سعید گراوند کیست؟ + [توضیحات همسر وی در رابطه با چیست؟]

بعد از انتشار ویدیویی از همسر سعید گراوند در فضای مجازی، بیوگرافی سعید گراوند زندانی محکوم به اعدام مورد توجه کاربران قرار گرفت.

بیوگرافی سعید گراوند

سعید گراوند کیست ؟ زندانی محکوم به اعدام که به همراه چند تن دیگر احتمال اعدام‌شان بالاست. همسر سعید گراوند زندانی محکوم به اعدام با انتشار ویدیویی درخواست کرد که این ویدیو در رسانه‌ها پخش شود. او ابراز نگرانی می‌کند و مشخص نیست که وضعیت گراوند به چه صورت است.

بیوگرافی این فرد هنوز در دسترس نیست، تنها با یک ویدیو از شرایط او در زندان مطلع شده‌ایم. با توجه به ویدیوی منتشر شده، سعید گراوند در زندان قزل حصار زندانی است.

زندان قزل حصار

زندان قزل‌حصار بزرگ‌ترین زندان ایران و از بزرگ‌ترین زندان‌های خاورمیانه است که در سال ۱۳۴۳ خورشیدی در زمان حکومت پهلوی در محله کیان‌مهرواقع در مهرشهر کرج احداث گردید. این ندامتگاه دارای ۹ اندرزگاه، ۷ واحد ملاقات، ۱۴ واحد ستادی، شورای حل اختلاف، واحد طرح تکریم و حقوق شهروندی است.

قزل‌حصار در واقع متشکل از دو ندامتگاه است که بخش جنوبی آن ندامتگاه قزل‌حصار و بخش شمالی آن ندامتگاه مرکزی کرج از ندامتگاه‌های استان البرز است. در برخی گزارش‌ها این زندان را بزرگ‌ترین زندان خاورمیانه نامیده‌اند.

این زندان در ابتدا برای نگهداری از ۵۰۰۰ زندانی برنامه‌ریزی شده‌است اما تا سال ۱۳۹۰ بیش از ۲۰۰۰۰ نفر در این زندان زندانی بودند و حدود ۱۳۰۰۰ نفر از آن‌ها، جرائمی مرتبط به مواد مخدر داشته‌اند.

قزل‌حصار از نظر جغرافیایی در استان البرز و با توجه به سیاست‌های سازمان زندان‌ها از زندان‌های استان تهران است و در این مرکز متهمان و محکومان مراجع قضایی شهرستان‌ها و استان تهران نگه‌داری می‌گردند. هر ساله در قزل‌حصار به تعدادی از زندانیان مرخصی داده می‌شود و تعدادی دیگر توسط رهبر جمهوری اسلامی مورد عفو عمومی قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *