تاریخ انتشار لایو اکشن آواتار آخرین باد افزار ؛ هرآنچه از آن می‌دانیم

در سال 2018 ساخت یک لایو-اکشن از آواتار اعلام شد. با فیگار همراه باشید تا به تاریخ انتشار لایو اکشن آواتار آخرین باد افزار و هرآنچه از آن می‌دانیم بپردازیم.

در سال 2020 انیمیشن سریالی آواتار آخرین بار افزار در آرشیو نتفلیکس قرار گرفت. خیلی زود، طرفداران شروع به پرسیدن سوال‌هایی همچون: لایو-اکشن آواتار آخرین باد افزار کی میاد و یا بازیگران آن چه کسانی خواهند بود، از نتفلیکس کردند. درواقع در سال 2018 بود که برای اولین بار ساخت یک اقتباس سریالی لایو-اکشن از سریال انیمیشنی پرطرفدار آواتار آخرین باد افزار اعلام شد.

این خبر هیجان انگیر، خیلی زود توجه طرفداران را جلب کرد. عده‌ای مشتاقانه منتظر اخبار بیشتر از این لایو-اکشن و درنهایت اکران آن بودند و عده‌ای دیگر نگرانی‌هایی از اینکه نتفلیکس نتواند آن‌را به خوبی منبع اصلی‌اش بسازد، داشتند؛ زیرا در سال 2010 یک لایو-اکشن سینمایی از انیمیشن آواتار ساخته شده است اما نتوانست طرفداران را راضی کند و به موفقیت دست یابد.

تاریخ انتشار لایو اکشن آواتار آخرین باد افزار : 25 آذر 1401

قوی ترین شخصیت های زن آواتار آخرین باد افزار ؛ از تاف و کاتارا، تا آزولا و آواتار کیوشی

تاریخ انتشار لایو اکشن آواتار آخرین باد افزار

هرآنچه از آن می‌دانیم

فهرست مطالبی که در ادامه نوشتار تاریخ انتشار لایو اکشن آواتار آخرین باد افزار خواهید خواند به شرح زیر است:

تاریخ انتشار لایو-اکشن آواتار آخرین باد افزار
تاریخ انتشار لایو اکشن آواتار آخرین باد افزار, زمان پخش لایو-اکشن آواتار آخرین باد افزار

از سال 2018 که ساخت این لایو-اکشن اعلام شد تاکنون اخبار نسبتاً زیادی از آن منتشر شده است که واکنش متعددی را از سوی مردم داشته‌اند؛ با فیگار همراه باشید تا به بررسی تاریخ اکران لایو-اکشن آواتار آخرین باد افزارو بازیگرانی که در آن به ایفای نقش می‌پردازند، به همراه دیگر اخبار منتشر شده بپردازیم.

چه شخصیت‌هایی در لایو-اکشن حضور خواهند داشت؟

تاریخ انتشار لایو-اکشن آواتار آخرین باد افزار
تاریخ انتشار لایو اکشن آواتار آخرین باد افزار

هنوز هیچ خبری به طور رسمی در رابطه با شخصیت‌‌هایی که در لایو-اکشن حضور خواهند داشت اعلام نشده است و همانطور که هنوز لیست تمام بازیگران هم اعلام نشده است، نمی‌توان نظری قطعی در رابطه با شخصیت‌ها داد.

تا الان تنها حضور پنج نفر از شخصیت‌های اصلی اعلام شده است: انگ، کاتارا، ساکا، زوکو و پادشاه آتش اوزای؛ اما با این حال می‌توان تقریبا از حضور دیگر شخصیت‌های اصلی و مهم سریال از جمله تاف، آیرو، سوکی، آزولا، تایلی، می و دیگر شخصیت‌های اصلی در سریال مطمئن بود. اما نمی‌توان گفت که آیا تمامی شخصیت‌‌های فرعی هم در این سریال حضور خواهند داشت.

داستان لایو-اکشن چه خواهد بود؟

تاریخ انتشار لایو-اکشن آواتار آخرین باد افزار
تاریخ انتشار لایو اکشن آواتار آخرین باد افزار, زمان انتشار لایو-اکشن آواتار آخرین باد افزار

به نظر می‌آید که قرار است از داستان اصلی انیمیشن سریالی که ساخت آن را نیکلدون برعهده داشت، استفاده شود. جهانی تخیلی و غنی که از چهار تمدن اصلی تشکیل شده است: آب، خاک، آتش و باد. قبیله‌های آب که در دو قطب زمین وجود دارند، کشور، سرزمین و شهرهای بزرگ خاک که بیشتر زمین را فراگرفته است، جزایر کشور آتش که در اقیانوس واقع است، و راهب‌های باد که در معبد ها زندگی می‌کنند. هر قبیله فرهنگ و آداب بخصوص خودش را دارد اما مهمتر از آن، کنترل عناصر است. انسان‌ها از هر نژادی که باشند، این احتمال وجود دارد که توانایی کنترل عنصر نژادشان را داشته باشند و از آن به عنوان هنری رزمی استفاده کنند.

تنها آواتار این توانایی را دارد که مهارت استفاده از هر چهار عنصر را فرا گیرد و نظم را در جهان ایجاد کند. صد سال پیش کشور آتش جنگی را شروع کرد که نسل به نسل ادامه پیدا کرد و توانست بخش زیادی از دیگر تمدن‌های دیگر را تصرف کند. اما از زمان شروع جنگ تا امروز، آواتار در زمانی که بیش از هر زمانی به آن نیاز دارند، ناپدید شد. حالا و بعد از گذشت صد سال، ساکا و کاتارا، خواهر و برادری از قبیله آب قطب جنوب، آواتار جدید را که در یک صخره یخی منجمد شده بود پیدا کردند و اکنون زمان آن رسیده که آواتار جدید، خودش را بشناسد، مهارت کنترل عناصر را فراگیرد، و تعادل را به جهان بازگرداند.

سریال آواتار در چند فصل ساخته خواهد شد؟

تاریخ انتشار لایو-اکشن آواتار آخرین باد افزار
تاریخ انتشار لایو اکشن آواتار آخرین باد افزار, تاریخ اکران لایو-اکشن آواتار آخرین باد افزار

سریال اصلی به سه بخش که آن‌ها را کتاب می‌نامند تقسیم شده است که هر کتاب در قالب یک فصل که دارای 20 اپیزود است ساخته و پخش شد. صحبت‌های متفاوتی در باره نحوه تقسیم‌بندی سریال در نتفلیکس وجود دارد که هنوز دقیقاً مشخص نیست کدام یک درست است.

در حالت اول، همانند سریال اصلی، هر کتاب به یک فصل اختصاص می‌یابد و احتمالا زمان هر اپیزود طولانی‌تر خواهد بود. این به این معنی است که حتی ممکن است، داستان با جزئیات بیشتری نسبت به انیمیشن ساخته و پخش شود.

در حالت دوم، هر کتاب به دو فصل تقسیم می‌شود و به این ترتیب، جمعاً شش فصل از سریال ساخته و پخش خواهد شد.

چه کسانی در سریال به ایفای نقش خواهند پرداخت؟

تاریخ انتشار لایو-اکشن آواتار آخرین باد افزار
تاریخ انتشار لایو اکشن آواتار آخرین باد افزار, زمان پخش لایو-اکشن آواتار آخرین باد افزار

در مرداد ماه سال 1400، بالاخره چهار بازیگر اصلی لایو-اکشن برای عموم معرفی شدند: گوردون کورمیر در نقش آنگ، کیاونتیو در نقش کاتارا، ایان آوسلی در نقش ساکا و درنهایت دالاس لیو در نقش شاهزاده زوکو. اعلام لیست بازیگران، خیلی برای طرفداران هیجان انگیز بود زیرا نه تنها قرار نیست سن شخصیت‌ها تغییر کند و بی‌دلیل افزایش یابد، بلکه به این دلیل که همانند سریال اصلی رنگین پوست هستند و اشتباه لایو-اکشن قبلی را تکرار نکردند.

در روز های اخیر نام یکی دیگر از بازیگران این مجموعه اعلام شد. دنیل دای کیم که سابقه درخشانی همچون بازی در سریال گمشدگان را دارد، به لایو-اکشن سریال آواتار پیوست. او قرار است نقش پادشاه آتش اوزای را ایفا کند. پیش از این نیز دنیل دای کیم نقش کوتاهی به عنوان دوبلور در یک اپیزود از سریال انیمیشن اصلی داشت و پس از آن در سریال افسانه کورا که یک اسپین-اف از آواتار است، صداگذاری نقش هیروشی ساتو را برعهده داشت.

تاریخ انتشار لایو-اکشن آواتار آخرین باد افزار
تاریخ انتشار لایو اکشن آواتار آخرین باد افزار, لایو-اکشن آواتار آخرین باد افزار کی میاد

از ابتدا نتفلیکس اعلام کرده بود که قصد دارند از بازیگران آسیایی در لایو-اکشن استفاده کنند. یکی از دلایلی که فیلم لایو-اکشن قبلی که در سال 2010 ساخته شد بود مورد تمسخر طرفداران قرار گرفت، استفاده از بازیگران سفید پوست بود. داستان آواتار در دنیایی تخیلی و زیبا، و با الهام از فرهنگ آسیای شرقی ساخته شده است اما در فیلمی که از آن ساخته شده بود، تقریبا از هیچ بازیگر آسیایی‌ای استفاده نشده بود و تمام بازیگران، سفید پوست بودند. مایکل دانته دی مارتینو و برایان کونیتزکو که دو خالق اصلی انیمیشن هستند، در همان زمان، نظر خود را در این باره کاملاً واضح اعلام کرده بودند:

نمی‌توانیم برای گسترش دنیای آواتار به شکل یک لایو-اشکن و دقیقا همانطور که تصور می‌کردیم، با فرهنگ مناسب و بازیگران آسیایی صبر کنیم. فقط یک بار در زندگی همچین فرصت بزرگی پیش می‌آید که بتوانیم از همچین اثر بزرگی یک اقتباس لایو-اکشن بسازیم و حتی وارد عمق بیشتری از شخصیت‌ها، داستان و ساختار جهان آواتار بشیم.

برایان کوتینزکو، در اینستاگرامش اعلام کرده است که به دنبال راهی برای بازگرداندن دانته باسکو به لایو-اکشن است. دانته باسکو یکی از آشنا ترین صدا ها برای طرفداران آواتار است. او به عنوان صداپیشه شاهزاده زوکو در آواتار آخرین بادافزار حضور داشت و در سریال افسانه کورا نیز در نقش ژنرال آیرو، گویندگی کرد. درنهایت اعلام شد که دانته باسکو در لایو-اکشن حضور خواهد داشت اما نقش او زوکو نخواهد بود و هنوز هویت آن مشخص نیست.

چه افرادی در پروژه ساخت حضور دارند؟

تاریخ انتشار لایو-اکشن آواتار آخرین باد افزار
تاریخ انتشار لایو اکشن آواتار آخرین باد افزار, لایو-اکشن آواتار آخرین باد افزار کی میاد

در ابتدا اعلام شد که مایکل دانته دی مارتینو و برایان کونیتزکو که خالقان سریال اصلی هستند، در پروژه لایو-اکشن به عنوان تهیه کننده اجرایی حضور خواهند داشت اما آن‌ها در سال 2020 اعلام کردند که پروژه را ترک خواهند کرد. احتمالاً هیچوقت دلیل واقعی جدا شدن آن‌ها از پروژه را اعلام نکنند اما هرچه که باشد، خبر خوبی برای طرفداران نیست. برخی شایعات حاکی از آن بود که دلیل جدایی آن‌ها از پروژه، پیشنهاد استفاده از بازیگران زرد پوست در نقش‌های اصلی به نتفلیکس و موافق نبودن نتفلیکس بود که باعث فسخ قرارداد و جدایی از پروژه بوده است زیرا هنگامی که کونیتزکو در رابطه با بازیگران آسیایی اظهار نظر کرد، افراد زیادی با نتفلیکس تماس گرفتند و به دلیل نژاد پرستی، آن‌ها را تهدید به تحریم سریال کردند! اما با توجه به اعلام بازیگران اصلی، به نظر نمی‌آید که دلیل اصلی جدایی آن‌ها این بوده است.

گفته شده بود که جرمی زاکرمن که وظیفه آهنگسازی در سریال اصلی را برعهده داشت نیز به عنوان آهنگساز در لایو-اکشن بازگردد. اما او اخیراً اعلام کرد که قراردادی با نتفلیکس ندارد و فقط صحبتی بین او و خالفان سریال انیمیشن، برای بازگشت او وجود داشت که با خارج شدن آن‌ها از پروژه، معلوم نیست که آیا او به عنوان آهنگساز بازخواهد گشت یا خیر. کمی بعد نیز نتفلیکس رسما اعلام کرد که جرمی زاکرمن آهنگساز لایو-اکشن نخواهد بود.

زمان انتشار لایو-اکشن آواتار آخرین باد افزار چه زمانی است؟

تاریخ انتشار لایو-اکشن آواتار آخرین باد افزار
تاریخ انتشار لایو اکشن آواتار آخرین باد افزار, تاریخ اکران لایو-اکشن آواتار آخرین باد افزار

هنگام معرفی لایو-اکشن، سال 2019 برای شروع مراحل تولید در نظر گرفته شد که کمی بعد تا سال 2020 تاخیر یافت. در سال 2020 نیز به دلیل شیوع ناگهانی ویروس کووید-19 و آغاز قرنطینه جهانی، مجدداً به تاریخ نامشخصی تاخیر خورد.

درنهایت و در مرداد 1400، زمان شروع فیلمبرداری و ادامه پروژه اعلام شد: فیلمبرداری فصل اول لایو-اکشن از نوامبر 2021(آبان 1400) در ونکوور کانادا آغاز خواهد شد و تا ماه می 2022(اردیبهشت 1401) ادامه خواهد داشت. همچنین زمان پخش لایو-اکشن آواتار آخرین باد افزار برای فصل اول برای ماه دسامبر 2022(آذر 1401) درنظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید:


2 thoughts on “تاریخ انتشار لایو اکشن آواتار آخرین باد افزار ؛ هرآنچه از آن می‌دانیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *