بهترین دیالوگ های فیلم های استنلی کوبریک ؛ سخنان دیوانه‌وار از کارگردانی دیوانه

فیلم‌های استنلی کوبریک همیشه به داشتن دیالوگ‌های طلایی معروف بوده‌اند. با ما همراه باشید تا به بهترین دیالوگ های فیلم های استنلی کوبریک بپردازیم.

استنلی کوبریک (بهترین فیلم های استنلی کوبریک)، یکی از برجسته‌ترین و مهم‌ترین کارگردان‌های تاریخ سینمای آمریکا بوده است که در سال 1928 متولد، و در سال 1999 در گذشت. این کارگردان نام آشنا و محبوب، در نمایش گذاشتن جزئیات معروف بود و همیشه هم کار‌های مورد بحث منتقدان قرار می‌گرفت.

بهترین دیالوگ های فیلم های استنلی کوبریک

سخنان دیوانه‌وار از کارگردانی دیوانه

او در 48 سال حضورش در سینمای هالیوود، 13 فیلم بلند را کارگردانی کرده است. همچنین این مرد بزرگ در فیلم‌های از دیالوگ‌های پر محتوا و بعضاً عمیق به کار می‌برد، و ما در این مقاله سعی داریم به بهترین دیالوگ های فیلم های استنلی کوبریک بپردازیم.

President Muffley – Dr. Strangelove

بهترین دیالوگ های فیلم های استنلی کوبریک
برترین دیالوگ های فیلم های استنلی کوبریک

شما نمی‌توانید اینجا دعوا کنید آقایون، اینجا اتاق جنگه!

یکی از فیلم‌های کمدی (بهترین فیلم های کمدی ترسناک 2021) و تاریک کوبریک که درباره‌ی جنگ هسته‌ای می‌باشد. پیتر سلرز در این فیلم سه نقش مختلف را بازی می‌کند و یکی از بهترین بازی‌هایش را به نمایش می‌گذارد.

در حالی که مافلی، رئیس جمهور ایالت متحده دائما در حال چیدن استراتژیک جنگی می‌باشد، ناگهان کنترل خود را از دست می‌دهد و یک کنایه‌ی خنده‌دار می‌اندازد که فیلم را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

Buck Turgidson – Dr. Strangelove

بهترین دیالوگ های فیلم های استنلی کوبریک
دیالوگ های برتر استنلی کوبریک

آقای رئیس جمهور، من نمی‌گویم که ما توی خون دست و پا می‌زنیم، فقط میگم که تعداد کشته شده‌ها نمی‌تواند بیشتر از 10 تا 20 میلیون باشه.

در سکانسی تماشایی و جذاب که ژنرال تورگیدسون با اطمینان درباره‌ی تلفات جنگ هسته‌ای (بهترین فیلم های جنگی 2022)، با رئیس جمهور صحبت می‌کند، و این جمله را بدون ذره‌ای پشیمانی می‌گوید.

این دیالوگ از فیلم کوبریک که یکی از برترین دیالوگ های فیلم های استنلی کوبریک است، نشان می‌دهد که دولت آن زمان چگونه مردم آمریکا را به راحتی به کشتن می‌داد.یک تفسیری کوبند  و تاریک درباره‌ی سیاست (بهترین فیلم های سیاسی 2021) ایالت متحده.

HAL 9000 – 2001: A Space Odyssey

بهترین دیالوگ های فیلم های استنلی کوبریک
بهترین دیالوگ فیلم های استنلی کوبریک

من می‌ترسم! من می‌ترسم! دیو؟ دیو؟ من عقلمو دارم از دست می‌دهم. هیچ چیزی احساس نمی‌کنم. هیچ چیزی احساس نمی‌کنم. هیچ چیزی راجع بهش نپرس.

بدون شک یکی از وحشتناک‌ترین و ترسناک‌ترین سکانس‌های تاریخ سینما، سکانسی است که هوش مصنوعی HAL9000 از بین می‌رود و باید با جدا کردن قطعاتش، خودش را نجات دهد.

استنلی کوبریک با پیشینه‌ای که از این ربات به بیننده انتقال داده، باعث شده است تا انسان با این ربات ارتباطی احساسی برقرار کند.

بیشتر بخوانید:

Alex DeLarge – A Clockwork Orange

بهترین دیالوگ های فیلم های استنلی کوبریک
بهترین دیالوگ های فیلم های استنلی کوبریک

جالبه که رنگ‌های دنیای واقعی وقتی که روی صفحه‌ی نمایش قرار می‌گیرند واقعی به نظر می‌رسند.

فیلم پرتغال کوکی که بدون شک جزو بهترین فیلم‌های تاریخ استنلی کوبریک (بهترین فیلم ها و سریال های شبیه) می‌باشد، توانسته بسیاری از دیالوگ های برتر استنلی کوبریک را درون خودش جای بدهد.

سخنان الکس با بازی دیدنی مالکوم مک داول که تحت تاثیر بیماری روانی (بهترین فیلم های مریض) و توهمات اجتماعی است، باعث می‌شود تا فیلم جذاب‌تر بنظر برسد.

Alex DeLarge – A Clockwork Orange

بهترین دیالوگ های فیلم های استنلی کوبریک
بهترین دیالوگ های فیلم های استنلی کوبریک

همه‌ی ما احساس می‌کنیم که به فروپاشی نزدیکی شده‌ایم و از بین رفتیم. این کمترین کاری بود که برای برادرانم انجام دادم.

یکی دیگر از مهیج‌ترین دیالوگ‌های الکساندر دراج که با زبانی عامیانه، عمق فروپاشی و نا‌امیدی را نشان می‌دهد. یک مثالی بی نقص که شب ارتکاب جرم را شاعرانه توصیف می‌کند. الکس با این دیالوگ، نشان می‌دهد که همچنان به حماقت خود واقف است و سعی می‌کند آن را پنهان نکند.

بیشتر بخوانید:

Alex DeLarge – A Clockwork Orange

بهترین دیالوگ های فیلم های استنلی کوبریک
برترین دیالوگ های فیلم های استنلی کوبریک

این چیزی است که باید انتخاب شود. اگر یک مرد نتواند تصمیم بگیرد انتخاب کند، دیگر مرد نیست.

یکی از برترین‌ سکانس‌های پایانی که اتفاق می‌افتد و الکس که با بازسازی تصویر خودش، نشان می‌دهد که از تمایلات خشونت‌آمیز خودش دست کشیده است، بلاخره نور را می‌بیند و با بیان این دیالوگ، یکی از زیبا‌ترین تصویر‌های تاریخ سینما را رقم می‌زند.

The Grady Twins – The Shining

بهترین دیالوگ های فیلم های استنلی کوبریک
دیالوگ های برتر استنلی کوبریک

بیا با ما بازی کن دنی… دنی بیا با ما بازی کن… همیشه… همیشه… و همیشه

در یکی از ترسناک‌ترین سکانس‌های تاریخ سینما (بهترین فیلم های ترسناک 2022) که همچنان باعث کابوسی‌های عظیم یک جهان است، دنی تورنس، با سه‌چرخه‌ی خود در راهروی هتل پدرش در حال بازی است که ناگهان با توهمی عجیب روبرو می‌شود که دو دختر در حال گفتن این جمله به او می‌باشند.

شاید در نگاه اول، این جمله بسیار ساده بنظر برسد، اما بیان آن دو دختر که در انتهای راهروی هتل مرموز قرار دارند و موسیقی دیوانه‌کنده‌ی کوبریک است که این دیالوگ را به بهترین دیالوگ فیلم های استنلی کوبریک تبدیل می‌کند.

Jack Torrance – The Shining

بهترین دیالوگ های فیلم های استنلی کوبریک
بهترین دیالوگ فیلم های استنلی کوبریک

جانی اینجاست…!

 می‌توان گفت با اختلاف زیاد، این سکانس از فیلم درخشش، یکی از معروف‌ترین سکانس‌های ترسناک‌ تاریخ باشد. سکانسی که در آن جک تورنس با بازی جک نیکلسون افسانه‌ای به جنون رسیده است و در تعقیب و گریزی هیجان‌انگیز به دنبال همسرش در حمام هتل او را به چنگ می‌اندازد و با شکستن در حمام با تبر، از بین در این جمله را می‌گوید.

وحشتی دراماتیک، که با Redrum گفتن‌های دنی آغاز و به سکانسی طلایی و فراموش نشدنی تبدیل شد.

بیشتر بخوانید:

Private Joker – Full Metal Jacket

بهترین دیالوگ های فیلم های استنلی کوبریک
بهترین دیالوگ های فیلم های استنلی کوبریک

الان مردگان فقط یک چیز را می‌دانند: زنده بودن بهتر است.

وقتی که سربازان نجات‌یافته از جنگ، مشغول دفن کردن اعضای تیم خود هستند، این فرمانده جوکر است که با بیان این دیالوگ در این سکانس غم‌انگیز، فضا را طنین‌انداز می‌کند.

جوکر، این دیالوگ را با لحنی هشیار کننده بیان می‌کند تا سربازان به عمق فاجعه‌ی رخ داده پی ببرند.

Bill Harford – Eyes Wide Shut

برترین دیالوگ های فیلم های استنلی کوبریک

و هیچ رویایی، جز یک رویا نیست.

این فیلم، که پس از مرگ کوبریک اکران شد، رویای الیس هارفورد از داشتن فانتزی‌های رابطه‌ی جنسی‌اش را روایت می‌کند. در سکانس پایانی فیلم، بیل اعتراف می‌کند که کاملا هوشیار و بیدار است و با گفتن این دیالوگ و جمله به همسرش می‌گوید که این رابطه، چه عواقب عمیقی را در پی دارد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین دیالوگ های فیلم های استنلی کوبریک سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

 

پرسش های متداول

بهترین دیالوگ های فیلم های استنلی کوبریک چه دیالوگ‌هایی هستند؟

بهترین دیالوگ های فیلم های استنلی کوبریک دیالوگ‌های Private Joker – Full Metal Jacket می‌باشد.

عمیق‌ترین دیالوگ فیلم‌های استنلی کوبریک چه دیالوگی می‌باشد؟

عمیق‌ترین دیالوگ فیلم‌های استنلی کوبریک، دیالووگ‌های الکس دراج در فیلم‌های پرتغال کوکی است.
{“@context”:”https://schema.org”,”@type”:”FAQPage”,”mainEntity”:[{“@type”:”Question”,”name”:”بهترین دیالوگ های فیلم های استنلی کوبریک چه دیالوگ‌هایی هستند؟”,”acceptedAnswer”:{“@type”:”Answer”,”text”:”بهترین دیالوگ های فیلم های استنلی کوبریک دیالوگ‌های Private Joker – Full Metal Jacket می‌باشد.”}},{“@type”:”Question”,”name”:”عمیق‌ترین دیالوگ فیلم‌های استنلی کوبریک چه دیالوگی می‌باشد؟”,”acceptedAnswer”:{“@type”:”Answer”,”text”:”عمیق‌ترین دیالوگ فیلم‌های استنلی کوبریک، دیالووگ‌های الکس دراج در فیلم‌های پرتغال کوکی است.”}}]}


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *