افشاگری از حذف علیرضا فغانی داور بین المللی ایرانی [+تصویر]

ماجرای جنجالی حذف علیرضا فغانی داور بین المللی ایرانی بسیاری از طرفداران فوتبال را آزرده خاطر کرده. با ما بمانید با اطلاعات بیشتر…

علیرضا فغانی از سال ۲۰۰۸ وارد فهرست داوران بین‌المللی شد و برای داوری مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ از سوی فیفا انتخاب شد و نخستین داوری خود در جام جهانی را در بازی بین تیم ملی فوتبال آلمان و تیم ملی فوتبال مکزیک در ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ انجام داد و با کسب ۴٫۸۴ امتیاز در صدر جدول داوران جام جهانی قرار گرفت.

ماجرای جنجالی حذف علیرضا فغانی داور بین المللی ایرانی

خبرگزاری فارس نیوز دلیل حذف فغانی از فهرست داوران بین ‌المللی کشور را به این شکل توضیح می‌دهد:

باتوجه به تغییر محل جغرافیایی زندگی فغانی، اینکه در اول سال میلادی ۴۴سال و نه ماه سن خواهد داشت و تورنمنتی وجود ندارد که او تا به حال موفق به حضور در آن نشده باشد؛ به اعتقاد همه اعضای کمیته داوران، داورانی در داخل کشور داریم که توانایی حضور در جام ملتهای آسیا و درخشیدن در عرصه بین‌الملل در آینده را دارند.

به همین دلیل برای سال ۲۰۲۳ نام فغانی را در لیست قرار ندادیم. به نظرم با نگاه بسیار مثبتی که AFC روی مدرسی و نظارت وی دارد، قطعا در این عرصه نیز به فعالیت ادامه خواهد داد. برای وی در هر عرصه‌ای که حضور داشته باشد آرزوی موفقیت داریم.

بیشتر بخوانید:

از طرفی سایت برترین‌ها با سر تیتر حذف نام داور سرشناس ایران از لیست بین‌المللی به کسانی که در لیست داوران نهایی قرار دارند پرداخته است:

داوران فوتبال آقایان:

  • موعود بنیادیفرد
  • پیام حیدری
  • بیژن حیدری
  • حسن اکرمی
  • سیدوحید کاظمی
  • امیر عرب براقی
  • مرتضی منصوریان

سایت طرفداری هم با تیتر حذف علیرضا فغانی از فهرست داوران بین‌ المللی ایران! به لیست بالا اشاره کرد. باید بدانید که یکی از سایت‌های ورزشی دیگر با نام فوتبالی به مسائل دیگری هم با تیتر چرا نام فغانی از لیست داوران بین‌المللی حذف شد؟ اشاره کرده است که آگاهی از آن خالی از لطف نیست:

در توضیح این اتفاق سوال برانگیز، خداداد افشاریان رییس کمیته داوران فدراسیون فوتبال، بعد از کلی تعریف از علیرضا فغانی، چنین توضیحی داده است: باتوجه به تغییر محل جغرافیایی زندگی فغانی، اینکه در اول سال میلادی 44 سال و نه ماه سن خواهد داشت و تورنمنتی وجود ندارد که او تا به حال موفق به حضور در آن نشده باشد؛ به اعتقاد همه اعضای کمیته داوران، داورانی در داخل کشور داریم که توانایی حضور در جام ملتهای آسیا و درخشیدن در عرصه بین‌الملل در آینده را دارند. به همین دلیل برای سال 2023 نام فغانی را در لیست قرار ندادیم.

افشاریان، آینده فغانی در عرصه داوری را اینگونه پیش‌بینی کرده است: به نظرم با نگاه بسیار مثبتی که AFC روی مدرسی و نظارت وی دارد، قطعا در این عرصه نیز به فعالیت ادامه خواهد داد.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *