بهترین موسیقی فیلم های هانس زیمر ؛ مهم ترین قطعات کارنامه هانس زیمر که باید بشنوید

موسیقی بخش مهمی از هر فیلم است. با فیگار همراه باشید تا نگاهی به بهترین موسیقی فیلم های هانس زیمر انداخته و کارنامه این آهنگساز را بررسی نماییم.

موسیقی می‌تواند تجربه شما از یک فیلم را به کلی تغییر دهد. موسیقی می‌تواند احساسات شما را برانگیخته و کاری کند تا ارتباط بیشتری با شخصیت‌های فیلم بگیرید. در سوی دیگر، گاه موسیقی در ایجاد هیجانات کاربرد داشته و باعث می‌شود تا شما همانند شخصیت‌های داستان، خود را در میان جنگی بزرگ تصور کنید.

بهترین موسیقی فیلم های هانس زیمر

مهم ترین قطعات کارنامه هانس زیمر که باید بشنوید

شما می‌توانید فهرست بهترین موسیقی فیلم های هانس زیمر را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

بهترین موسیقی فیلم های هانس زیمر
بهترین موسیقی فیلم های هانس زیمر

وجود موسیقی خوب در هر فیلم، می‌تواند باغث زشد بزرگی در آن شود. آهنگسازان زیادی هستند که تخصص ویژه‌ای در ساخت موسیقی فیلم داشته و موسیقی متن برخی از فیلم‌های بسیار بزرگ را نوشته‌اند. هانس زیمر نیز یکی از این آهنگسازان است.

امروزه با شنیدن نام هانس زیمر به عنوان آهنگساز یک اثر،‌ انتظار داریم تا موسیقی بسیار با کیفیتی را بشنویم. اگر شما نیز به هانس زیمر و کارهای او علاقه دارید، در ادامه با فیگار همراه باشید تا بهترین فیلم های هانس زیمر را بررسی کرده و موسیقی آن‌ها را به شما معرفی نماییم.

The Last Samurai

بهترین موسیقی فیلم های هانس زیمر
بهترین موسیقی فیلم های هانس زیمر, بهترین فیلم های هانس زیمر

یکی از دلایلی که موسیقی در اکثر فیلم‌های امروزی افت کرده است، پیشرفت تکنولوژی است. آهنگسازان کمی در عصر حاضر موسیقی‌هایی به صورت ارکسترال می‌سازند. امروزه اکثر موسیقی‌ها به صورت کامپیوتر و با استفاده از سازهای مجازی و یا تنها تعداد کمی ساز ساخته می‌شود. اما هانس زیمر بارها ثابت کرده است که همچنان موسیقی ارکسترال در دنیای سینما زنده است.

فیلم The Last Samurai بهترین موسیقی فیلم هانس زیمر است. او در ساخت موسیقی این فیلم از ارکستر استفاده کرده است. قطعه Spectres in the Fog و Way of the Sword جزو بهترین قطعات هانس زیمر در این فیلم هستند. همراه با موسیقی هیجان انگیز هانس زیمر، می‌توانید وارد جنگی بزرگ شوید.

بیشتر بخوانید:

Man of Steel

بهترین موسیقی فیلم های هانس زیمر
بهترین موسیقی فیلم های هانس زیمر, بهترین فیلم هانس زیمر

یکی از بدترین اتفاقاتی که می‌تواند برای یک آهنگساز بیافتد، ساخت موسیقی فیلمی ضعیف است. یکی از بهترین آهنگ فیلم های هانس زیمر برای فیلم Man of Steel ساخته شده است. با این حال، این فیلم با وجود طرفداران نسبتاً زیاد، فیلمی ضعیف و شکست خورده محسوب می‌شود. البته که این فیلم از سوپرمن باعث ساخت فیلم‌های DCEU شد که در نوشتار ترتیب دیدن فیلم های دی سی به آن پرداختیم.

پس از کار استثنایی هانس زیمر در سه‌گانه شوالیه تاریکی، کاملاً قابل پیشبینی بود که برادران وارنر پیشنهاد ساخت موسیقی فیلم مرد پولادین را به هانس زیمر بدهند. هانس زیمر نیز با وجود حفظ حال و هوای کلاسیک، از سازهای کوبه‌ای و همچنین الکترونیکی استفاده می‌کند. این ترکیب را هرکسی نمی‌تواند به خوبی انجام دهد. با این حال،‌ این فرضیه منجر به ساخت بهترین موسیقی متن هانس زیمر شد.

بیشتر بخوانید:

Sherlock Holmes

بهترین موسیقی فیلم های هانس زیمر
بهترین موسیقی فیلم های هانس زیمر, آهنگ های هانس زیمر

به وجود آمدن بهترین موسیقی متن هانس زیمر کار ساده‌ای نیست. او برای فیلم شرلوک هلمز ساخته گای ریچی، کارهایی کاملاً غیر متعارف را انجام داد. اما کاملاً واضح است که اگر هانس زیمر کاری غیر متعارف را انجام دهد، نه تنها نتیجه بدی حاصل نمی‌شود بلکه یکی از بهترین موسیقی فیلم هانس زیمر خلق می‌شود.

هانس زیمر برای ساخت موسیقی فیلم شرلوک هلمز از ترکیب سازهایی مانند بانجو، سیمبالون، و همچنین سازهای کلاسیک نظیر ویولن و پیانو استفاده. با وجود معقول نبودن همچین ترکیبی، این موسیقی بسیار خوب از آب درآمد. همچنین لازم به ذکر است که هانس زیمر برای سازهای پیانو و ویولن این فیلم به دنبال سازهایی کمی قدیمی، فرسوده و از کوک خارج شده بود. او با این کار قصد داشت تا فضای عجیب و قدیمی فیلم شرلوک هلمز را به بینندگان القا کند. در نهایت نیز یکی از بهترین آهنگ فیلم های هانس زیمر مربوط به این فیلم شد.

بیشتر بخوانید:

Dunkirk

بهترین موسیقی فیلم های هانس زیمر
بهترین موسیقی فیلم های هانس زیمر, بهترین موسیقی فیلم هانس زیمر

تاکنون تمام همکاری‌های هانس زیمر و کریستوفر نولان منجر به ساخت بهترین آهنگ فیلم هانس زیمر شده‌اند. آخرین فیلم مشترک آن‌ها، دانکرک نیز یک نقطه اوج در همکاری آن‌ها است. این بار، هانس زیمر و کریستوفر نولان با کار یکدیگر آشنایی دارند و اثری بهتر از پیش ساخته‌اند.

نمی‌توان نحوه ارتباط فیلم و موسیقی را انکار کرد. به نظر می‌رسد که هانس زیمر فیلم دانکرک را همانند یک موسیقی دیده است. در هر سکانس موسیقی به جلو حرکت کرده و در روایت داستان کمک بزرگی می‌کند. همچنین تنها افرادی که دانش تئوری موسیقی بالایی دارند می‌توانند میزان قوی بودن بهترین موسیقی متن هانس زیمر در فیلم دانکرک را درک کنند. البته که این موسیقی برای عموم نیز بسیار لذت بخش است.

بیشتر بخوانید:

Gladiator

بهترین موسیقی فیلم های هانس زیمر
بهترین موسیقی فیلم های هانس زیمر, هانس زیمر فیلم

ایده اصلی هانس زیمر برای موسیقی فیلم گلادیاتور به قدری بزرگ بود که بارها و بارها توسط دیگر آهنگسازان تکرار شده است. بدین صورت، امروزه شاید موسیقی اصلی هانس زیمر در کنار دیگر موسیقی‌ها کمی کلیشه‌ای به نظر آید.

هانس زیمر نه تنها در ساخت موسیقی بیکلام مهارت دارد، بلکه تعداد زیادی از بهترین آهنگ فیلم هانس زیمر به صورت آوازی ساخته شده‌اند. موسیقی فیلم گلادیاتور نیز شامل آوازی با صدای زن بود. خود هانس زیمر تاکید کرده است که در ابتدا قصد داشت تا استفاده زیادی از صدای زنانه در این موسیقی کند. قصد او نیز ارتباط بیشتر با ماکسیموس بود که در داستان فیلم، تمام هدف زندگی او همسرش بوده است.

بیشتر بخوانید:

Interstellar

بهترین موسیقی فیلم های هانس زیمر
بهترین موسیقی فیلم های هانس زیمر, بهترین آهنگ فیلم هانس زیمر

هانس زیمر آهنگسازی است که در بیش از 200 پروژه به عنوان آهنگساز و صدها پروژه دیگر به عنوان تهیه کننده موسیقی حضور داشته است. در سابقه بیش از 30 سال هانس زیمر، کاملاً عادی است که او بارها خود را تکرار کرده باشد. اما همواره زمان برای افراد باقی است تا تجربه‌های جدید را امتحان کنند.

موسیقی فیلم Interstellar زمانی ساخته می‌شود که یک آهنگساز کهنه‌کار تصمیم می‌گیرد تا تجربه‌ای جدید را برای خود بسازد. هانس زیمر و کریستوفر نولان برای موسیقی این فیلم یک لیست از تمامی کارهایی که تاکنون انجام‌ داده‌اند را تهیه کرده و سپس به دنبال کارهای جدید بودند. طبق پیشنهاد خود کریستوفر نولان، هانس زیمر در موسیقی این فیلم از ارگ کلیسا برای انتقال بهتر حس معنوی استفاده شد.

بهترین قطعه های هانس زیمر تفاوت زیادی با یکدیگر دارند. فیلم‌های کریستوفر نولان نیز همانند بهترین قطعه های هانس زیمر از یکدیگر متفاوتند. با این حال، نولان بیشتر در ساخت فیلم‌هایی جدی شهرت دارد که در مواقع اندکی از احساسات زیاد بهرمند هستند. در همین حال، فیلم Interstellar احساساتی‌ترین فیلم این کارگردان است. بخش اعظمی از این احساسات تنها به لطف موسیقی اعجاز آور هانس زیمر وجود دارند و به همین دلیل است که از این موسیقی به عنوان یکی از بهترین قطعه های هانس زیمر نام می‌بریم.

بیشتر بخوانید:

Pirates of the Caribbean: Dead Man’s Chest

بهترین موسیقی فیلم های هانس زیمر
بهترین موسیقی فیلم های هانس زیمر, بهترین فیلم هانس زیمر

اگرچه هانس زیمر به طور رسمی آهنگساز قسمت اول مجموعه دزدان دریایی کارائیب نبوده، اما او به عنوان تهیه کننده موسیقی در این فیلم حضور داشته و نقش مهمی در ساخت آنگ‌ها داشته است. با این حال، او در دنباله‌های فیلم رسماً به عنوان آهنگساز حضور دارد و بدون شک برخی از موسیقی‌های بهترین فیلم های هانس زیمر در همین دنباله‌ها شکل گرفتند.

تم دیوی جونز مبتنی بر پیانو و ارگ، بار احساسی تمام فیلم را بر دوش می‌کشد. در سوی دیگر، قطعه The Kraken یک قطعه اکشن ارکسترال است. Tia Dalma نیز ترکیبی از ژانر ترسناک و مرموز است که جوهر عرفانی را در وجودش دارد.

بیشتر بخوانید:

The Dark Knight

بهترین موسیقی فیلم های هانس زیمر
بهترین موسیقی فیلم های هانس زیمر, هانس زیمر فیلم

در این مرحله، رتبه بندی صرفاً نمادین است. هر پنج مورد نهایی از آهنگ های هانس زیمر می‌توانند در رتبه یک قرار گرفته و بهترین موسیقی فیلم هانس زیمر نامیده شوند. فیلم شوالیه تاریکی نیز شامل یکی دیگر از خلاقیت‌های بینظیر هانس زیمر بود. او برای ساخت موسیقی این فیلم، موسیقی ارکسترال را با موسیقی الکترونیک ادغام کرد.

هانس زیمر تم این فیلم را به صورت متناوب ساخته است. این تنواب یک حالت یکسان را به همراه تغییاتی ریز به همراه دارد که کاملاً مناسب شخصیت بتمن می‌باشند. همچنین لازم به ذکر است که هانس زیمر همانند هیث لجر فقید، توانسته شخصیت جوکر را به طور کامل درک کرده و موسیقی را برای او شخصی‌تر کند. آهنگ های هانس زیمر با تمامی سکانس‌های فیلم همخوانی داشته و یک هارمونی بسیار دلنشین را به همراه کمی دلهره برای بهترین فیلم هانس زیمر می‌سازد.

بیشتر بخوانید:

The Lion King

بهترین موسیقی فیلم های هانس زیمر
بهترین موسیقی فیلم های هانس زیمر, هانس زیمر فیلم

بهترین آهنگ فیلم های هانس زیمر در انیمیشن‌ها نیز دیده می‌شوند. شیرشاه مهم‌ترین انیمیشنی است که هانس زیمر تاکنون آهنگسازی آن را برعهده داشته است. درحالی که التون جان و تیم رایس درحال ساخت موسیقی و شعر آهنگ‌های شیرشاه بودند، هانس زیمر شخصاً درحال آهنگسازی برای این انیمیشن بود.

شخص هانس زیمر در دوران کودکی پدر خود را از دست داد. این اتفاق تلخ سبب شد تا او از احساسات شخصی خودش در ساخت بهترین موسیقی های متن هانس زیمر این انیمیشن به کار ببرد. شاید بهترین موسیقی های متن هانس زیمر در این انیمیشن بیش از حد تراژدیک شده و مناسب کودکان نباشند، اما در هر صورت یک اثر بسیار قابل توجه و یکی از بهترین قطعات هانس زیمر است.

بیشتر بخوانید:

Inception

بهترین موسیقی فیلم های هانس زیمر
بهترین موسیقی فیلم های هانس زیمر, بهترین فیلم هانس زیمر

عده زیادی Inception را بهترین فیلم کریستوفر نولاین می‌دانند. در سوی دیگر، عده زیادی موسیقی‌های فیلم Inception را به عنوان برخی از بهترین موسیقی های متن هانس زیمر می‌شناسند. همانند هر مورد دیگری از بهترین قطعات هانس زیمر او در این فیلم نیز ابتکار زیادی را به خرج داده است.

در این فیلم، داستان در رابطه با رویای شفاف است. شخصیت‌های داستان به طور خودآگاه وارد دنیای خواب شده و سپس به درون یک خواب دیگر می‌روند. این مفهوم به عنوان خواب چند لایه شناخته می‌شود که بدون وجود موسیقی هانس زیمر خیلی متفاوت بود. هانس زیمر با موسیقی بینظیرش کاری کرد تا درک مفهوم خواب در خواب کمی بیشتر از منطق خارج شده و وارد احساسات شما شود.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین موسیقی فیلم های هانس زیمر سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

پرسش های متداول در رابطه با بهترین موسیقی فیلم های هانس زیمر

هانس زیمر کیست؟

هانس زیمر یک آهنگساز آلمانی است که تخصص ویژه‌ای در ساخت موسیقی فیلم دارد. او تاکنون در بیش از 200 پروژه به عنوان آهنگساز و صدها پروژه دیگر به عنوان تهیه کننده موسیقی حضور داشته است.

آیا موسیقی دزدان دریایی کارائیب اثر هانس زیمر است؟

هانس زیمر در قسمت اول این مجموعه به طور رسمی آهنگساز نبود و تهیه کننده موسیقی محسوب می‌شد. با این حال، او در آهنگسازی فیلم نیز نقش داشته است. همچنین هانس زیمر به طور رسمی در ساخت موسیقی دنباله‌های این مجموعه نقش داشته است.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *