عباس معروفی رمان‌نویس ایرانی مقیم آلمان درگذشت [+بیوگرافی و علت فوت]

عباس معروفی رمان‌نویس ایرانی مقیم آلمان و خالق آثاری چون «سمفونی مردگان» و «سال بلوا» به دلیل ابتلا به سرطان در 65 سالگی درگذشت.

عباس معروفی نویسنده ایرانی که چند وقتی در بستر بیماری بود، در آلمان دار فانی را وداع گفت. در ادامه با خبر درگذشت عباس معروفی نویسنده همراه فیگار بمانید.

عباس معروفی رمان‌نویس

  • درگذشت عباس معروفی
عباس معروفی رمان‌نویس
درگذشت عباس معروفی نویسنده, درگذشت عباس معروفی

عباس معروفی درگذشت

او یک ماه پیش در اینستاگرام نوشته بود:

«مصطفا گفت دیشب خواب شما رو دیدم. همین امروز بود، دندوناتون برگشته بود، هیچ اثری از جراحی‌های روی گلو و صورت‌تون نبود، حتا این تومور جدید هم محو شده بود. گفتم چه خوب شدین! خدا رو شکر. شما گفتین مصطفا جان من که بهت گفته بودم، خسته‌م یه کم بخوابم خوب میشم. آره همه‌ی عمر کار کرده‌م، فقط خسته‌م، یه کم بخوابم خوب میشم باز می‌نویسم کار می‌کنم، می‌جنگم…»

در ادامه میتوانید عکس عباس معروفی را مشاهده کنید:

عباس معروفی رمان‌نویس
عباس معروفی درگذشت, عکس عباس معروفی

عباس معروفی که نویسندگی را با شاگردی هوشنگ گلشیری و محمدعلی سپانلو آغاز کرده بود، با رمان «سمفونی مردگان» به شهرت رسید و هرچند مجموعه داستان‌هایی چون «آخرین نسل برتر» از او به جا مانده اما او را به عنوان رمان‌نویس در ادبیات ایران می‌شناسند. او هیچ گاه نتوانست به عنوان یک نویسنده سرشناس، روند داستان‌نویسی خود را ادامه دهد.

حتی گفته می‌شد که او با وجود افتخارات بزرگی که در ادبیات ایران به دست آورده، در پذیرش هتلی در یکی از شهرهای آلمان مشغول به کار است و زندگی خود را با کارهای ساده‌ای از جمله مدیریت شبانه هتل می‌گذراند.

در ادامه میتوانید عکس عباس معروفی نویسنده را مشاهده کنید:

عباس معروفی رمان‌نویس
عباس معروفی درگذشت, عکس عباس معروفی,

او متولد سال 27 اردیبهشت سال 1336 در تهران بود و دیپلم ریاضی و فیزیک دارد اما تحصیلات خود را در رشته ادبیات دراماتیک در دانشکده هنرهای زیبا به اتمام رسانده است. قبل از آنکه زندگی کاری و هنری او دچار فراز و نشیب های فراوان شود به مدت 11 سال معلم ادبیات دبیرستان خوارزمی و هدف بود. «روحش شاد و یادش گرامی»


اخبار بیشتر:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *