جزئیات تکمیلی درباره سفر رئیسی به سوریه

پس از اینکه سفر رئیسی به سوریه تکمیل شد و این اتفاق رخ داد، برخی از رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها، از شایعات و حواشی این اتفاقات صحبت کردند.

سفر سید ابراهیم رئیسی، رییس جمهور ایران پس از سفر کردن رئیس جمهور به سوریه حواشی زیادی را به دست رسانه‌های غربی داد و خبری را که تحت عنوان سفر سوریه رئیسی منتشر شد، بسیار جنجال برانگیز بود.

در ادامه مطلبی که خواهید خواند، رئیسی و جزئیات سفر به سوریه را در اختیار شما می‌گذارد که گویی برخی از رسانه‌ها را درگیر خودش کرده است.

جزئیات تکمیلی درباره سفر رئیسی به سوریه

جزئیات تکمیلی درباره سفر رئیسی به سوریه
جزئیات تکمیلی درباره سفر رئیسی به سوریه, سفر کردن رئیس جمهور به سوریه

سفر سید ابراهیم رئیسی، رییس جمهور ایران به سوریه برای دیدار با بشار اسد، همتای سوری‌اش پس از بیش از یک دهه جنگ‌های داخلی در سوریه، مورد توجه رسانه‌ها و مطبوعات بین‌المللی قرار گرفت.

پس از چهار ساعت مذاکرات فشرده روسای جمهور ایران و سوریه، مراسم امضای تفاهم‌نامه‌ها با حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور و بشار اسد، رئیس جمهور سوریه و هیات‌های همراه برگزار شد.

بیشتر بخوانید:

تغییر 15 مدیر خوزستان به دستور رئیسی

در این مراسم، برنامه جامع همکاری راهبردی و بلندمدت ایران و سوریه به امضای دو رئیس‌جمهور رسید. همچنین هشت یادداشت تفاهم بین وزرای دو کشور امضا شد. امضای یادداشت‌های تفاهم همکاری در زمینه کشاورزی و منابع طبیعی، راه‌آهن، گواهی‌نامه دریایی، هواپیمایی، مناطق آزاد، نفت، زلزله، و ارتباطات و فناوری در این مراسم به وسیله وزرای امور خارجه، راه و شهرسازی، اقتصاد، نفت و ارتباطات بین دو کشور انجام شد.

سفر رئیسی به سوریه
سفر رئیسی به سوریه, رئیسی و جزئیات سفر به سوریه

سفر سوریه رئیسی

بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در دیدار با رئیسی در دمشق گفت:

روابط سوریه و ایران، روابط غنی و پرباری و مملو از تجارب است، به این دلیل که حتی در دوره های سخت و دشوار هم روابط باثبات و ثابتی بود؛ با وجود توفان های شدید سیاسی و امنیتی که منطقه خاورمیانه را درنوردید.

رئیسی هم در این دیدار گفت:

دولت و ملت سوریه دشواری ها و مشکلات بزرگی را پشت سر گذاشتند. امروز می توانیم بگوییم که شما این مشکلات را پشت سر گذاشتید و با وجود تهدیدها و تحریم هایی که علیه شما تحمیل شد، توانستید پیروز شوید.

بیشتر بخوانید:

بازنشر محتوای شبکه های اجتماعی تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزماً بازتاب دیدگاه رسانه فیگار نیست.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *