انواع ژانر های بازی: به همراه معرفی بهترین بازی های هر دسته

بازی‌های ویدیویی دنیایی بسیار جذاب و متفاوت برای گیمر‌ها می‌باشد. برای اطلاع از انواع ژانر های بازی با فیگار همراه باشید.

بازی های کامپیوتری سبک های مختلفی دارند‌، انواع ژانر های بازی می تواند برای هر سلیقه ای متفاوت باشد. هر یک از این سبک ها می‌تواند حس و حالی متفاوت و خاص را به مخاطب انتقال بدهند‌.

انواع ژانر های بازی: به همراه معرفی بهترین های هر دسته

شما می توانید فهرست انواع ژانر های بازی را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید.

  1. بازی های با سبک اول شخص یا first person 
  2. سبک بازی های ورزشی sport
  3. سبک بازی پلتفورمی platform
  4. سبک بازی تیراندازی shooter game
  5. سبک بازی مبارزه ای یا fighting game
  6. سبک بازی بقا یا survival game
  7. سبک بازی های ماجراجویی یا adventure game
  8. سبک بازی استراتژیک یا strategy game
  9. سبک بازی بتل رویال یا Battelle royal
  10. سبک بازی مسابقه ای یا racing
انواع ژانر های بازی
انواع ژانر های بازی

بازی های ویدیویی به قدری متنوع می‌باشند که تقریبا برای هر سبک و شخصیتی می توان یک بازی را در نظر گرفت. با توجه به سلیقه خود می‌توانید از میان انواع ژانر های بازی، بازی مورد علاقه خود را انتخاب بکنید.

1_بازی های با سبک اول شخص یا first person

انواع ژانر های بازی
انواع ژانر های بازی

یکی دیگر از سبک های بازی های ویدیویی به صورت اول شخص می باشند. یعنی شما شخصیت بازی را کنترل می‌کنید و بازی را پیش می برید، این سبک باعث می‌شود که وقایع و داستان بازی را از نزدیک تر ببینید و این حس در مخاطب ایجاد می‌کند که در آن صحنه حضور دارد. یکی از بازی های اول شخص محبوب بازی call if duty می‌باشد که حس و حال جنگ و خونریزی را به خصوص در دوره ی زمانی جنگ جهانی اول و دوم به مخاطب انتقال می‌دهد. این سبک بازی طرفداران بسیار زیادی دارد.

2_سبک بازی های ورزشی sport

انواع ژانر های بازی
انواع ژانر های بازی

این سبک از بازی برای افرادی که می خواهند از ورزشی اطلاع کسب کنند و یا می‌‌خواهند وارد رشته ورزشی بشوند بسیار مناسب می‌باشد. صنعت بازی سازی به قدری پیشرفت کرده که قوانین ورزشی را ریز به ریز در داخل بازی های ویدیویی اجرا کرده‌اند‌. این بازی ها همچنین می‌توانند باعث ایجاد انگیزه و امید در ورزشکاران شود و حتی کسانی که شرایطی برای شرکت در موضوع های مختلف ورزشی ندارند می توانند با انجام این سبک بازی تمام حس و حال موجود در ورزش را تجربه کنند.

یکی از بازی های پر طرفدار از سبک های بازی های ویدیویی ورزشی بازی Pes و یا فوتبال می‌باشد. در این بازی تمام بازیکنان با تمام قوانین ورزشی که در فوتبال است وجود دارد و مخاطب می تواند تجربه ای فوق العاده ای از فوتبال داشته باشد‌.

3_سبک بازی پلتفورمی platform

انواع ژانر های بازی
انواع ژانر های بازی

سبک بازی پلتفورمی بسیار سرگرم کننده می‌باشد. معمولا بازی های پلتفورمی بیشتر در زمان های قدیم رایج بود به همین دلیل حس و حالی نوستالژیک دارد. سبک بازی های پلتفورمی به این گونه است که یک سری موانع در سر راه شما قرار می‌گیرد که بازیکن باید آنها را پشت سر بگذارد تا بتواند وارد مرحله ی جدید بشود. از بازی های معروف و نوستالژیک پلتفورمی می توان به بازی ماریو و یا قارچ خور اشاره کرد. در این بازی بازیکن باید یک مسیر را طی کند تا به مرحله بعدی برسد، طی مسیر بازی یک سری موانع و موجوداتی وجود دارند که باید از دست آنها جان سالم به در ببرید.

4_سبک بازی تیراندازی shooter game

انواع ژانر های بازی
انواع ژانر های بازی

بازی های تیراندازی جزئی از دسته های پر طرفدار و محبوب بازی های ویدیویی می‌باشند. بازی های تیراندازی با سبک های جدید و قدیم می‌توانند حس و حال تیراندازی را در دل بازیکن زنده کنند و تجربه ی شگفت انگیزی از جنگ و تیراندازی به بازیکنان بدهند.

از بازی هایی که سبک تیراندازی باشند، می توان به بازی کانتر استریک اشاره کرد. در این بازی مجموعه ای از اسلحه ها در اختیار بازیکن قرار می‌گیرد که با استفاده از مهارت و توانایی‌ خود باید دشمنان خود را بکشند تا پیروز میدان بشوند. اگر به بازی های تفنگی و جنگ تن به تن با اسلحه علاقه مند هستید پیشنهاد می‌شود حتما این بازی را امتحان کنید.

5_سبک بازی مبارزه ای یا fighting game

انواع ژانر های بازی
انواع ژانر های بازی

بازی های مبارزه ای بسیار هیجان آور می‌باشند. این دسته از باری ها از زمان های قدیم بسیار پرطرفدار و پرفروش بوده‌اند. در این سبک از بازی دو شخصیت در مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند تا یکدیگر را شکست بدهند و در نهایت یکی از آنها پیروز خواهد شد.

از معروف ترین بازی های سبک مبارزه ای می‌توان به بازی mortal Kombat اشاره کرد. در این بازی شخصیت ها با استفاده از جادو و مهارت هایی که دارند مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند و تا سر حد مرگ با یکدیگر مبارزه می‌کنند. این بازی در پلتفرم های مختلف قابل اجرا می‌باشد.

6_سبک بازی بقا یا survival game

انواع ژانر های بازی
انواع ژانر های بازی

از سری سبک های محبوب و پرطرفدار سال های اخیر بازی های بقا می‌باشند. در این سبک پلیر باید از ویژگی هایی که داخل بازی وجود دارد استفاده بکند تا زنده بماند. همچنین می توانید ابزار و وسایلی برای خود بسازید تا بتوانید بازی را راحت تر پیش ببرید. از سری بازی های معروف با سبک survival game می توان به بازی forest اشاره کرد. داستان این بازی راجب شخصیتی است در حال مسافرت با یک هواپیمای مسافربری می‌باشد که هواپیما وسط جنگل آدم خوار ها سقوط می‌کند.

این شخصیت دختری دارد که توسط آدم خوار ها ربوده شده و شما باید آن دختر را پیدا کنید. نگهداری از شخصیت داخل بازی بسیار حساس می باشد باید از آب، انرژی غذا، و…. برای ادامه مسیر دریغ نکنید و هر آنچه را که برای بقا نیاز است جمع آوری کنید و برای خود سرپناهی تهیه کنید. در کنار این سختی ها باید حواستان به آدم خوار ها و حیوانات داخل جنگل نیز باشد.

7_سبک بازی های ماجراجویی یا adventure game

انواع ژانر های بازی
انواع ژانر های بازی

این سبک از بازی چالش زمانی یا حالت راز بقا ندارد، اما ذهن شما را برای حل کردم معما هایی به چالش خواهد کشید. در این سبک بازیکن درگیر طبیعت و محیط بازی خواهد بود و ممکن است محیط و فضای بازی به پیشبرد مراحل بازی ربط داشته باشد. از سری بازی های ماجراجویی و البته ترسناک می توان به بازی resident evil اشاره کرد. این بازی بسیار ترسناک می باشد.‌

داستان بازی از این قرار است که در هر نسخه از آن ماموریتی برای نجات شخصیت دیگر به بازیکن داده می شود. و یا ماموریتی برای شکست هیولاهای قدرتمند و بزرگ که یا کشتن آنها می توانید از انتشار ویروس جلوگیری کنید. در مسیر بازی زامبی هایی وجود دارند که کمی بازی را سخت تر خواهد کرد. هنگامی که این بازی را انجام می‌دهید باید به اطراف خود به ابزار و وسایل ها، به نوشته هایی که در بازی وجود دارد دقت کنید زیرا ممکن است معمایی پیش روی شما باشد که به ابزار و وسایل و نوشته ها مرتبط باشد، و در کل معما به کار پلیر بیایند.

8_سبک بازی استراتژیک یا strategy game

انواع ژانر های بازی
انواع ژانر های بازی

سبک استراتژیک همانطور که از نامش پیداس باید یک محیط و یا یک موقعیت را به خوبی کنترل و مدیریت کنید. این سبک از بازی حس و حال رهبری را به بازیکن می هد می تواند نقش هدایت کننده را در بازی داشته باشد. از سری بازی های استراتژیک می توان به بازی معروف و محبوب جنگ های صلیبی اشاره کرد. این بازی حال و هوای زمان گذشته مربوط به جنگ های صلیبی را دارد که قلمرویی در اختیار شما قرار می‌گیرد به همراه ذخایر و معادن که باید آنها را جمع آوری کنید و شهروندان قلمرو خود را راضی نگه دارید. زمانی که شهروندان از شما راضی باشند می توانید از آنها مالیات بگیرید تا سرباز تعلیم دهید و قلمرو و قلعه خود را بزرگ تر کنید تا از حمله دشمنان در امان باشید. این بازی را می توانید آنلاین با دوستان خود به صورت چند نفره بازی کنید.

9_سبک بازی بتل رویال یا Battelle royal

انواع ژانر های بازی
انواع ژانر های بازی

بی شک بتل رویال از سبک های پرطرفدار و دوست داشتی چند سال اخیر می‌باشد. این سبک از بازی به تازگی به وجود آمده که بسیار محبوب و پر طرفدار می‌باشد. در این سبک از بازی تعدادی از بازکنان در محوطه ای فرود می‌آیند و برای زنده مانده با یکدیگر مبارزه می کنند. حاله ای دور این محوطه وجود دارد که کوچکتر می شود و اگر داخل آن بمانید نمی‌توانید زنده بمانید.

از سری بازی های محبوب این سبک می‌توان به Fortnite اشاره کرد. سبک این بازی بتل رویال می‌باشد که در بین پلیر ها و استریمر ها بسیار پرطرفدار و پر بازدید می باشد. در این بازی عده ای از بازیکنان به وسیله اتوبوسی که در آسمان پرواز می کند به زمین فرود می‌آیند و برای مبارزه با یکدیگر اسلحه و ابزار نجات جمع آوری می‌کنند.

10_ سبک بازی مسابقه ای یا racing

انواع ژانر های بازی
انواع ژانر های بازی

اگر به دنبال رقابت و هیجان هستید پیشنهاد می شود حتما این سبک را دنبال کنید. در این سبک از بازی با استفاده از مهارت و توانایی که دارید می‌توانید در مسابقات پیروز شوید. سبک بازی مسابقه ای بسیار حساس می‌باشد به طرزی که برای پیروز شدن در مسابقات باید تمام حواستان را برای بازی بگذارید، تا موقعیت های حساس را از دست ندهید.

از سری بازی های معروف این سبک می‌توان به بازی need for speed اشاره کرد‌. این برای از زمان های قدیم معروف و محبوب بوده. سبک بازی مسابقه ای و ماشین بازی می‌باشد. با استفاده از ماشینی‌ که در اختیار پلیر قرار می‌گیرد باید در مسابقات پیروز شوید تا با استفاده از جوایز بتوانید ماشین خود را تعویض و یا ارتقا دهید و در صورت آسیب آن را تعمیر کنید.

اخبار بیشتر:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار انواع ژانر های بازی سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *