دلیل افت فروش محصول‌تان را مشتری بهتر می‌داند!

اگر صاحب یک کسب‌وکاری هستید و با وجود تبلیغات مناسب، فروش‌تان نسبت به گذشته کمتر شده است، نگران نباشید! در این مقاله به شما می‌گوییم که چطوری دوباره فروشتان را بالا ببرید.

بیشتر آدم‌ها فکر می‌کنند که تبلیغات برای جذب مشتری، مهمترین قسمت یک بیزنس است. اما به نظر من نگه داشتن مشتری‌های قدیمی حتی از جذب مشتری جدید هم مهمتر و البته راحت‌تر است.

جذب مشتری جدید بسیار پرهزینه‌تر از حفظ مشتری‌هایی است که دارید. علاوه‌بر آن مشتری‌هایی که به برند و بیزنس شما وفادار باشند خرید بیشتری از شما انجام می‌دهند و با معرفی شما به دیگران، به نوعی به صورت رایگان شما را تبلیغ می‌کنند. اینطوری آوازه شما دهان به دهان بین مخاطبان می‌گردد و مشتریان جدیدی برای شما به وجود می‌آیند.

حالا چطوری مشتری را نسبت به برند خودمان وفادار کنیم؟ ساده است؛ با نظرسنجی!

نظرسنجی از مشتری یکی از موثرترین و بهترین کارهایی است که می‌توانید در حق کسب‌وکارتان انجام دهید!

چطور نظرسنجی کنیم؟ در ادامه با ما همراه باشید تا به این سوال پاسخ دهیم.

چرا نظرسنجی از مخاطب انقدر مهم است؟

نظرسنجی از مشتری و دانستن بازخورد آنها نسبت به بیزنس شما، بهترین راه برای افزایش فروش است. شاید بعضی‌ها بگویند وقتی که صاحبان کسب‌وکارها، نقاط ضعف و قوت خودشان را می‌دانند چه لزومی برای نظرسنجی از مخاطب وجود دارد؟

البته که هرکسی به کم و کاستی‌های کار خودش آگاه است، اما دانستن میزان رضایت مخاطبان‌تان از خدمات و محصولات شما باعث می‌شود که از نیازهای مشتری در حال و آینده باخبر شوید.

از طرفی با نظرسنجی از مشتری در مورد کسب‌وکار خودتان، این حس را به مخاطب القا می‌کنید که رضایت و نظر او برای شما مهم است و اعتماد او را جلب می‌کنید.

انواع روش‌های نظرسنجی از مشتری

برای نظرسنجی از مشتری دو راه وجود دارد:

  • ساخت فرم نظرسنجی و ارسال لینک آن به مشتری
  • نظرسنجی پیامکی

در ادامه درمورد هر کدام از این دو روش بیشتر صحبت می‌کنیم.

نظرسنجی آنلاین

یکی از متداول‌ترین روش‌های نظرسنجی، ساخت فرم نظرسنجی در سایت‌های فرم‌ساز و ارسال و انتشار لینک آن در شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام و لینکدین و ایمیل و پیامک است. با وجود گسترش استفاده از اینترنت و نظرسنجی آنلاین، مشتری می‌تواند با چند کلیک ساده نظرش را درمورد شما ثبت کند.

سایت‌ها و نرم‌افزارهای رایگان و غیر رایگان زیادی برای این کار وجود دارند که می‌توانید استفاده کنید. در کنار مزایای این روش مثل عدم محدودیت در تعداد و نوع سوالات، این روش یک عیب هم دارد؛ اینکه نمی‌شود با یک لینک فهمید که هر پاسخنامه برای کدام شخص است.

نظرسنجی پیامکی

استفاده از پیامک، سریع‌ترین راه ارتباطی با مشتری است. با استفاده از پیام کوتاه می‌توانید اطلاعات مورد نظرتان را در کمترین زمان و بالاترین سرعت به مخاطب ارسال کنید. علاوه‌بر تبلیغات پیامکی، نظرسنجی پیامکی هم یکی از پربازده‌ترین روش‌ها برای نگه داشتن مشتری‌های قدیمی است.

در دسترس بودن و استفاده آسان از پیامک، باعث شده تا برگزاری نظرسنجی پیامکی، بازدهی بسیار بیشتری از روش‌های آنلاین داشته باشد.

مزایای نظرسنجی پیامکی

  • با تمام موبایل‌ها سازگار است
  • می‌توانید افراد شرکت‌کننده در نظرسنجی را انتخاب کنید
  • برای پاسخگویی به اینترنت نیاز ندارد

برای ساخت نظرسنجی پیامکی اول باید پنل پیامکی مناسبی انتخاب کنید. سپس در پنل پیامکی به قسمت امکانات بروید و گزینه نظرسنجی را انتخاب کنید. با این کار پنجره‌ای برای شما باز می‌شود که اطلاعاتی مثل: عنوان، شماره گیرنده، لوگوی نمودار، اعمال بازه زمانی و… دیده می‌شود. تک‌تک گزینه را با دقت پر کنید و در پایان روی گزینه ثبت کلیک کنید.

در این مرحله نظرسنجی شما ایجاد شده و می‌توانید داده‌های مختلف آن را در قسمت نمودار ببینید.

با استفاده از امکان نظرسنجی در پنل‌های پیامکی می‌توانید مسابقه هم برگزار کنید.

نکته مهمی که برای نظرسنجی پیامکی باید بدانید

کوتاه، روشن و واضح سوال خود را مطرح کنید. سوالات مبهم و گیج‌کننده یا طولانی کیفیت پاسخ‌‌دهی مشتری را پایین می‌آورد.

در پایان هم به میزان اهمیت نظر مخاطبتان تاکید کنید و بگویید نظرش مهم است تا انگیزه بیشتری برای پاسخ داشته باشد.

برگزاری نظرسنجی پیامکی موفق با ملی پیامک

در این مقاله گفتیم که تعامل بهتر و بیشتر با مشتریان از طریق برگزاری نظرسنجی، به‌خصوص نظرسنجی پیامکی می‌تواند کسب‌وکار شما را زیر و رو کند و فروشتان را چند برابر افزایش دهد.

نظرسنجی نه‌تنها جنبه تبلیغاتی برای برند شما دارد، بلکه به بهبود نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت بیزینس‌تان کمک می‌کند.

ملی پیامک یکی از باسابقه‌ترین سامانه‌های پیام کوتاه در ایران است که با بیش از 10 سال تجربه در این زمینه بیشترین میزان رضایت کاربران را داشته است و می‌تواند در برگزاری یک نظرسنجی موثر کمکتان کند.

ملی پیامک فقط در جذب مشتری شما را همراهی نمی‌کند، بلکه در مراحل نگه‌داری و تعامل با مشتری از طریق برگزاری مسابقه و نظرسنجی هم کنار کسب‌وکار شماست.

چرا ملی پیامک؟

در نهایت بگوییم که اگر می‌خواهید به فروشتان تکانی بدهید، نظرسنجی از مخاطب را جدی بگیرید. فرصت را از دست ندهید و همین حالا به وب‌سایت ملی پیامک به آدرس www.melipayamak.com مراجعه کنید و با دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان ملی پیامک به شماره 02163404 پنل مناسب خودتان را انتخاب و ساخت نظرسنجی برای بیزینس‌تان را شروع کنید.

 

پایان رپورتاژ آگهی


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *