حقایق پنهان فصل دوم سریال خاندان اژدها ؛ بررسی ایستراگ‌های قسمت اول و دوم

حقایق پنهان فصل دوم سریال خاندان اژدها ، مملو اشاره‌های کوچک و بزرگی است که در دنیای وستروس «جورج آر. آر. مارتین» می‌توان به آن‌ها اشاره کرد.

پس از پخش فصل دوم سریال خاندان اژدها ، طرفداران پی بردند که این فصل نیز مانند فصل ابتدایی، از جزئیات کوچک مهم، ایستراگ و پیش‌درآمد‌های زیادی برخوردار است.

پس از تقریبا دو سال دوری، بالاخره طرفداران دنیای خیالی «جورج آر. آر. مارتین»، می‌توانند با دانلود قسمت اول فصل دوم خاندان اژدها از این سریال که پیش‌درآمد بازی تاج و تخت است، لذت ببرند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

دانلود فصل دوم سریال خاندان اژدها (House of the Dragon) با زیرنویس فارسی


فصل دوم خاندان اژدها در به تصویر کشیدنِ اهمیت فصل جدید، وقت را تلف نکرد. در این قسمت، شاهد توطئه‌های سیاسی، دسیسه‌های فراوان، روابط پنهانی و اتفاقی نه چندان کوچک، یعنی به قتل رسیدن یک کودک هستیم.

حقایق پنهان فصل دوم سریال خاندان اژدها

در ادامه لیستی از ایستراگ های فصل دوم سریال خاندان اژدها را مشاهده خواهید کرد.

توجه داشته باشید که این لیست با انتشار هر قسمت، آپدیت می‌شود

حقایق پنهان فصل دوم سریال خاندان اژدها
حقایق پنهان فصل دوم سریال خاندان اژدها

با معرفی «لرد کریگان استارک»، به طور هیجان‌انگیزی شاهد بازگشت به وینترفل و دیوار هستیم. به دلیل ماهیت خط زمانیِ سریال هاوس آف دراگون ، این مجموعه نسبت به بسیاری از پیش‌درآمدها مستقل‌تر است؛ اما همچنان فضایی را برای برخی اشارات و ادای احترام به سلف خود پیدا می‌کند که به عنوان نکات مخفی فصل دوم خاندان اژدها تلقی می‌شود.

به لطف کتاب آتش و خون «جرج آر. آر. مارتین»، جزئیات و شخصیت‌های کوچک بسیاری وجود دارند که بعداً بسیار مهم خواهند شد.

ارتباط شمشیر کریگان با ند استارک

حقایق پنهان فصل دوم سریال خاندان اژدها

«کریگان استارک»، با «ند استارک» فاصله زیادی دارد؛ اما یک ارتباط آشکار با موجود است که جزو مهم‌ترین نکات مخفی فصل دوم خاندان اژدها شناخته می‌شود. «آیس» (به معنی یخ)، شمشیر فولادی و والریایی است که توسط «کریگان» بر پشتش، در قسمت اول فصل دوم سریال خاندان اژدها حمل می‌شود.

این شمشیر معروف، دقیقاً همان شمشیری بود که برای گردن زدن «ند استارک» در فصل ابتدایی سریال بازی تاج و تخت دیدیم. این سلاح پس از آن با دستور پادشاه آن زمان، ذوب شد.

زمستان در راه است

حقایق پنهان فصل دوم سریال خاندان اژدها
حقایق پنهان فصل دوم سریال خاندان اژدها

بدون شنیدن شعار خاندان استارک، حضورشان کامل نمی‌شد. «کریگان» در همان ابتدای فصل دوم خاندان اژدها جمله‌ی زمستان در راه است (Winter is Coming) را به زبان می‌آورد؛ اما مطمئن می‌شود که اشاره کند هنوز فرا نرسیده و زمستان در وینترفل، کاملاً فضایی متفاوت دارد.

با وجود بارش برف در اطرافشان، هنوز اواخر تابستان در وستروس است، اما شنیدن دوباره این جمله از زبان یک استارک بعد از چند سال، به طرز عجیبی برای طرفداران این دنیا آرامش‌بخش محسوب می‌شود.

اشاره به وایت‌واکرها

حقایق پنهان فصل دوم سریال خاندان اژدها

در همان سکانس از سریال هاوس آف دراگون ، «کریگان» به «جیسریس» توضیح می‌دهد که دلیل اصلی ساخت دیوار در هزاران سال پیش، مرگ بوده است. منظور او از این جمله، همان ‌‌‌‌‌‌دیوانگان سفید (White Walker) بود. هرچند که در داستان خون و آتش خبری از دیوانگان سفید نیست؛ اما این احتمال وجود دارد که آن‌ها همچنان در سرزمین‌های همیشه زمستانی، در دورترین نقاط شمالی و آن سوی دیوار، زنده باشند.

این صحبت همچنین یادآوری است از رویای آگوست که با عنوان نغمه یخ و آتش، رویایی که آمدن دیوانگان سفید را پیش‌گویی می‌کرد، عاملی محرک در وقایع رقص اژدهایان به شمار می‌رود.

لشکرکشی لنیسترها در گلدن توث

حقایق پنهان فصل دوم سریال خاندان اژدها
حقایق پنهان فصل دوم سریال خاندان اژدها

یکی دیگر از مهم‌ترین ایستراگ های فصل دوم سریال خاندان اژدها ، لشکرکشی لنیسترها در گلدن توث بود. در کتاب، ذکر شده که «لرد جیسون لنیستر» در حال لشکرکشی به سمت این قلعه است که اهمیت آن از چند جهت اهمیت دارد.

این قلعه، مقر خاندان لفرورد است و در نزدیکی مرز بین وسترنلندز و ریورلندز قرار دارد؛ بنابراین دژی کلیدی برای هرگونه پیشروی به سمت قلمرو وسترنلندز به شمار می‌رود. پیش از این، تریلر فصل دوم خاندان اژدها نیز خاندان لنیستر را در این قلعه نشان داده بود و به احتمال زیاد، این امر زمینه‌ساز نبرد رد فورک خواهد شد که یک درگیری مهم با حضور این خاندان به‌شمار می‌رود.

مجسمه شاه ویسریس

حقایق پنهان فصل دوم سریال خاندان اژدها

در تالار تخت سلطنتِ رد کیپ، شاهد افزوده شدن یک مجسمه قابل‌توجه هستیم. حالا یک مجسمه‌ی باشکوه از شاه «ویسریس»، فضای ورودی را تسخیر کرده است. دیدن ادای احترامی به پادشاه فقید، برای طرفداران این دنیا، خوشایند خواهد بود و با توجه به اینکه ورود به تالار تخت او در قسمت 8 از فصل از خاندان اژدها چقدر به یاد ماندنی و نمایشی بود، جایگاهی به خصوص مناسب برای آن به شمار می‌رود.

حضور خاندان رین

حقایق پنهان فصل دوم سریال خاندان اژدها
حقایق پنهان فصل دوم سریال خاندان اژدها

چندین خاندان در این سریال حضور دارند؛ اما یکی از موارد جالب که در قسمت اول فصل دوم سریال خاندان اژدها ظاهر می‌شود، خاندان رین است. با ورود شاه «ایگان دوم» به تالار تخت سلطنتی، می‌توان فردی از خاندان رین را در سمت راست او مشاهده کرد که با نشان شیر قرمز که به سختی قابل تشخیص است در کنار او راه می‌رود. این فرد که «مارتین رین» نام دارد، توسط «بارنی فیشفیک» در این قسمت به تصویر کشیده شد و احتمالاً در آینده حضور پررنگ‌تری را از او ببینیم.

خاندان رین بیشتر به خاطر الهام‌بخش بودن برای آهنگ باران‌های کاستیمر که در مراسم عروسی خونین بود، در بین طرفداران دنیای «مارتین» شناخته شده‌اند. این خاندان در نهایت علیه لنیسترها شورش کردند و توسط «تایوین لنیستر» نابود شدند.

خون و پنیر

حقایق پنهان فصل دوم سریال خاندان اژدها

فصل دوم خاندان اژدها با صحنه‌ای غم‌انگیز به پایان می‌رسد که در آن، خون و پنیر به طور مخفیانه وارد رد کیپ شده و شاهزاده «جیهیریس» را به قتل می‌رسانند. رویداد خون پنیر، یکی از مهم‌ترین اتفاقات داخل کتاب به‌شمار می‌رود که طرفداران این دنیا با آن آشنا هستند و می‌توان از آن به عنوان یکی از مهم‌ترین ایستراگ های فصل دوم سریال خاندان اژدها یاد کرد.

این صحنه مستقیما از کتاب اقتباس شده است؛ اما تفاوت‌های خیلی بزرگی دارد که به مذاغ هواداران خوش نیامد. نکته‌ی جالب این است که در ابتدای همین قسمت، دو سرنخ در مورد خون و پنیر وجود داشت. زمانی که «ایگان» قصد دارد «جیهیریس» را به شورای کوچک ببرد، «هلنا» می‌گوید از موش‌ها می‌ترسد. «ایگان» و خدمه‌های او گیج می‌شوند، اما به نظر می‌رسد که «هلنا» تا حدودی توانایی دیدن رویاهای پیشگویانه دارد و بنابراین ظاهرا می‌دانسته که اتفاق بدی با دخالت موش‌ها در راه است.

او کار مشابهی را در فصل 1 با گفتنِ حیوان زیر تخته‌ها انجام داد که هم اشاره‌ای به «رینیس» و «مِلیس» در گودال اژدها بود و هم با خون و پنیر مطابقت داشت.

پخش اپیزود پسر برای پسر در روز پدر

حقایق پنهان فصل دوم سریال خاندان اژدها
حقایق پنهان فصل دوم سریال خاندان اژدها

زمان پخش فصل دوم سریال خاندان اژدها نمی‌توانست بی‌رحمانه‌تر از این باشد. این قسمت با عنوان پسر برای پسر که شامل مرگ شوکه‌کننده‌ی شاهزاده «جیهیریس تارگرین»، پسر شاه «ایگان دوم» می‌شود، درست در روز جهانی پدر (Father’s Day) منتشر شد. این اتفاق شاید عمدی نبوده باشد، اما آن را به رویدادی به مراتب تلخ‌تر تبدیل می‌کند و به یکی از جذاب‌ترین نکات مخفی فصل دوم خاندان اژدها  بدل می‌شود.

حمله دیمون و ایموند به هارنهال

حقایق پنهان فصل دوم سریال خاندان اژدها

پس از دعوای شدید «دیمون» و «رینیرا»، دیمون سوار بر اژدهای خودش به سمت قلعه هارنهال می‌رود. این قلعه، بزرگ‌ترین سازه وستروس بود که قدمت آن به پیش از ورود تارگرین‌ها به این سرزمین برمی‌گردد.

ساخت این قلعه، 40 سال به طول انجامید و دقیقاً روزی که افتتحا می‌شود، «ایگان فاتح» به آنجا می‌رود و آن را نابود می‌کند. پس از ویرانی این قلعه توسط «ایگان»، هارنهال تبدیل به نماد تارگرین‌ها می‌شود. اگر به یاد داشته باشید، قسمت اول فصل ابتدایی این سریال که با اعلام پادشاهی «ویسریس» همراه بود را نیز در همین قلعه آغاز کزدند.

پس از اینکه «دیمون» متوجه عدم اعتماد اهالی برخی از خاندان‌ها و «رینیرا» شد، سعی کرد تا سوار بر اژدهای خود این قلعه را فتح کند تا همه بگویند که او شایسته تاج و تخت است.

پس از اینکه «ایگان فاتح» این قلعه را فتح و نابود کرد، یک سلسله حرف در میان مردم عادی شکل گرفت و آن‌ هم نفرین هارنهال بود. این افسانه می‌گوید که اگر کسی بر این قلعه حکومت کند، سریع بیچاره می‌شود و حالا باید ببینیم که این حرف، روی «دیمون» نیز تأثیر دارد یا خیر.

هارنهال در طول قدمت خود، هیچ حاکم بلند مدتی نداشته و اگر به فصل اول رجوع کنیم، به یاد می‌آوریم که دقیقاً چند سال پس از حکومت پدر «لاریس» در آن قلعه، او توسط پسر خودش به آتش کشیده شد.

در یک صحنه مهم دیگر در همین قسمت، دیدیم که «ایموند» در یک مکان ناشمخص ایستاده و پشت سر آن هم تصویری از نابودی این قلعه نمایان می‌شود. حالا در ادامه باید ببینیم که فتح هارنهال توسط این دو شخصیت که رقیب سرسخت همدیگر هستند، به کجا کشیده می‌شود.

خرابی ماکت والریا

حقایق پنهان فصل دوم سریال خاندان اژدها
حقایق پنهان فصل دوم سریال خاندان اژدها

پس از اینکه «ایگان دوم» متوجه مرگ فرزندش شد، دیدیم که او در حال خراب کردن یک ماکت توسط شمشیر خودش است. این ماکت، همان دست‌ساخته «ویسریس» است که در فصل اول آن را در حال تکمیل شدن دیدیم.

خراب‌گردن این ماکت توسط «ایگان»، اشاره مستقیمی بر نبرد جنگ اژدهایان و نابودی کل خاندان تارگرین، اژدهایان و وستروس دارد.

تصویر ویگار در کتاب تاریخ

حقایق پنهان فصل دوم سریال خاندان اژدها

«رینیرا»، خواهر «ایگان فاتح» را الگوی خودش قرار داده بود. از نحوه پوشیدن لباس و بافتن مو گرفته تا شمشیری که برای اوست، نشانه‌های این الگوبرداری هستند. در اواسط این قسمت، «رینیرا» به کتاب تاریخ وستروس رجوع می‌کند و در آنجا، تصویر او را به همراه اژدهایش که «ویگار» است می‌بیند.

این رفرنس، بسیار پارادوکس عجیبی را در میان ذهن «رینیرا» ایجاد می‌کند. پسر کوچک او، توسط اژدهای همین فرد کشته شد و حالا دیدن «ویگار»، برای او عمیقاً دردناک است.

حضور اژدهای سیسموک

حقایق پنهان فصل دوم سریال خاندان اژدها
حقایق پنهان فصل دوم سریال خاندان اژدها

بازگشت «سیسموک»، اژدهای «لنور ولاریون» در قسمت دوم و قسمت 2 سریال خاندان اژدها، آینده او را در رقص اژدهایان رقم می‌زند. پس از مرگ (فرار) «لنور»، مشخص نشد که او چگونه در ادامه داستان نقش خواهد داشت. قسمت دوم سریال خاندان اژدها پاسخی به همین سوال ارائه می‌دهد.

پس از معرفی «آلین» از هال در قسمت اول، قسمت دوم «آدام»، برادر او را با حضور «کلینتون لیبرتی» در جمع بازیگران خاندان اژدها معرفی می‌کند. مانند «آلین»، «آدام» نیز یک کشتی‌ساز است که به خاندان ولاریون خدمت می‌کند. برخلاف «آلین»، او صحنه‌ای بسیار قابل توجه با یک اژدها دارد؛ زیرا «سیسموک» از بالای سر او به پرواز در می‌آید و در آسمان دور او می‌چرخد.

این یک اتفاق تصادفی نیست، بلکه مستقیماً زمینه را برای ادعای «آدام» بر «سیسموک» در اواخر فصل دوم، همانطور که در کتاب آتش و خون اتفاق می‌افتد، فراهم می‌کند. در کتاب، «آدام» قادر به برقراری پیوند با «سیسموک» است و در ادامه به بخش مهمی از تیم سیاه در رقص اژدهایان تبدیل می‌شود.

اینکه «آدام هال» بتواند با یک اژدها پیوند برقرار کند، ممکن است برای کسانی که کتاب را نخوانده‌اند، سوال بزرگی باشد. کتاب راه‌حلی کامل برای والدین «آدام» و «آلین» ارائه نمی‌دهد، بلکه دو گزینه را مطرح می‌کند که یکی از آن‌ها، پسر نامشروع «کورلیس ولاریون» است. اگر سریال نیز مانند کتاب پیش برود، ما شاهد دوباره این اژدها در جبهه سیاه‌ها خواهیم بود.

سوالات متداول

فصل دوم چند شنبه‌ها منتشر می‌شود؟

قسمت‌های جدید فصل دوم سریال خاندان اژدها یکشنبه‌ها ساعت 9 شب به وقتِ شرق آمریکا از شبکه‌ی HBO و سرویس HBO Max پخش می‌گردند.

کتاب آتش و خون رویدادهای چه زمانی را نشان می‌دهد؟

کتاب آتش و خون رویدادهای دوران اولیه خاندان تارگرین را روایت می‌کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مطلب حقایق پنهان فصل دوم سریال خاندان اژدها چه بود؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *