بهترین پادکست های ایرانی ؛ رادیوهای اینترنتی برتر ایران

ایرانی‌ها در چند سال اخیر، پادکست‌های زیادی ساختند. با ما همراه باشید تا به معرفی بهترین پادکست های ایرانی ساخته شده بپردازیم.

ایرانی‌ها در سال‌های اخیر بیشتر جذب پادکست‌ها و رادیوهای اینترنتی شدند و بستری که برای هنرمندان فراهم شده، باعث روی آوردن مردم به فضای پادکست‌های خوب را مشاهده می‌کنیم. چندین پادکست فارسی با کیفیت بالا وجود دارد که می‌تواند حس و حال عجیبی را برای مخاطب به ارمغان بیاورد و برخی دیگر نیز به صورت خبری گفت و گو نیز هستند.

پادکست‌ها فایل‌های صوتی و دیجیتالی هستند که در اینترنت موجود می‌باشند و مصرف کنندگان می‌توانند آن‌ها را در تلفن همراه، تبلت یا کامپیوتر خود دانلود و گوش دهند. هر روز بر محبوبیت پادکست‌های فارسی افزوده می‌شود و شاهد ظهور چندین استعداد جدید در این صنعت هستیم. پادکست‌ها این پتانسیل را دارند که یکی از موثرترین ابزارها برای بازاریابی تجاری باشند.

در این مقاله، به معرفی بهترین پادکست های ایرانی ، یعنی پادکست‌هایی که در سال‌های اخیر با موفقیت مخاطبان، پیشرفت قابل توجهی را جذب کرده‌اند، مورد بحث قرار خواهد گرفت. اگر این روزها گوش دادن به پادکست، بخشی از برنامه روزمره‌ی شماست، پادکست‌های لیست زیر را از دست ندهید.

بیشتر بخوانید:

بهترین پادکست های رادیویی

بهترین پادکست های ایرانی

  • رادیوهای اینترنتی برتر ایران

شما می‌توانید فهرست بهترین پادکست های ایرانی را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

بهترین پادکست های ایرانی
بهترین پادکست های ایرانی

امروزه پادکست‌ها نه تنها به عنوان یک منبع سرگرمی برای ایرانیان، بلکه به عنوان وسیله‌ای برای یادگیری در مورد موضوعات مختلف عمل می‌کنند. هر کسی ممکن است بر اساس علایق و نیازهای خود در انواع پادکست‌ها مشترک شود.

Radio Rah (رادیو راه)

بهترین پادکست های ایرانی
برترین پادکست فارسی

پادکست رادیو راه، یکی از پادکست های برتر ایرانی است که این روزها کمتر کسی از مردم ایران هستند که این پادکست را نشناسند. اما چرا رادیو راه اینقدر محبوب است؟ رادیو راه تا حد زیادی به دلیل مجتبی شکوری مجری آن محبوب است. تا به امروز تنها دو سال از راه‌اندازی رادیو راه می‌گذرد، اما از زمانی که مجتبی شکوری مجری برنامه شده، محبوبیت این پادکست به شدت افزایش یافته است. شکوری، دارای مدرک دکترای علوم سیاسی و لیسانس مکانیک است.

هر موضوعی که در پادکست‌های او پوشش داده می‌شود، به ما کمک می‌کند تا خود، و دنیایی را که در آن زندگی می‌کنیم، از جمله عشق، مرگ، خلاقیت، رضایت درونی، جنگ و شیوه‌ی زندگی درک کنیم. او همچنین به این موضوع می‌پردازد که چگونه انسان بهتری باشیم و چگونه زندگی بهتری را برای خود رقم بزنیم. هر قسمت بر یکی از این نگرانی‌های ما تمرکز دارد.

BPlus (بی پلاس)

بهترین پادکست های ایرانی
بهترین پادکست های ایرانی

علی بندری مجری پادکست‌های بی پلاس است. علی بندری و همکارانش در این پادکست مروری بر ادبیات غیرداستانی در اختیار شنوندگان قرار می‌دهند. آنها در هر قسمت از این پادکست، درباره‌ی بخشی از یک کتاب بحث می‌کنند.

خلاصه‌ها و توضیحاتی که در مورد هر کتاب ارائه می‌کنند، کتاب را به مخاطب معرفی، و آنها را به خواندن کل کتاب تشویق می‌کنند. با این مقدمه متوجه می‌شویم که آیا این کتاب برای ما مناسب است یا خیر؟

Channel B (چنل بی)

بهترین پادکست های ایرانی
بهترین پادکست های ایرانی

چنل بی، بدون شک بهترین پادکست ایرانی است که اولین قسمت خود را در سال 2015 راه‌اندازی کرد و از آن زمان به بعد، هر سه هفته یک بار یک قسمت جدید را در وبسایت خود منتشر می‌کنند. در هر قسمت گزارش مفصلی از یک داستان واقعی که در یک منبع معتبر رسانه‌ای انگلیسی بوده است به فارسی ترجمه می‌شود و کاربران می‌توانند به آن گوش دهند.

طبق اطلاعات موجود در وبسایت چنل بی، پادکست‌های این گروه، از زمستان 1394 با یک تیم سه نفره به سرپرستی علی بندری همکاری داشته‌اند که یکی از مزایای آن یک وبسایت حرفه‌ای و خوش طرح است.

Solhe Daroon (صلح درون)

بهترین پادکست های ایرانی
بهترین پادکست های ایرانی

صلح درون، یکی از بهترین پادکست‌های موجود در بخش روانشناسی می‌باشد که مجری آن، سپهر خدابنده، است که در اینستاگرام و توییتر نیز چهره محبوبی شناخته می‌شود. هدف پادکست‌های صلح درون، بهبود شرایط درونی و ایجاد احساس بهتر در مورد خودمان است. برای کسانی که پادکست‌های روانشناختی را دوست دارند، این پادکست ممکن است جایگزین بسیار خوبی برای مراجعه به پزشک باشد.

سپهر خدابنده، دارای مدرک لیسانس مهندسی عمران است و به گفته‌ی خودش، در طول زندگی که داشته ناکامی‌های متعددی به سراغش آمده‌اند. با وجود این، او همچنان به دنبال علایق خود بوده و در حال حاضر دانشجوی رشته روانشناسی است. همچنین، در رسانه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و توییتر بسیار فعال می‌باشد.

(رخ) Rokh

بهترین پادکست ایرانی

پادکست رخ، یک پادکست تاریخی است که ما را در معرض زندگی افرادی قرار می‌دهد که مسیر تاریخ را تغییر داده‌اند و یا به عبارتی، بخشی از تاریخ را تحت تسلط خود درآوردند. در پادکست رخ، امیر سودبخش به عنوان گوینده حضور دارد. نکته قابل توجه دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که امیر سودبخش نه تنها از افرادی که در تاریخ ایران سهم داشته‌اند صحبت می‌کند، بلکه از زندگی همه‌ی کسانی که در تاریخ تمدن بشری در سراسر جهان مشارکت داشته‌اند را نیز می‌گوید.

Radio Offside (رادیو آفساید)

بهترین پادکست های ایرانی
بهترین پادکست های ایرانی

اگر از طرفداران فوتبال هستید، پادکست‌های رادیویی آفساید، بدون شک اولین بهترین انتخاب شما می‌تواند باشد. رادیو آفساید، یک پادکست با مضمون فوتبال برای علاقمندان به فوتبال است. این پادکست هر هفته، در یک قسمت، به مدت 2 ساعت، اتفاقات هفته‌ی پیش لیگ‌های مختلف در سرتاسر جهان را پوشش می‌دهد. مجریان این پادکست جمعی از هواداران جوان فوتبال هستند.

رادیو آفساید برای اولین بار به دلیل جام جهانی 2018 شروع به کار کرد و از آن زمان دامنه‌ی خود را گسترش داد تا مشکلات مختلفی را در مورد دنیای فوتبال در بر بگیرد. برخی از نسخه‌های این پادکست، شامل مصاحبه با کارشناسان و خبرنگاران مشهور بین المللی فوتبال می‌باشد که تنوع و جذابیت برنامه را افزایش داده است.

Radio Deev ( رادیو دیو)

بهترین پادکست های ایرانی
بهترین پادکست های ایرانی

رادیو دیو، بدون شک برترین پادکست فارسی است که بسیار متفاوت می‌باشد. تلفیق ادبیات و موسیقی، زیبایی نفس‌گیری ایجاد می‌کند که با گویندگان خوش صدایی گویندگی می‌شود. Radio Deev با این ترکیب دوست داشتنی در قلب پادکست‌های خود، تجربه‌ی لذت بخشی را برای شنونده ایجاد کرده است.

هر قسمت از رادیو دیو، ما را به یک کشور و یا شهرهای متفاوت ایران می‌برد و در مورد موسیقی و فرهنگ ادبیات آن کشور و یا شهر، به ما یاد می‌دهد. گویندگان پس از شنیدن موسیقی به خواندن قطعاتی از کتاب‌ها و داستان‌هایی از ادبیات کشور مورد نظر می‌پردازند. ادبیات و موسیقی، اجزای ضروری هر فرهنگ، صرف نظر از کشور یا مکان هستند، اتفاقی جذاب می‌باشد. رادیو دیو، از موسیقی و ادبیات جهان ما را به سفری در زمان و مکان می‌برد.

Navcast (ناوکست)

بهترین پادکست های ایرانی
بهترین پادکست های ایرانی

فصل اول پادکست Navcast، با خواندن کتاب خردمندان یووال نوح هراری: تاریخ مختصر بشریت آغاز می‌شود. نویسنده‌ی پادکست، که یک مترجم هم هست، در هر قسمت از کتاب بخشی از کتابی را می‌خواند و این کار را به راحتی برای ما لذت بخش می‌کند. اگر مایل به خواندن کتاب Sapiens: A Brief History of Humankind هستید، می‌توانید با گوش دادن به پادکست Navcast، این کار را با صدایی جذاب و احساسی گوش کنید.

Digesttt (دایجست)

بهترین پادکست های ایرانی
بهترین پادکست های ایرانی

دایجست یکی از پادکست‌های ایرانی است که طیف وسیعی از موضوعات از جمله تاریخ، سیاست و دغدغه‌های اجتماعی را پوشش می‌دهد. دایجست تلاش می‌کند تا ایده‌های پیچیده را به شیوه‌ای مستقیم و با کیفیت بالا منتقل کند.

برخی از قسمت‌های آن عبارتند از «چگونه القاعده، طالبان و داعش شکل گرفتند؟»، «دنیای گیاه‌خواری»، «آنچه یک شهروند باید درباره‌ی بودجه کشور بداند» یا حتی «ارزهای رمزنگاری‌شده» و مجموعه‌ای از موضوعات دیگر که به زبان ساده بیان می‌شود.

(مستی و راستی) Masty o Rasti

بهترین پادکست های ایرانی
پادکست های برتر ایرانی

مستی و راستی، از بهترین پادکست‌های جذاب ایرانی می‌باشد که مجری آن کنیگ رام یا همان رامین سید امامی است. کینگ رام، در زمستان سال ۲۰۲۰، بر اساس ایده‌‌ی جدید حضور مهمانانی که داوطلبانه، به صورت مست در برابر مصاحبه‌کننده قرار می‌داد و ساخت پادکستی به نام «مستی و راستی» را آغاز کرد.

این پادکست با دربرداشتن موضوعاتی مانند مواد روانگردان و تجربه‌های مصرف‌کنندگان، موسیقی، مهاجرت، آموزش و پرورش، سینما، وقایع سیاسی روز و روانشناسی عمومی، حاصل گفتگوی کینگ رام با مهمانانی دعوت شده‌ی اوست. از مهمانان این برنامه، می‌توان به علی عظیمی، بابک پیامی، آرش سبحانی، فرانک عمیدی، بهزاد عمرانی، جیسن شمس، صبا مقدمی، و عرفان پایدار اشاره کرد.

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین پادکست های ایرانی سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *