خوشحالی رضا کیانیان از فرستادن پسرش به خارج برای تحصیل [+فیلم]

خوشحالی رضا کیانیان از فرستادن پسرش به خارج برای تحصیل. تاسف رضا کیانیان از کمرنگ شدن علوم انسانی در ایران. در ادامه مطلب همراه فیگار باشید.

رضا کیانیان که در کنار مباحث هنری، دغدغه مسائل اجتماعی و فرهنگی را هم دارد، با انتقاد از کمرنگ شدن علوم انسانی در سیستم آموزشی ما تاکید کرد که پرسش‌گری، کار سختی است ولی راه پیشرفت در همین است.

خوشحالی رضا کیانیان از فرستادن پسرش به خارج

تاسف رضا کیانیان از کمرنگ شدن علوم انسانی در ایران [+عکس]

تاسف رضا کیانیان از کمرنگ شدن علوم انسانی در ایران, رضا کیانیان و پسرش
تاسف رضا کیانیان از کمرنگ شدن علوم انسانی در ایران, رضا کیانیان و پسرش

او در این همایش با بیان اینکه عدالت و برابری بسیار خوب است، افزود:

چند صد سال است که درباره این موضوع می‌شنویم. مسلما هم که خوب، خوب و بد، بد است، اما چگونه و چرا؟

کیانیان یادآوری کرد:

هیچ‌گاه دقت نمی‌کنیم که عدالت چگونه باید اجرا شود و چرا عدالت برپا نمی‌شود؟ درحالی‌که این همه سال است که همه از خوبی عدالت حرف می‌زنند و حاضرند ساعت‌ها درباره آن صحبت کنند، اما چرا هر روز بدتر می‌شویم، این نکته‌ای است که فراموش می‌کنیم.

در ادامه میتوانید به دیدن خوشحالی رضا کیانیان از فرستادن پسرش به خارج را در فیلم زیر ببینید:

او که سال‌ها پیش پسرش را برای ادامه تحصیل به خارج از کشور فرستاده بود، به تشریح تجربه شخصی خودش پرداخت و نظام آموزشی داخل را با آنچه در خارج از کشور جریان دارد، مقایسه کرد. کیانیان توضیح داد:

پسرم را سال آخر دبیرستان به خارج از کشور فرستادم که درس بخواند، خیلی‌ها نمی‌توانستند برای فرزندان‌شان این کار را انجام دهند، اما من این کار را کردم و خوشحالم. دغدغه مالی هم وجود داشت اما فرستادم و مابقی‌اش هم جور شد.

رضا کیانیان در سال ۱۳۳۰ در محله میدان خراسان تهران به دنیا آمد. به گفته خودش، پدرش معروف به حسین تهرانی، باستانی کار قدیمی تهران و همدوره هفت کچلون و حسین رمضون یخی بود.[۲] رضا دومین فرزند خانواده و دارای ۴ برادر و دو خواهر می‌باشد. او در ۱ سالگی به همراه خانواده به مشهد نقل مکان کرد.

عکس دوست داشتنی رضا کیانیان با پسرش:

تاسف رضا کیانیان از کمرنگ شدن علوم انسانی در ایران, رضا کیانیان و پسرش
تاسف رضا کیانیان از کمرنگ شدن علوم انسانی در ایران, رضا کیانیان و پسرش

در مشهد علاوه بر گذراندن دوران تحصیلات ابتدایی و دبیرستان، در حوزه علمیه مشهد به تحصیل دروس فقهی و اسلامی نیز پرداخت. اولین استاد بازیگری او برادرش داوود بود که در سال ۱۳۴۵ وی را در نمایشنامه از پانیفتاده‌ها به قلم غلامحسین ساعدی کارگردانی کرد.

اخبار بیشتر:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *