بیوگرافی حامد اسماعیلیون لو رفت! + [تصاویری از خانواده مرحوم او]

بیوگرافی حامد اسماعیلیون بعد از سخنرانی او در تورنتو کانادا در فضای مجازی بازتاب گسترده داشته: وی زاده ۲۱ اسفند ۱۳۵۵، نویسنده و داستان‌نویس ایرانی است.

بیوگرافی حامد اسماعیلیون

حامد اسماعیلیون در واژگونی هواپیمای اوکراینی، همسر و دختر کوچکش را از دست داد. بیوگرافی اسماعیلیون، بیوگرافی پریسا اقبالیان و دخترشان را در ادامه بخوانید.

بیشتر بخوانید:

تلوبیون درباره هک تلویزیون ایران در 22 بهمن چه گفت؟

نقاشی های نیکا شاکرمی [+بیوگرافی و فیلم خوانندگی]

عکس حامد اسماعیلیون در کنار همسرش را تماشا کنید:

زندگینامه حامد اسماعیلیون
زندگینامه حامد اسماعیلیون

زندگینامه حامد اسماعیلیون

حامد اسماعیلیون متولد ۲۱ اسفند ۱۳۵۵ در کرمانشاه است. پدر و مادر او اهل شهر اراک در استان مرکزی بودند و به سبب اشتغال پدر در شرکت نفت به کرمانشاه مهاجرت کرده‌بودند. اسماعیلیون دورهٔ کودکی و نوجوانی را در همین شهر گذرانده و از سال ۱۳۷۴ تا ۱۳۷۹ در تبریز به تحصیل در رشتهٔ دندانپزشکی مشغول بوده‌است.

پس از آن مدتی در گلستان و مازندران و در نهایت به مدت هفت سال در تهران زندگی و کار کرده‌است. اسماعیلیون در سال ۱۳۸۹ به همراهِ خانواده به کانادا مهاجرت کرد و هم‌اکنون در ریچموندهیلِ کانادا زندگی می‌کند.

افشاگری از بیوگرافی حامد اسماعیلیون و همسرش پریسا اقبالیان [+عکس]
بیوگرافی حامد اسماعیلیون
در سال 1374 که 19 ساله بود با قبولی در دانشگاه تبریز راهی این شهر شد و سال 1378 در 23 سالگی با دختر هم کلاسی اش «پریسا اقبالیان» آشنا شد. این زوج دندانپزشک مدتی بعد در 15 دی 1379 باهم ازدواج کردند که ثمره اش تولد یک فرزند دختر بنام «ری را» در سال 1389 بود.

پریسا اقبالیان متولد 6 تیر 1356 در ساری، فرزند اول خانواده است، مادرش «مینا خدادادی» معلم بازنشسته و پدرش «قاسم» کارشناس سازمان منابع طبیعی بود. یک خواهر و برادر کوچکتر بنام «امیر» و «پرنیان» داشت و سال 1374 با رتبه 300 در دانشگاه سراسری تبریز در رشته دندانپزشکی پذیرفته شد.

جالب است بدانید که او یکی از طرفداران سفت و سخت تحریم‌ایرانی‌هاست، در همین مهرماه که دولت کانادا محمدجواد ظریف، وزیر سابق خارجه کشورمان و ۱۶ نفر دیگر را که عمدتا از مسئولان سابق جمهوری اسلامی بودند به اتهام نقض حقوق بشر تحریم کرد، اسماعیلیون در توییتی گفت که «جواد ظریف، علی‌لاریجانی، حسین شریعتمداری و چند نفر دیگر به فهرست تحریم‌های هدفدار در کانادا اضافه شدند. جنایتکاران جایی در دنیای آزاد ندارند.». این اظهارات او موجب شده تا برخی هواداران جریان اصلاح‌طلب رنجیده و نسبت به آن واکنش منفی نشان دهند.

به‌طور مثال برخی از کاربرانی که هویت سایبری و فعال رسانه‌ای دارند در واکنش به اسماعیلیون، اظهار کردند که او زیاده‌روی کرده و قصد دارد تمام رقبای خود و منتقدان به نظام را کنار بزند. همچنین این کاربران مدعی شدند که اسماعیلیون تا قبل از ماجرای درگذشت دختر و همسرش، هیچ‌گونه عناد و دشمنی با جمهوری اسلامی نداشته و حالا از روی کینه وارد عرصه سیاست شده است.

مرگ همسر و دختر حامد اسماعیلیون

پریسا اقبالیان همسر و ری‌را اسماعیلیون (۹ ساله) تنها فرزند حامد اسماعیلیون در سانحه سقوط هواپیمای پرواز شماره ۷۵۲ هواپیمایی بین‌المللی اوکراین در صبح چهارشنبه مورخ ۱۸ دی ماه سال ۱۳۹۸ که از فرودگاه امام خمینی عازم کی‌یف پایتخت اوکراین بود با دو موشک سپاه پاسداران جمهوری اسلامی که به فاصله ۲۳ ثانیه از یکدیگر شلیک شد، کشته شدند.

در حالیکه فضای هوایی کشور بعلت فعالیت‌های نظامی باید بسته می‌شده، این هواپیما که قرار بود در ساعت ۵:۱۵ صبح پرواز داشته باشد با تأخیر یک ساعته در ساعت ۶:۱۲ صبح به پرواز درآمد. تنها چند دقیقه پس از پرواز در اطراف شهر پرند سقوط کرد و کلیه مسافران و خدمه پرواز آن جان باختند.

افشاگری از بیوگرافی حامد اسماعیلیون و همسرش پریسا اقبالیان [+عکس]
بیوگرافی حامد اسماعیلیون
حامد اسماعیلیون با انتشار یادداشتی در ۱۸ دی ماه ۱۳۹۸ در اینترنت احساس خود را به این صورت بیان کرد:

برای به خاک سپردنِ آرزوهای پریسایم چشمهای ری‌رایم عازم تهرانم. در میان ما سه نفر عاشقانه‌های زیادی هست که تا مرگم پیش من خواهد ماند و آن را عریان نخواهم کرد. امیدوارم آن روز زودتر برسد. هیچ از چند و چون پرواز اوکراین نمی‌دانم و می‌روم که آن چشمان درخشان را به خاک بسپارم. توان پاسخگویی به هیچ پیغامی را ندارم و راهی هیچستانم. مرا ببخشید.

وی پس از مرگ خانواده‌اش، خود را نویسندهٔ نانجیب معرفی نمود.

نویسندگی اسماعیلیون

با پایان تحصیلات دانشگاهی برای مدت ها در وبلاگ «گم شده در بزرگ راه» می نوشت تا اینکه سال 1387 کتاب «آویشن قشنگ نیست» را چاپ کرد که برنده جایزه بهترین مجموعه داستان اول در بنیاد گلشیری شد و تا به امروز چاپ هفتم را هم رد کرده است.

سال 1389 کتاب «قناری باز» را چاپ کرد و سال 1391 «کتاب دکتر داتیس» علاوه برای جایزه بهترین رمان اول در بنیاد گلشیری نامش را نیز سر زبان‌ها انداخت.

آثار حامد اسماعیلیون

  • آویشن قشنگ نیست (۱۳۸۷)
  • قناری‌باز (۱۳۸۹)
  • دکتر داتیس (۱۳۹۱)
  • گاماسیاب ماهی ندارد (۱۳۹۲)
  • توکای آبی (۱۳۹۷)
  • تابستانی با پنج تیر
  • خاطرات بریده‌ی صدراعظم
  • در این خانه برف می‌بارد

اخبار بیشتر:


12 thoughts on “بیوگرافی حامد اسماعیلیون لو رفت! + [تصاویری از خانواده مرحوم او]

  1. از طرفی به او حق نمی‌دهم برای انتقام از یک حادثه، وطنش را به چالش بکشد و به همه چیز پشت کند! از طرفی نمی‌دانم اگر چنین اتفاقی برای من و خانواده ام رخ می‌داد، خود من چه واکنشی نشان می‌دادم، آیا می‌توانستم کینه به دل نگیرم
    و به دنبال راهی برای تلافی نباشم؟!!!

    1. مگه فقط همسر و فرزند ایشون تو اون هواپیما بودن؟! سطح انسانیت رو انقدر پایین نیارید برای این وطن فروش دلسوزی نکنید
      دلتون برای کودکان ای بی بسوزه که بخاطر تحریم انگشتان دستشون به هم میچسبه و یکی میشه…

  2. حامد اسماعیلیون یک جوان محافظه کار با وضعیت اقتصادی مطلوب بود که نهایت کنشگری سیاسیش رأی دادن به نامزدهای اصلاح طلب در انتخابات هر چهار سال یک بار بود. باید پرسید این استعداد در حاکمان ایران از کجا آمده که میتوانند حتی چنین آدمی را به دشمن قسم خوردۀ خود تبدیل کنند و از یک دندانپزشک خنثی، یک تحریم طلب بسازند؟! چقدر باید این اتفاق تکرار شود تا به نتایج رفتار خود فکر کنیم؟!

  3. چه مثال بی جایی اینجا خدا کیه؟ شیطان کیه؟ لابد شیطان حامد اسماعیلیون هستش و خدا … (دور از وجود پاک پرودگار) .
    کار امثال شما مغلطه کردنه.اگر از اول مسئولیت شلیک به هواپیما پذیرفته میشد و به یک ملت و دنیا دروغ نمی‌گفتند یا حتی بعد از آن اگر عاملانش معرفی و محاکمه علنی میشدند و شفاف سازی میشد و دلیل شلیک موشک دوم
    گفته میشد ( چون با شلیک موشک اول هر نوع هواپیما حتی جنگی را را زمین گیر میکرد اما احتمال داشت بتواند سالم فرود بیایید) چه بسا خانواده قربانیان تا حدی آرامش می یافتند…

    1. ضمن تاسف از مرگ غم انگیز مسافران هواپیمای اوکراینی که به اشتباه ساقط شد. برای آقای اسماعیلیان بیشتر متاسفم که عامدانه موجب مرگ هموطنان خود گردیده است. جواب مرگ اشتباهی را با مرگ عامدانه دادن کار کینه ورزان جنایتکار است.

  4. آیا عاملان حمله به هواپیمای مسافربری ایران در سال 67محاکمه و مجازات شدند ؟
    خانواده های اونها انسان نبودند ؟
    کاش این مطالبه گری رو در همه عرصه ها داشتید ؟

  5. اولا هیچ حکومتی سازمان ارگانی… با انجام کاری مثل شلیک به هواپیما برای خودش هزینه درست نمی کند .دوما ایشان از کشته شدن خانواده اش سو استفاده کرده و وارد دشمنی با هشتاد ملیون ایرانی شده .سوما چرا ایشان کشته شدن تعداد زیادی از هموطنانمان بر فراز خلیج فارس سخنی به میان نمی آورد ویا چرا تحت حمایت کسانی هست که مسبب اصلی جنگ هشت ساله وادامه تحریم‌ها علیه مردم ایران هست لعنت بر هر چی وطن فروش منافق هست
    چهارما ایشان احتمالا دارای مذهب اسماعیلی می باشد که تحت حمایت استکبار جهانی می باشد و اراک هم از جمله استانهایی می باشد که اسماعیلی ها در آنجا زندگی می کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *