نکات مثبت سریال حشاشین (The Assassins) ؛ چرا باید این سریال را تماشا کرد؟

سریال رمضانی کشور مصر، علاوه بر بدی‌های که داشت، نکات مثبتی را درون خودش جای داده بود که در ادامه این مقاله نگاهی به نکات مثبت سریال حشاشین خواهیم انداخت.

پس از پخش سریال حشاشین ، این سریال در کشورهای حوزه خلیج فارس و خاورمیانه مورد توجه بسیاری قرار گرفت و منتقدان زیادی به نقد آن پرداختند. به ظور کلی، سریال الحشاشین از لحاظ داستان‌سرایی ضعیف بود، اما نکات مثبتی داشت که آن را به نقطه برجسته این فصل تبدیل می‌کرد.

این سریال درام و تاریخی که در قرن یازدهم پیش می‌رود، به عمق دنیای اسرارآمیز حشاشین مصر و حسن صباح می‌پردازد. این سریال با بودجه 12 میلیون دلاری، مخاطبان زیادی را در سرتاسر منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا جذب کرد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


سریال حشاشین قاتلان the assassins 2024 که توسط «عبدالرحیم کمال» به رشته تحریر درآمده و «پیتر میمی» کارگردانی آن را بر عهده داشته، پس از دو سال فیلمبرداری و سرانجام آماده پخش شد. این اثر قرار بود در ماه رمضان سال گذشته به روی آنتن برود، اما به دلیل ضرورت فیلمبرداری برخی از صحنه‌ها در لوکیشن‌های خارجی (مالتا و قزاقستان)، پخش آن تا امسال به تعویق افتاد.

نکات مثبت سریال حشاشین

در ادامه لیست نکات مثبت سریال حشاشین را مشاهده خواهید کرد. این لیست به انتخاب تیم تحریریه نوشته شده است.

نکات مثبت سریال حشاشین
نکات مثبت سریال حشاشین

سریال حشاشین با بازی «کریم عبدالعزیز»، «فتحی عبدالوهاب» و «نیکولاس موعود»، در ماه رمضان، خانواده‌های اهل سنت در سرتاسر منطقه خاورمیانه را پس از افطار پای تلویزیون نشاند. اگرچه این اثر به دلیل تحریف بیش از اندازه در اسلام شیعه، توسط ساترا از پلتفرم‌های ایرانی حرف شد و در کل سریال بدی محسوب می‌شود، اما چند نمونه خوب در آن موجود بود که در ادامه به نکات مثبت سریال حشاشین خواهیم پرداخت.

بازیگران و شخصیت‌پردازی

نکات مثبت سریال حشاشین

شاید حسن صباح حشاشین نسخه تحریف شده و اشتباه این شخصیت بزرگ تاریخی محسوب شود، اما نمی‌توان انکار کرد که بازیگر او، نقش آن را به خوبی در خود جای نداده است. «کریم عبدالعزیز»، بازیگر نقش رئیس حشاشین سریال را جذاب‌تر می‌کند و روح اصلی این نمایش محسوب می‌شود.

دو شخصیت مطرح دیگر که «نظام‌الملک» و «خیام» نام دارند نیز به خوبی از پس نقش خود درآمده‌اند. بیننده، حس باهوشی را از «نظام‌الملک»، قدرت را از «حسن صباح» و احساسی بودن را از «خیام» دریافت می‌کنیم.

گروه بازیگران سریال حشاشین قاتلان the assassins 2024 ، شامل تعدادی از بهترین‌های صنعت سینمای مصر می‌شود و تمام آن‌ها توانستند یکی از نکات مثبت سریال حشاشین باشند.

وجود عناصر عاشقانه در میان اکشن

نکات مثبت سریال حشاشین
نکات مثبت سریال حشاشین

در سریال الحشاشین ، تمامی عناصر موجود در یک فیلم تاریخی وجود دارد. این اثر، داستان‌های عاشقانه محدودی را در میان سکانس‌های اکشن قرار می‌دهد و این نمایش را زنده می‌کند.

این نمایش دو داستان اصلی عاشقانه را برجسته می‌کند. ابتدا رابطه قوی و قابل اعتماد بین «صباح» و همسرش «میرنا» است که به ما نشان می‌دهد چگونه از یکدیگر حمایت می‌کنند و در کنار هم ایستاده‌اند و دیگری درباره «نورهان» و «یحیی»، زوجی که با عشق شروع کرده؛ اما در طول داستان، آن‌ها با مشکلات و عدم اطمینان روبرو می‌شوند.

همانطور که این داستان‌ها در طول سریال حشاشین آشکار می‌شود، لایه‌ای غنی از احساسات و عمق را نیز به داستان اضافه می‌کند و نشان می‌دهد که حتی در میانه هرج و مرج، عشق نقش مهمی دارد.

فیلمبرداری جذاب و جلوه‌های بصری خوب

نکات مثبت سریال حشاشین

این مجموعه، به‌عنوان یکی از گران‌ترین تولیدات دیجیتالی در منطقه شناخته می‌شود و استانداردهای جدیدی را در داستان‌گویی، جلوه‌های بصری و فیلمبرداری تعیین می‌کند. سریال الحشاشین در چهار کشور مختلف فیلمبرداری شده تا جهان قرن یازدهم و داستان حشاشین مصر را زنده کند.

به عنوان یک اثر آفریقایی که بودجه کلانی نسبت به آثار هالیوودی زمان حاضر ندارد، حاشاشین توانسته تیم قدرتمندی دور خود جمع کند و با روایت تصویری جذاب، قاب‌های خیره‌کننده و صحنه‌های دقیق برنامه‌ریزی‌شده، به یکی از جذاب‌ترین آثار سینمایی مصر تبدیل شود. همچنین، سریال حشاشین قاتلان the assassins 2024 سکانس‌های اکشن زیادی دارد و تمام آن‌ها به خوبی یک اثر هالیوودی هستند.

تیم سازنده قوی

نکات مثبت سریال حشاشین
نکات مثبت سریال حشاشین

ذهن‌های خلاق پشت الحشاشین، استعداد و بینش زیادی را گرد هم می‌آورد. این سریال به نویسندگی «عبدالرحیم کمال» که به خاطر روایت‌های جذاب و تامل برانگیزش شهرت دارد و به کارگردانی «پیتر میمی» که سبک داستانی منحصربه‌فردش تخیل مخاطبان را به خود جذب کرده است، مخاطبان را مجذوب خود می‌کند. ذهن این دو نفر و عوامل دیگر، باعث می‌شود تا حشاشین سریال خوبی باشد.

اشارات متعدد و زیاد به تاریخ

نکات مثبت سریال حشاشین

جدا از تمام تحریفات تاریخی، این سریال با پس‌زمینه‌ای  قرن یازدهم، به میراث فلرقه حشاشین مصر می‌پردازد و به قدرت استراتژیک و راه‌های اسرارآمیز آن‌ها کمک می‌کند. این سریال کاوشی جذاب از این دوره است که بینش‌هایی را در مورد زندگی، اعتقادات و میراث ماندگار «صباح» و پیروانش را شاید اغراق‌آمیز، اما بهرحال ارائه می‌دهد. این محیط، غنی از اهمیت فرهنگی و تاریخی، زمینه را برای داستانی فراهم می‌کند که به همان اندازه که آموزشی و سرگرم‌کننده است.

سوالات متداول

آیا سریال حشاشین فصل دوم خواهد داشت؟

هنوز رسانه معتبری ساخت و یا عدم ساخت فصل دوم سریال حشاشین را تأیید نکرده است.

سریال حشاشین چند قسمت است؟

این سریال که در ماه رمضان پخش شد، 30 قسمت دارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مطلب نکات مثبت سریال حشاشین چه بود؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *