نقد فیلم Dream Horse (اسب رویایی 2020) ؛ قلب ها مسابقه میدهند!

در این نوشتار به نقد فیلم Dream Horse به کارگردانی یورو لین میپردازیم. در ادامه با بررسی و نقد فیلم اسب رویایی در سایت فیگار همراه ما باشید.

رویا اسبی است با نژادی نادر که در یک روستای کوچک در ولز، با هدف شرکت در مسابقات ملی پرش از مانع پرورش یافته است. جان وکز متصدی بار با درآمد ناچیز و با کمک همسایگان خود برای شرکت او در مسابقات نهایت تلاش خود را می‌کنند. در این نوشتار به نقد اسب رویایی خواهیم پرداخت.

آیا تمام تلاش‌های جان وکز برای برد او در مسابقه کافی خواهد بود؟ مسابقه‌ای بسیار هیجان‌انگیز بین قلب‌ها! برنده مسابقه کدام اسب خواهد بود؟ با ما همراه باشید تا در این نوشتار به نقد فیلم Dream Horse 2020 بپردازیم.

نقد فیلم Dream Horse (اسب رویایی 2020)

قلب ها مسابقه میدهند!

فهرست مطالبی که در ادامه نقد فیلم اسب رویایی محصول سال 2020 خواهید خواند به شرح زیر می‌باشد:

نقد فیلم Dream Horse ؛ نقد فیلم اسب رویایی
تحلیل فیلم اسب رویایی, بررسی فیلم Dream Horse

این فیلم بر اساس داستان واقعی و الهام بخش Dream Alliance ساخته شده است. آلیانس رویایی، اسب مسابقه‌ای از نژادی کمیاب است. فیلم اسب رویایی ساخته یورو لین است؛ که ایشان کارگردان برخی از قسمت‌های سریال‌هایی معروف همچون شرلوک، آینه سیاه، و… می‌باشد.

مدت زمان فیلم Dream Horse ١١٣ دقیقه و در ژانر بیوگرافی، ورزشی و درام ساخته شده است. بازیگران اصلی این اثر شامل تونی کولت در نقش جان وکز (Jan Vokes)، دیمین لوئیس در نقش هوارد داویس (Howard Davies)، سیان فیلیپ در نقش مائورین (Maureen)، اوون تیال در نقش براین وکز (Brian Vokes)، نیکولاس فارل در نقش فیلیپ هابز می‌باشد.

از آنجایی که سناریو فیلم اسب رویایی براساس داستان واقعی است، در طی فیلم صحنه‌هایی می‌بینیم که امکان ندارد Dream پیروز مسابقات باشد. اما نهیاتا پیروز واقعی را میشناسیم چرا که او با دل و جان مسابقه می‌دهد.


بیشتر بخوانید:


فیلیپ اهل بریتانیا و مربی اسب است، که اسب‌های بسیاری را برای مسابقات ملی پرش از مانع آموزش داده و جوایز بسیاری کسب نموده است. اسب رویا نیز توسط فیلیپ تعلیم دیده است. در ادامه نقد Dream Horse همراه ما باشید.

تونی کولت و پرورش اسب

تونی کولت نامزد بازیگر زن اسکار با بازی احساسی بسیار عالی خود در نقش جان، همسر و مادری نه چندان کامل است که تصمیم می‌گیرد بر روی خودش قمار کند. طریقه جدید مادری را در پرورش یک اسب مسابقه در یک روستای کوچک کشف و با امید و عشق آن را آماده مسابقه می‌کند.

در ادامه نوشتار نقد فیلم Dream Horse 2020 همراه ما باشید.

نقد فیلم 2020 Dream Horse ؛ اسب رویایی
نقد فیلم Dream Horse (اسب رویایی 2020) ؛ تونی کولت در نقش جان وکز در فیلم اسب رویایی ساخته یورو لین

یورو لین کارگردان فیلم اسب رویایی در میزان احساس خوب و نشاط فیلم زیاده روی کرده است، اما انکار احساسات واقعی فیلم غیرممکن است.

جان برای تأمین مخارج زندگی خود در یک تعاونی و بار فعالیت می‌کند. او و همسرش در شرایط اقتصادی بدی به سر می‌برند. شوهرش برایان، با بازی اوون تیل، به دلیل آرتروز فلج کننده بیکار است.

جان وکز با این فکر که پرورش اسب مسابقه می‌تواند سودمند باشند و به دلیل علاقه‌اش به حیوانات، تصمیم به سرمایه گذاری در این کار می‌گیرد. همچنین با انجام این کار به نظرش زندگی ناقصش به تکامل خواهد رسید و روحش تغذیه خواهد کرد.

Collette باعث می شود که Jan خیلی ظریف تر از آنچه انتظار می‌رود باشد. نیل مکای فیلمنامه‌نویس این اثر ماهرانه کاوش می‌کند، که چگونه جان به این اسب مسابقه نه تنها به عنوان دوست بلکه از جهاتی بمانند کودک خود نیز نگاه می‌کند. حالا که بچه‌هایش بزرگ شده‌اند، این شانس را پیدا می‌کند که دوباره حس مادر بودن را تجربه کند.


ضمن مطالعه تحلیل فیلم اسب رویایی می‌توانید نگاهی به مطالب ذیل نیز داشته باشید:


پیوند جان با Dream Horse بسیار مهیج و تلخ است، با تثبیت عملکرد اسب در مسیر داستان. جان با این کار احساس ناراحتی حاصل از ازدواج نادرستش را فراموش می‌کند و مشغول می‌شود.

ادای احترام به حیوانی نجیب

شاید دیدن صحنه های هیجان انگیز پرش Drean Alliance از روی موانع، پیچش سم هایش و خطر مرگ و یا سقط شدن برای همیشه در طول زندگیش از جانب بسیاری از مخاطبان که شیفته ی حیوان ها و اسب ها هستند تفریح جالبی نباشد.

نقد فیلم Dream Horse ؛ نقد فیلم اسب رویایی
تحلیل فیلم اسب رویایی, بررسی فیلم Dream Horse

به همین علت صحنه‌های بسیار خطرناک در این فیلم نمایش داده نمی‌شود و صرفا مطلب مورد نظر با تکرار صحنه‌های پرش اسب، به مخاطب القا می‌شود. اما شاید اسب رویایی ما زنده بماند و دچار صدمه نشود. چرا که او در درون خود قلبی آتشین دارد.

تنش بین اهالی ولز و انگلیس در فیلم به حدی نیست که برای کسانی که آنجا زندگی نکرده‌اند قابل درک باشد. و همچنین تکرار صحنه‌های گذر ون جان وکز از روی یک پل به نظر زائد می‌آید.


ضمن مطالعه نقد فیلم Dream Horse نگاهی به مطالب ذیل نیز می‌توانید بیاندازید:


رودخانه سورن (Severn) طولانی‌ترین رودخانه در بریتانیای بزرگ است، که چشمگیرترین گذرگاه از ولز به انگلستان و بالعکس می‌باشد. اما نکته این مسئله و تکرار صحنه‌های رفت و برگشت نشانی است از جاه طلبی، تحمل رنج و سختی و تلاش برای پیروزی که این احساسات جهانی و مشترک هستند؛ درست همانند عشق به این حیوانات نجیب. در ادامه نوشتار نقد فیلم Dream Horse 2020 همراه ما باشید.

بر اساس داستان واقعی

در بررسی فیلم Dream Horse باید اشاره کرد که موضوع این داستان واقعی، پیش از اسب رویایی، موضوع بسیاری از فیلم‌های معروف همچون Dark Horse نیز بوده است. و هیچ چیز مخفی وجود ندارد که چرا این ماده اسب موجب محبوبیت بیشتر این فیلم شده است.

فیلم اسب رویایی در اصل احترام به شخصیت‌های شهر کوچکی است که در این روند رضایت شخصی خود را پیدا می‌کنند. مخاطبان فیلم می‌خواهند باور کنند که این افراد فرومایه می‌توانند با نهایت تلاش سرنوشت خود را تغییر دهند و Dream Horse کاری نمی‌کند که این انتظارات را برهم بزند.

جان و همسرش برایان سندیکایی برای جمع‌آوری پول تاسیس کردند، که سایر افراد محلی را نیز شامل می‌شود. به ویژه یک مشاور مالیاتی به نام هوارد (دامیان لوئیس) که تجربه اسب‌های مسابقه را دارد.


ضمن مطالعه نقد فیلم Dream Horse نگاهی به مطالب ذیل نیز می‌توانید بیاندازید:


اگرچه فیلم در اصل بر روی جان، برایان و هوارد متمرکز شده است، که همه به اسب آن‌ها نگاه می‌کنند و چشم انتظار پیروزی او هستند، اما آن‌ها او را Dream Alliance به معنای اتحاد رویایی می‌نامند. تا به عنوان نمادی از امید باشد برای روستایی که به مدت طولانی روی خوش ندیده است. در ادامه نقد فیلم Dream Horse 2020 همراه ما بمانید.

خلاصه فیلم اسب رویایی

رویا Dream Horse اسبی است در یک روستای کوچک در ولز که توسط جان وکز، متصدی بار پرورش یافته است. جان با پول بسیار کم و بدون هیچ تجربه‌ای، سعی بر متقاعد کردن همسایگان خود می‌کند، تا درآمد ناچیزشان را صرف کمک به پرورش رویا کنند. به امید اینکه روزی بتواند با زبدگان مسابقات پرش از مانع رقابت کند.

نقد فیلم Dream Horse ؛ نقد فیلم اسب رویایی
نقد Dream Horse, نقد فیلم اسب رویایی, نقد اسب رویایی

سرمایه گذاری این گروه درحالی به نتیجه میرسد که Dream با شور و قاطعیت در بین صفوف صعود کرده و به مسابقات قهرمانی ملی ولز بپردازد و قلب یک قهرمان واقعی را نشان دهد.

در این فیلم شاهد هیجانات و مجادلات آنها برای شرکت در مسابقه و سختی‌های این مسیر خواهید بود.

فیلم Dream Horse 2020 را ببینیم یا نبینیم؟

فیلم اسب رویایی یکی از جدی‌ترین فیلم‌ها در دهه گذشته است. فیلمی بدون کنایه و با میزان مزاح مناسب، بدون اینکه کسی را ناراحت کند. داستانی بسیار دوست داشتنی در مورد امید و استقامت در قلب جمعی از دوستان در شهری کوچک که سعی در پرورش یک اسب برای مسابقه دارند.

به حدی جسوراند که می‌توانند چیزهای بزرگ‌تری را ببینند. اگر متوجه شدید که موافق این اتفاق نیستید، خب بسیار مبرهن است که این فیلم مناسب شما نخواهد بود.

فیلم Dream Horse روند آرام و نرمی ندارد و اتفاقا دارای صحنه های بسیار مهیج و پرتنش میباشد آنجا که رویا سعی می‌کند خودش را در برابر اسب‌های قشر بالایی ثابت کند.


ضمن مطالعه نقد فیلم Dream Horse نگاهی به مطالب ذیل نیز می‌توانید بیاندازید:


این فیلم حتی برای کسانی که درک اندکی از اصطلاحات مسابقات اسب دوانی دارند قابل فهم است. فیلمی با فضایی شاد و صمیمی و پر از امید و هیجان در انتظار شما خواهد بود. در ادامه نقد فیلم Dream Horse به معرفی عوامل فیلم خواهیم پرداخت.

نقد فیلم Dream Horse ؛ نقد فیلم اسب رویایی
نقد Dream Horse, نقد فیلم اسب رویایی, نقد اسب رویایی

عوامل فیلم اسب رویایی

  • کارگردان: یورو لین
  • نویسنده: نیل مکای, نقد فیلم Dream Horse
  • بازیگران: تونی کولت، دیمین لوئیس، سیان فیلیپ، اوون تیال، نیکولاس فارل)
  • موسیقی: بنجامین وودگیتس
  • کشور: انگلیس و آمریکا
  • زبان: انگلیسی, نقد فیلم Dream Horse

بیشتر بخوانید:

دوستان و همراهان عزیز سایت فیگار اشتراک نظرات شما در رابطه با نقد فیلم (2020) Dream Horse مایه افتخار و خوشحالی ماست. شما میتوانید نظرات خود را زیر همین نوشتار در قسمت کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول در رابطه با نقد فیلم (2020) Dream Horse

آیا فیلم اسب رویایی بر اساس داستان واقعی ساخته شده است؟

این فیلم بر اساس داستان واقعی و الهام بخش Dream Alliance ساخته شده است.

اسب رویایی در واقع کدام اسب است؟

آلیانس رویایی، اسب مسابقه‌ای از نژادی کمیاب است.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *