بهترین فیلم ها بر اساس واقعیت تاریخ سینمای جهان + 2023

این نوشتار شامل بهترین فیلم ها بر اساس واقعیت است که در ژانرهای مختلفی همچون عاشقانه، ترسناک، درام، اکشن و کمدی ساخته شده‌اند.

بیشتر فیلم‌هایی که تماشا می‌کنیم ساخته ذهن و شخصیت سازی نویسندگان است، ولی برخی از آنها برگرفته از حوادث، اتفاقات و زندگی‌نامه برخی افراد است. فیلم‌هایی که با عنوان (این داستان بر اساس واقعیت است) شروع می‌شوند، باعث ایجاد نگرش جدید در بیننده خواهند شد. چرا که اثرهایی که از واقعیت الهام گرفته‌اند تاثیر بیشتری بر روی ذهن و احساسات تماشاگر می‌گذارند.

در نتیجه این امر باعث ماندگاری بیشتر در ذهن مخاطب می‌شود و طرفداران زیادی پیدا می‌کنند. در ادامه فهرستی از جدیدترین فیلم ها بر اساس واقعیت برای شما تهیه شده است. فیلم های بر اساس واقعیت ترسناک و فیلم های بر اساس واقعیت جنایی از ژانرهای پرطرفدار بهترین فیلم بر اساس واقعیت هستند.

بهترین فیلم ها بر اساس واقعیت

بهترین فیلم های تاثیر گذار با داستانی واقعی
بهترین فیلم های تاثیر گذار با داستانی واقعی

همدردی با احساسی که زمانی فردی آن را تجربه کرده است، بستر یک داستان رئال و واقعی است. فیلم‌هایی که در این دسته قرار می‌گیرند مستقیم بر روان مخاطب تاثیر می‌گذارند. داستانی که فقط محدود به ذهن نویسنده نیست و بلکه زندگی فرد یا خانواده دیگری است، قطعا تماشاگر را هیجان‌زده می‌کند.

فیلم‌های ساخته شده بر اساس این رویکرد، یا طبق تجربیات فردی شکل گرفته‌اند و یا تجربیات جمعی، اتفاقاتی که یا یک ملت و یا گروهی خاص درگیرش بوده‌اند و یا فردی تک و تنها به درک آن رسیده است. هنگام تماشای این دسته از آثار، می‌توانید مدام به خود یادآور شوید که آنچه روی صفحه در جریان است، واقعا اتفاق افتاده و حال شما نیز نیازمند این هستید که داستان را با تمام وجود درک کنید.

بهترین فیلم‌های جنایی تاریخ سینمای جهان بر اساس واقعیت + [2023]

بهترین سریال‌های جنایی بر اساس واقعیت + [2023 و تمام دوران]

Oppenheimer (2023)

بهترین فیلم ها بر اساس واقعیت در سال 2023
جدیدترین فیلم ها بر اساس واقعیت در سال 2023

از جمله فیلم هایی که بر اساس واقعیت ساخته شده اند در سال 2023، فیلم اوپنهایمر یک فیلم بریتانیایی-آمریکایی در ژانر حماسی زندگینامه‌ای به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی کریستوفر نولان است. نولان فیلم‌نامه این فیلم را بر اساس کتاب پرومته آمریکایی، پیروزی و تراژدی جی رابرت اوپنهایمر به رشته تحریر درآورده است.

داستان فیلم درباره زندگی جی. رابرت اوپنهایمر، فیزیک‌دان نظری آمریکایی است که به عنوان «پدر بمب اتمی» شناخته شده‌است و کیلین مورفی نقش وی را در فیلم بازی کرده‌است. این ششمین همکاری مشترک نولان و مورفی است. امیلی بلانت، رابرت داونی جونیور و مت دیمون نیز به‌ترتیب در نقش کاترین اوپنهایمر، لوئیس اشتراوس و لسلی گرووز حضور دارند.

حقایق پنهان و راز های فیلم اوپنهایمر (Oppenheimer 2023)

نقد فیلم اوپنهایمر 2023 ؛ دلهره‌ای از جنس رویا

Sound of Freedom (2023)

بهترین فیلم ها بر اساس واقعیت در سال 2023
بهترین فیلم ها بر اساس واقعیت در سال 2023

فیلم سینمایی بر اساس واقعیت صدای آزادی (انگلیسی: Sound of Freedom) فیلم اکشن آمریکایی محصول ۲۰۲۳ به کارگردانی و نویسندگی مشترکِ آلخاندرو مونته‌برده است. در این فیلم جیمز کاویزل، میرا سوروینو و بیل کمپ ایفای نقش می‌کنند. کاویزل نقش تیم بالارد را ایفا می‌کند: مأمور دولتی سابق که مأموریتی را برای نجات کودکان از دست قاچاقچیان جنسی در کلمبیا در پیش می‌گیرد.

در تگوسیگالپا، هندوراس، روبرتو پدر فقیر دو فرزند با ملکه زیبایی سابق، ژیزل ملاقات می‌کند. او به فرزندان خردسالش، میگوئل و روسیو، پیشنهاد می‌دهد که قراردادهای مدلینگ کودک امضا کنند. او قبول می‌کند و آنها را به عکاسی می‌برد. وقتی برمی‌گردد تا بچه‌هایش را بردارد، آن‌ها رفته‌اند. معلوم می‌شود که این کودکان فروخته شده‌اند تا از آن‌ها به عنوان برده جنسی استفاده شود.

Gran Turismo (2023)

بهترین فیلم ها بر اساس واقعیت در سال 2023
بهترین فیلم ها بر اساس واقعیت در سال 2023

گرن توریسمو (به انگلیسی: Gran Turismo) یک فیلم زندگی‌نامه‌ای-داستان بلوغ آمریکایی در ژانر درام-ورزشی به کارگردانی نیل بلومکمپ بر اساس فیلمنامه‌ای از جیسون هال و زک بیلین با بازی دیوید هاربر، اورلاندو بلوم، آرچی مادکوه، جری هالیول و جایمن هانسو است.

این فیلم در مورد یک بازیکن گرن توریسمو است که مهارت‌های بازی او در یک سری مسابقات بازی‌های ویدیویی تحت حمایت کمپانی نیسان می‌شود تا یک راننده واقعی اتومبیل‌های مسابقه‌ای حرفه‌ای شود.

نقد فیلم Gran Turismo 2023 ؛ محبوب ترین ماشین سواری در سینما

The Pursuit of Happyness (2006)

بهترین فیلم بر اساس واقعیت
بهترین فیلم بر اساس واقعیت

در جستجوی خوشبختی به کارگردانی گابریل موچینو در سال 2006، با ژانر خانوادگی و اجتماعی، در کشور آمریکا، ساخته شده است. داستان این فیلم براساس داستان واقعی کریس گاردنر، سیاه پوست دست‌فروش و بی‌خانمان است که ویل اسمیت، نقش وی را بازی می‌کند. در جستجوی خوشبختی یکی از بهترین فیلم ها بر اساس واقعیت است که نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد، در هفتمین و نهمین دوره جوایز اسکار شد.

The limitation Game (2014)

بهترین فیلم ها بر اساس واقعیت
بهترین فیلم ها بر اساس واقعیت

فیلم بازی تقلید در ژانر تاریخی و درام به کارگردانی مرتن تیلدام، با بازی فوق العاده بندیکت کامبربچ ساخته شده است. این فیلم که بهترین فیلم بر اساس واقعیت محسوب می شود. زندگی دشوار ریاضی‌دان مشهور و پدر علم رایانه، آلن تورینگ را درطول جنگ جهانی دوم نشان می‌دهد.

او سعی دارد به مکالمات سری نازی‌ها دسترسی پیدا کند. بازی تقلید دارنده اسکار بهترین فیلم‌نامه و همچنین نامزد اسکارهای بسیاری از جمله بهترین فیلم‌نامه، کارگردانی، بازیگر نقش اول مرد، بهترین فیلم و غیره شد.

Schindler’s List (1993)

فیلم سینمایی بر اساس واقعیت
فیلم سینمایی بر اساس واقعیت

فهرست شیندلر درام تاریخی، به کارگردانی استیون اسپیلبرگ بر اساس رمان کشتی شیندلر ساخته شده است. فیلم، داستان زندگی اسکار شیندلر یک صنعتگر آلمانی را روایت می‌کند که پناهندگان لهستانی را با دین یهودیت به استخدام خود در می‌آورد و آنان را از اعزام اجباری نجات می‌دهد.

اسکار شیندلر تاجری معمولی است که عضو حزب نازی است، به خاطر طبع خوشگذران و عیاش خود و با توجه به دوستی بین او و مقامات رده بالای ارتش که بیشتر به خاطر سخاوت وی است، موفق می‌شود کارخانه‌ای را با پول یهودیانی که در خفا با آنان شریک شده بخرد.

سپس با توجه به همین روابط خود یهودیان را به عنوان کارگر در کارخانه اشتغال می‌دهد. رفته رفته این راه فراری برای بعضی از یهودیان می‌شود که در قرنطینه مانده‌اند و خطر مرگ هر لحظه آنان را تهدید می‌کند. فیلم تغییر دیدگاه اسکار شیندلر را نشان می‌دهد از صبر و قدردانی یهودیان تأثیر گرفته و رفته رفته خود را وقف تسهیل شرایط و زنده نگه داشتن آنان می‌کند.

Apollo 13 (1995)

فیلم هایی که بر اساس واقعیت ساخته شده اند
فیلم هایی که بر اساس واقعیت ساخته شده اند

داستان آپولو بر اساس ماموریت و سفر فضانوردان به ماه است که با شکست مواجه شده است. آپولو یک درام، مستند است که با کارگردانی ران هاوارد ساخته شده‌ است. این فیلم نامزد نه اسکار و موفق به دریافت دو اسکار بوده است. بازیگرانی همچون تام هنکس، کوین بیکن، بیل پکستون، اد هریس در این فیلم حضور دارند.

آپولو ۱۳ (به انگلیسی: Apollo 13) هفتمین پرواز سرنشین‌دار از مجموعه برنامه فضایی آپولو و سومین سفر با هدف فرود بر ماه بود. در این عملیات، انفجاری در مخزن اکسیژن ماژول خدماتی، باعث نشت اکسیژن هر دو کپسول این ماژول به فضا شد.

United 93 (2006)

بهترین فیلم ها بر اساس واقعیت
بهترین فیلم ها بر اساس واقعیت

یونایتد ۹۳ فیلمی است ساخته پل گرینگرس محصول سال ۲۰۰۶ درباره پرواز United Airline Flight 93 که در جریان واقعه ۱۱ سپتامبر ربوده شد و پیش از برخورد به هر هدفی سقوط کرد. این هواپیما به همراه سه هواپیمای دیگر در جریان وقایع ۱۱ سپتامبر ربوده شد.

دو هواپیما به برجهای مرکز تجارت جهانی برخورد کردند، یکی به پنتاگون و این هواپیما قرار بود به کاخ سفید برخورد کند اما به دلیل تاخیر در پرواز مسافران آن از برخورد هواپیماهای دیگر مطلع شدند و با هواپیمارباها درگیر شدند و در این میان به دلیل ارتفاع کم، هواپیما به زمین برخورد کرد.

این فیلم، حوادث و اتفاقاتی که در 11 سپتامبر، در پرواز 93 یکی از هواپیماهای ربوده شده، رخ داده است را به تصویر می‌کشد. فیلم با کارگردانی پل گرینگرس، موفق به کسب دو جایزه اسکار و بیست و نه جایزه دیگر شد.

All the President’s Men (1976)

بهترین فیلم ها بر اساس واقعیت
بهترین فیلم ها بر اساس واقعیت

همهٔ مردان رئیس‌جمهور فیلمی از آلن جی پاکولا درباره تقلب انتخاباتی در زمان ریچارد نیکسون که به رسوایی واترگیت مشهور شد و استعفای نیکسون را از ریاست جمهوری آمریکا در پی داشت. این فیلم نامزد هشت جایزه اسکار بود که چهار جایزه را دریافت کرد. این فیلم در ژانر سیاسی و درام توانسته جایزه بهترین بازیگر مرد نقش مکمل و طراحی صحنه، صدا و فیلم‌نامه را به دست آورد.

پس از رسوایی واترگیت که دو روزنامه‌نگار جوان واشینگتن پست به نام باب وودوارد و کارل برنشتاین در افشای تخلفات انتخاباتی ریاست جمهور وقت آمریکا ریچارد نیکسون نقش به سزایی ایفا کردند، رابرت ردفورد علاقه‌مند شد فیلمی با محوریت این دو روزنامه‌نگار جوان تهیه کند.

127 Hours (2010)

بهترین فیلم ها بر اساس واقعیت
بهترین فیلم ها بر اساس واقعیت

فیلم 127 ساعت، مربوط به حادثه ای است که برای آرون رالستون در روزی که بی‌خبر، به کوهنوردی می‌رود رخ داده است. این داستان با کارگردانی دنی بویل به یکی از فیلم‌ های واقعی بهترین تبدیل شده است. این فیلم، نامزد شش اسکار در هشتاد و سومین دورهُ جوایز اسکار و نامزد سه جایزه در مراسم گلدن گلوب شده است.

Extremely Wicked Shockingly Evil and Vile (2019)

فیلم های بر اساس واقعیت جنایی
فیلم های بر اساس واقعیت جنایی

فوق‌العاده شرور، به طرز وحشتناکی شیطانی و پست یک فیلم زندگی‌نامه‌ای جنایی محصول سال ۲۰۱۹ ایالات متحده است. فوق العاده شرور به داستان واقعی یکی از قاتل‌های زنجیره‌ای به نام تد باندی که در دههُ هفتاد میلادی باعث ترس و وحشت بسیار شده بود می‌پردازد. این فیلم سینمایی در ژانر جنایی و درام است.

متاسفانه فیلم با واکنش خیلی خوبی از منتقدان مواجه نشد، ولی بازی فوق العاده زک افران در نقش تد باندی، مورد تحسین قرار گرفت. لی لی کالیز و جفری داناوان نیز در این فیلم حضور دارند. این فیلم به کارگردانی جو برلینگر است و فیلم‌نامهٔ آن توسط مایکل ورلی، بر اساس خاطرات دوست‌دختر سابق تد باندی، الیزابت کنگل، «شاهزاده فانتوم: زندگی من با تد باندی» نوشته شده است.

Spotlight (2015)

بهترین فیلم ها بر اساس واقعیت
بهترین فیلم ها بر اساس واقعیت

داستان فیلم افشاگر مربوط به گروهی از روزنامه‌ نگاران بوستون گلوب است که درباره کودک آزاری در یکی از کلیساهای ماساچوست، توسط کشیش‌های کاتولیک تحقیق می‌کنند. افشاگر به کارگردانی توماس مک کارتی، ساخته شده و یکی از بهترین فیلم های واقعی است. این فیلم نامزد سه جایزه جشنواره گلدن گلوب و نامزد چهار و دارای دو جایزه اسکار است.

Can You Ever Forgive Me ? (2018)

بهترین فیلم ها بر اساس واقعیت
بهترین فیلم ها بر اساس واقعیت

هرگز می‌توانی مرا ببخشی؟ بر اساس زندگینامه لی ایزریل فیلم‌نامه نویس معروف، که با بحران مالی مواجه شده است ساخته شده و سعی بر حل این مشکلات دارد. این زندگی ‌نامه با کارگردانی ماریل هلر و نقش آفرینی ملیسا مک کارتی، جزء بهترین فیلم‌ ها بر اساس واقعیت است. این فیلم در چندین جشنواره، نامزد دریافت جوایز شد و نظر بسیاری از منتقدان را به خود جلب کرده است.

Gorillas in The Mist (1988)

بهترین فیلم ها بر اساس واقعیت
بهترین فیلم ها بر اساس واقعیت

گوریل‌ها در مه زندگی دایان فوسی جانورشناس و رفتار شناس مشهور را به تصویر می‌کشد که برای تحقیق و مطالعه گوریل‌های در حال انقراض، به آفریقا سفر می‌کند. گوریل‌ها در مه، ساخته مایکل اپتد با بازی درخشان سیگورنی در نقش داین فوسی است. این فیلم نامزد چهار اسکار و برنده یک اسکار و دو جایزه گلدن گلوب است.

The King (2019)

بهترین فیلم ها بر اساس واقعیت
بهترین فیلم ها بر اساس واقعیت

پادشاه، فیلمی با ژانر حماسی، جنگی و تاریخی درباره شاهزاده جوان به نام هال (هنری پنجم) است. هال، شاهزاده‌ای عیاش و خوش‌گذران است که علاقه ای به پادشاهی ندارد. بازیگر نقش اول داستان، تیموتی شالامی است. این فیلم درام تاریخی براساس چند نمایش‌نامه از شکسپیر نوشته و ساخته‌شده‌است.

هنری پنجم (که او را هال می‌نامند)، پسر ارشد، شاه هنری چهارم انگلیس است. هال علاقه ای برای جانشینی پدر ندارد و روزهای خود را با مشروب خوری، فاحشه و شوخی با همراهش جان فالستاف در ایستچیپ می‌گذراند. پدرش هال را احضار می‌کند و به او خبر می‌دهد که برادر کوچکتر هال، توماس، تاج و تخت را به دست خواهد آورد. توماس برای سرکوب شورش هاتسپور به جنگ فرستاده می‌شود اما هال، هاتسپور را به مبارزه مجزا دعوت می‌کند.

Money Ball (2011)

بهترین فیلم ها بر اساس واقعیت
بهترین فیلم ها بر اساس واقعیت

مانیبال فیلمی آمریکایی در ژانر زندگی‌نامه‌ای، ورزشی و درام است که توسط بنت میلر کارگردانی و توسط کلمبیا پیکچرز منتشر شده‌است. داستان فیلم بر پایه کتابی با همین نام نوشته مایکل لوئیس نوشته شده است. فیلم در مورد مدیر یک تیم ورزشی بیسبال به نام بیلی بین با بازی برد پیت می‌باشد.

بیلی بین، کسی بود که سعی داشت با کمترین بودجه، رقبای قدرتمند خود را شکست دهد. این فیلم نامزد شش جایزه اسکار و بیست‌ و نه جایزه جهانی شده است. بیلی بین مدیر تیم بیسبال اوکلند اتلتیک است و تیمش نتایج بسیار ضعیفی را کسب کرده است و دو تن از بهترین بازیکنان خود را به خاطر همین مشکلات از دست می‌دهد به خاطر همین موضوع تیم در آستانه فروپاشی قرار گرفته است.

The Two Popes (2019)

بهترین فیلم ها بر اساس واقعیت
بهترین فیلم ها بر اساس واقعیت

دو پاپ به کارگردانی فرنادو میرلس در ژانر کمدی و درام ساخته شده است. این فیلم، داستان تلاش‌ها و تصمیم گیری دو پاپ را برای کلیساهای کاتولیک را به تصویر می‌کشد. پس از مرگ پاپ ژان پل دوم طبق معمول شورای کاردینال‌ها کار خود را آغاز کرد.

در نهایت یوزف راتسینگر آلمانی انتخاب شد و به عنوان پاپ جدید نام بندیکت شانزدهم را برگزید. وی علیه همجنسگرایان، مسلمانان، بی دینان و حکومت‌های غیر مسیحی سخنان تندی می‌گفت و رویه محافظه کارانه ای را مثل پاپ‌های قرن بیستم پیش گرفته بود.

Wild (2014)

بهترین فیلم ها بر اساس واقعیت
بهترین فیلم ها بر اساس واقعیت

وحشی، داستان زندگی شریل استراید است که پس از گذراندن شرایط سخت، راهی سفر طولانی شده و در این سفر حوادثی پیش روی او خواهد بود. این اثر به کارگردانی نیک هورنبیی یکی از بهترین فیلم ها بر اساس واقعیت است، فیلم کاندیدای دو جایزه اسکار بوده است. بازیگر نقش اصلی این روایت، ریس ویدرسپون است.

ریس ویدرسپون در نقش شرل استرید، برایان وان هالت در نقش جنگل‌بان، گبی هافمن در نقش ایمی، کوین رانکین در نقش گرگ، لورا درن در نقش باربارا گری، مادر شریل، میخیل هایشمان در نقش جاناتان و دبلیو ارل براون در نقش فرانک، از بازیگران این فیلم هستند.

Catch Me If You Can (2002)

بهترین فیلم ها بر اساس واقعیت
بهترین فیلم ها بر اساس واقعیت

اگه می‌تونی منو بگیر داستان زندگی نوجوانی نوزده ساله را روایت می‌کند که با کلاهبرداری و جعل میلیون‌ها دلار چک، پول زیادی بدست می‌آورد که نقش او را دی کاپریو بازی می‌کند. این اثر در ژانر جنایی و درام کاندید دو جایزه اسکار و چهل و چهار جوایز دیگر و برنده شانزده جایزه شده است.

بازیگران این داستان، تام هنکس، مارتین شین، ناتالی بای، کم هسکین هستند. داستان فیلم مربوط به زندگی‌نامهٔ فرانک ابگنیل است، کسی که شهرتش را به خاطر سابقه فعالیتش به عنوان جاعل چک، کلاهبرداری و حقه‌های فرارش از دست مأموران به‌دست‌آورد.

Raging Bull (1980)

بهترین فیلم ها بر اساس واقعیت
بهترین فیلم ها بر اساس واقعیت

گاو خشمگین (به انگلیسی: Raging bull) فیلمی است در ژانر درام ورزشی به کارگردانی مارتین اسکورسیزی و تهیه کنندگی رابرت چارتوف که بر اساس زندگی جیک لاموتا مشت‌زن معروف آمریکایی ساخته شده‌است. این فیلم محصول سال ۱۹۸۰ کمپانی آمریکایی یونایتد آرتیستس است.

زندگی جیک لاموتا بوکسور مشهور آمریکایی که به یک اثر هنری، به نام گاو خشمگین تبدیل شده، این اثر درام، ورزشی محصول کمپانی یونایتد آرتیستس، به کارگردانی مارتین اسکورسیزی ساخته شده است. رابرت دنیرو، تلاش‌های جیک، برای رسیدن به رویا‌هاش را به تصویر می‌کشد.

Just Mercy (2019)

بهترین فیلم ها بر اساس واقعیت
بهترین فیلم ها بر اساس واقعیت

فقط بخشش (انگلیسی: Just Mercy) فیلمی درام به کارگردانی دستین دنیل کرتون است که در سال ۲۰۱۹ تولید و در سال ۲۰۲۰ منتشر شد. این زندگی‌نامه مربوط به برایان استیونسون وکیل ماهر است که برای دفاع از یک شخص بی‌گناه، تلاش‌های بسیاری می‌کند.

این اثر که به کارگردانی دستین دنیل کرتون ساخته شده نظر منتقدان را به شدت به خود جلب کرده است. یکی از بازیگران این فیلم جیمی فاکس نامزد دریافت جایزه شد و از بازیگران دیگر می‌توان به بری لارسون، مایکل بی‌جردن اشاره کرد.

Zero Dark Thirty (2012)

فیلم هیجانی بر اساس واقعیت
فیلم هیجانی بر اساس واقعیت

فیلم هیجانی بر اساس واقعیت سی دقیقه پس از نیمه شب، یک اثر بسیار هیجانی و درام است که داستان بزرگترین تعقیب یک جنایتکار است. این فیلم، عملیات بن لادن را با کارگردانی کاترین بیگلو به تصویر می‌کشد. جسیکا چستین، جیسون کلارک، ادگار رامیز در این فیلم هنرنمایی کرده‌اند.

۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ بیش از سه هزار نفر در جهنمی از دود و آتش زنده‌به‌گور شدند در حالی که فقط صدای فریاد التماسشان در پشت گوشی‌های همراه باقی مانده بود. از همان موقع تلاش‌های جدی برای پیدا کردن مسئولان این حادثه و به خصوص بن لادن آغاز شد.

Bad Education (2019)

بهترین فیلم ها بر اساس واقعیت
بهترین فیلم ها بر اساس واقعیت

این نمایش کمدی، درام روایت بزرگترین اختلاس مدارس دولتی آمریکا را که در دبیرستان راسلین، به مبلغ یازده میلیون دلار بوده است را بیان می‌کند. از بازیگران این اثر می‌توان به هیو جکمن، الیسون جنی، جرالدین ویسواناتان، آنالی اشفرد و ری رومانو اشاره کرد.

در سال 2002 دکتر فرانک تاسون مدیر مبتکر،خوشپوش و محبوب مدرسه راسلین با همراهی دستیارش پم گلاکین موفق شده است مدرسه راسلین را به رتبه چهارم مدارس دولتی آمریکا برساند. بهبود رتبه مدرسه موجب افزایش ارزش املاک منطقه و رونق اقتصاد محلی لانگ آیلند شده است به همین دلیل کارکنان مدرسه، دانش آموزان و اولیای آنها کاملا از عملکرد فرانک راضی هستند.

ریچل، که یک دانش آموز دبیرستانی است که در نشریه مدرسه فعالیت می‌کند برای کسب اطلاع در مورد پروژه اسکای واک مدرسه که در حال برنامه ریزی است مصاحبه ای با فرانک انجام می‌دهد. فرانک، ریچل را که چندان مشتاق به نظر نمی‌رسد تشویق می‌کند تا کارش را مانند یک روزنامه نگار حرفه ای انجام دهد. تشویق های فرانک باعث افزایش انگیزه ریچل می‌شود و ریچل دامنه تحقیقاتش در خصوص هزینه های مالی مدرسه را گسترش دهد.

The Theory of Everything (2014)

فیلم های عاشقانه بر اساس واقعیت
فیلم های عاشقانه بر اساس واقعیت

نظریه همه‌چیز فیلمی در ژانر درام، عاشقانه و زندگی‌نامه‌ای به کارگردانی جیمز مارش که در سال ۲۰۱۴ منتشر شد. این زندگی نامه مربوط به یکی از بزرگترین فیزیکدانان و ریاضیدانان تاریخ، یعنی استیون هاوکینگ است. استیون، دچار یک بیماری نادر است که باعث می‌شود آهسته آهسته، توانایی حرکت تمامی ماهیچه‌های بدنش را از دست بدهد و با ویلچر حرکت کند.

این فیلم با نظر مثبت تماشا کنندگان همراه بود و جوایز زیادی از جمله جایزه گلدن گلوب و دو اسکار و نامزدی چهار اسکار دیگر و ده جایزه بفتا، را کسب کرده و در دسته فیلم های عاشقانه بر اساس واقعیت قرار دارد. نظریه همه چیز، از بهترین فیلم ها بر اساس واقعیت است. بازیگران این اثر، ادی ردمین، چارلی کوکس، فلیسیتی جونز، امیلی واتسون می باشند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم ها بر اساس واقعیت سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

سوالات متداول

بهترین فیلم های بر اساس واقعیت ایرانی کدام فیلم‌ها هستند؟

از جمله بهترین فیلم های بر اساس واقعیت ایرانی می‌توان به فیلم‌های چهارراه استانبول، عنکبوت و بیدار شو آرزو اشاره کرد.

بهترین فیلم های عاشقانه بر اساس واقعیت کدام فیلم‌ها هستند؟

فیلم ذهن زیبا و فیلم دفترچه خاطرات از جمله بهترین فیلم های عاشقانه بر اساس واقعیت هستند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *