بهترین تلویزیون های 4K

اگر در خرید تلویزیون به‌وضوح تصویر و تعداد پیکسل اهمیت می‌دهید، قطعاً تلویزیون‌ های 4K بهترین انتخاب برای شما هستند تا تجربه‌ای لذت‌بخش از تماشای فیلم را برای شما به ارمغان بیاورند. با نوشتار بهترین تلویزیون های 4K با ما بمانید.

در این مطلب، ‌5 تا از بهترین مدل‌های تلویزیون 4K موجود در بازار ایران را معرفی می‌کنیم.

تلویزیون 4K هوشمند اسنوا مدل SSD-65SA620U

بهترین تلویزیون های 4K

یکی از برترین محصولات برند ایرانی اسنوا،‌ مدل SSD-65SA620U با کیفیت نمایش تصویر 4K و نمایشگر 65 اینچی است. این مدل از فناوری HDR10 و رزولوشن 4K بهره می‌برد که دامنه دینامیکی بالایی را در اختیار بیننده قرار می‌دهد. می‌توان گفت که این برند ایرانی با تولید این محصول، وارد عرصه جدیدی از رقابت شده است.

یکی دیگر از امکانات صفحه‌نمایش این مدل، فناوری IPS است که آن را در برابر ضربه مقاوم می‌کند. به کمک این فناوری، نمایشگر تلویزیون در اثر لمس شدن، تار یا مات نشده و کیفیت تصویر خروجی چند برابر می‌شود. در ساخت پنل این تلویزیون از کیفیت مگا کنتراست استفاده‌شده اما کیفیت خروجی آن نسبت به سایر صفحه‌نمایش‌ها، عملکرد بسیار بهتری دارد.

صدای دیجیتال در این مدل از طریق 2 بلندگو پخش می‌شود. سیستم پخش صوتی آن،‌ از فناوری دالبی پشتیبانی می‌کند که یکی از بهترین سیستم‌های سینمای خانگی به‌حساب می‌آید.

درگاه‌های ارتباطی تلویزیون اسنوا مدل SDD-65SA620U، شامل دو پورت ورودی USB جهت اتصال فلش مموری‌، هارد‌ اکسترنال، موس و کیبورد، 3 پورت HDMI برای اتصال و اشتراک فایل بین کامپیوتر و تلویزیون، یک پورت LAN جهت اتصال به مودم‌های اینترنتی از طریق کابل LAN و یک خروجی هدفون می‌شوند. همچنین، قابلیت اتصال بی‌سیم به مودم‌های وایرلس یا وایمکس از طریق امواج وای‌فای و نرم‌افزار بلوتوث هم وجود دارد.

ویژگی‌های اصلی:

  • سیستم‌عامل اندروید 9
  • پنل LED
  • سازگار با HDR10 و دالبی دیجیتال
  • قابلیت HEVC برای پخش شبکه‌های HD صداوسیما
بهترین تلویزیون های 4K
بهترین تلویزیون های 4K

 تلویزیون ال‌جی C1 سری OLED

وقتی صحبت از بهترین تلویزیون‌های 4K می‌شود،‌ تلویزیون ال ‌جی C1 سری OLED جزو اولین گزینه‌ها در این لیست است. این مدل به پردازنده نسل چهار a9 مجهز شده که کیفیت تصویر و صدای آن را تا حد زیادی ارتقا می‌دهد. در این مدل قابلیت‌های جدید بسیاری دیده می‌شود. ازجمله تنظیمات “Game Optimizer” که مخصوص کنسول‌های بازی PS5 و Xbox Series X است. این مدل در زمینه کنتراست رنگ‌ها بسیار عالی عمل می‌کند، به‌طوری‌که در مقایسه با سایر مدل‌های موجود در بازار، بالاترین نسبت کنتراست را ارائه می‌دهد.

درگاه‌های ورودی تلویزیون ال جی C1 روی قاب کناری و قاب پشتی آن قرارگرفته‌اند. این مدل، از چهار درگاه HDMI، سه درگاه USB یک درگاه صوتی اپتیکال، خروجی 3.5 میلی‌متری صوتی، خروجی آنتن و اترنت پشتیبانی می‌کند.

ویژگی‌های اصلی:

  • عرضه در اندازه‌های 48، 55، 65 و 77 اینچ
  • پشتیبانی از فناوری HDR، HLG و Dolby Vision
  • سیستم‌عامل webOS

حتما شما هم در هنگام خرید تلویزیون برای انتخاب ابعاد تلویزیون دچار مشکل و ابهام شده‌اید. برای خرید تلویزیون با ابعاد مناسب، باید اندازه فضا و راحتی را در نظر بگیرید. با بزرگتر شدن ابعاد تلویزیون‌های مختلف، پیدا کردن سایز مناسب تلویزیون برای فضای خانه یا محل کار، اهمیت بیشتری پیدا کرد.

تلویزیون هایسنس سری H8G

یکی دیگر از گزینه‌های مناسب برای افرادی که می‌خواهند تلویزیونی با کیفیت تصویر عالی داشته باشند، تلویزیون هایسنس سری H8G است. پردازنده قدرتمند به‌کاررفته در صفحه‌نمایش UHD آن، باعث افزایش روشنایی و درخشش کیفیت تصویر شده و طیف غنی از رنگ‌ها را به نمایش می‌گذارد. همچنین، تصاویر بسیار نرم و روان نشان داده می‌شوند که این ویژگی، این مدل را به یک گزینه مناسب برای گیمرها تبدیل می‌کند.

در سیستم صوتی این تلویزیون، از فناوری‌های دالبی اتموس، clear dialogues، قابلیت پخش صدای سوراند و سوراند مجازی استفاده‌شده است. بلندگوهای این دستگاه در قسمت جلوی آن طراحی‌شده‌اند که باعث می‌شود صدا از قسمت جلو و نه از قسمت پشتی تلویزیون پخش شود.

در قسمت درگاه‌ها، درگاه‌های HDMI 2.1 دیده می‌شود؛ دقیقاً همان چیزی که گیمرها نیاز دارند. بخش تأثیرگذار این مدل، نرم‌افزار آن است که از اپلیکیشن‌های محبوب مانند Netflix، Hulu، Amazon Prime و … پشتیبانی می‌کند. همچنین، خدمات سیستم‌عامل این تلویزیون شامل دستیار گوگل و الکسا هم می‌شود.

ویژگی‌های اصلی:

  • عرضه در اندازه‌های 50، 55، 65،‌ 75 اینچ
  • رزولوشن 4K
  • پنل LED
  • سیستم‌عامل هوشمند اندروید تی‌وی (Android TV)
  • پشتیبانی از فناوری HDR، HLG و Dolby Vision
بهترین تلویزیون های 4K
بهترین تلویزیون های 4K

تلویزیون سامسونگ QE65QN95A

استفاده از فناوری مینی LED در تلویزیون های کیولد سامسونگ، سطح کیفیت آن‌ها را تا حد بسیار زیادی ارتقا داده است. مدل QN95A هم مانند مدل‌های دیگر این سری، کیفیت تصویر بسیار عالی دارد که به علت به‌کارگیری تکنولوژی بک لایت مینی LED کوانتومی، از سایر مدل‌های سری خود متمایز می‌شود.

در قسمت اتصالات، این تلویزیون از یک خروجی صوتی دیجیتال اپتیکال و کانکتورهای USB، اترنت و چهار ورودی  HDMI پشتیبانی می‌کند. همچنین، قابلیت اتصال به بلوتوث 2/4 و وای‌فای را ارائه می‌دهد. سرویس‌های استریمنیگ این مدل شامل Apple TV+، یوتیوب،  Disney+ و یک مجموعه جامع از تی وی پلیرهای برتر می‌شوند. در بین آن‌ها،‌ سرویس گیم بار، یک رابط جدید و ویژه برای ارائه اختصاصی کنترل گیمینگ هم وجود دارد.

باوجوداینکه سامسونگ در سیستم صوتی این مدل از قابلیت دالبی استفاده نکرده است، اما در آن گزینه‌های متعددی برای تقویت صدا وجود دارد. این گزینه‌ها شامل Adaptive Sound +، Active Voive Amplifier و Adaptive Volume می‌شوند. این مدل درمجموع دارای 8 اسپیکر در قسمت بالا و پشتی است.

ویژگی‌های اصلی:

  • عرضه در اندازه‌های 55، 65، 75، 85 اینچ
  • پنل QLED
  • پشتیبانی از فناوری HDR10، HDR و +HDR10
  • سیستم‌عامل تایزن
  • روشنایی فوق‌العاده و کیفیت تصویر بی‌نظیر
  • طراحی جذاب

تلویزیون ایکس ویژن مدل 55XTU745

تلویزیون LED ایکس ویژن 55 اینچ مدل XTU745 با نمایشگری تخت و بدون انحنا، اما بسیار شیک طراحی‌شده است. ایکس ویژن در این مدل، از جدیدترین تکنولوژی‌های تصویر استفاده کرده است، درنتیجه، این نمایشگر با رزولوشن 2160 در 3840 پیکسل و کیفیت ULTRA HD 4K، کیفیت تصویری عالی ارائه می‌دهد.

تعداد اسپیکرهای این مدل درمجموع به دو عدد می‌رسد و توان کلی آن‌ها 20 وات است. در سیستم صوتی آن از تکنولوژی صدای  Pure Sound استفاده‌شده که صدایی همه‌جانبه و عالی ارائه می‌دهد. از ویژگی‌های دیگر این مدل می‌توان به پردازنده 4 هسته‌ای، حافظه داخلی 8 گیگابایت و پشتیبانی از حافظه خارجی برای ضبط برنامه‌ها، دارای ماشین زمان (Time Shift) اشاره کرد.

در این تلویزیون، از دو عدد پورت USB و سه عدد درگاه HDMI استفاده‌شده است. علاوه بر آن‌ها، درگاه رابط کامپوننت و درگاه LAN و خروجی هدفون هم در آن وجود دارد. این مدل، از اتصال به وای‌فای و بلوتوث هم پشتیبانی می‌کند.

  • عرضه در اندازه 55 اینچ
  • پنل LED
  • پشتیبانی از HDMI
  • قابلیت ضبط برنامه
  • ارزش خرید نسبت به قیمت
  • سیستم‌عامل اندروید 6

جمع‌بندی

خرید تلویزیون 4k به شما این امکان را می‌دهد تا فیلم و سریال‌ها را با کیفیتی چهار برابر تلویزیون‌های HD تماشا کنید و از جزئیات تصویر و رنگ‌های واقعی آن لذت ببرید. شما می‌توانید برای افزایش کیفیت صدا در این تلویزیون‌ها، از سیستم‌های صوتی جداگانه استفاده کنید.

 

پایان رپورتاژ آگهی


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *