فن تئوری های علمی سریال The Last of Us از نگاه سایت فیگار

سریال The Last of Us، در دو هفته‌ی اخیر، به یکی از برترین سریال‌های چند سال اخیر تبدیل شده که در ادامه به تئوری های قسمت اول و دوم The Last of US بپردازیم.

جهت دیدن تصاویر مرتبط با حقایق و رازهای پنهانی که در این مقاله به آن اشاره شده روی لینک زیر کلیک کنید:

فن تئوری های قسمت اول و دوم سریال The Last of US

تئوری های قسمت اول و دوم The Last of US

سریال، آخرین بازمانده از ما یا همان The Last of Us، یک مجموعه‌ی تلویزیونی آمریکایی در ژانر درام پسا آخرالزمانی است که به دست کریگ مازن و نیل دراکمن، برای شبکه‌ی HBO ساخته شده است. این مجموعه بر اساس بازی ویدئویی ۲۰۱۳ به همین نام است که به وسیله‌ی ناتی داگ توسعه یافت.

از بازیگران این سریال می‌توان به پدرو پاسکال، بلا رمزی، گابریل لونا، آنا تورو اشاره کرد. آخرین بازمانده از ما در ۱۵ ژانویه‌ی ۲۰۲۳ به نمایش درآمد. نقدهای این مجموعه مثبت بود و منتقدان از اجراها، نویسندگی، طراحی تولید، و موسیقی متن تقدیر کردند. چند منتقد آن را بهترین اقتباس از بازی‌های ویدئویی لایو اکشن نامیدند. افتتاحیه‌ی مجموعه در روز نخست توسط ۴٫۷ میلیون بیننده تماشا شد که دومین افتتاحیهٔ پربیننده‌ی HBO از سال ۲۰۱۰ بود.

این مجموعه درباره‌ی یک قاچاقچی به نام جوئل با بازی پدرو پاسکال است که وظیفه دارد الی نوجوان با بازی بلا رمزی را در پس تمامی ایالات متحده پس از آخرالزمان همراهی کند.

ایستراگ های قسمت یک و دو سریال The Last of US

  1. دلایل علمی زنده بودن این نوع قارچ‌ها
  2. دسته‌بندی مرحله رشد قارچ در انسان
  3. سکانس تولد الی
  4. دقت کارگردان در نشان دادن زمان
  5. برادر جول
  6. تشابه‌های گیم‌پلی با سریال
  7. صدای کلیکرها

مقالات مکمل:

تئوری های قسمت اول و دوم The Last of US
ایستراگ های قسمت یک و دو سریال The Last of US

اگر به بازی‌های ویدیویی علاقه داشته باشید، قطعا نام The Last of Us را شنیده‌اید. حتی اگر این مجموعه را بازی نکرده باشید، بدون شک اطلاعاتی درباره آن می‌دانید. این بازی پساآخرالزمانی به قدری موفق بود که سرانجام HBO تصمیم گرفت یک سریال تلویزیونی با اقتباس از آن بسازد.

دلایل علمی زنده بودن این نوع قارچ‌ها

تئوری های قسمت اول و دوم The Last of US
تئوری های سریال آخرین بازمانده از ما

بیماری قارچی، یا همان هاگ‌هایی که درون سریال از آنها حرف زده می‌شود، از محتمل‌ترین اتفاقات آخرالزمانی هستند که با توجه به علم و تئوری‌های مختلفی که بیان شده، پیش می‌روند. این قارچ‌ها، از گونه‌ی قارچ‌هایی هستند که در حال حاضر آنها در جنگل‌های آمازون، و برخی نواحی استوایی قاره آفریقا یافت می‌شود.

این قارچ‌ها، دشمن اصلی مورچه‌ها و حشراتی مانند آنها هستند. آنها ابتدا جهت جفت‌گیری، هاگ‌هایی را در هوا پخش می‌کنند و اگر جانوری بد شانس باشد و از آن بو به مشامش بخورد، تا سه روز، ذهن او را مختل می‌کند و اندک اندک ذهن او را در اختیار می‌گیرد.

پس از سه روز، این قارچ مهاجم، کامل ذهن آن جانور را برای خود می‌کند و او را می‌آورد در جایی نزدیکی خودش و پس از گرفتن ذهن به صورت کامل، قارچی از جمجمه‌ی او شروع به رشد می‌کند و دوباره آن قارچ، با گرده‌افشانی، می‌تواند میزبان جانور دیگری بشود.

تاکنون این قارچ سمی، 600 گونه از را گسترش داده که هر کدام می‌توانند جانوری را تهدید کنند. قسمت وحشتناک این ماجرا، جایی است که این جسم این جانور، مرگ او نیست و قارچ حتی اگر سر مهاجم باقی بماند، به فکر جفت‌گیری به دنبال گونه‌ی خود می‌گردد که در ویدئوی فن تئوری‌های قسمت 1 و 2 سریال The Last of Us از چنل یوتیوب ما ، می‌توانید نحوه‌ی همه‌گیری این ویروس را در حشرات تماشا کنید.

دسته‌بندی مرحله رشد قارچ در انسان

تئوری های قسمت اول و دوم The Last of US
تئوری های قسمت اول و دوم The Last of US

در سریال The Last of Us، مانند بازی این دنیا، زامبی‌ها به صورتی چند‌گانه و تکامل‌یافته عمل می‌کنند و به چند دسته تقسیم می‌شود. کسانی که در این سریال به زامبی تبدیل می‌شوند، دقیقاً مانند سیر تکامل ویروسی عمل می‌کنند که مقدار کمی از تخیل را درون این موجودات نشانده است.

چهار دسته‌ی این موجودات، به Runner که تازه به موجودات ویروسی تبدیل شدند و مانند زامبی‌ها تنها هدف آنها گاز گرفتن میزبان است. در مرحله‌ی دوم، Stalkerها هستند که حالا سریع‌تر از زامبی‌های عادی می‌باشند و می‌توانند هم ببینند و هم بشنوند.

موجودات بعدی، Clickerها هستند که تکامل یافته‌ی سه‌گونه‌ی قبلی می‌باشند و آنها کاملا کور هستند و درون سر خود، یک قارچ بزرگ رشد کرده و آنها با کوچک‌ترین صدا، می‌توانند به مهاجم حمله کنند و او را به فجیع‌ترین شکل ممکن به قتل برسانند که در قسمت دوم سریال آن‌ها را می‌بینیم.

آخرین و خطرناک‌ترین موجودات Bloaterها هستند که بسیار خطرناک می‌باشند که به عنوان غول به شمار می‌آیند. این موجودات، کاملاً تحت تأثیر قارچ‌ها هستند و قارچ‌ها تمامی بدن آنها را تصرف کردند. قارچ‌هایی که در بدن او رشد کردند، مانند زره عمل می‌کنند و می‌توانند بسیار خطرناک‌تر از همه‌ی موجودات باشند که در ویدئوی فن تئوری‌های قسمت 1 و 2 سریال The Last of Us از چنل یوتیوب ما می‌توانید ویدئوی تمامی این موجودات را تماشا کنید.

سکانس تولد الی

تئوری های قسمت اول و دوم The Last of US
تئوری های قسمت اول و دوم The Last of US

یکی از حقایق پنهان سریال The last of Us سکانس تولد الی بود که در قسمت 1 اتفاق افتاد. سازندگان سریال، با نبوغ خود این سکانس را نشان دادند و از مادر الی، به عنوان اشلی حانسون، بازیگر نقش الی در سری بازی‌های این مجموعه کردند.

برای دیدن سکانس تولد الی، به چنل یوتیوب ما بروید

دقت کارگردان در نشان دادن زمان

تئوری های قسمت اول و دوم The Last of US
تئوری های سریال آخرین بازمانده از ما

نبوغ بی حد و حصر سریال، زمان بود که در همان قسمت اول نشان داد این سریال به جزئیات به شدت می‌پردازد. سریال زمانی که در سال 2003 به‌سر می‌برد مدام ساعت را نشان می‌داد و حتی دختر الی رفت تا ساعت جول را برای کادوی تولد درست کرد و همین شد نمادی از او که یادگار ماند.

پس از اینکه دختر جول در قسمت ابتدایی به مرگ رسید، ساعت جول نیز در همان دقیقه ایستاد و دیگر کار نکرد و سال 2023 نیز همانطور مانده بود تا یک اتفاق نمادین را نشان دهد.

برای دیدن ایستراگ های قسمت یک و دو سریال The Last of US به چنل یوتیوب ما بروید

برادر جول

تئوری های قسمت اول و دوم The Last of US
تئوری های قسمت اول و دوم The Last of US

سریال The Last of Us با همان جزئیات نشان داد که هر شخصیت، یک گذشته و بک‌گراند خاص خودش را دارد. این سریال، با نشان دادن وانت برادر جول نشان داد که این فرد، عضو نیروی ارتش آمریکا بود. به همین دلیل بود که او مانند یک ارتشی، همیشه حرکت بعدی را از جول که مرد بالای سرش بود می‌پرسید و می‌دانست چگونه از تفنگ استفاده کند.

برای دیدن ایستراگ های قسمت یک و دو سریال The Last of US به چنل یوتیوب ما بروید

تشابه‌های گیم‌پلی با سریال

تئوری های قسمت اول و دوم The Last of US
تئوری های قسمت اول و دوم The Last of US

نه تنها این سریال نشان داد که به خوبی به داستان بازی وفادار بود، بلکه گیم‌پلی و اتفاقات حول محور آن نیز به شدت وفادارانه عمل کرد. مجموعه‌ی آخرین بازمانده از ما، در قسمت دوم نشان داد که مانند گیم‌پلی بازی، تو باید از نقطه‌ A به نقطه‌ی B بروی و از مسیر لذت ببری بدون اینکه یک زامبی ببینی.

قسمت دوم، عالی عمل کرد و تا جایی که می‌توانست، مانند بازی نقشه را نشان داد و فضاسازیِ پیاده‌روی در یک دنیای دیستوپیایی را برای ما به خوبی تداعی کرد که در ویدئوی فن تئوری‌های قسمت 1 و 2 سریال The Last of Us از چنل یوتیوب ما ببینید.

صدای کلیکرها

تئوری های قسمت اول و دوم The Last of US
تئوری های قسمت اول و دوم The Last of US

کارگردانان و سازندگان سریال نشان دادند که علاوه بر جلوه‌های بصری، بر روی صداسازی نیز به خوبی توانستند عمل کنند و این را در قست دوم، به خوبی بر روی کلیکرها اعمال کردند. صدای کلیکرها مانند صدای آنها در بازی بود و به گونه‌ای جلو رفت که استرس را به خوبی منتقل کند که می‌توانید آن را در  ویدئوی فن تئوری‌های قسمت 1 و 2 سریال The Last of Us از چنل یوتیوب ما ببینید.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار تئوری های قسمت اول و دوم The Last of US سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


2 thoughts on “فن تئوری های علمی سریال The Last of Us از نگاه سایت فیگار

  1. دو تا زامبی رو نام نبردید که یکیشون تو the las of us part II است که قدیمی ترین زامبی داستانه و از اولین روز بوده و هست و دو تا سه برا بر قوی تر از bloater است و دو تا بدن داره ودیگری عین استالکران اما ترسو ترن و تو تاریکی و تو زیر زمین ها پیدا میشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *