بهترین سریال های طنز ایرانی تمام دوران + [1402 و پخش خانگی]

برای آشنایی با بهترین سریال های طنز ایرانی تمام دوران و جدیدترین سریال های ایرانی خنده دار 1402 پخش خانگی و تلویزیون، در نوشتار جدید فیگار همراه ما باشید.

جدیدترین سریال های طنز ایرانی

ایرانی‌ها از طرفداران پر و پا قرص محبوب ترین سریال های کمدی ایرانی هستند. از همان سریال بازم مدرسه ام دیر شد و زیر آسمان شهر گرفته، تا سریال های متهم گریخت، چهاردیواری، سه در چهار، سه دونگ سه دونگ و بزنگاه!

رضا عطاران، اکبر عبدی، حمید لولایی، رضا شفیعی جم، مهران مدیری، سیامک انصاری، علی اوجی، رضا نیک‌خواه، هومن برق نورد، مرجانه گلچین، شقایق دهقان، بهنوش بختیاری، مریم امیرجلالی و … از بازیگران محبوب سریال‌های طنز ایرانی هستند. از جمله کارگردان‌ها که سریال های ایرانی خنده دار بسیاری را تاکنون ساخته‌اند می‌توان به : مهران مدیری، رضا عطاران، پیمان قاسم خانی و رامبد جوان اشاره کرد.

 

بهترین سریال های طنز ایرانی

بهترین سریال های طنز ایرانی
بهترین سریال های طنز ایرانی

در چند دهه اخیر شاهد ساخت لیستی از بهترین سریال خنده دار ایرانی بوده‌ایم که بسیار موفق حاضر شدند. برخی از این سریال‌ها چندین‌بار از شبکه‌های مختلف در نوبت پخش قرار گرفته و همچنان آمار خوبی را به ثبت رسانده‌اند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم‌های عاشقانه ایرانی

بهترین فیلم‌‌های ایرانی

نون خ 4

بهترین سریال های ایرانی طنز پخش خانگی
بهترین سریال های ایرانی طنز پخش خانگی
  • ستارگان: شقایق دهقان، سعید آقاخانی، علی صادقی، پاشا جمالی
  • کارگردان: سعید آقاخانی

بیوگرافی بازیگران سریال نون خ شبکه یک به کارگردانی سعید آقاخانی

عید آقاخانی این روزها مشغول کارگردانی فصل جدید نون خ ۴ در منطقه خجیر تهران است. این سریال گزینه اول شبکه یک برای پخش در شب‌های نوروز و رمضان سال ۱۴۰۲ است. این سریال قرار است در ۳۰ قسمت آماده پخش شود. سعید آقاخانی به مانند فصول گذشته علاوه بر کارگردانی ایفاگر نقش نورالدین خانزاده هم هست.

زبان بازیگران مجموعه نون خ فارسی با لهجه کرمانشاهی است، نون خ در قسمت‌های متعددی از، از ترانه‌های هنرمندان کرد زبان استان کردستان، آذربایجان غربی و کرمانشاه همچون مظهر خالقی، حسن زیرک و حسین صفامنش بهره برده است. همچنین تیتراژ مجموعه «نون خ» در فصل اول را حسین صفامنش خواند که بسیار مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

سیاه چاله

بهترین سریال های طنز ایرانی
بهترین سریال های طنز ایرانی
  • ژانر: کمدی | خانوادگی | اجتماعی
  • سال انتشار: 1402
  • محصول: ایران
  • کارگردان: حسین نمازی
  • ستارگان: حسن پورشیرازی، ژاله صامتی، مهران احمدی، شهره سلطانی

در سریال سیاه چاله، همه چیز از خط لوله نفت در یک خانه قدیمی شروع می‌شود. اعضای خانه وقتی متوجه می‌شوند که لوله نفت اصلی از زیرزمین خانه‌شان رد می‌شود تصمیم به فروش و درآمدزایی از طریق نفت می‌کنند. اما طولی نمی‌کشد تا ماجرا به دایره امنیت ملی کشیده می‌شود.

خانه به دوش

بهترین سریال های طنز ایرانی
بهترین سریال های طنز ایرانی

خانه به دوش یک مجموعه تلویزیونی ایرانی است که در رمضان ۱۳۸۳ شمسی به نویسندگی و کارگردانی رضا عطاران از شبکهٔ سه سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد و همچنین در سال ۱۳۸۹ و ۱۳۹۸ بر روی تلویزیون ایران باز پخش شد.

آقا ماشاءالله (حمید لولایی) فرد بی‌پول و فقیری است که مشکلات مالی او را در وضعیت سختی قرار داده‌است، و به مشاغلی مثل هندوانه فروشی با وانت روی آورد در نهایت او برای اینکه مشکل مالی خود را حل کند و بتواند تنها از راه حلال پول در بیاورد، با آقای بیات (خشایار راد) که با او به طور اتفاقی آشنا شده همکاری می‌کند و پولی را برای سفر به مالزی به او می‌دهد.

سه دونگ سه دونگ

بهترین سریال های طنز ایرانی
بهترین سریال های طنز ایرانی

سه دونگ، سه دونگ نام یک مجموعه تلویزیونی به کارگردانی شاهد احمدلو است که در رمضان ۱۳۹۰ از شبکه پنج سیما پخش شد. این مجموعه محصول ۱۳۹۰–۱۳۸۹ است. «نصرت عشقی» (با بازی سیروس گرجستانی) سال‌هاست در یکی از محلات قدیمی تهران، نانوایی سنگک دارد و به اتفاق سه پسرش «مسعود» (جواد عزتی)، «محمود» (عباس جمشیدی‌فر) و «منصور» (اشکان اشتیاق) آنجا را اداره می‌کند.

اما تنها سه دانگ از مغازه به نام اوست و سه دانگ دیگر، متعلق به شریک و دوست قدیمی‌اش «پرویز» (با بازی محمد کاسبی) است که ۱۰ سال قبل از ایران مهاجرت کرده و اکنون در ایتالیا زندگی می‌کند. پرویز پس از سال‌ها به ایران می‌آید تا سه دانگ سهم خود را بفروشد.

نصرت که برای این نانوایی رنج و زحمت زیادی کشیده‌است، در تلاش است تا پولی جور کند و سه دانگ پرویز را خودش بخرد، اما در این میان، ماجراهایی پیش می‌آید که زندگی او و خانواده‌اش را تحت تأثیر قرار می‌دهد و آن‌ها نیز تصمیم می‌گیرند تا به خارج مهاجرت کنند.

متهم گریخت

بهترین سریال های طنز ایرانی
بهترین سریال های طنز ایرانی

متهم گریخت یک مجموعه تلویزیونی به کارگردانی رضا عطاران و نویسندگی سعید آقاخانی است که نخستین بار در ماه رمضان سال ۱۳۸۴ از شبکه سه در ۲۶ قسمت پخش شد. این سریال به دلیل محبوبیت زیاد آن بارها از شبکه تماشا و آی فیلم بازپخش گردیده است.

هاشم آقا و خانواده‌اش در شهرستانی نه چندان دور زندگی ساده‌ای دارند. او تا پیش از شدت بیماری قلبی خود‌، در مغازه‌ای اجاره‌ای به تعمیر اگزوز مشغول بوده ولی به علت بیماری پزشکان او را از انجام کارهای سنگین منع کرده‌اند. از طرفی اعظم دختر دانشجویش در تهران برای او شغلی پیدا می‌کند و خانه‌ای را اجاره می‌کند.

هاشم آقا به ناچار کارش را تعطیل و به تهران مهاجرت می‌کند. مهاجرت هاشم آقا به تهران به همراه مادرش بی‌بی و همسرش سرور، پسرش سعید و دو دخترش معصومه و اعظم و دامادش عباس ماجراهای بسیار جالبی رقم خواهد زد.

پایتخت

بهترین سریال های طنز ایرانی
بهترین سریال های طنز ایرانی

پایتخت یک مجموعه تلویزیونی ایرانی به کارگردانی سیروس مقدم و تهیه‌کنندگی الهام غفوری است که در شش فصل از شبکه یک پخش شده‌است. بازیگران این مجموعه محسن تنابنده، ریما رامین‌فر، علیرضا خمسه، احمد مهران‌فر، نسرین نصرتی، سلمان خطی، هومن حاجی‌عبداللهی، مهران احمدی و بهرام افشاری هستند.

فصل اول سریال ماجرای خانوادهٔ «نقی معمولی» را روایت می‌کند که تصمیم می‌گیرند از شیرگاه به تهران کوچ کنند؛ اما هنگام ورود به پایتخت با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند … صاحبخانه می‌میرد و وراث حاضر به تحویل خانه نمی‌شوند، بدین ترتیب در پی مشکلاتی که در تهران برای آنها پیش می‌آید مجبور می‌شوند مدتی را در کامیون ارسطو زندگی کنند.

قصه سریال «پایتخت ۶» با فوت باباپنجعلی و اهدای اعضای بدن او آغاز می‌شود. بهبود فریبا پس از سال‌ها به ایران بازمی‌گردد اما ماجراهایی برایش پیش می‌آید که فهیمه را از شوهرش دلسرد می‌کند. بهبود در این فصل به بیماری سندرم دست بی‌قرار مبتلا است.

بهتاش که در فصل ۵ بیکار و آس و پاس بود، حالا دروازه‌بان باشگاه فوتبال نساجی مازندران شده‌است و به بازیکن فوتبال پیتر چک علاقه دارد و نقی معمولی هم سیاسی شده و راننده و محافظ شخصی نماینده مجلس است. هما همسر نقی هم گویندهٔ اخبار شده‌است. ارسطو با فردی به اسم کاووس ناخواسته وارد فروش مواد مخدر می‌شود و از ماشین نقی که رانندهٔ نمایندهٔ مجلس است، برای جابه‌جایی مواد استفاده می‌کند.

بزنگاه

بهترین سریال های طنز ایرانی
بهترین سریال های طنز ایرانی

بزنگاه عنوان مجموعه‌ای تلویزیونی به کارگردانی رضا عطاران و بر پایهٔ فیلم‌نامه‌ای از سروش صحت و ایمان صفایی ساخته و در ماه رمضان سال ۱۳۸۷ از شبکه سوم ایران پخش شده‌است. این اثر آخرین ساختهٔ رضا عطاران در تلویزیون می‌باشد.

این مجموعه داستان مردی معتاد به نام نادر پرور است که به همراه دخترش درسا پرور در کرج زندگی می‌کند و از همسرش مریم طلاق گرفته‌است. پس از فوت پدرش اوس احمد پرور، او و برادرش صابر پرور، خواهرش بهجت پرور، و شوهرخواهرش توفیق اجباری بر سر تقسیم ارث و میراث پدری که یک خانه و یک نانوایی است به اختلاف برمی‌خورند.

شب‌های برره

بهترین سریال های طنز ایرانی
بهترین سریال های طنز ایرانی

شب‌های برره یک مجموعهٔ تلویزیونی طنز ایرانی به نویسندگی پیمان قاسم‌خانی، تهیه‌کنندگی مجید آقاگلیان و حمید آقاگلیان و به کارگردانی مهران مدیری است. این مجموعه از تاریخ ۲ مهر ۱۳۸۴ تا ۱۸ بهمن ۱۳۸۴ هر شب حدود ساعت ۲۰ (و در پایان دوران پخش حدود ساعت ۲۲) از شبکهٔ سه پخش می‌شد. داستان در زمان رضاشاه رخ می‌دهد و مصیبت‌های کیانوش در روستای خیالی برره را به تصویر می‌کشد. از بازیگران اصلی سریال می‌توان به سیامک انصاری و مهران مدیری اشاره کرد.

کیانوش استقرارزاده سردبیر یک روزنامهٔ دههٔ ۱۳۱۰ شمسی است. او با نوشتن مقاله‌ای انتقادی علیه حکومت پهلوی به تبعید در نقاط دوردست ایران محکوم می‌شود. در بین راه توسط یک مار (نشیمن‌گز) گزیده می‌شود. شیرفرهاد، پسر خان پایین‌برره یعنی سالارخان، او را به برره می‌آورد.

وقایع این مجموعه در ایران در زمان رضاشاه پهلوی اتفاق می‌افتد. البته در داستان‌های متفاوت این مجموعه اشارات زیادی به مسائل روز و مفاهیم امروزی وجود دارد. در قسمت‌هایی از این مجموعه (قسمت هفتاد به بعد) اشاراتی به شخصیت‌ها و موقعیت‌های دیگری که در مجموعه‌های پیشین به کارگردانی مهران مدیری (مانند ساعت خوش) و یا (نقطه چین) وجود دارد، نیز مشاهده می‌شود.

روزی روزگاری مریخ

بهترین سریال های طنز ایرانی
بهترین سریال های طنز ایرانی
  • ستارگان: سام درخشانی، ویشکا آسایش، امیر نوروزی،امیر کاظمی
  • کارگردانان: پیمان قاسم‌خانی، محسن چگینی
  • ساخت: ایران
  • محصول: 1401
  • زمان پخش: هر سه‌شنبه
  • ژانر: کمدی

یکی از بهترین سریال های طنز ایرانی جدید که از پلتفرم نماوا و فیلیمو به طور مشترک نمایش داده می‌شود، سریال “روزی روزگاری مریخ” است. در سیاره زمین، ناصر، خلافکار خرده‌پای بدشانس و شرط‌بند همیشه بازنده، می‌خواهد دست به آخرین و بزرگترین قمار زندگی‌اش بزند. تا قبل از آن، او باید خودش را از دست دشمنانی که به خونش تشنه‌اند پنهان کند.

در مریخ، لونا، بانوی زمینی-مریخی و مشاور املاک و امور اقامت مریخ، درگیر و دار مشکلات کار و زندگی خانوادگی، در انتظار بسته مرموزیست که قرار است از زمین به دستش برسد. در روزگاری هستیم که همه موجودات از سیارات مختلف به مریخ سفر می‌کنند، شما چطور؟

بهترین فیلم‌های طنز ایرانی

ساخت ایران

سریال های ایرانی خنده دار
سریال های ایرانی خنده دار

فصل سه سریال ساخت ایران در 21 قسمت به کارگردانی بهمن گودرزی و تهیه‌ کنندگی سیدامیر پروین حسینی ساخته شده است. این سریال از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ از شبکه نمایش خانگی فیلیمو با حضور بازیگران ایرانی و خارجی پخش شد.

سریال ساخت ایران ۳ در ژانر کمدی و خانوادگی ساخته شده است. فیلمبرداری این سریال از مرداد ۱۴۰۰ با واکسیناسیون عوامل آغاز شد. بهمن گودرزی که ساخت فصل سوم را آغاز کرده است در کارنامه کاری خود ساخت فیلم‌‌های «شیش و بش»، «آتیش بازی» و «ثبت با سند برابر است» را دارد؛ اما این سریال نخستین تجربه او در نمایش خانگی است.

تیم بازیگران فصل جدید سریال ساخت ایران 3، مجید صالحی، امین حیایی، عایشه گل، مرحوم عزت‌الله مهرآوران، آناهیتا درگاهی، لیلا اوتادی، هومن برق نورد بهنام تشکر و… تشکیل می دهند. با توجه به ترکیب بازیگران جدید فصل سوم این سریال را می توان نوعی اسپین آف دو سری قبل آن دانست که امین حیایی پایه ثابت آن است.

آنتن

محبوب ترین سریال های کمدی ایرانی
محبوب ترین سریال های کمدی ایرانی

از دیگر سریال های کمدی ایرانی نمایش خانگی می‌توان به آنتن اشاره کرد. آنتن محصول سال ۱۴۰۱ کشور ایران به کارگردانی و تهیه کنندگی ابراهیم عامریان و نویسندگی فیلمنامه برعهده حمزه صالحی بوده است. آنتن دومین تجربه ابراهیم عامریان در نقش کارگردان است.

داستان خانواده‌ای را روایت می‌کند که با مرگ بزرگ خاندان برایشان اتفاقات عجیبی می‌افتد. مادر داستان با از دست دادن شوهرش تصمیم می‌گیرد برای قبولی در دانشکده پزشکی که از جوانی آرزویش بود، تمام تلاشش را کند.

دراکولا

جدیدترین سریال های طنز ایرانی
جدیدترین سریال های طنز ایرانی
  • ژانر: سیاسی، کمدی،‌ معمایی، درام،‌ داستانی، اکشن
  • نویسنده: امیر برادران
  • طراح و سرپرست فیلمنامه: پیمان قاسم‌خانی
  • کارگردان: مهران مدیری
  • بازیگران: مهران مدیری، ویشکا آسایش، اندیشه فولادوند، سیما تیرانداز،‌ گلاره عباسی
  • شمار فصل‌ها: ۲
  • شمار قسمت‌ها: ۳۵

هیولا یک مجموعه تلویزیونی ایرانی در ژانر طنز سیاسی به کارگردانی مهران مدیری، تهیه‌کنندگی سید مصطفی احمدی و مهران مدیری و نویسندگی امیر برادران است. طراح و سرپرست فیلم‌نامه این مجموعه، پیمان قاسم‌خانی است. این مجموعه هفتمین همکاری مدیری و قاسم‌خانی است و همچنین نخستین مجموعه مدیری است که سیامک انصاری در آن حضور ندارد.

فصل اول هیولا نظرات مثبتی از منتقدان دریافت کرد. این مجموعه با میانگین ۱۷ میلیون دقیقه تماشا، زمانی پربیننده‌ترین مجموعه شبکه نمایش خانگی بود و در بیستمین دوره جشن حافظ نامزد ۷ و برنده ۴ جایزه شد. همچنین این مجموعه در حافظ برنده جایزه “بهترین مجموعه تلویزیونی” شد.

دراکولا عنوان فصل دوم مجموعهٔ نمایش خانگی هیولا است که پخش آن از ۳ فروردین ۱۴۰۰ آغاز شد. مدت زمان قسمت‌های این فصل، در حدود ۵۵ دقیقه هستند. همانند فصل اول، نویسنده این فصل امیر برادران و طراح و سرپرست فیلم‌نامه پیمان قاسم‌خانی است. فیلم‌برداری دراکولا از بهمن ۱۳۹۹ آغاز شد.

ژاله کبیری همسر جدید کامران کامروا که ۳ سال است با او ازدواج کرده، برای او جشن تولد گرفته و همهٔ آشنایان و دوستان را دعوت کرده تا ثروت خود را برای دیگران به نمایش بگذارد. کامران کامروا هم مسسه خیریه جدیدی برای کودکان کار راه‌اندازی کرده و مانند گذشته به پولشویی مشغول است. مهیار مهرافزون را به استخدام خود درآورده‌است. مهمانی باشکوهی برپاست و ما با دوستان و خانواده جدید کامروا آشنا می‌شویم.

فصل دوم هیولا نمره متوسطی از منتقدان دریافت کرد و ضعیف تر از فصل قبل قرار گرفت. میزانسن و دکوپاژ، طراحی لباس و دکور، ایفای نقش‌آفرینی‌های مهران مدیری و ویشکا آسایش، کاراکتر هوشمند و تعامل‌هایش با شخصیت‌ها، فلش‌بک‌های کارآمد و کارگردانی اپیزود ششم را مورد تحسین قرار داد.

زیاده‌روی و افراط در به نمایش کشیدن عظمت عمارت، ناتوان بودن دو سه اپیزود ابتدایی در خنداندن مخاطب، کاریکاتوری بودن بیش از اندازه‌ی اکثر شخصیت‌ها به ویژه خانم‌ها، وجود بیش از حد پلان‌های اضافی و تزئینی، ریتم به شدت کند روایت داستان در ۱۰ اپیزود اول، تکراری شدن داستان مورد انتقادمنتقدین قرار گرفت.

خوب، بد، جلف: رادیواکتیو

بهترین سریال های طنز ایرانی 1402
بهترین سریال های طنز ایرانی 1402
  • ژانر: کمدی، اکشن
  • نویسنده: پیمان قاسم خانی، امیر مهدی ژوله، مهراب قاسم خانی
  • کارگردان: محسن چگینی
  • بازیگران: سام درخشانی، پژمان جمشیدی، حامد کمیلی، فرهاد آئیش

این داستان ادامه فیلم خوب، بد، جلف ۲: ارتش سری است و ماجراجویی‌های سام (سام درخشانی) و پژمان (پژمان جمشیدی) پس از دزدیده شدن توسط چچنی‌ها را روایت می‌کند. در سوی دیگر ارتش سری دارد نقشه اش را عملی می‌کند. پژمان و سام به عنوان گروگان به همراه کیک زرد توسط آصف، رئیس گروه جان‌فدایان داغستان آزاد دزدیده شده‌اند.

قرار است از مرز شمال غربی کشور به چچن بروند و از طرفی جاسوسان ارتش سری در جستجوی ردی از آن‌ها هستند. جاسوسان ارتش سری متوجه شده‌اند که پژمان و سام در یک قطار در حال حرکت به سمت تبریز هستند. آن‌ها در حال تلاش برای رسیدن به قطار و ایستگاهی هستند، که قرار است قطار در آن توقف داشته باشد.

جنگ قدرت در میان چچنی‌ها و برخورد پژمان و سام در قطار با یک آشنای غیرمنتظره روزنه امیدی به آن‌ها می‌دهد، که از دست گروه تروریستی نجات یابند. بعد از گروگان گرفتن سام و پژمان توسط چچنی ها، فربد به کمکشان می‌آید و آن‌ها را آزاد می‌کند.

مردم معمولی

بهترین سریال های کمدی ایرانی
بهترین سریال های کمدی ایرانی
  • ژانر: کمدی، سیت کام
  • نویسنده: پویا مهدوی زاده، زهرا افشار، خسرو نقیبی …
  • کارگردان: رامبد جوان
  • بازیگران: رامبد جوان، شبنم مقدمی، آتیلا پسیانی، امیر نوروزی، الناز حبیبی
  • آهنگساز: بامداد افشار

رامبد جوان این بار با یک مجموعه سیت کام ایرانی بازگشته است. این سریال محصول سال ۱۴۰۰ است و شنبه‌ها در فیلیمو پخش می‌شود. کاراکتر بردیا برازنده با بازی رامبد جوان، صاحب مرکز زیبایی تناسب طلایی، ثروتی دارد که همچون خساستش بی انتهاست.

بعد از اینکه آژانس مسافرتی بارباراس، به مدیریت خواهر بردیا، پلمپ می‌شود، باربارا برادرش را با زور و تهدید راضی می‌کند که فعالیت آژانس را تا فکّ پلمب، در مرکز تناسب طلایی ادامه دهد. که مشخصا ترکیب آژانس، سالن زیبایی و باشگاه در کنار هم، قطعا هم دردسرساز و هم کمدی خواهد بود.

بیشتر بخوانید:


2 thoughts on “بهترین سریال های طنز ایرانی تمام دوران + [1402 و پخش خانگی]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *