طرح صیانت برگشت خورد ؛ ارجاع طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی

با رای اعضای کمیسیون مشترک صیانت، طرح صیانت برگشت خورد تا مواد آن براساس نظرات کارشناسان و صاحب‌نظران اصلاح شود. با فیگار همراه بمانید.

مجتبی توانگر، نماینده مجلس در توییتر نوشت: ‏ارجاع طرح حمایت (صیانت) از کاربران در فضای مجازی به مرکز پژوهش‌های ‎مجلس جهت بررسی‌های دقیق‌تر، در راستای تامین مطالبات و دغدغه های ‎مردم صورت گرفته است.

طرح صیانت برگشت خورد

ارجاع طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی

طرح صیانت برگشت خورد
برگشت طرح صیانت, طرح صیانت اجرا میشود, ارجاع طرح حمایت

با رای اعضای کمیسیون مشترک صیانت (حمایت از کاربران در فضای مجازی)، این طرح به مرکز پژوهش‌های مجلس برگشت خورد تا مواد آن براساس نظرات کارشناسان و صاحب‌نظران اصلاح شود.

بیشتر بخوانید:

در جریان جلسه گذشته کمیسیون طرح صیانت اعلام شد که وزیر ارتباطات در نامه‌ای خواستار اصلاح برخی مواد طرح شده است. شنیده‌ها حاکی از این است که این فرایند با پیگیری محمد باقر قالیباف رئیس مجلس انجام شده و در پیش‌نویس پیشنهادات دولت نیز مباحث مربوط به اینستاگرام و پلتفرم‌های پرمخاطب تغییرات جدی دارد.

بیشتر بخوانید:

ارجاع طرح حمایت – برگشت طرح صیانت

ارجاع طرح حمایت
طرح صیانت برگشت خورد, برگشت طرح صیانت, طرح صیانت اجرا میشود, ارجاع طرح حمایت

در نشست امروز کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی مقرر شده مرکز پژوهش‌ها به مدت ۱۰ روز فرصت بررسی دارد.

بیشتر بخوانید:

نوری قزلجه عضو کمیسیون مشترک این طرح گفت که تلاش شد تا قید «اعمال ماده ۱۴۲ آیین نامه داخلی» برای الزام دریافت نظر دستگاه‌های ذیربط، کارشناسان، شورای نگهبان، مجمع تشخیص مصلحت نظام در مصوبه امروز قرار بگیرد، اما او از اینکه برخی اعضای کمیسیون، این موضوع را با تفسیر خود بدون الزام دریافت نظر دستگاه‌های دیگر تصویب کردند، ابراز تأسف کرد. قزلجه این اقدام را نوعی عمل خلاف قانون آیین نامه داخلی مجلس توصیف کرد.

بیشتر بخوانید:

به عقیده برخی، طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی که با توجه به نام پیشین خود به طرح صیانت مشهور شده است، فعالیت‌های اینترنتی در بستر‌های خارجی را می‌تواند با مشکلاتی مواجه می‌کند که موافقان آن تأکید دارند این طرح به ساماندهی و تعیین ضوابط فعالیت در بستر‌های پیام‌رسان کمک‌زسان است.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار طرح صیانت برگشت خورد سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *