جدیدترین و بهترین دکوراسیون اتاق کودک ۲۰۲۳ + [دکورهای ترند سال جدید]

برای آشنایی با دکورهای ترند سال جدید میلادی، فهرستی از بهترین دکوراسیون اتاق کودک ۲۰۲۳ را با تصاویر نمونه در این نوشتار برای شما تهیه نموده‌ایم.

بهترین چیدمان اتاق کودک ۲۰۲۳ باید متناسب با علایق فرزند، شخصیت، جنسیت و سن کودک شما باشد. انتخاب خلاقانه ترین دکوراسیون اتاق خواب کودک ۲۰۲۳ برای اتاق خواب دختر و پسر، چالش طراحان و والدین است.

بهترین چیدمان اتاق خواب کودک در سال 2023 چیدمانی است که منعکس کننده اخلاق و سلیقه فرزند شما باشد و همچنین مطابق مد روز و ترندهای سال جدید باشد. از میان تمام اتاق‌های خانه، اتاق کودک همان جایی است که باید براساس خلاقیت و نیروی تخیل، طراحی شود.

همچنین این اتاق باید کاربردی بوده و فضای کافی برای استراحت و بازی داشته باشد و دستیابی به تمام این اهداف، گاهی سخت و چالش‌برانگیز است. به همین سبب با فهرستی از بهترین دکوراسیون اتاق خواب کودک 2023 در خدمت شما هستیم.

مقالات مکمل:

جدیدترین و بهترین دکوراسیون پذیرایی ۲۰۲۳ + [دکورهای ترند سال جدید]

جدیدترین و بهترین فرش پذیرایی سال جدید [فرش های پذیرایی ترند سال 1402]

بهترین دکوراسیون اتاق کودک ۲۰۲۳

فهرست مطالب:

بهترین دکوراسیون اتاق کودک ۲۰۲۳
بهترین دکوراسیون اتاق کودک ۲۰۲۳

کودکان و بزرگسالان به طور متفاوت به اتاق خواب فکر می کنند در حالی که برای بزرگسالان اتاق خواب تنها جایی هست که در آن استراحت می‌کنند اما برای کودکان اتاق خواب‌های آن‌ها پناه‌گاه آن‌ها است. بچه‌ها می‌خواهند اتاق خوابشان بازتاب هر چیزی باشد که دوست دارند.

به همین دلیل است که دکوراسیون اتاق کودک باید شخصیت آن‌ها را به نمایش بگذارد. اگر شما مکان آرام و ساده‌ای را دوست دارید، کودک رنگ‌های روشن را دوست دارد. سلیقه خود را به کودک تحمیل نکنید. استفاده از وسایلی که با گذر زمان قدیمی می شوند برای دکوراسیون اتاق کودک ممنوع است. این وسایل کودکانه با گذر زمان و بزرگ شدن بچه‌ها جذابیت خود را از دست می‌دهند و مجبور خواهید بود دوباره برای خرید وسایل و مبلمان اتاق بروید و هزینه زیادی را بپردازید.

  • فضاهای خلاقانه در اتاق ایجاد کنید
  • پوشش کف اتاق باید مناسب باشد
  • از چراغ‌ خواب‌های زیبا استفاده کنید
  • از وسایل چند منظوره در دکوراسیون اتاق کودک استفاده کنید
  • از رنگ های روشن و شاد برای طراحی اتاق کودک بهره ببرید
  • توجه به استحکام مبلمان و ایجاد فضای کافی برای اسباب بازی‌ها

طراحی خنک و بی آلایش (ساده)

بهترین چیدمان اتاق کودک ۲۰۲۳
بهترین چیدمان اتاق کودک ۲۰۲۳

انتخاب اثاثیه کمتر و دکوراسیون ساده، از گرایش‌های دکوراسیون 2023 است. این طراحی، این امکان را می‌دهد که اتاق فضای زیادی برای بازی داشته باشد. طراحی ساده همیشه آرامش بخش خواهد بود.

دکوراسیون اتاق کودک شما همچنان باید خلاقانه و مهم‌تر از همه سرگرم‌کننده باشد. به جای اینکه اجازه دهید مبلمان و اثاثیه شما حرف بزند و فضا را اشغال کند، با یک نقاشی دیواری جذاب و الهام بخش، سبک و شخصیت فرزند را نمایان کنید و فضای اتاق را حفظ کنید.

طراحی کهکشانی و فضایی

بهترین دکوراسیون اتاق خواب کودک 2023
بهترین دکوراسیون اتاق خواب کودک 2023

ایده‌ طراحی و اجرای اتاق‌های کودک و نوجوان این است که اتاق را به پناهگاهی برای فرزند تبدیل شود. پناهگاهی امن و آرامش‌بخش به دور از هرگونه شلوغی، هرج‌و‌مرج و بی‌نظمی. علاوه بر این، دکوراسیون اتاق کودک فقط برای بازی و سرگرمی طراحی نمی‌شود بلکه باید فرزندتان را به یادگیری و آموختن نیز تشویق کند.

به همین دلایل، طراحی اتاق‌هایی با تم فضایی بسیار پرطرفدار خواهد بود چرا که هم سرگرم‌کننده و جذاب است و هم اینکه کودک را به اکتشافات علمی و یادگیری در این زمینه تشویق می‌کند.

دکوراسیون اتاق کودکان نه تنها باید کودکان را به بازی، بلکه برای یادگیری نیز تشویق کند. یکی از بزرگ‌ترین دلایلی که اتاق‌هایی با تم فضایی بسیار محبوب هستند این است که این مفهوم طراحی الهام‌بخش کودکان در تمام سنین است.

طراحی جنگلی

بهترین چیدمان اتاق خواب کودک در سال 2023
بهترین چیدمان اتاق خواب کودک در سال 2023

دکوراسیون اتاق کودک با تم جنگل در سال 2023 پرطرفدار خواهد شد. این طرح‌ها برای برانگیختن حس تخیل کودک بی‌نظیرند و لذتی وصف‌نشدنی را در هر لحظه نصیب فرزندان ما می‌کنند. فضای سرسبز جنگل در کنار رنگ‌های خنثی و تصاویر حیوانات مورد علاقه‌ی کودک را تصور کنید، واقعاً لذت‌بخش و خلاقانه است.

برای تکمیل چیدمان اتاق می‌توانید از پرده، پتو، کوسن و فرش‌های متناسب با این فضا استفاده کنید. از اسباب‌بازی حیوانات کودک‌تان برای تزئین اتاق استفاده کنید، همچنین کتاب‌هایی با مضمون جنگل خریداری کنید تا فرزندتان با طبیعت ارتباط قوی‌تری برقرار کند.

طراحی مینیمالیست به سبک اِسکاندیناوی

بهترین مدل اتاق کودک 2023
بهترین مدل اتاق کودک 2023

سبک اسکاندی ساده‌ترین و بهترین دکوراسیون اتاق کودک ۲۰۲۳ است. این تم مدت‌هاست طرفدار داشته و به نظر نمی‌آید که فراموش شود. در این تم از رنگ‌های آبی و صورتی استفاده می‌شود. ساده‌ترین راه پیاده کردن این سبک استفاده از نقاشی دیواری است.

در تصویر بالا نقاشی دیواری یک جنگل، خرس‌ها و گوزن‌ها را می‌بینید. این طرح‌ها ساده و فارغ از جنسیت هستند. راه‌حل‌های هوشمندانه، کلید دستیابی به فضای مینیمالیستی به سبک اسکاندی هستند. برای اینکار از جعبه‌های اسباب‌بازی شیک، قفسه‌بندی‌های هوشمند و کیسه‌های ذخیره‌سازی زیبا استفاده کرده تا از شلوغی‌ها جلوگیری کنید.

طراحی عجیب و غریب جنگل

خلاقانه ترین دکوراسیون اتاق خواب کودک ۲۰۲۳
خلاقانه ترین دکوراسیون اتاق خواب کودک ۲۰۲۳

طراحی عجیب و غریب جنگل از جمله طرح‌های خاص معرفی شده در فهرست بهترین دکوراسیون اتاق کودک ۲۰۲۳ است. کودکان علاقه بسیاری به طرح‌های عجیب و غریب با تم جنگل دارند. با نقاشی‌های دیواری خاص و غریب، با تم جنگلی، توجه کودکان را جلب کنید. در طرح بالا گوزنی با شاخ بزرگ در مرکز، روباه‌ها و خرگوش‌ها دیده می‌شوند که انگار مستقیماً از صفحات یک کتاب داستان بیرون آمده‌اند.

هنگام پیاده سازی این طرح، گزینه‌های بیشتری برای انتخاب مبلمان خود خواهید داشت. می‌توانید چادرها، جعبه‌های حصیری، دژهای کودکانه و بسیاری از وسایل دکوری دیگر متناسب با تم عحیب و غریب جنگلی را انتخاب نمایید. حسی شبیه به کمپ جنگلی و تابستانی به کودک خواهید داد.

استفاده از فرش‌هایی با طرح حیوان، چراغ‌خواب‌هایی به شکل حیوانات، کوسن‌هایی به شکل برگ، قفسه کتاب به شکل حیوانی و یا کمدهایی از جنس چوب طبیعی، حسی طبیعی به کودک می‌دهند. کتاب‌هایی در رابطه با حیوانات، طبیعت و جنگل نیز می‌تواند تکمیل کننده این طرح باشد.

طراحی با رنگ‌های اسطوخودوس و یاسی

بهترین دکوراسیون اتاق کودک ۲۰۲۳
بهترین دکوراسیون اتاق کودک ۲۰۲۳

طرح دیگر معرفی شده در فهرست بهترین دکوراسیون اتاق کودک ۲۰۲۳ ، طراحی با رنگ‌های اسطوخودوس و یاسی است. ترکیب طبیعت با عناصر مربوط به طراحی داخلی و چیدمان همچنان رایج و محبوب است. به همین دلیل شاهد رواج رنگ‌هایی هستیم که از طبیعت الهام گرفته‌ شده‌اند. به‌عنوان مثال سبزهاو آبی‌های ملایم که آرامش‌بخش و چشم‌نواز هستند.

یکی از راه‌های الهام گرفتن در هنگام ایجاد یک اتاق کودک تخیلی و فریبنده این است که به آخرین روند رنگ‌هایی که در صنعت طراحی داخلی مسلط هستند نگاه کنید. رنگ پنتون پیش‌بینی‌شده در سال 2023 اسطوخودوس دیجیتال است و در نتیجه ما شاهد ظهور رنگ‌های اسطوخودوس کم رنگ و یاسی‌های کم رنگ در همه جا هستیم.

اسطوخودوس و یاس بنفش سایه‌های درمانی و تسکین‌دهنده‌ای هستند. رنگ‌های اسطوخودوسی روشن که شباهت بسیاری به یاسی کم‌رنگ دارد، برای سال 2023 فراگیر خواهد شد. این رنگ بسیار آرامش‌بخش و تسکین‌دهنده است و پناهگاهی آرام را برای کودک‌تان ایجاد می‌کند.

اگر به فکر طراحی و اجرای اتاق‌های خواب کودک و نوجوان پسر هستید، پیشنهاد ما استفاده از رنگ‌های سبز یا آبی روشن است. اما برای نقاشی اتاق کودک دخترانه، استفاده از رنگ یاسی روشن واقعاً جذاب خواهد بود.

طراحی با رنگ ترند 2023 (Viva Magenta)

بهترین دکوراسیون اتاق کودک ۲۰۲۳
بهترین دکوراسیون اتاق کودک ۲۰۲۳

آخرین طرح معرفی شده در فهرست بهترین دکوراسیون اتاق کودک ۲۰۲۳ ، طراحی با رنگ ترند 2023 است. تزیین اتاق کودک فرصتی عالی برای لذت بردن از دکوراسیون خانه و آزاد کردن کودک درون خود در این فرآیند است. رنگ سال 2023 نوع خاصی از رنگ سرخابی یا ارغوانی (Viva Magenta) است. رنگ یاسی و اسطوخودوس که پیشتر اشاره کردیم، مشتقی از همین رنگ است.

با توجه به گفته‌های سایت پنتون در تعیین این رنگ، از ویژگی‌های رنگ Viva Magenta می‌توان به قدرت و نشاط فزاینده آن در عصر فناوری اشاره کرد. این رنگ که از خانواده قرمز نشات می‌گیرد، نه تنها ریشه در طبیعت دارد بلکه بیانگر شجاعت، شور و مثبت‌اندیشی پس از دوره تاریک کووید ۱۹ است.

نگ سال ۲۰۲۳، پیام‌آور شادی، تشویق به تجربه‌گرایی و ابراز وجود بدون محدودیت در یک دنیای بدون مرز است. این رنگ با کد PANTONE 1750-18، از هرگونه شورِ زندگی و روحیه مترقی د ر سال پیش رو استقبال می‌کند. به نظر می‌رسد رنگ سال ۲۰۲۳، نشانگر گرما، جسارت و شوخ طبعی برای قوی کردن روحیه انسان در شرایط مختلف است.

مطالب دیگر سایت:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین مدل اتاق کودک 2023 سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *