانده شده اند.

لیست بازی های PS5 ؛ لیستی متنوع از ژانرهای مختلف

دست چینی از بهترین ها

لیست بازی های PS5 (قسمت دوم) ؛ بهترین ها را با ما بشناسید
لیست بازی های PS5 (قسمت دوم) ؛ بهترین ها را با ما بشناسید

لیستی از بازی هایی که در ادامه مطلب بهترین بازی های PS5 به آن‌ها خواهیم پرداخت:

  • بازی MLB The Show 21
  • بازی Mortal Kombat 11 Ultimate 
  • بازی No Man’s Sky 
  • بازی Rainbow Six Siege 
  • بازی Resident Evil Village 
  • بازی Returnal 
  • بازی  The Nioh Collection 
  • بازی Yakuza Like a Dragon 
  • کلام آخر

اولین بازی از سری خودش که برای PS5 و پلتفرم های Xbox منتشر شده است، موتور یا گیم پلی بازی را به طور گسترده ای اصلاح نمیکند، بنابراین کسانی که به سیستم راکت زدن سخت و بسیاری از گزینه های بازی عادت کرده اند، غافلگیر نمی‌شوند.

اما درخشش بازی امسال، در چگونگی ارائه آن است، به خصوص در حالت Road to the Show که پادکسترها و بزرگان  سابق این ورزش نظر خود را در مورد شانس شما به عنوان یک بازیکن به سبک Shohei Ohtani که هم ضربه می زند و هم زمین می زند ، ارائه می دهند؛ مگر اینکه شما پست دیگری را انتخاب کنید.


بیشتر بخوانید:

اطلاعات جدید در مورد بازی Overwatch 2 ؛ PvP های پنج نفره!

رکورد جالب بازی Skyrim


شدت بازی در زمین مثل همیشه واضح احساس می شود و توانایی بازی با آنهایی که در سیستم عامل Xbox هستند فقط جامعه  آماری بازیکنان را گسترش می دهد. بازیکنان PS5 همچنین برای ساخت استادیوم های عظیم رویایی خود  به یک سازنده پارک دسترسی دارند.

بازی Mortal Kombat 11 Ultimate ؛ لیست بازی های PS5

لیست بازی های PS5 (قسمت دوم) ؛ بهترین ها را با ما بشناسید
لیست بازی های PS5 (قسمت دوم) ؛ بهترین ها را با ما بشناسید
اگرچه ما هنوز در اوایل چرخه حیات PS5  هستیم ، اما در حال حاضر Mortal Kombat 11 Ultimate تاج را به عنوان بهترین بازی مبارزه ای که یک  کنسول نسل بعدی ارائه می دهد، از آن خود میکند.
با پیشرفت های بصری و کاهش زمان بارگذاری ، به رزولوشن 4K ارتقا یافته است ، این واقعاً “نهایت” راه برای بازی جدیدترین مبارز NetherRealm است.
همه نسخه های PS4 MK11 با نسخه رایگان PS5 به روز می شوند، این برنامه با دو بسته Kombat همراه است و 12 مبارز DLC را به لیست گسترده ای اضافه می کند و همچنین پسوند Aftermath که دارای محتوای داستانی جدید است.
Mortal Kombat 11 یک بازی مبارزاتی عالی برای همه است و تفاوتی نمی کند که آیا شما یک طرفدار معمولی هستید یا یک کار کشته که تمام فوت و فن بازی را می‌داند.
این بازی حالت های بسیار متنوعی از حالت های بازی و محتوای آنلاین دارد که به بازی کمک می کند تا زمان رسیدن بازی بعدی مبارزه NetherRealm ، نبض خود را حفظ کند.

بازی No Man’s Sky ؛ لیست بازی های PS5

لیست بازی های PS5 (قسمت دوم) ؛ بهترین ها را با ما بشناسید
لیست بازی های PS5 (قسمت دوم) ؛ بهترین ها را با ما بشناسید
هیچ بازی ای بازگشتی به خوبی No Man’s Sky نداشته است، شبیه ساز جاه طلبانه جستجو در فضا از Hello Games که  ابتدا در سال 2016 به بازار عرضه شد.
طی چهار سال گذشته، Hello Games ماجرا را از قول های محقق نشده به  توقعات بیش از حد انتظار تغییر داده است.
از اضافه کردن مجموعه ای از ویژگی های جدید مانند پایگاه سازی و مدیریت ناوگان فضایی گرفته تا معرفی روش های کاملاً جدید بازی. به لطف مود No Man’s Sky multiplayer، به تجربه ای فوق العاده تبدیل شده است.

در No Man’s Sky ،PS5 با کیفیت 4K و ۶۰ فریم بر ثانیه به خوبی اجرا می‌شود. دارای سیارات با جزئیات بیشتری است و از نور و سایه بهتری برخوردار است. برای بازی ایی با تمرکز بر اکتشاف  ، پیشرفت های فنی و بصری No Man’s Sky آن را به سفری حتی ارزشمندتر در فضا تبدیل کرده است.

بازی Rainbow Six Siege ؛ لیست بازی های PS5

لیست بازی های PS5 (قسمت دوم) ؛ بهترین ها را با ما بشناسید
لیست بازی های PS5 (قسمت دوم) ؛ بهترین ها را با ما بشناسید

تعداد کمی از بازی های تیراندازی اول شخص یا FPS حتی برای یک سال پس از انتشارشان دوام آورده اند، اما Rainbow Six Siege نزدیک به هفت سال موفق شده است محبوبیت خود را به طور پیوسته حفظ کند.

Siege یکی از بهترین بازی های تیراندازی تاکتیکی است که به لطف نقشه های بی نظیر طراحی شده، اپراتورهای مجزا ، مکانیک درگیری فوق العاده که به آن کمک می‌کند کند حتی بعد از این همه مدت باز هم احساس تازگی در بازیکنان القا کند.

در Rainbow Six Siege ،PS5 دارای یک حالت عملکرد (120 فریم در ثانیه و 4K پویا) و حالت دیگر با وضوح (60 فریم در ثانیه و 4K بومی) است. Siege در کنسول بهتر از هر زمان دیگری به نظر می‌رسد  و کنترلر DualSense PS5 نیز با بازخورد لمسی و محرک های انطباق پذیر، هیجان نبردهای بازی را دو چندان می‌کند.

بازی Resident Evil Village ؛ لیست بازی های PS5

لیست بازی های PS5 (قسمت دوم) ؛ بهترین ها را با ما بشناسید
لیست بازی های PS5 (قسمت دوم) ؛ بهترین ها را با ما بشناسید
کاندید قطعی لیست بازی های PS5، دنباله ای برای Resident Evil 7: Biohazard و دومین بازی اصلی این سری برای استفاده از نمای اول شخص، Resident Evil Village چیزی فراتر از میم های مربوط به “بانوی بلند خون آشام” آن است.
سفر دوم Ethan Winters اغلب ترسناک است و بیشتر از هر بازی دیگری در این مجموعه دارای ترس و وحشت روانشناختی است ، اما همچنین می تواند گرد آوری شده “بهترین”  عناصر  بازی های دیگر Resident Evil، باشد.
یکی از این عناصربخشها ترس از مورد تعقیب واقع شدت مداوم است  که در Resident Evil 2 مشاهده می شود، در حالی که دیگری بیشتر تمرکز خود را روی جنبه ی اکشن بازی Resident Evil 4 و 5 می گذارد.

در ترسناک ترین قسمت بازی، بازی کلا از کالبد Resident Evil خارج می‌شود و کاملاً به شکل PT (یک بازی اول شخص ترسناک) در می‌آید، اما Capcom هوشمندانه این مورد را به بخش بسیار کمی از تجربه کلی محدود کرد ، که بازیکنان از ترس بازی را متوقف نکنند!

بازی Returnal ؛ لیست بازی های PS5

لیست بازی های PS5 (قسمت دوم) ؛ بهترین ها را با ما بشناسید
لیست بازی های PS5 (قسمت دوم) ؛ بهترین ها را با ما بشناسید
Returnal یک بازی همه پسند نیست- بسیار دشوار است و ساختار roguelite آن در ابتدا احساس طاقت فرسایی می کند – اما کسانی که بازی را ادامه می دهند با یکی از بهترین بازی های Housemarque روبه‌رومی‌شوند.
اساساً یک تیرانداز سوم شخص در سطح AAA و دارای حساسیت های arcade است ، این بازی عصاره بازی های قدیمی تر و کوچکتر Housemarque مانند Nex Machina و Resogun را حفظ می کند که جا خالی دادن از موشک های دشمن و به خاطر سپردن ریتم حملات آنها از این نقاط مشترک مهم است.
اما علاوه بر این ، یک داستان کاملاً شگفت آور عمیق متمرکز بر یک فضانورد به نام Selene و یک سیاره است که به نظر می‌رسد حتی در مرگ نیز نمی تواند از آن فرار کند.
میانبرها و کمی شانس باعث می شود که  شش biome مختلف بازی قابل تحمل باشد ، و تئوری ها و جهان سازی  شما باعث می شود حتی تلاش های ناموفق شما ارزشمند باشد. و این خوب است ، زیرا شما احتمالاً قبل از دیدن پایان کار تعداد زیادی از آنها را خواهید داشت.

بازی The Nioh Collection ؛ لیست بازی های PS5

لیست بازی های PS5 (قسمت دوم) ؛ بهترین ها را با ما بشناسید
لیست بازی های PS5 (قسمت دوم) ؛ بهترین ها را با ما بشناسید

سری Team Ninja’s Nioh ممکن است از زمان آغاز به کار خود در سال 2017 زیاد به چشم نیامده باشد، اما طرفداران Dark Souls و به طور کلی کسانی که چالش های سخت را دوست دارند نباید این موارد را از دست دهند.

Team Ninja بازسازی Nioh و دنباله آن  را برای PS5 در سال ۲۰۱۹ انجام داد و آنها را در مجموعه Nioh ، یک بسته با بیش از 100 ساعت جنگ هیجان انگیز اکشن RPG و جهان سازی ، جمع آوری کرد. هر دو بازی در دوره sengoku در ژاپن تنظیم می شوند ، اما قهرمانان مختلف آنها متفاوت است

Nioh که با مبارزات چالش برانگیز، رئیسان ترسناک و ترکیبی گسترده از سلاح ها با ویژگی های منحصر به فرد پر شده است ، یک عنوان قوی ساکت در سبک خود است.

هر دو بازی در PS5 عالی به نظر می رسند و این مجموعه با هر قطعه DLC ارائه می شود که فقط محتوای بهتری را نیز به ماجراهای اصلی طولانی مدت اضافه می کند.

بازی Yakuza Like a Dragon ؛ لیست بازی های PS5 

لیست بازی های PS5 (قسمت دوم) ؛ بهترین ها را با ما بشناسید
لیست بازی های PS5 (قسمت دوم) ؛ بهترین ها را با ما بشناسید
نسخه Yakuza Like a Dragon PS5  ماه ها پس از انتشار اولیه بازی عرضه شد ، اما این نسخه به اندازه نسخه Xbox Series X عالی است. از رزولوشن 4K بومی یا 60 فریم در ثانیه با اندکی افت رزولوشن پشتیبانی می‌کند‌.
Like a Dragon تجربی ترین ورودی در سری محبوب Sega است. Yakuza: Like a Dragon سری را با یک قهرمان جدید جذاب  ، Ichiban Kasuga  ، و یک سیستم نبرد مبتنی بر turn based گرفته ،این سری را به سمت کاملا جدیدی پیش می‌برد. هنوز هم ، همه جنبه های عحیب دوست داشتنی که یاکوزا به آن معروف است را حفظ می کند ، که باعث می شود Like a Dragon یک تجربه عالی برای طرفداران قدیمی و تازه واردان باشد.
Like a Dragon همراه با داستان اصلی باورنکردنی خود ، دارای تعداد زیادی محتوای جذاب عالی است که دیدن و انجام هر کاری در دنیای زیبای آن را به یک تلاش ارزشمند تبدیل می کند. شایان ذکر است که در حالی که نسخه PS4 دارای نسخه رایگان PS5 است ، اما ذخیره اطلاعات انتقال نمی یابد.

کلام آخر ؛ لیست بازی های PS5

و در نهایت لیست پیشنهادی ما به اتمام رسید. نظر شما درباره  این لیست چیست؟ اگر احساس می‌کنید که عنوانی از قلم افتاده، با ما در فیگار به اشتراک بگذارید 

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *