بیت کوین کش چیست ؟ تفاوت این ارز دیجیتال با Bitcoin

بیت کوین کش رمز ارزی است که ماه آگوست سال 2017 روی کار آمد. با ظهور این رمز ارز اندازه بلاک‌های شبکه بلاکچین بیت کوین افزایش پیدا کرد و تراکنش‌های بیشتری پردازش شدند. با نوشتار بیت کوین کش چیست همراه با بمانید.

این رمز ارز در ماه نوامبر سال 2018 به فورک دیگری از شبکه دست یافت و به 2 شاخه دیگر رمز ارزی تقسیم شد. بیت کوین کش را با بیت کوین اشتباه نگیرید، همان‌طور که می‌دانید بیت کوین برای تراکنش‌های روزانه کاربرد دارد و طی سال‌های پیدایش خود کاربران زیادی را به خود جذب کرده است، در حالی که بیت کوین کش بیشتر به عنوان پول نقد الکترونیکی به کار می‌رود. برای آشنایی بیشتر با تفاوت این دو ارز دیجیتال می‌توانید به سایت neel.market/bch مراجعه کنید.

بیت کوین کش چیست ؟

تفاوت این ارز دیجیتال با Bitcoin

بیت کوین کش چیست
بیت کوین کش چیست

آشنایی با مفهوم بیت کوین کش

ایده بیت کوین کش پیش‌تر در وایت پیپر بیت کوین دیده شد. اگر کمی با زبان انگلیسی آشنا باشید به طور حتم معنای کش را می‌دانید. از آنجایی که کش به معنای پول نقد و معنای بیت کوین نیز مشخص است پس بیت کوین کش در واقع پول نقدی است که به صورت دیجیتالی و الکترونیکی معامله می‌شود. با روی کار آمدن این رمز ارز کاربران توانستند تراکنش‌های مالی خود را سریع‌تر انجام دهند زیرا بیت کوین کش توانست به عنوان پول نقد الکترونیکی حضور پررنگ و موثری در بازار ارزهای دیجیتال داشته باشد. فراموش نکنید بیت کوین کش شاخه‌ای از شبکه بلاکچین بیت کوین است ولی با این رمز ارز تفاوت‌هایی دارد. دلیل اصلی روی کار آمدن بیت کوین کش، به وجود آمدن اختلافاتی در جامعه بیت کوین است. این اختلافات بیشتر به مقیاس‌پذیری مرتبط بودند و به مشکل کندی اجرای تراکنش‌ها اشاره داشتند. ناگفته نماند دلیل دیگر روی کار آمدن بیت کوین کش مربوط به افزایش کارمزد انجام معاملات در شبکه بیت کوین بود.

چرا بیت کوین کش به وجود آمد؟

پیش از این نیز گفتیم بیت کوین در جهت بهبود وضعیت شبکه بلاکچین به وجود آمد. همچنین این رمز ارز توانست روند اجرای تراکنش‌های بیت کوین را تسریع و تسهیل کند. عده‌ای بر این باور هستند که بیت کوین با برنامه از پیش تعیین‌شده به دنبال ایجاد این شاخه جدید از شبکه خود بوده است که این شاخه نوین همان بیت کوین کش خواهد بود. از آنجایی که فرآیند تولید و ظهور بیت کوین کش در وایت پیپر بیت کوین ذکر شده است، عقیده این افراد تا حدودی درست به نظر می‌رسد.  به زبان ساده می‌توان گفت بیت کوین کش یکی از اهداف مورد نظر بیت کوین محسوب می‌شود. بیت کوین با این رمز ارز سعی کرد تبادلات مالی و تراکنش‌های شبکه خود را سروسامان دهد.

 

بیت کوین کش چیست
بیت کوین کش چیست

با گذشت 5 سال از زمان پیدایش بیت کوین، این رمز ارز برای ذخیره ارزش‌ها استفاده می‌شد و با افزایش تراکنش‌های شبکه بیت کوین، دردسرهای زیادی به وجود آمد. بنابراین برای حل این مسائل و دردسرها بیت کوین کش تعبیه شد. با کمک بیت کوین کش محدودیت بلاک‌های بیت کوین نیز کاهش یافت.

سه تفاوت اساسی بین بیت کوین کش و بیت کوین

در بخش‌های قبلی بیان کردیم، بیت کوین کش برای جلوگیری از محدودیت‌های بیت کوین و تسهیل روند اجرای تراکنش‌های شبکه بلاکچین بیت کوین روی کار آمد. پس این رمز ارز تا حد زیادی بهتر از بیت کوین فعالیت می‌کند و ویژگی‌های خاص‌تری نسبت به بیت کوین دارد. البته که بیت کوین کش شاخه‌ای از بیت کوین محسوب می‌شود. علاوه بر شباهت‌های زیادی که بین بیت کوین و بیت کوین کش وجود دارد، این دو رمز ارز تفاوت‌های چشمگیری نیز دارند. در ادامه 3 مورد از اصلی‌ترین تفاوت‌های بیت کوین و بیت کوین کش را به صورت خلاصه ذکر می‌کنیم:

  • اندازه بلاک‌های بیت کوین از بیت کوین کش کمتر است
  • تراکنش‌های بیت کوین کش سریع‌تر از تراکنش‌های بیت کوین انجام می‌شوند
  • کارمزد تراکنش‌های بیت کوین کش نسبت به کارمزد تراکنش‌های بیت کوین کمتر است

در نظر داشته باشید با توسعه اندازه بلاک‌های بیت کوین کش، مشکل مقیاس‌پذیری شبکه بیت کوین نیز رفع شد. از این‌رو می‌توان گفت تفاوت‌های بیت کوین کش با بیت کوین در واقع شرایط مثبتی برای بیت کوین نیز ایجاد کرده و بر روی این شبکه تاثیرات بسزایی گذاشته است.

روش خرید بیت کوین کش

چند وقت است که در بازار ارزهای دیجیتال حضور دارید؟ بدون‌شک می‌دانید که برای خرید رمز ارزها باید به سایت‌های صرافی‌های ارزهای دیجیتال مراجعه کنید. بدین‌ترتیب برای خرید بیت کوین کش نیز 2 راه پیش‌رو خواهید داشت:

  • خرید از طریق سایت‌های ایرانی با کمک کارت‌های بانکی که به نوعی خرید مستقیم محسوب می‌شود
  • خرید بیت کوین از طریق سایت‌های ایرانی با کارت‌های بانکی و تبدیل آن به بیت کوین کش

برای خرید این رمز ارز کافی است صرافی مورد نظر و اعتماد خود را انتخاب کنید و پس از تکمیل ثبت‌نام در سایت این صرافی برای خرید بیت کوین کش دست به کار شوید. سایت نیل می‌تواند در امور مربوط به خرید انواع ارزهای دیجیتال به شما کمک کند. به هنگام انتخاب یک صرافی به اعتبار و امنیت سایت آنها توجه کنید.

بیت کوین کش چیست
بیت کوین کش چیست

شاید برایتان سوال شود کدام یک از روش‌های بالا برای خرید بیت کوین کش بهتر است، باید گفت از آنجایی که خرید مستقیم بیت کوین کش از طریق سایت‌های ایرانی با دردسرهای زیادی همراه است، در بیشتر مواقع کاربران و سرمایه‌گذاران به روش دوم بیت کوین کش مورد نظر خود را خریداری می‌کنند. طی این راهنما شما را با نحوه روی کار آمدن و هدف اصلی بیت کوین کش آشنا کردیم. همچنین توضیح دادیم که این رمز ارز چه مزیت‌هایی نسبت به بیت کوین دارد و با چه هدفی به وجود آمده است. در آخر باید گفت تفاوت‌های اساسی بیت کوین و بیت کوین کش را برای شما شرح دادیم.

 

پایان رپورتاژ آگهی


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *