معرفی فیلم مست عشق ؛ داستان، بازیگران و نمرات

در معرفی فیلم مست عشق ، به بررسی ساختار داستان، بیوگرافی بازیگران و نمراتی که این فیلم پر جاشیه ایرانی ترکی به دست آورده خواهیم پرداخت.

فیلم Intoxicated by Love که تحت عنوان مست عشق نیز شناخته می‌شود، اثری در ژانر درام، تاریخی و عاشقانه که کشورهای ایران و ترکیه به صورت مشترک آن را تولید کرده‌اند. نویسندگی و کارگردانی این اثر توسط «حسن فتحی» انجام شده و داستان آن بخشی از زندگی «مولانا» و «شمس تبریزی» را با بازی «پارسا پیروزفر» و «شهاب حسینی» به تصویر می‌کشد. علاوه بر بازیگران ایرانی، هنرمندان ترکیه‌ای مشهوری نیز حضور دارند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


سرمایه‌گذاری در این فیلم توسط شرکت‌های سیماریا (Simarya Film Production) و دیجیتال داناتلار (Dijital Danatlar) انجام شده است و برخی آن را یکی از بهترین همکاری‌های تاریخ سینمای ایران ترکیه می‌دانند. فیلم مست عشق در تاریخ 5 اردیبهشت 1403 در سینماهای ایران و ترکیه به نمایش درآمد.

معرفی فیلم مست عشق

با استفاده از لیست زیر می‌توانید به بخش مورد نظر خود مراجعه کنید:

معرفی فیلم مست عشق
معرفی فیلم مست عشق

یک روز پیش از اکران، فیلم مست عشق بیش از 1,5 میلیارد تومان در پیش‌فروش بلیت فروش داشت و رکورد بیشترین فروش در روز اول اکران را در سینماهای ایران شکست. این فیلم تا پایان روز اول اکران خود موفق شد بیش از 6 میلیارد تومان فروش و رکورد بازیابی بیشترین فروش در آغاز اکران را در سینمای ایران را برای خود ثبت کند. «محمدرضا صابری»، دبیر و سخنگوی انجمن سینماداران کشور، این موفقیت را به عنوان یک اتفاق مهم برای سینمای ایران توصیف کرد.

داستان فیلم مست عشق

معرفی فیلم مست عشق

داستان فیلم مست عشق بخشی از زندگی «مولانا» و «شمس تبریزی» در سال‌های 640 تا 645 هجری قمری را به تصویر می‌کشد. این فیلم درباره‌ی رابطه «مولانا» با «شمس تبریزی» و عشقی که او نسبت به «شمس» داشت و تأثیر فراوان او بر زندگی و اشعار «مولانا» و عشق و ارتباط او با خدا و عرفان را به تصویر می‌کشد.

تریلر فیلم مست عشق

بازیگران فیلم مست عشق

معرفی فیلم مست عشق
معرفی فیلم مست عشق

حاشیه‌های اولیه فیلم مست عشق، پیش از شروع فرآیند فیلمبرداری آغاز شد. در آن زمان، برخی رسانه‌ها درباره انتخاب یک بازیگر ترک برای نقش «مولانا» صحبت می‌کردند. این موضوع باعث شد تا انتقادات زیادی مبنی بر اینکه چرا برای نمایش زندگی یک شاعر ایرانی، بازیگری ترک باشد، مطرح شود.

«فرهاد توحیدی»، نویسنده فیلمنامه در یک گفت‌وگو از انتخاب بازیگر ترک برای نقش «مولانا» حمایت کرد؛ اما تنها چند ساعت بعد، «حسن فتحی» اعلام کرد که بازیگر نقش «مولانا» به‌طور قطع ایرانی خواهد بود. پس از آن اعلام شد که «پارسا پیروزفر» نقش او را بازی خواهد کرد. این خبر نیز بازتاب‌های مثبتی داشت و بسیاری آن را یک گزینه مناسب برای نقش‌های «مولانا» در نظر گرفتند.

از دیگر بازیگران فیلم مست عشق ، می‌توان به «شهاب حسینی»، «حسام منظور»، «هانده ارچل»، «سلما ارگچ»، «بوراک توزکوپاران»، «بوران کوزوم»، «بنسو سورال»، «ابراهیم چلیک‌کول» و «هالیت ارگنچ» اشاره کرد که در این اثر نقش‌آفرینی کردند.

پارسا پیروزفر در نقش مولانا

معرفی فیلم مست عشق

«پارسا پیروزفر»، بازیگر، کارگردان تئاتر و نمایش‌نامه‌نویس ایرانی، در تاریخ 22 شهریور 1351 متولد شد. وی در اوایل دهه 70 شمسی، با بازی در نقشی کوتاه در فیلم پری به کارگردانی «داریوش مهرجویی»، فعالیت خود را آغاز کرد.

«پارسا پیروزفر» در سال 1382 نقش یک سرباز را در فیلم «اشک سرما» را داشت و برای بازی در نقش یک معتاد در فیلم مهمان مامان که توسط «مهرجویی» ساخته شده بود، نامزدی دریافت جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در جشنواره فیلم فجر را دریافت کرد. وی همچنین نقش اصلی در مجموعه تاریخی در چشم باد (1388–1389) و مجموعه درام یاغی (1401) را بازی کرده است.

شهاب حسینی در نقش شمس تبریزی

معرفی فیلم مست عشق
معرفی فیلم مست عشق

«سید شهاب‌الدین حسینی تنکابنی»، بازیگر و تهیه‌کننده ایرانی است که در تاریخ 14 بهمن 1352 به دنیا آمد. او برای بازی در فیلم‌های شمعی در باد (1382) و رستگاری در هشت و بیست دقیقه (1383)، نامزد جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در جشنواره فیلم فجر شد.

در سال 1387، «حسینی» برای بازی در فیلم سوپر استار، جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد در جشنواره فیلم فجر را به دست آورد.

هانده ارچل در نقش کیمیا خاتون

معرفی فیلم مست عشق

«هانده ارچل»، بازیگر و مدل ترکیه‌ای است. او در تاریخ 24 نوامبر 1993 متولد شد. او به خاطر بازی در مجموعه تلویزیونی عشق حرف حالیش نمی‌شه و تو در خانه‌ام را بزن شناخته شده است. در سال 2015، او با بازی در مجموعه تلویزیونی دختران آفتاب، به شهرت رسید.

بنسو سورال در نقش مریم

معرفی فیلم مست عشق
معرفی فیلم مست عشق

«بنسو سورال»، بازیگر و مدل ترکیه‌ای است که در تاریخ 23 مارس 1991 متولد شد. «بنسو سورال» خواهر کوچک‌تر «هانده سورال»، بازیگر ترک، است و حرفه بازیگری را تحت حمایت خواهرش آغاز کرد.

نقدها و نمرات فیلم مست عشق

معرفی فیلم مست عشق

این فیلم با فروش 10,7 میلیارد تومانی در 2 روز اول اکران در مجموع فروش سینمای ایران در سال 2024، به رتبه چهارم رسید و منتقدان نیز از این اثر تعریف کردند. نمرات فیلم مست عشق نیز خوب بودند و این اثر توانست با نمره 8.4 در وب‌سایت IMDb، نمره خوبی کسب کند.

جمع بندی

معرفی فیلم مست عشق

به طور کلی این فیلم می‌تواند با جذابیت‌های فراوان خود، یکی از بهترین آثار سال 2024، و نقطه عطفی در سینمای ایران و ترکیه به‌شمار بیاید.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *