همنواز

مهم‌ترین درگیری‌ها در سریال خاندان اژدها ؛ پیروز این جنگ‌ها چه کسانی هستند؟

جنگ داخلی، نزاع، خون و خیانت، جزو اتفاقات مهمی هستند که عناصر سریال خاندان اژدها را شکل می‌دهند. مهم‌ترین درگیری‌ها و جنگ‌هایی که وجود دارند، بسیار مهم هستند.

اسپین آف سریال بازی تاج و تخت ، خاندان اژدها داستان جنگی خونین بین اعضای یک خانواده‌ی واحد (تارگرین‌ها) را روایت می‌کند. با رویارویی سیاه‌ها و سبزها در فصل دوم خاندان اژدها ، خاندان تارگرین در حال تهدید کردن هستند و می‌خواهند هر آنچه را که «ایگان فاتح» بنا کرده است را نابود کند.

همانطور که در تریلر فصل دوم خاندان اژدها مشاهده کردیم، امکان حضور نبرد جنگ اژدهایان در این فصل بسیار بالا است. حتی در نبردهای بعدی که در این فصل رخ خواهد داد، شاهد درگیری‌های مهم دیگری نیز خواهیم بود.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

دانلود فصل دوم سریال خاندان اژدها (House of the Dragon) با زیرنویس فارسی


با این حال، جنگ بین ملکه «رینیرا» و شاه «ایگان»،، تنها نبرد بزرگ در نبرد رقص اژدهایان نخواهد بود. حتی متحدان هر طرف نیز به اختلافات بزرگی دچار هستند که امکان پرداخته شدن آن‌ها در این فصل، بسیار بالا است.

توجه: این مقاله حاوی اسپویل از داستان کلی سریال خاندان اژدها در فصل‌های آینده است.

مهم‌ترین درگیری‌ها در سریال خاندان اژدها

با استفاده از لیست زیر می‌توانید به بخش مورد نظر خود مراجعه کنید:

سریال خاندان اژدها
سریال خاندان اژدها

آن‌ها دارای نقص‌های کشنده و نفرتی عمیق نسبت به یکدیگر هستند و این موضوع ممکن است در آینده سریال مشکلاتی ایجاد کند.

رینیس، رینیرا و دیمون

سریال خاندان اژدها

برای یک مادر، ابراز محبت زیاد به کسانی که فرزندش را به قتل رسانده‌اند، کار دشواری است. برای «رینیس» که ظاهرا در کنار سیاه‌ها ایستاده، این وضعیت سختی خواهد بود؛ اما از لحاظ اخلاقی، او مجبور به پذیرش آن است. با وجود باورهای غلط مبنی بر قتل «لنور»، پسرش، به دست «دیمون» و «رینیرا»، او مجبور است در جنگ در کنار آن‌ها بایستد.

«رینیس» به چند دلیل در کنار آن‌ها باقی می‌ماند. آن‌ها نوه‌های او را دارند و بعید است «دیمون» و رینیرا تارگرین اجازه دهند آن‌ها از امنیت پایگاه‌های خود خارج شوند.

در فصل ابتدایی اسپین آف سریال بازی تاج و تخت ، «رینیس» تصمیم می‌گیرد «ایگان» را نکشد. او همچنین بر این باور است که جانشینی باید به دختر بزرگ برسد؛ چرا که پیش از این به نفع ویسریس تارگرین از او چشم‌پوشی شده بود. «رینیس» دلایل زیادی برای ایستادن در کنار سیاه‌ها دارد؛ اما این بدان معنا نیست که از قاتلین آشکار فرزندش متنفر نباشد.

ایگان دوم و آلیسنت

سریال خاندان اژدها
سریال خاندان اژدها

علیرغم اینکه ممکن است «آلیسنت هایتاور»، مادر اگان تارگرین او را برای نشستن بر تخت آهنین بزرگ کرده باشد، اما او عشق چندانی به مادرش ندارد و از طرف دیگر، «آلیسنت» نیز هیچ احترامی برای پسر بزرگش قائل نیست. او به طور مرتب او را کتک می‌زند، سرزنش می‌کند و بابت اتفاقاتی که هیچ ربطی به آن‌ها نداشته، او را مقصر می‌داند. «آلیسنت» حتی دعوای «ایموند» با سیاه‌های جوان را به گردن «ایگان» کاملاً بی‌گناه انداخت.

«ایگان» به سختی می‌توان او را فرد خوبی بداند و دلایل زیادی برای انتقاد از او وجود دارد؛ اما رفتار «آلیسنت» با پسرش همیشه منجر به درگیری بین آن دو می‌شود. بی‌احترامی «ایگان» به زنان نیز به طور قطع کمکی به بهبود رابطه آن‌‌ها نمی‌کند. او همواره به دنبال احترام و محبت مادرش است، اما به نظر نمی‌رسد هرگز آن را به دست بیاورد.

کورلیس و دیمون

سریال خاندان اژدها

دقیقاً شبیه به «رینیس»، «کورلیس ولاریون» هرگز عاشق «دیمون تارگرین» نبوده است. «دیمونِ» بی‌پروا دائماً شورای آرام را که «کورلیس» زمانی عضو آن بود، تحقیر می‌کرد و همچنین دو تن از همسران «دیمون» در شرایطی مرموز جان باختند.

همسر اول «دیمون»، سنگی به سرش برخورد کرد و کشته شد، در حالی که «لینا»، دختر «کورلیس»، جلوی چشمان «دیمون» توسط اژدهای خودش سوزانده شد. مرگ «لینا» تقصیر «دیمون» نبود، اما تصمیم او برای ازدواج مجدد بلافاصله پس از آن، قطعاً اشتباهی بزرگ محسوب می‌شد.

همچنین «دیمون» در مرگ «لنور» نیز متهم است. «کورلیس» شاهد مرگ دو فرزندش بود و به نظر می‌رسد در هر دو حادثه، «دیمون» می‌تواند مقصر باشد. در حالی که این دو اغلب با هم همکاری می‌کردند، اما مار دریایی به طرز وحشتناکی از دست «دیمون» ضربه خورده و عصبانی است. بعید به نظر می‌رسد که این درگیری به راحتی فراموش شود.

اوتو و آلیسنت

سریال خاندان اژدها
سریال خاندان اژدها

والدین در سریال‌های فصل 2 خاندان اژدها و همچنین مجموعه بازی تاج و تخت، عموماً در مراقبت از فرزندان خود بسیار بد هستند، اما «اتو های‌تاور» سطح دیگری از والدین بد را در سریال نشان می‌دهد، زیرا او از زمان نوجوانی دخترش را وسیله‌ای برای قدرت خود می‌دانست. «اتو»، «آلیسنت» را مجبور کرد که با پدر بهترین دوستش ازدواج کند و با این کار وستروس را به یک جنگ خونین کشاند.

اگر دسیسه‌های «اتو» نبود، رقص اژدهایان هرگز رخ نمی‌داد و «آلیسنت»، این را به خوبی می‌داند. نقشه‌های پدرش او را به ازدواجی مجبور کرده که هرگز نمی‌خواست. او حتی سعی کرد «ایگان» را بدون اطلاع او بر تخت آهنین بنشاند. رابطه آن‌ها همیشه پر از درگیری بوده و احتمالاً با ادامه سریال بدتر هم شود.

آلیسنت و لاریس استرانگ

سریال خاندان اژدها

«لاریس استرانگ»، یکی از ترسناک‌ترین شخصیت‌های فصل دوم سریال خاندان اژدها خواهد بود. او پدر و برادر خود را به همراه تعداد بی‌شماری از کارکنان هارنهال به قتل رساند.

او همچنین مانند «اتو»، «آلیسنت» را مجبور می‌کند تا برای اینکه در کنار او وفادار بماند، از او سو استفاده کند. «آلیسنت» از این معامله به شدت ناراحت است؛ اما احساس می‌کند که چاره دیگری ندارد.

کریستون کول و لاریس استرانگ

سریال خاندان اژدها
سریال خاندان اژدها

«آلیسنت» درباره «لاریس» تردید دارد، اما «سر کریستون کول» هیچ اعتمادی به او نمی‌کند. در فصل اول، او به انزجارش از «لاریس» اشاره کرد؛ اما فصل دوم خاندان اژدها بالاخره او را در موقعیتی قرار می‌دهد که بتواند «لاریس» را به طور مستقیم مورد سوال قرار دهد. به عنوان فرمانده نگهبانان پادشاه، او عضوی از شورای سبز است و اختیار دارد که هر کسی را برای اطمینان از امنیت «ایگان» بازجویی کند.

«کریستون» دلیلی واقعی برای اعتماد به «لاریس» ندارد. در حالی که ممکن است او «اتو» را به دلیل اینکه پدر «آلیسنت» است، مورد سوال قرار ندهد، اما درباره تردیدش نسبت به «لاریس»، بی‌پرده صحبت کرده است.

اگر «لرد استرانگ» او را ناراحت کند، ممکن است با همان سرنوشتی مواجه شود که «لایمن بیزبری»، کسی که «کریستون» در اولین جلسه شورای سبز به قتل رساند.

جیسریس و ایگان دوم

سریال خاندان اژدها

حضور «جیسریس ولاریون» برای «ایگان دوم»، یک تهدید بزرگ است. با توجه به اولین فرزند بودن مشروعِ «رینیرا»، در صورت پیروزی سیاه‌‌ها در جنگ، این «ایگان» است که به حق، وارث خواهد بود.

«جیسریس» کاملا واضح، حرامزاده‌ی «رینیرا» محسوب می‌شود و این موضوع نهایتاً امکان دارد یک بحران جانشینی باشد. «رینیرا» در حال حاضر در تلاش برای کنار آمدن با طرح جانشینیِ کوته‌فکرِ «ویسریس» است و ناخواسته برای فرزندان خودش هم یک طرح جانشینی ایجاد می‌کند.

بسیاری از پادشاهانی که بر تخت آهنین نشسته‌اند، با مسئله‌ی خواهر و برادر و جانشینی دست و پنجه نرم کرده‌اند و «جیسریس» نیز ممکن است روزی با همین تهدید روبرو شود (البته اگر از رقص اژدهایان جان سالم به در ببرد).

ایموند و ویگار

سریال خاندان اژدها
سریال خاندان اژدها

هیچ پیوندی نزدیک‌تر از ارتباط میان یک اژدها و سوارکارش در دنیای وستروس «جورج آر. آر. مارتین» وجود ندارد؛ اما ایموند تارگرین که توانست به سرعت و پس از مرگ سوارکار اصلی «ویگار»، او را رام کند، به زودی متوجه شد که پیوند آن‌ها لزوماً کامل نیست. «ویگار» دستورهای «ایموند» را نادیده گرفت و «لوسریس ولاریون» و اژدهای او، «آراکس» را در یک ثانیه بلعید.

«ایموند» به طور مستقیم آموخت که انسان‌ها نمی‌توانند اژدها را به نحو احسنت کنترل کنند. در حالی که او مجبور است در جنگی که پیش روی دارند به متحد خود اعتماد داشته باشد، اما قادر نخواهد بود روی توانایی کنترل این هیولای عظیم‌الجثه تکیه کند. این موضوع بدون شک باعث ایجاد تنش و درگیری بین این زوج خواهد شد.

ایموند و ایگان دوم

سریال خاندان اژدها

«ایگان» و ایموند تارگرین دلایل زیادی برای نفرت از یکدیگر دارند. «ایگان» در کودکی، بازیچه‌ی آزا و اذیت‌های «ایموند» بود. در کنار «جیسریس» و «لوکاس»، «ایگان» یکی از پسرانی بود که سعی داشتند «ایموند» را سوار خوکی پرنده کنند. این کار برای «ایموند» جوان که هرگز نمی‌توانست جایگاهی برای خود داشته باشد، بسیار توهین‌آمیز محسوب می‌شد.

با بزرگ‌تر شدن او، «ایموند» نسبت به «ایگان» علاقه‌ی بیشتری به تصاحب تخت آهنین داشت. در حالی که «ایگان» هیچوقت مسئولیت را نمی‌خواست، «ایموند» در قدرت پادشاهی، قوت می‌دید. شخصیت‌ها و علایق متضاد آن‌ها، بدون شک منجر به درگیری‌های آینده خواهد شد.

دیمون و رینیرا

سریال خاندان اژدها
سریال خاندان اژدها

« رینیرا تارگرین » و «دیمون»، با وجود ازدواج و داشتن چندین فرزند با هم، رقابت خاص خود را دارند. «دیمون» همیشه آرزوی جانشینی ویسریس تارگرین را داشت و احساس می‌کرد برادرش او را نادیده گرفته و «رینیرا» را به او ترجیح می‌دهد. شبیه به ایموند تارگرین ، «دیمون» نیز همیشه به دنبال قدرت از طریق خشونت بوده و اژدها را به عنوان ابزار نهایی برای آن خشونت می‌بیند.

در قسمت آخر فصل 1 خاندان اژدها ، «دیمون» پس از اینکه «رینیرا» فاش می‌کند او از نقشه‌ها و رویاهای «ویسریس» اطلاعی نداشته، به طور مستقیم او را خفه می‌کند. خشونت «دیمون» نشان می‌دهد که او برای «رینیرا» احترامی قائل نیست و می‌خواهد از طریق او، به عنوان همسر شاه، حکومت کند. با بی‌رحم‌تر و افسارگسیخته‌تر شدن «دیمون»، فصل دوم خاندان اژدها نیز بدون شک شاهد درگیری‌های بیشتر بین این زوج ناراضی خواهد بود.

سوالات متداول

فصل اول House of the Dragon چند قسمت دارد؟

فصل ابتدایی این سریال 8 قسمت است.

در فصل دوم House of Dragons چه اتفاقی می‌افتد؟

فصل جدید جنگ داخلی را دنبال می‌کند که هفت پادشاهی را در پی آن به هم می‌ریزد. پیروزی نبرد مشخص خواهد کرد که چه کسی بر تخت آهنین خواهد نشست. زمان و تاریخ تعیین شده تا جهان شاهد نبردی باشد که در نهایت منجر به پایان حکومت تارگرین خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مطلب مهم‌ترین درگیری‌ها در سریال خاندان اژدها چه بود؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *