ببینید: طولانی‌ترین قطار مسافربری جهان در سوئیس راه افتاد! [+عکس]

طولانی‌ترین قطار مسافربری جهان با ۱۰۰ واگن متصل به ابعاد نزدیک به دو کیلومتر از مناظر خیره‌کننده کوه‌های آلپ سوئیس عبور کرد. در ادامه همراه ما بمانید.

طولانی‌ترین قطار مسافربری جهان

طولانی‌ترین قطار مسافربری جهان با ۱۰۰ واگن در روز شنبه از میان کوه‌های آلپ سوئیس عبور و بیش از یک و نیم کیلومتر حرکت کرد.

بیشتر بخوانید:

ببینید: کشتی غول پیکری که عجیب‌ترین هتل جام جهانی قطر شد! [+عکس]

طولانی‌ترین قطار مسافربری جهان

  • طولانی ترین قطار مسافربری دنیا
طولانی‌ترین قطار مسافربری جهان
طولانی ترین قطار مسافربری دنیا, طولانی ترین قطار جهان

طولانی ترین قطار جهان

به گزارش منابع خبری:

طولانی ترین قطار مسافر بری دنیا توسط شرکت راه آهن ملی بلژیک با نام اختصاری ( NMBS ساخته شده است، طول این قطار را 1732.9 متر اندازه گیری کرده اند، این قطار الکتریکی می باشد و در اولین سفرش 62.5 کیلومتر را طی کرد که مابین شهر گنت ( Ghent ) تا شهر اوستند Ostend ) بلژیک بود.

راه آهن راتین شرکت راه‌آهن سوئیسی با سفر در یکی از دیدنی‌ترین مسیرهای رشته کوه‌های آلپ، رکورد طولانی‌ترین قطار مسافری جهان را در روز شنبه ثبت کرد. طولانی‌ترین قطار مسافربری جهان با ۱۰۰ واگن در روز شنبه از میان کوه‌های آلپ سوئیس عبور و بیش از یک و نیم کیلومتر حرکت کرد.

در ادامه میتوانید عکس طولانی ترین قطار دنیا را مشاهده کنید:

طولانی‌ترین قطار مسافربری جهان
طولانی ترین قطار مسافربری دنیا, طولانی ترین قطار جهان

راه آهن راتین اعلام کرد که رکورد جهانی طولانی‌ترین قطار مسافربری را در رویدادی به مناسبت صدوهفتادوپنجمین سالگرد تاسیس راه آهن سوئیس شکسته است. قطار «کروز آلپاین» مسیر مارپیچ از پردا تا آلوانئو را در حدود یک ساعت طی کرد. این مسیر در سال ۲۰۰۸ به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شد و از طریق ۲۲ تونل به هم متصل است و ۴۸ پل دارد.

شایان ذکر است که قطارهای باری با طولی بیش از سه کیلومتر بزرگتر هستند، اما این قطار طولانی‌ترین قطار مسافربری است که تا به حال حرکت کرده است.


اخبار بیشتر:

بزرگ ترین قطار مسافربری جهان


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *