ریزش رمزارز ترالونا ؛ ریزش 95 درصدی رمزارز ترالونا در طول 24 ساعت!!

ریزش رمزارز ترالونا ، با سقوط قیمت بیت کوین، ارزش ارز دیجیتال لونا (LUNA) و دلار ترا (UST) نیز ریزش کرد، اما علت و میزان این کاهش قیمت چه بود؟

یکی از ارزهای دیجیتالی که طی چند ماه اخیر، با وجود راکد بودن بازار رمز ارزها، رشد زیادی را تجربه کرد، لونا بود. در ادامه با خبر ریزش ترولانا همراه فیگار بمانید.

ریزش رمزارز ترالونا

سقوط قیمت ترولانا

ریزش رمزارز ترالونا
سقوط قیمت ترولانا, قیمت ترولانا

ریزش توکن ترالونا

علت اصلی رشد آن طی ماه‌های اخیر، عرضه یک استیبل کوین موفق یعنی ترا یو اس دی (UST) بوده است. لونا حدود یک ماه قبل سقف قیمت 119 دلار را ثبت کرد، اما اکنون زیر 10 دلار خرید و فروش می‌شود که نشان‌دهنده یک سقوط بالای 90 درصد است. اما چه اتفاقی برای ارز دیجیتال LUNA افتاد.

توکن بومی لونا وابسته به بلاکچین ترا، در 24 ساعت گذشته بیش از 11 میلیارد دلار از ثروت سرمایه‌گذاران را نابود کرد. این توکن از ابتدای معرفی‌اش تاکنون 71.1 درصد از بالاترین قیمت خودش ریزش داشته است. ترس از دست‌دادن دلار با سرمایه‌گذاری روی ترا و تعلیق پرداخت‌ها از طریق ترا لونا توسط بایننس، فاکتورهای اصلی حرکت نزولی لونا بوده است.

در حقیقت لونا نقش پشتوانه مالی را برای معادل‌سازی UST با دلار آمریکا ایفا می‌کند. فرآیند آن به این شکل است که با بالاتر رفتن قیمت UST از 1 دلار، مقداری ارز دیجیتال LUNA سوزانده و به جای آن UST ضرب می‌شود. این کار در عمل عرضه UST را بالا و ارزش آن را پایین می‌آورد تا با 1 دلار برابر شود. در صورت پایین‌تر رفتن قیمت UST از 1 دلار نیز عکس این فرآیند انجام می‌شود. یعنی مقداری UST برای ضرب LUNA سوزانده می‌شود. به این ترتیب عرضه دلار ترا کاهش و عرضه لونا افزایش می‌یابد.

از زمان رسیدن لونا به بالاترین قیمت خود، این توکن یک کندل ستاره عصرگاهی را نشان داد و به سمت آزمودن خط روند و حمایت 9 ماهه خود سوق پیدا کرد. شکست نهایی زیر این خط روند به فروشندگان قدرت کافی داد تا به زیر سطح حمایت 38.2 درصد فیبوناچی سقوط کنند.

پس شروع حادثه از زمان برهم خوردن تعادل UST با دلار آمریکا بوده است. آغاز این ماجرا از زمان فروش سنگین یک نهنگ ترا یو اس دی بود؛ روز 17 اردیبهشت این نهنگ285 میلیون توکن از این استیبل کوین را فروخت و سبب شد قیمتش در برخی بازارها به 0.98 دلار برسد. اگرچه بهم خوردن جزئی تعادل استیبل کوین‌ها با دلار آمریکا امری است که گهگاه حتی برای تتر رخ می‌دهد، اما وضعیت همیشه زود به حالت عادی برمی‌گردد. اما این اتفاق برای UST رخ نداد و زنجیره‌ای از حوادث را منجر شد.

بیشتر بخوانید :

از همراهی شما تا انتهای نوشتار ریزش رمزارز ترالونا سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *