همنواز

بهترین فیلم های ترسناک که در فضای باز رخ می دهند

بهترین فیلم های ترسناک در فضای باز مانند جنگل، کوهستان و… رخ می‌دهند و با استفاده از خطرهای طبیعی، وحشت را در بیننده به‌ وجود می‌آورند.

ژانر ترسناک اغلب تجربیات لذت‌بخش را به مفاهیمی وحشتناک تبدیل می‌کند، مانند فیلم‌های ترسناکی که درباره کوه‌پیمایی هستند یا حتی بهترین فیلم های جنگلی ترسناک. این ژانر به طرز شگفت‌آوری محبوب بوده است؛ زیرا شخصیت‌ها را در دل طبیعت رها می‌کند تا برای بقا در برابر خطرات طبیعی، دیگران، حیوانات یا تهدیدهای ناشناخته مبارزه کنند.

فیلم‌های ترسناک با داستان‌هایی که در آن کوه‌پیمایی به راه دیگری کشیده می‌شود، بسیار محبوب هستند و اغلب زیبایی‌های چشم‌نواز را با ترس و وحشت ترکیب می‌کنند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و برای دانلود فیلم‌ها و سریال‌های روز دنیا به کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


بهترین فیلم های ترسناک در فضای باز

در ادامه لیست بهترین فیلم های ترسناک در فضای باز را مشاهده خواهید کرد. این لیست بر اساس امتیاز IMDB از کمترین به بیشترین نوشته شده است.

بهترین فیلم های ترسناک در فضای باز
بهترین فیلم های ترسناک در فضای باز

بهترین فیلم های ترسناک با لوکیشن طبیعی تمام رویکردهای مختلفی که می‌توان در این ژانر داشت، از داستان‌های واقع‌گرایانه درباره بقا تا داستان‌های ماورایی درباره موجودات و ارواح شیطانی را برجسته می‌کنند. این فیلم‌ها به مؤثرترین شکل ممکن، ترس را در فضای باز به نمایش می‌گذارند و کوه‌پیمایی را به شکل یک تجربه خطرناک و مرگبار نشان می‌دهند.

این مدل از فیلم‌های ترسناک که در میان بینندگان بسیار محبوب هستند، با داستان‌های جذاب خود و به نمایش کشیدن ترس واقعی در موقعیت‌های جالب، به موفقیت رسیدند. به نظرشما جای کدام یک از فیلم های ترسناک درباره بقا در طبیعت خالی است؟

آئین (The Ritual)

بهترین فیلم های ترسناک در فضای باز

  • کارگردان: دیوید بروکنر
  • بازیگران: ریف اسپل، آرشر علی، رابرت جیمز کالیر، سم تروتون
  • سال انتشار: 2017
  • امتیاز: 6.3

چهار دوست سعی می‌کنند تا با کوه‌پیمایی در طبیعت وحشی اسکاندیناوی، یاد دوست مرده خود را گرامی بدارند، اما یک میان‌بر آن‌ها را به منطقه‌ای از جنگل می‌برد که در آن یک فرقه عجیب ساکن است.

ساکنان این منطقه عمر طولانی غیرمعمول و مصونیت از بیماری دارند و یک خدای باستانی که در میان درختان پرسه می‌زند را پرستش می‌کنند. آئین یک فیلم ترسناک کوهستانی کم‌تر شناخته‌شده در این دهه است که به تدریج با پخش در سرویس‌های استریم مورد توجه قرار گرفت.

اگرچه در تاریخ سینما هیولاهای نمادین زیادی وجود داشته‌اند، اما موجود شرور فیلم آئین به عنوان یکی از بهترین موجودات منحصربه‌فرد و وحشتناک شناخته می‌شود. جلوه‌های بصری قوی، تهدیدهای واقع‌گرایانه و تنش دراماتیک آئین را به یکی از بهترین فیلم های ترسناک در فضای باز تبدیل می‌کند.

گریز بی نقص (a perfect gateway)

بهترین فیلم های ترسناک در فضای باز
بهترین فیلم های ترسناک در لوکیشن جنگلی
  • کارگردان: دیوید تویی
  • بازیگران: میلا یوویچ، استیو زان، کریس همسورث، تیموتی اولیفانت
  • سال انتشار: 2009
  • امتیاز: 6.5

گریز بی نقص یک فیلم مهیج به کارگردانی «دیوید تویی» است که داستان زوجی به نام «کلیف» و «سیدنی» را در ماه‌عسل‌شان در هاوایی دنبال می‌کند. آن‌ها در حالی که از مناظر سرسبز عبور می‌کنند، با مسافران دیگری نیز روبرو می‌شوند، اما این سفر زمانی به وحشت خودش می‌رسد که آن‌ها از قتلی در نزدیکی آگاه می‌شوند.

این اثر که یکی از ترسناک‌ ترین فیلم ها در فضای باز است، به‌خوبی از مکان‌های زیبا استفاده کرده و آن‌ها را به مکان‌های ترسناک برای داستان تبدیل می‌کنند.

این فیلم سپس به یک داستان هیجان‌انگیز با سوال اصلی چه کسی این کار را کرده است تبدیل می‌شود. زیرا گروه کوچک شخصیت‌ها که شامل «استیو زان»، «تیموتی اولیفانت» و «کریس همسورث» هستند، همگی تبدیل به مظنون می‌شوند. برخلاف بسیاری از فیلم‌های این ژانر که شامل حیوانات وحشی یا هیولاها هستند، این فیلم دارای تبهکاران کاملاً انسانی است.

پروژه یک جادوگر بلر (The Blair Witch Project)

بهترین فیلم های ترسناک در فضای باز

  • کارگردان: دنیل مایریک، ادواردو سانچز
  • بازیگران: هدر دوناهو، جاشوا لنرد، مایکل سی ویلیامز، پاتریشیا دکو
  • سال انتشار: 1999
  • امتیاز: 6.5

پروژه یک جادوگر بلر به عنوان یکی از تأثیرگذارترین و نخستین فیلم‌های فوتیج در تمام دوران شناخته می‌شود. این فیلم با بازاریابی درخشان و مؤثر خود، این تصور را ایجاد کرد که یک مستند واقعی محصول گروهی از فیلم‌سازان مستند است که آن‌ها به یک جنگل انبوه رفتند تا یک افسانه محلی را بررسی کنند.

چگونه فیلم The Blair Witch Project پردرآمدترین فیلم فوتیج شد ؟

تماشاگران به همراه این شخصیت‌ها در داستان گم می‌شوند و سپس توسط یک حضور موجود ناشناخته که آن‌ها را دنبال می‌کند، اذیت می‌شوند.

این فیلم با صحنه‌های به شدت ترسناک و با دشمنی که هرگز در فیلم نشان داده نمی‌شود، همچنان به عنوان یکی از بهترین فیلم های ترسناک در لوکیشن جنگلی باقی مانده است. لحظات نمادین زیادی مانند عذرخواهی اشک‌آلود «هدر» به دوربین و پایان تأثیرگذار در این فیلم وجود دارد. این فیلم به یک پدیده فرهنگی تبدیل شد و همچنان در قالب‌های مختلف مورد تقلید و اشاره قرار می‌گیرد.

دریاچه بهشت (Eden Lake)

بهترین فیلم های ترسناک در فضای باز
فیلم های ترسناک جنگلی
  • کارگردان: جیمز واتکینز
  • بازیگران: کلی رایلی، مایکل فاسبندر، جک اوکانل، فین اتکینز
  • سال انتشار: 2008
  • امتیاز: 6.7

دریاچه بهشت یکی از آن فیلم های ترسناک جنگلی است که به طرز ناخوشایندی واقعی به نظر می‌رسد و با ایجاد حس باورپذیری، تماشاگران را نگران می‌کند. یک زوج که قرار است به‌زودی ازدواج کنند، به یک اقامتگاه کنار دریاچه و جنگل در بریتانیا می‌روند، اما توسط گروهی از نوجوانان سرگردان مورد حمله قرار می‌گیرند. حوادث ترسناک با خشونت شدیدی رخ می‌دهد و زوج همواره در تلاش برای فرار از دست این قاتلان نوجوان هستند.

دریاچه بهشت یکی از فیلم های ترسناک درباره بقا است که می‌توان از آن به عنوان یکی از بهترین فیلم های اسلشر سینمای جهان یاد کرد. این اثر بسیار واقعی‌تر و به طریقی پیش می‌رود که بسیار طبیعی‌تر از یک فیلم اسلشر به نظر می‌رسد.

این واقع‌گرایی با اجرای جذاب و جاذبه قوی میان «کلی رایلی» و «مایکل فاسبندر» در نقش‌های اصلی به فیلم جان می‌بخشد. شخصیت‌های هوشمند و یک پایان دلخراش، دریاچه بهشت را به یکی از بهترین فیلم های ترسناک در فضای باز تبدیل کرده‌ که در سال 2009 جایزه بهترین فیلم ترسناک را در جوایز امپایر به دست آورد.

خاکستری (The Grey)

بهترین فیلم های ترسناک در فضای باز

  • کارگردان: جو کارنهان
  • بازیگران: لیام نیسون، فرانک گریلو، درموت مالرونی، ان اوپنشاو
  • سال انتشار: 2011
  • امتیاز: 6.7

خاکستری داستان گروهی از کارگران نفتی را دنبال می‌کند که پس از سقوط هواپیما و گیر افتادن در طبیعت وحشی آلاسکا، در برابر گله‌ای از گرگ‌های گرسنه از خود دفاع می‌کنند.

خاکستری یک فیلم مهیج در ژانر بقا است در سال 2011 به انتشار رسید. «لیام نیسون» در نقش «جان اوتوای»، یک تیرانداز ماهر که در تأسیسات نفتی در آلاسکا کار می‌کند.

«درموت مالرونی» و «فرانک گریلو» نقش انسان‌هایی را بازی می‌کنند که به اندازه گرگ‌های خاکستری خطرناک هستند و همین امر باعث می‌شود که این فیلم هیجان‌انگیز و یکی از بهترین فیلم های ترسناک در فضای باز باشد. فیلم تا داستان خود که «جان» در برابر گرگ‌ها برای آخرین بار می‌ایستد، تنش‌زا و ترسناک باقی می‌ماند. منتقدان فیلم را تحسین کردند و امتیاز 80 را در سایت راتن تومیتوز به آن داده‌اند.

شکارچی ترول (Troll Hunter)

بهترین فیلم های ترسناک در فضای باز
فیلم ترسناک در طبیعت
  • کارگردان: آندره اوردال
  • بازیگران: هانس مورتن هانسن، توماس الف لارسن، رابرت استولتنبرگ، جوهانا مرک
  • سال انتشار: 2010
  • امتیاز: 6.9

شکارچی ترول یک فیلم ترسناک نروژی است که به شکل یک مستند ساخته شد. این فیلم که در سال 2010 در جشنواره‌های فیلم مورد توجه قرار گرفت، داستان فیلمسازان جوانی را دنبال می‌کند که به دنبال «هانس مرموز»، مردی که بسیاری او را به عنوان یک شکارچی غیرقانونی خرس می‌شناسند، می‌گردند.

زمانی که آن‌ها به او می‌رسند، متوجه می‌شوند که داستان شکار خرس پوشش است و او در واقع برای دولت به عنوان شکارچی ترول کار می‌کند.

این فیلم به خوبی ترول‌ها را فقط در صحنه‌های کوتاه نشان می‌دهد تا زمانی که در اواخر فیلم، یکی از آن‌ها شروع به طغیان می‌کند. برخلاف بسیاری از فیلم‌های ترسناک که در آن هیولاها همه شخصیت‌ها را می‌کشند، این فیلم پایانی شوم‌تری دارد. شکارچی ترول موفقیت‌های زیادی به دست آورد و نامزد جوایز ساترن و فنگوریا چِینساو شد و به همین دلایل است که به عنوان یکی از بهترین فیلم های ترسناک در فضای باز شناخته می‌شود.

لبه تیغ (The Edge)

بهترین فیلم های ترسناک در فضای باز

  • کارگردان: لی تاماهوری
  • بازیگران: آنتونی هاپکینگز، الک بالدوین، الی مک‌فرسن، هارولد پرینو
  • سال انتشار: 1997
  • امتیاز: 6.9

اگرچه کوه‌پیمایی در فیلم لبه تیغ کاملاً غیرارادی است، اما به دلیل مناظر دیدنی و داستان بقا‌محور همراه با درام انسانی شدید، به یکی از بهترین فیلم های ترسناک در فضای باز تبدیل می‌شود.

در فیلم لبه تیغ «آنتونی پالکینز» در نقش یک میلیاردر ظاهر می‌شود که همسر سوپرمدلش را در یک عکاسی در آلاسکا همراهی می‌کند، در حالی که یک عکاس مشهور (با بازی الک بالدوین) نیز حضور دارد و او گمان می‌کند که این دو نفر با هم رابطه دارند.

در حالی که آن‌ها در حال جستجوی مکان‌هایی در طبیعت وحشی آلاسکا هستند، هواپیمایشان سقوط می‌کند و آن‌ها باید برای بازگشت تلاش کنند.

سقوط (The Descent)

بهترین فیلم های ترسناک در فضای باز
ترسناک‌ ترین فیلم‌ها در فضای باز
  • کارگردان: نیل مارشال
  • بازیگران: ناتالی مندوزا، الکس رید، شانا مک‌دونالد، میانا بورینگ
  • سال انتشار: 2005
  • امتیاز: 7.2

فیلم سقوط یکی از هیجان‌انگیزترین و ترسناک‌ترین فیلم‌های ترسناک قرن 21 را ارائه می‌دهد و ترکیبی از یک فیلم هیولایی و داستانی درباره بقا است. هنگامی که شش زن تصمیم می‌گیرند برای کمک به یکی از دوستانشان که دچار حادثه‌ای شده، به غارنوردی بروند، با سطح جدیدی از وحشت روبه‌رو می‌شوند.

سقوط یکی از فیلم های ترسناک درباره کمپینگ است که شخصیت‌هایی بسیار قوی‌ دارد و به تدریج به اولین جهش ترسناک فراموش‌نشدنی با هیولاهای به‌یادماندنی منجر می‌شود.

ادامه این فیلم ترسناک در طبیعت یک ماجراجویی خونین و وحشیانه را روایت می‌کند که چندین بار در فهرست 10 فیلم برتر سال جای گرفت و با ادامه تثبیت جایگاه خود به عنوان یک کلاسیک و یکی از بهترین فیلم های ترسناک در فضای باز شناخته شد.

یک گرگینه آمریکایی در لندن (An American Werewolf In London)

بهترین فیلم های ترسناک در فضای باز

  • کارگردان: جان لندیس
  • بازیگران: دیوید ناتن، جنی اگاتر، گریفین دان، جان وودوین
  • سال انتشار: 1981
  • امتیاز: 7.5

فیلم یک گرگینه آمریکایی در لندن داستان دو دانشجوی آمریکایی را روایت می‌کند که هنگام سفر به شهر لندن، توسط یک گرگینه مورد حمله قرار می‌گیرند. اگر شما با این فیلم ارتباط برقرار کردید، از بهترین فیلم ها و سریال های گرگینه ای تاریخ خوشتان خواهد آمد.

یک گرگینه آمریکایی در لندن موفقیت بزرگی کسب کرد و همچنان به عنوان یک کلاسیک محبوب و یکی از بهترین فیلم های ترسناک در فضای باز شناخته می‌شود. این اثر همچنین به عنوان اولین فیلمی که برنده جایزه اسکار برای بهترین گریم شد، در تاریخ ماندگار ماند.

«ریک بیکر» تبدیل‌ شدن به گرگینه را با استفاده از جلوه‌های عملی خلق کرد و همچنان به عنوان نمونه‌ای عالی از خلق جلوه‌های ترسناک بدون نیاز به استفاده از کامپیوتر یا جلوه‌های ویژه دیجیتال شناخته می‌شود.

بازماندگان (Deliverance)

بهترین فیلم های ترسناک در فضای باز
بهترین فیلم های ترسناک در مکان های دورافتاده
  • کارگردان: جان بورمن
  • بازیگران: برت رینولدز، ند بیتی، جان ویت، بیلی ردن
  • سال انتشار: 1972
  • امتیاز: 7.7

Deliverance بهترین فیلم ترسناک در فضای باز با لوکیشن جنگل و یکی از تحسین برانگیزترین آثار در ژانر وحشت بقا است و صحنه‌های جذابی برای ترساندن تماشاگران از جنگل ایجاد می‌کند.

این فیلم داستان چهار دوست را نشان می‌دهد که برای یک سفر پیاده‌روی، قایق‌رانی و شکار به روستایی در گرجستان می‌روند؛ اما زمانی که دسته‌ای از سادیست‌های جنگلی وحشیانه به آن‌ها حمله می‌کنند، متوجه می‌شوند که آن‌ها طعمه هستند.

از سکانس‌های نمادین گرفته تا برخی از دیالوگ‌های به یاد ماندنی، Deliverance یک کلاسیک واقعی دهه 70 است که داستان جسورانه‌ای دارد. «برت رینولدز» به‌عنوان قوی‌ترین و شایسته‌ترین عضو گروه، نقش مهمی را ایفا می‌کند، اما کل بازیگران فوق‌العاده هستند و اجراهای قدرتمندی ارائه می‌دهند که فیلم را جذابتر می‌کند. این فیلم که نامزد بهترین فیلم شد، تأثیر ماندگاری داشت و در سال 2008 توسط کتابخانه کنگره در فهرست ملی فیلم‌ها به ثبت رسید.

سوالات متداول

منظور از فیلم‌های ترسناک فضای باز چیست؟

فیلم‌های ترسناک فضای باز اغلب داستان شخصیت‌هایی را تعریف می‌کند که برای تفریح به کمپ یا کوه‌نوردی می‌روند، اما در آنجا با چیزهای دیگری روبرو شده و چیزهای وحشتناکی را تجربه می‌کنند.

آیا تمام فیلم‌های ترسناک با فضای باز بر اساس داستان واقعی هستند؟

لزوما تمام فیلم‌های ترسناک جنگلی بر اساس داستان واقعی نیستند اما برخی از آن‌ها مثل فیلم The Hike واقعی هستند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی لیست بهترین فیلم های ترسناک در فضای باز چیست؟ آیا شما از طرفداران این ژانر هستید؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *