راه و روش های درآمدزایی در متاورس

خیلی از ما اسم متاورس به گوشمان خورده است و کم و بیش با آن آشنایی داریم. اگر با آن آشنا شده باشیم حتما می دانیم که متاورس جزئی از آینده ما است و فرصت های جدیدی را برای ما ایجاد خواهد کرد. یکی از این فرصت ها کسب درآمد و سرمایه گذاری در متاورس است. شما می توانید از این فرصت پیش آمده نهایت استفاده را بکنید و حتی در آن به درآمد برسید.

در ادامه بررسی خواهیم کرد که از چه راه هایی می توانید در متاورس به درآمد برسید.

سرمایه گذاری در متاورس

طبقه بندی های مختلفی برای دارایی وجود دارد. متاورس در ماه های اخیر بین دارایی های مختلف توجه زیادی را به خود جلب کرده است اما بسیاری از سرمایه‌گذاران هنوز نمی‌دانند که متاورس چیست. بخشی از دلیل آن این است که «متاورس» تعریف واحدی ندارد.

اساساً، متاورس یک دنیای آنلاین است که از ترکیب واقعیت مجازی، رسانه‌های اجتماعی و واقعیت افزوده (Augmented Reality) به وجود آمده است و اغلب توسط رمزارز پشتیبانی می‌شود. این دنیای مجازی چندین سال است که توسط گیمر‌ها و توسعه‌دهندگان مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما به سرعت در حال تبدیل شدن به یک دنیای آنلاین موازی است که در آن تراکنش‌های مالی واقعی نیز می‌توانند انجام شوند.

چرا سرمایه گذاری در متاورس
راه و روش های درآمدزایی در متاورس

چگونه می توانیم در متاورس سرمایه گذاری کنیم

از آنجایی که متاورس هنوز در مراحل اولیه خود است، سرمایه گذاری‌ها را باید سوداگرانه در نظر گرفت. با این حال، برای کسانی که می‌خواهند زودتر سوار بر این مرکب شوند، امکان چند سرمایه گذاری در متاورس با ریسک بالا و ریسک متوسط ​​وجود دارد.  اما قبل از سرمایه گذاری در این دنیای جدید، باید یاد بگیریم که چگونه وارد متاورس شویم.

توجه:  برای سرمایه گذاری در متاورس و جهت جلوگیری از اشتباهات رایج سرمایه گذاری، محتاط و صبور باشید. زیرا ممکن است بیش از ده سال طول بکشد تا این صنعت به طور کامل توسعه یابد.حتی ممکن است کسب‌وکار‌هایی که برای مشاغل متاورسی، خدمات ارائه می‌کنند، دچار رکود شوند.

برخلاف دنیای واقعی، هیچ محدودیتی برای سرمایه گذاری در متاورس وجود ندارد و هر کسی می‌تواند ارز‌های دیجیتال یا توکن‌های غیرقابل تعویض متاورس ( NFT ) خریداری کند.

چگونه میتوانیم در متاورس سرمایه گذاری کنیم
راه و روش های درآمدزایی در متاورس

شش روش رایج برای سرمایه گذاری در متاورس عبارتند از:

  1. سرمایه گذاری در سهام متاورس
  2. سرمایه گذاری در ارز‌های دیجیتال متاورس
  3. سرمایه گذاری در یک صندوق قابل معامله در بورس متاورس (ETF)
  4. سرمایه گذاری مستقیم در متاورس از طریق NFT
  5. خرید زمین متاورس
  6. اجاره یا خرید ساختمان‌های متاورس

راه و روش های درآمدزایی در متاورس

سرمایه گذاری در متاورس برای هر کسی امکان‌پذیر و در دسترس است و شما می‌توانید با توجه به میزان تحمل ریسک و میزان سرمایه گذاری خود بهترین راه را انتخاب کنید.

برای مثال، می‌توانید سهام متاورس بخرید یا در ارز‌های رمزنگاری شده بومی سرمایه گذاری کنید. برای سرمایه گذاری در متاورس، هیچ حداقل هزینه‌ای وجود ندارد. شما می‌توانید قبل از سرمایه گذاری در متاورس، به یادگیری و آموزش رایگان متاورس بپردازید تا ریسک سرمایه گذاری را کم‌تر کنید.

1- در سهام متاورس سرمایه گذاری کنید

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای سرمایه گذاری در متاورس، سرمایه گذاری در سهام متاورس است، زیرا نیازی به ایجاد کیف پول دیجیتال یا ثبت نام در صرافی رمزنگاری ندارد. شما می‌توانید همان‌طوری که در سهام عادی سرمایه گذاری می‌کنید، برای سهام متاورسی نیز اقدام کنید. در واقع با خرید سهام شرکت‌هایی که از توسعه متاورس حمایت می‌کنند، در آن سرمایه گذاری کنید.

لازم به یادآوری است که سهام شرکت‌های متاورسی همانند سایر شرکت‌هایی که در بورس‌های سنتی معامله می‌کنند، نوسان دارند.

چند نمونه از سهام متاورس عبارتند از (NASDAQ:  FB ) Meta Platforms Inc، فیس بوک، شرکت محاسباتی هوش مصنوعی (NASDAQ:  NVDA ) Nvidia و (NYSE: RBLX) Roblox که یک شرکت فناوری است که تجربه تعاملات انسانی بسیار خوبی را در پلتفرم بازی خود به کاربران می‌دهد.

2- روی ارز‌های دیجیتال متاورس سرمایه گذاری کنید

اکثر شرکت‌های متاورسی، ارز دیجیتال خود را دارند یا از یک ارز دیجیتال موجود استفاده می‌کنند، بنابراین خرید کریپتو‌های متاورس راه دیگری برای کسب سود است.

یکی از دلایل توسعه ارز‌های دیجیتال کمک به حرکت جهان به دنیای مجازی بود. استفاده از ارز‌های دیجیتال امکان تعامل و تراکنش‌های بدون مرز را در  اقتصاد دیجیتال فراهم می‌کند، چیزی که ارز‌های فیات (Fiat Currency) نمی‌توانند از آن پشتیبانی کنند.

با ارز دیجیتال MANA، کاربران می‌توانند زمین‌های مجازی را خریداری کرده و بفروشند یا خرید رمزارز MANA را به عنوان سرمایه گذاری در متاورس انتخاب کنند.  با این حال، قیمت آن می‌تواند بسیار متغیر باشد و آن را به یک استراتژی سرمایه گذاری پرخطر تبدیل کند.

مثال خوب دیگر بلاک چین تتا است؛ در واقع یک شبکه تحویل محتوا به بازار (CDN) برای متاورس. این شرکت دارای ارز دیجیتال مخصوص به خود، یعنی THETA است.  خرید ارز دیجیتال این شرکت، راه دیگری برای سرمایه گذاری در متاورس است.به طور کلی می توان گفت در حال حاضر محبوب ترین توکن های متاورس عبارتند از:

  • MANA، نشانه بومی پلتفرم متاورسی Decentraland
  • SAND، نشانه بومی پلتفرم متاورسی Sandbox
  • AXS، نشانه بومی  پلتفرم متاورسیAxie Infinity

با گذشت زمان، راه‌حل‌های غیر متمرکز و متمرکز جدیدی همراه با ارز‌های دیجیتال بیشتری ایجاد می‌شوند و بسته به موفقیت آن‌ها، می‌توانند فرصت‌های سرمایه گذاری بیشتری را در درازمدت بوجود آورند. سرمایه گذاری Metaverse به افرادی نیاز دارد که کنجکاو باشند و به طور مداوم گزینه‌های جدید را بررسی کنند.

3- سرمایه گذاری در یک صندوق قابل معامله در متاورس (ETF)

شما می‌توانید از طریق صندوق‌های قابل معامله (exchange-traded fund) در متاورس سرمایه گذاری کنید. در حال حاضر چند صندوق قابل معامله خوب وجود دارد که باید آن‌ها را در نظر بگیرید. اگر تمایلی به سرمایه گذاری در سهام تکی ندارید، زمان کوتاهی دارید، دانش کافی ندارید یا فکر می‌کنید ارز‌های دیجیتال بسیار خطرناک هستند، سبد سهام متاورس مدیریت شده را انتخاب کنید.

آینده متاورس و موفقیت آن هنوز نامشخص است. سرمایه‌گذارانی که به دنبال کاهش نوسان هستند باید به ETF‌های متاورس که بسیار متنوع هستند، فکر کنند. ETF‌های متاورس شامل سهام فناوری بلوچیپ (blue-chip) مانند متا و همچنین شرکت‌های در حال رشد است.

در اینجا برخی از برترین ETF‌های متاورس را که باید در نظر بگیرید آورده شده است:

  • ProShares metaverse ETF
  • eToro Metaverse Life Smart Portfolio
  • Evolve metaverse ETF
  • Horizons Global Metaverse Index ETF
  • Defiance Metaverse ETF
  • Fount Metaverse ETF

4- در NFT ها سرمایه گذاری کنید

یک دیگر از راه‌های مشارکت در رشد متاورس، ایجاد، خرید یا فروش توکن‌های غیرقابل معاوضه (NFT) است یعنی همان گواهی‌های مالکیت ثبت‌شده در بلاکچین.

مثلا خرید زمین یا املاک دیجیتالی می‌تواند به عنوان NFT باشد. برخی از صاحبان پروژه و پلتفرم، زمین مجازی یا املاک و مستغلات را از طریق NFT می‌فروشند. به عنوان مثال، پلتفرم Decentraland، زمین های مجازی را از طریق NFT‌هایی که بین ۶۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰۰ دلار قیمت داشتند، فروخته است.

مورد دیگر، بازار‌های مجازی و برنامه‌هایی مانند VRChat است که در آن کاربران می‌توانند دارایی‌های دیجیتال را مستقیماً در محیط واقعیت مجازی (VR) ایجاد کنند. به عنوان مثال، شرکت نایک، “Nikeland” مجازی خود را ایجاد کرده است و در حال ساخت NFT از محصولات خود است.

گالری‌های هنری در VR نیز نمونه‌های خوبی هستند که سرمایه‌گذاران می‌توانند آثار هنری دیجیتالی (Digital art) را در قالب NFT خریداری کنند.حتی برخی از موزه‌های واقعی و در اصطلاح خشت و ملاتی، آثار هنری خود را به عنوان NFT در متاورس می‌فروشند.

کسب و کارهای خشت و گلی (Brick-and-Mortar) به شرکتهایی اطلاق می‌گردد که در اصطلاح از خشت و گل تشکیل شده‌اند یعنی وجود خارجی دارند و در حالت فیزیکی هستند. این تعریف در مقابل کسب وکارهای مجازی یا Bricks and clicks بیان می‌گردد.

5- زمین متاورس بخرید

شما همچنین می‌توانید در زمین، املاک و مستغلات مجازی سرمایه گذاری کنید. کاربران می‌توانند در زمین مجازی که خریداری کرده‌اند، گالری‌های هنری، عمارت یا خانه بسازند. به عنوان مثال، درست مانند دنیای واقعی، می‌توانید یک قطعه زمین در کنار املاک افراد مشهور بخرید.

خرید زمین در متاورس مستلزم آن است که ابتدا صاحب ارز‌های رمزنگاری شده باشید، زیرا زمین معمولاً به عنوان NFT فروخته می‌شود. هنگامی که کیف پول دیجیتال خود را ساختید و مقداری ارز دیجیتال خریداری کرده و آن را شارژ کردید، می‌توانید در زمین مجازی متاورسی سرمایه گذاری کنید.

6- اجاره یا خرید ساختمان های متاورس

یکی دیگر از راه‌های کمی پیچیده‌تر برای سرمایه گذاری در متاورس، خرید املاک مجازی از پیش ساخته شده است. به عنوان مثال، می‌توانید یک ساختمان مجازی را خریداری یا اجاره کنید تا بتوانید در آن یک گالری NFT یا یک ویترین فروشگاه مجازی برای نمایش تابلوهای خود ایجاد کنید.

همان طور که تا کنون متوجه شدید متاورس و سرمایه گذاری در متاورس در شبکه های مجازی ترند شده است و همین امر شما را به سمت آن سوق داده است. تا جایی که علاقه مند به مطالعه در این زمینه شده‌اید. اما اگر میخواهید اطلاعات بیشتری پیدا کنید و وارد این دنیای جدید شود، میتوانید از خدمات مشاوره سرمایه گذاری در متاورس استفاده کنید.

تیم مشاوره آژانس دیجیتال مارکتینگ عظیم مدیا در حوزه آینده پژوهی و ورود کسب و کارها برای ورود به دنیای وب ۳ فعالیت می‌کند. همچنین در راستای مسئولیت اجتماعی و با هدف بالا بردن سطح آگاهی مردم، در مقالات مختلف خود در بخش آینده پژوهی به طور مفصل به متاورس پرداخته‌ است.

 

پایان رپورتاژ آگهی


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *