آموزش ساخت لینک دونیت در Twitch ؛ آموزش ساخت اکانت

افراد کمی هستند که با وبسایت بزرگ توییچ آشنا نباشند و ندانند در این وبسایت چه می‌گذرد. در این مقاله ما سعی داریم به راحت ترین روش به شما نحوه آموزش ساخت لینک دونیت در Twitch و اموزش درآمدزایی از توییچ را یاد دهیم. در ادامه با نوشتار آموزش ساخت لینک دونیت در Twitch همراه فیگار باشید.

توییچ Twitch یک سرویس آنلاین برای ویدئوهای پخش زنده (Live) است. تمام کاربران در این وبسایت قادر خواهند بود که ویدیو های خود را به صورت Live برای مخاطبان خاص خود به اشتراک بگذارند؛ بیشترین محتوایی که کاربران در توییچ می‌گذارند در چارچوب مسائل گیمینگ، استریم کردن بازی های زنده، گفتگوی کاربران و استریمر است.

طبق آمارهای به دست آمده، توییچ با بیش از ۳.۸ میلیون استریم کننده در کل جهان و با میانگین حدود ۱۵ میلیون بازدید روزانه پربازدیدترین سرویس های استریمینگ زنده است. علاوه بر تولید محتوا در این سرویس، کاربران می‌توانند در این وبسایت درآمد داشته باشند.

آموزش ساخت لینک دونیت در Twitch ؛ آموزش Twitch

آموزش ساخت اکانت

در قسمت پایین فهرستی از مطالب که قرار است در ادامه نوشتار نحوه آموزش ساخت لینک دونیت در Twitch به آن‌ها بپردازیم:

  • ساخت درگاه دونیت
  • چگونه کار کردن توییچ
  • بالا بردن کیفیت محتوای ویدیویی در توییچ
  • چت در توییچ
  • حالت میزبان
  • کسب درآمد از توییچ

ساخت درگاه دونیت

ساخت یک درگاه دونیت اختصاصی برای خود کمی پیچیده است. با ساخت درگاه دونیت، شما می‌توانید بدون این که شماره حسابتان به مخاطبان نمایش داده شود، از مخاطبانتان دونیت دریافت کنید. امنیت این تراکنش ها بالا بوده و درصد کمی را از مبلغ دریافتیتان به خود اختصاص می‌دهد. شما می‌توانید بسته به نیاز خود از درگاه‌های زیادی که وجود دارند استفاده کنید.

برای شروع باید در سایت IDPay ثبت نام کنید. پس از تایید اطلاعات شماره حساب و شماره تلفن همراه خود لینک درگاه خود را دریافت خواهید کرد. آدرس این لینک می‌تواند بسته به نیاز شما متفاوت باشد.

داشبورد IDPay به شما اجازه می‌دهد تا چندین درگاه مختلف با نام‌ و نشانی متفاوت بسازید. شما می‌توانید در بخش تنظیمات نسبت به شخصی سازی، افزودن لینک حساب های فضای مجازی، تصویر پروفایل و تغییر نام درگاه نیز اقدام کنید. حال شما می‌توانید لینک درگاه دونیت خود را در توییچ برای مخاطبان خود به اشتراک بگذارید.

چگونه کار کردن توییچ

آموزش ساخت لینک دونیت در Twitch ؛ آموزش ساخت اکانت
آموزش ساخت اکانت

توییچ مانند یک تلویزیون بزرگ با میلیون­‌ها کانال‌ مختلف از سراسر دنیا می­‌باشد کاربران می‌توانند در قسمت دسته بندی، کانال­‌های مورد نظر خود را پیدا کنند.

همچنین کاربران برای دنبال کردن کانال‌­های مورد نظر خودشان می‌­توانند بر روی علامت قلب کلیک و کانال مورد علاقه خود را دنبال کنند. با این کار کاربران می‌توانند هنگامی که استریمر آنلاین می‌شود و محتوای خود را به اشتراک می­گذارد، با خبر شوند.

بالا بردن کیفیت محتوای ویدیویی در توییچ

گاهی اوقات کاربران در هنگام تماشای یک استریم در توییچ، ممکن است با کیفیت نامناسبی روبرو شوند. آن‌ها می­‌توانید در قسمت چرخ دنده پایین سمت چپ صفحه کیفیت‌های مختلفی را برای بهبود تداوم پخش ویدیو انتخاب کنند.

اما ممکن است بعضی وقت‌ها توییچ به کاربران اجازه انتخاب کیفیت (Quality) بیشتر ندهد، این به این معناست که قوانین توییچ به کاربران تازه وارد و استریمرهای تازه وارد اجازه نمایش بیشتر از یک کیفیت را نمی‌دهد.

تنها راه برای استفاده از کیفیت‌های مختلف استریک‌های یک استریمر جدید این است که ویدیوهای ظبط شده را مخاطبان مشاهده کنید و به اشتراک بگذارید و از او حمایت کنید تا استریمر بتواند از کیفیت­‌های بالا‌تر استفاده کند.

چت در توییچ

آموزش ساخت لینک دونیت در Twitch ؛ آموزش ساخت اکانت
آموزش ساخت لینک دونیت در Twitch ؛ آموزش ساخت اکانت

می‌توان گفت یکی از موثرترین قسمت های توییچ چت آن می‌­باشد. اگر کاربران از قابلیت اپ موبایل توییچ استفاده کنند متوجه می‌شوند که پشت هر استیکری در توییچ یک داستان بزرگ و خاص خوابیده است. کاربران ممکن است به همچین مواردی در توییچ زیاد برخورد کنند. کاربران این استیکرها را از طریق افزونه های متفاوتی (Extension) می‌توانند دانلود کنند.

یکی از قابلیت­‌های دیگر چت توییچ که بسیار پرطرفدار است، منشن کردن کاربران دیگر با علامت (@) است. همچنین در توییچ قابلیت فرستادن چت خصوصی وجود دارد که به آن ویسپر (Whisper) گفته می­‌شود و معمولاً در پایین صفحه و سمت راست قرار دارد.

تعدادی آیکون در چت توییچ وجود دارد که در کنار اسم افراد نمایش داده می‌شود. آیکون به شکل الماس نشان دهنده VIPها می­باشد و آیکون به شکل شمشیر سبز رنگ نشان دهنده مادریتورها (Moderator) می‌­باشد. مادریتورها قابلیت های یک ادمین در چت را دارند و در مدیریت چت به استریمر کمک می­‌کنند.

ممکن است برای کاربران سوال پیش آید که در چت توییچ می‌توان فارسی تایپ کرد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که تمام این موارد به خود استیمر بستگی دارد که در تنظیمات خود چگونه مشخص کرده باشد و ترجیح بدهد که به چه صورت با او گفت‌وگو شود و زبانی که با آن راحت تر است را برای چت کردن مشخص کرده باشد.

پیشنهاد می‌شود که کاربران قبل از ورود به هر چت قوانین مربوط به هر چت را بخوانند، مطالعه و دانستن این قوانین چت کردن محیط چت را برای شما و سایر افراد و استریمر راحت‌تر می‌کند.

حالت میزبان

آموزش ساخت لینک دونیت در Twitch ؛ آموزش ساخت اکانت
آموزش ساخت لینک دونیت در Twitch ؛ آموزش ساخت اکانت

حالت میزبان در توییچ یک ویژگی برای کانال است که در دسترس تمام کاربران سایت است. حالت میزبان به کاربران این اجازه را می‌دهد که تا بدون هیچ تغییر در گپ کاربر، به صورت مستقیم از کانال دیگری در صفحه کانال خود میزبان پخش کنند و این امکان را به مخاطبان شما می‌دهد که در هنگام تعامل با شما بتوانند از محتویات کاربر میزبان نیز بهره ببرند. هر کاربر پخش کننده می‌تواند میزبان کانال دیگری باشد و در عوض هر کانال دیگری نیز می‌تواند میزبان آن باشد.

جلب افراد خود به عنوان یک میزبان، هزینه نسبتا بالایی دارد. اگر ۱۰نفر میزبان شما باشند، انتظار می‌رود در طول ۱۰ دقیقه، رشد قابل توجه ای در بازدید از کانال توییچ خود مشاهده نمایید. هر کانالی که استریم شمارا میزبانی کند به رشد کانال شما کنک کرده است. یک تیتر در بالای صفحه کانال به همه مخاطبان اعلام می‌کند که در حال مشاهده محتوای میزبان هستند.

هنگامی که شخص دیگری کانال شما را میزبانی میکند، پیغامی را در گپ داشبورد خود مشاهده می‌کنید که به شما می‌گوید چه کسی کانال شمارا میزبانی کرده است و به چه تعداد مخاطب برای شما جذب کرده است.

مزایای میزبانی در توییچ:

  • می‌توانید محتوای پخش کنندگان را با دوستان خود در کانال خود تماشا کنید.
  • می‌توانید زوایای جدید شخصیت خود را با محتوایی که از آن لذت می‌­برید با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید.
  • می‌توانید از سایر پخش کنندگان پشتیبانی کنید و با آن­ها ارتباط برقرار کنید.

چند روش جالب برای استفاده از حالت میزبان در توییچ:

  • با میزبانی از کانال اعضای تیم خود می‌‌توانید برای آن ها مخاطب جذب کنبد و این عمل باعث رشد کلی تیم شما خواهد شد.
  • استفاده از میزبانی از اعضای تیم توییچ خود برای قوی تر کردن ارتباط تیمی.
  • میزبانی مسابقات ورزشی مانند EVO یا SGDQ و به اشتراک گذاشتن هیاهوی تبلیغاتی و تجربه مشاهده با مخاطبان خود باعث پیشرت چشم گیری خواهد شد.
  • میزبانی کنفرانس های بازی یا محتوای کنوانسیون مانند E3 یا PAX و بحث درباره اخبار بازی و اولین برداشت ها با مخاطبان خود.

فعال کردن خودکار میزبان در توییچ:

  • به تنظیمات کانال خود رفته و به بخش میزبانی خودکار در پایین بروید.
  • روی کلید روشن کلیک کنید.
  • برای میزبانی افراد تیم Twitch خود، روی کلید تنظیمات میزبانی تیم روی ON کلیک کنید.
  • اگر می‌خواهید کانال های خاصی را میزبانی کنید، روی علامت + در سمت راست بالای قسمت لیست میزبان کلیک کنید و نام کانالی را که می­خواهید به لیست خود اضافه کنید، وارد کنید
  • در بخش اولویت میزبان، می­‌توانید کانال‌­ها را از حالت تصادفی خارج کرده و اولویت میزبانی کانال هارا انتخاب کنید. هیچ محدودیتی برای اضافه کردن تعداد کانال ها وجود ندارد.
  • تصمیم بگیرید که آیا می­خواهید کانال های مشابه را به صورت خودکار میزبانی کنید (لیست میزبان شما همیشه نسبت به این گزینه اولویت دارد).
  • روی ذخیره تغییرات کلیک کنید. 

کسب درآمد از توییچ

آموزش ساخت لینک دونیت در Twitch ؛ آموزش ساخت اکانت
آموزش ساخت لینک دونیت در Twitch ؛ آموزش ساخت اکانت

یکی از ساده‌ترین و راحت‌ترین روش هایی که می‌توان از وبسایت توییچ پول درآورد دونیت است. دونیت (Donate) یک نوع کمک مالی محسوب می‌شود که در چارچوب مبلغی دلخواه از طرف طرفداران است که به فرد میزبان اهدا می‌شود تا برای خلق محتوای جدید و مبتکرانه انگیزه‌ بیشتری پیدا کند.

مخاطبان یک استریم می‌توانند با مبلغ مورد نظر خود به استریمر خود دونیت کنند. این روش با استفاده از درگاه پرداخت بانکی، در دسترس‌ترین گزینه ممکن برای کسانی است که در ایران زندگی می‌کنند و به سرویس‌های پرداخت ارزی دسترسی ندارند.

کلام آخر

همان طور که گفتیم، توییچ برای کاربران خود امکان درآمدزایی را فراهم آورده است. درآمد از سرویس‌های نوینی چون توییچ یکی از شغل‌های محبوب این عصر است. و استریمر می‌تواند به روش های گوناگون از توییچ و سرویس‌های مشابه کسب درآمد کند.


بیشتر بخوانید:


نظر شما درباره نوشتار آموزش ساخت لینک دونیت در Twitch چیست؟ آیا شما هم یکی از مخاطبان این وبسایت هستید؟ شما چه وبسایت دیگری را می‌شناسید که همانند توییچ باشد؟

نظرات خود را با ما در بخش نظرات سایت فیگار به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *