بهترین بازیگران آمریکایی 2022 از نگاه سایت فیگار

بازیگران آمریکایی در سال 2022 سال خوبی را سپری کردند که در این نوشتار به 10 تا از بهترین بازیگران آمریکایی 2022 خواهیم پرداخت.

بهترین بازیگران آمریکایی 2022

فیلم‌های هالیوودی ، در برخی از مواقع، به طور واضح، شخصیت‌هایی را معرفی می‌کنند که در تاریخ ماندگار می‌شوند و این کار را بر عهده‌ی بهترین بازیگران آمریکایی می‌گذارند تا بتوان به نحو احسنت تمامی آن را پردازش کرد.

سال 2022، مملو از داستان‌های اکشن ، عاشقانه و درام بود به قدری شگفت‌انگیز ساخته شدند که در برخی از آنها، بازیگران خوبی به دنیای سینما معرفی شدند و در برخی دیگر، بازیگران نام آشنا، به موفقیت خود ادامه دادند. هالیوود در سال 2022 سعی کرد از بهترین بازیگران آمریکایی در اکثر فیلم‌هایش استفاده کند و یا اینکه نقش‌هایی را بر عهده‌ی جوان‌ترین بازیگرانی بگذارد که می‌داند استعداد نهفته‌ای درون خود دارند.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازیگران در فیلم های ابرقهرمانی

بهترین بازیگران اروپایی 2022

بهترین بازیگران آمریکایی 2022

  • از مستعدترین و ماندگارترین‌ها

شما می‌توانید فهرست بهترین بازیگران آمریکایی 2022 را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

بهترین بازیگران آمریکایی 2022
بهترین بازیگران آمریکایی 2022

شاید تعداد بازیگران آمریکایی که در سینمای هالیوود هنرنمایی می‌کنند کم باشد و این بازیگران بریتانیایی باشند که سینمای آمریکا را تحت تسلط خود درآوردند، اما در این نوشتار، بهترین بازیگران آمریکایی 2022 را بررسی خواهیم کرد.

Dwayne Johnson

بهترین بازیگران آمریکایی 2022
بهترین بازیگران آمریکایی 2022

دواین داگلاس جانسون یا همان Dwayne Douglas Johnson، در دوم می سال 1972 به دنیا آمد و حرفه‌ی خود را ابتدا با کشتی کج و با نام The Rock آغاز کرد و در سال 1999، به دنیای سینما رسید و توانست موفقیت‌های زیادی کسب کند و به تدریج، به یکی از موفق‌ترین بازیگران حال حاضر دنیا تبدیل شود. او در سال 2001، در اولین فیلم خود با عنوان بازگشت مومیایی ظاهر شد و موفقیت او در این فیلم، باعث شد تا دومین فیلم خود یعنی پادشاه عقرب را بازی کند.

دواین جانسن، که به اکثراً در فیلم‌های اکشن محبوبی مانند سریع و خشن، هرکول، گارد ساحلی بازی کرده، کمپانی دی سی نیز حالا از او خواست تا نقش بلک آدام، یکی از دشمنان خونینِ شزم، و سوپرمن را بازی کند و حالا در سال 2022 به این کمپانی ابرقهرمانی دست یافت تا ما حضور او را در سینمای اکشن بیشتر ببینیم و با بازی نقش بلک آدام، او را به یکی از بهترین بازیگر آمریکایی 2022 نامگذاری کنیم.

نقد و بررسی فیلم Black Adam 2022

Tom Cruise

بهترین بازیگران آمریکایی 2022
بهترین بازیگر آمریکایی 2022

تام کروز، بازیگر اهل آمریکایی که زاده‌ی سوم ژوئیه‌ی ۱۹۶۲ است، بازیگر و تهیه‌کننده‌ی محبوب آمریکایی می‌باشد که جزو معدود افرادی است که دریافت‌کننده‌ی بیشترین دستمزد در جهان را دارد. او جوایز مختلفی از جمله سه جایزه‌ی گلدن گلوب و یک نخل طلای افتخاری دریافت کرده و سه بار هم نامزد دریافت جایزه‌ی اسکار شده است.

تام کروز، حرفه‌ی بازیگری را از اوایل دهه‌ی 80 میلادی آغاز کرد و اولین نقش‌های برجسته‌اش در فیلم کمدی تجارت پرمخاطره 1983 و اکشن تاپ گان 1986 بود. او حالا در سال 2022، پس از 30 سال، به نقشی که با آن محبوبیت خود را افزایش داد بازگشت و با هنرنمایی در فیلم Top Gun: Maverick، توانست به خوبی خاطره‌های زیادی را زنده کند و از پس این نقش، بار دیگر بر بیاید.

نقد و بررسی فیلم Top Gun: Maverick

Jenna Ortega

بهترین بازیگران آمریکایی 2022
بهترین بازیگران آمریکایی 2022

جنا ماری اورتگا که یکی از جوان‌ترین بازیگرهای نسل جدید آمریکایی است، برای اولین بار با بازی در نقش یک دختر تینیجر در سریال کمدی درام عاشقانه جین ویرجین که از شبکه‌ی CW، پخش می‌شد به دنیای سینما راه پیدا کرد. پدر اورتگا، اصلیتی مکزیکی و مادرش از نژاد مکزیکی و پورتوریکویی هستند. اورتگا از شش سالگی به بازیگری علاقمند شده بود و خیلی زود اولین بازی خود را در سال ۲۰۱۲ برای سریال راب، انجام داد.

او در سال 2019، به یکی از برجسته‌ترین چهره‌هایی تبدیل شده بود که می‌توانست آینده‌ی سینمای آمریکا را تضمین کند و حالا در سال 2022، با بازی نقشی متفاوت در سریال ونزدی که اثر آقای تیم برتون می‌باشد، به یکی از موفق ترین بازیگر سال 2022 آمریکا تبدیل شد.

Jamie Lee Curtis

بهترین بازیگران آمریکایی 2022
بهترین بازیگران آمریکایی 2022

جیمی لی کرتیس، یکی از با تجربه‌ترین بازیگر آمریکایی تاریخ می‌باشد که در سال 1958 به دنیا آمد و در 3 بخش بازیگری، تهیه‌کنندگی و نویسندگی، فعالیت می‌کند. او دریافت‌کننده‌ی چندین جایزه از جمله دو جایزه گلدن گلوب، یک جایزه‌ی فیلم آکادمی بریتانیا است که در طول سالیان متمادی به دستش آورده.

جیمی لی کرتیس، یکی از بزرگترین دلایل موفقیت فرانچایز هالووین و آقای مایکل مایرز بود که تقریباً می‌توان گفت در تمامی قسمت‌های فرانچایز حضور داشت. او حالا در سال 2022، آخرین هالوین را بازی کرد و با نقش ماندگار خودش خداحافظی کرد و این نقش را با اکت همیشگی خودش توانست به ما یادآور کند.

نقد و بررسی فیلم Halloween Ends 2022

Austin Butler

بهترین بازیگران آمریکایی 2022
موفق ترین بازیگر سال 2022 آمریکا

آستین باتلر، بازیگر و خواننده‌ی جوان و مستعد آمریکایی می‌باشد که تازه 29 سال سن دارد و سال 2022 کاری با او کرد که ما بدون شک، اسم او را در ادامه بیشتر خواهیم شنید. او ابتدا در سال 2005، با فیلم‌های تینیجری و کمدی آغاز به کار کرد و در سال 2019 موفق شد که به فیلم روزی روزگاری در هالیوود، که آخرین کار آقای کوئینتن تارانتینو محسوب می‌شود، راه پیدا کند.

اما نقطه‌ی عطف بازیگری بی‌نظیر او، در سال 2022، و نقش الویس پریسلی بود که در فیلم الویس نیز شکل گرفت. او با هنرنمایی نقش الویس پریسلی، توانست به بهترین شکل ممکن، زندگی این راک‌استار محبوب را به رخ بکشد و به موفقیتی دست پیدا کند که حالا ثابت شده باشد.

نقد و بررسی فیلم الویس (Elvis 2022)

Brad Pitt

بهترین بازیگران آمریکایی 2022
بهترین بازیگران آمریکایی 2022

ویلیام بردلی پیت، بازیگر و تهیه‌کننده‌ی محبوب آمریکایی بود که سال 2022 نیز برای او سال بدی نبود توانست در آن حضور داشته باشد. او برای نقش‌آفرینی‌هایش، افتخارات مختلفی از قبیل یک جایزه‌ی اسکار، یک جایزه‌ی فیلم بفتا و دو جایزه‌ی گلدن گلوب برنده شده است. برد پیت، نخست با ایفای نقش یک گاوچران بین‌راهی در فیلم  کمدی درام تلما و لوییز 1991 در میان عموم مردم شناخته شد.

او پیش از سال 2022، در فیلم روزی روزگاری در هالیوود آقای تارانتینو نقش‌آفرینی کرده بود و حالا در یک فیلم اکشن هنرنمایی کرد و دلتنگی تمام طرفدارانش را به اتمام رساند و خودش را به پر طرفدارترین بازیگر آمریکایی سال 2022 تبدیل کرد.

Bruce Willis

بهترین بازیگران آمریکایی 2022
بهترین بازیگران آمریکایی 2022

بروس ویلیس، یکی از با تجربه‌ترین بازیگران سینمای هالیوود می‌باشد که نقش‌آفرینی‌های متعددی دارد. او، یکی از برترین بازیگران آمریکایی می‌باشد که شاید در سال 2022، بیشترین کارها را از او دیدیم و شاید آن‌ها، آخرین آثار او به‌شمار بیایند. او در همین سال 2022، به علت بیماری، از عرصه‌ی سینما و بازیگری خداحافظی کردند او این 3 فیلمی که در سال 2020 از او منتشر شدند، آخرین آثار ویلیس به‌شمار می‌آیند.

Tom Hanks

بهترین بازیگران آمریکایی 2022
پر طرفدارترین بازیگر آمریکایی سال 2022

توماس جفری هَنکس بازیگر آمریکایی زاده‌ی ۹ ژوئیه ۱۹۵۶، بازیگر و فیلم‌ساز آمریکایی می‌باشد که بیشتر برای نقش‌های کمدی و دراماتیک خود شناخته شده و یکی از محبوب‌ترین و مشهورترین بازیگرانِ جهان است. همچنین از او به عنوان یکی از نمادهای فرهنگی آمریکا یاد می‌شود. فیلم‌های فارست گامپ، مسیر سبز، ترمینال و نجات سرباز رایان، از محبوب‌ترین آثاری هستند که او نقش‌آفرینی کرده است.

او در سال 2022 نیز کم کار نبود و با 2 فیلمی که توانستند سروصدای زیادی بر پا کنند، خودش را به جهانیان نشان داد. بازی در نقش مدیر برنامه‌های پول پرست الویس پریسلی در فیلم الویس، یکی از جذاب‌ترین و متفاوت‌ترین نقش‌های او بود که برای اولین بار تام هنکس را در نقش منفی نشان داد. همچنین هنرنمایی نقش خاطره‌انگیز پدر ژپتو در لایو اکشن پینوکیو، یکی دیگر از آثار ماندگار او در سال 2022 به‌شمار می‌آید.

نقد فیلم Pinocchio

Jamie Foxx

بهترین بازیگران آمریکایی 2022
بهترین بازیگران آمریکایی 2022

اریک مارلون بیشاپ، که تقریباً همه او را به اسم جِیمی فاکس می‌شناسند، بازیگر، خواننده، ترانه‌سرا و کمدین اهل ایالات متحده آمریکا است که بازی وی در فیلم ری ۲۰۰۴ باعث شد او برنده‌ی جایزه‌ی اسکار بهترین بازیگر و یک جایزه گولدن گلوب بهترین بازیگر مرد فیلم موزیکال یا کمدی شود. بهترین نقش او شاید در فیلم جنگوی آزاد شده‌ی آقای تارنتینو بود که در سال 2012 منتشر شده بود.

او سال‌های بعد، در دنیای سینمایی مارول ظاهر شد و در فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست نیز، توانست هنرنمایی کند. سال 2022، او در یک فیلم اکشن پُر فروش به اسم شیفت روز نقش بازی کرد و به برترین بازیگر 2022 آمریکایی تبدیل کرد.

Elisabeth Moss

بهترین بازیگران آمریکایی 2022
برترین بازیگر 2022 آمریکایی

یکی از بزرگ‌ترین دلایل موفقت سریال خاطرات ندیمه، جدای از داستان فمنیستی و تأثیرگذارش، بازیگری‌های فوق‌العاده بود که الیزابث ماس، یکی از ارکان اصلی آن به شمار می‌رفت. فصل چهارم این سریال، رد سال 2022 منتشر شد و به الیزابث ماس اجازه داد تا در این سال هم خودش را محک بزند و بار دیگر به یک بازیگری تبدیل شود که با هنرنمایی زیبایش، موفقیت اصلی سریال خاطرات ندیمه را همراه می‌آرود.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین بازیگران آمریکایی 2022 سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *