نقد انیمه سریالی Star Wars Visions ؛ تصاویر بصری و خیره کننده

هر طرفدار جنگ ستارگان می‌داند که لوکاس از فرهنگ ژاپنی الهام گرفته است. در ادامه با نوشتار نقد انیمه سریالی Star Wars Visions با فیگار باشید.

هر طرفدار جنگ ستارگان می‌داند که جورج لوکاس هنگام ایجاد جهان موفق خود از بسیاری از عناصر فرهنگ ژاپنی الهام گرفته است. به همین دلیل، دیزنی پلاس ایده بسیار خوبی برای گروهی از هنرمندان ژاپنی بود که این فرصت را داشته باشند تا دیدگاه خود را به ما ارائه دهند.

البته، به دلیل اهمیتی که در کشور ژاپن دارد و گسترش بی وقفه آن در سراسر جهان، قالب انیمه باید آنی باشد که به این پیشنهاد جدید جان ببخشد. هماطور که می‌دانید، این مسئله قبلاً حتی قبل از مشاهده نتیجه، موفقیت آمیز بوده. هفت استودیو که بخشی از پروژه هستند، کار انیمیشن بی عیب و نقصی را انجام می‌دهند، هر کدام سبک قابل ملاحظه و منحصر به فرد خود را دراماتیک میکنند و در عین حال از ادای احترام به منابع خود چشم پوشی نمی‌کنند. در ادامه با نوشتار نقد انیمه سریالی Star Wars Visions ما را همراهی کنید.

نقد انیمه سریالی Star Wars Visions

تصاویر بصری و خیره کننده

فهرست مطالبی که درادامه نوشتار نقد انیمه سریالی Star Wars Visions خواهید خواند به شرح زیر است:

نقد انیمه Star Wars Visions, بررسی انیمه Star Wars Visions
نقد انیمه Star Wars Visions, بررسی انیمه Star Wars Visions

دقیقاً، در نگاه اول، جنبه ای که بیشترین توجه را در طول تماشا جلب می‌کند، میزان ادای احترام به برخی از هنرمندان و فیلمسازان افسانه ای ژاپنی است. دوئل گویی رویای دیدن فیلمی از جنگ ستارگان به کارگردانی آکیرا کوروساوا محقق می‌شود. The Elder مدیون بسیاری از تصاویر ماساکی کوبایاشی است. T0-B1 بازتاب واضح اثری از اسامو تزوکا است.

به نوبه خود، دیگر نابغه های بزرگ انیمیشن مانند هایائو میازاکی یا آکیرا توریاما از ادای احترام خود در “Lop & Ocho” و “The Village Bride” لذت می‌برند. شما همچنین می‌توانید از سبک برخی از فیلم ها به طور خاص لذتی دو چندان را ببرید. به عنوان مثال، فیلم کوتاه “دوقلوها” توسط هیرویوکی ایمایشی، کارگردان “Promare” کارگردانی می‌شود و شباهت بصری بین دو اثر به وضوح مشخص است.

در سال‌های اخیر، جنگ ستارگان فشار زیادی را برای رسیدن به مارول در گروه بازیگران و دنیای آن‌ها برداشته است. در حالی که جنگ ستارگان همواره جهان گسترده ای با خط “افسانه ها” از بازی های ویدئویی، رمان ها و موارد دیگر داشته است، آنها همیشه بسیار سنگین و غیرقابل دسترس بوده اند.

ورود به دنیای جدید جنگ ستارگان برای افرادی که از قبل با این مجموعه آشنا هستند، آسان تر است. به نظر می‌رسید که برنامه اولیه لوکاس یک فیلم دیگر در Skywalker Saga بود که “داستان جنگ ستارگان” در بین آنها قرار داشت، Rogue One و Solo تنها فیلم هایی از آن ابتکار بودند که اکران شدند.

این سریال عادی نیست

نقد انیمه جنگ ستارگان, بررسی انیمه جنگ ستارگان
نقد انیمه جنگ ستارگان, بررسی انیمه جنگ ستارگان

انیمه جنگ ستارگان تمرکز زیادی بر قسمت عرفانی جهان دارد. سیگنال‌های انرژی محور از عناصر اساسی در طرح تقریباً هر قسمت هستند، به طوری که از این نظر تا حدودی تکراری به نظر می‌رسد.

عدم وجود مبارزه فضایی و برخی تصمیمات مشکوک در مورد توسعه شخصیت شگفت انگیز است. علاوه بر این، از آنجا که این سریال عادی نیست، می‌توان موارد بیشتری را با انواع دیگر داستان ها آزمایش کرد. این کهکشان عظیم با امکانات بی پایان است. به همین دلیل، انتخاب نبرد غریب بین نور و تاریکی در بیشتر قسمت‌ها در ساختار روایی بسیار محافظه کارانه به نظر می‌رسد. در هر صورت، عادی ترین چیز این است که در اولین تلاش دیزنی تمایل دارد که سرمایه گذاری متفاوت و جدی بکند.

عملکرد فرهنگی

نقد انیمه Star Wars Visions, بررسی انیمه Star Wars Visions
نقد انیمه Star Wars Visions, بررسی انیمه Star Wars Visions

از بین نه فیلم کوتاهی که حقیقتا به شکل جدی با فضاسازی‌های بی نظیر ما را مبهوت و مجذوب خودش می‌کند، بسیاری از آنها فیلم هایی با میزان قابل توجهی از عملکرد فرهنگی هستند. به ویژه هنگامی که صحبت از مبارزه با شمشیرهای سبک با هر شکل و رنگی قابل تصور است.

با این حال، آنچه واقعاً لذت بخش است این است که بتوان جنگ ستارگان را از چشم کشور ژاپن دید. به طور خاص، تضاد بین فرهنگ ژاپنی و هر آنچه که ما قبلاً در مورد جهان لوکاس می‌دانستیم شگفت انگیز است. آداب و رسوم، معماری کلاسیک، هنر و پوشاک که ژاپن را در مقابل دیدگان شما دراماتیک می‌کند، به ویژه شناخته شده ترین و مورد استثمارترین دوره های تاریخی آن، با دقت و تخیل بسیار، یکپارچه شده در خدمت چشم‌های شما قرار می‌گیرد. در حالی که این انیمه سریال می‌توانست بیشتر از این‌ها را ارائه دهد، تا خود را بیشتر و بهتر در دنیای سینما جا بیاندازد از نوآوری استفاده می‌کند و انصافا هم کار بسیار شجاعانه و مثبتی هم انجام داده است.

بدون درنگ، در سریال، چشم اندازها ساده هستند. اگرچه برخی از مفاهیم اصلی قدیمی در مفاهیم آن پراکنده شده است، اما هرگز وقت خود را برای تأکید بر این مفاهیم تلف نمی‌کنند. فقط یک قسمت شامل شخصیت های از قبل موجود است. در ادامه با نوشتار نقد انیمه سریالی Star Wars Visions همراه فیگار بمانید.

بیشتر بخوانید:

تصاویر بصری خیره کننده

نقد انیمه جنگ ستارگان, بررسی انیمه جنگ ستارگان
نقد انیمه جنگ ستارگان, بررسی انیمه جنگ ستارگان, نقد انیمه سریالی Star Wars Visions

هنگامی که اولین تصاویر این انیمه سریالی چند ماه پس از اعلام آن منتشر شد، بسیاری از تصاویر بصری خیره کننده بودند که بسیاری از طرفداران انیمه هیجان زده شدند.

با این حال، برخی از شکایات باعث نگرانی مردم در رابطه با زیبایی‌شناسی نمایش و اینکه چگونه آنها در سبک جنگ ستارگان مناسب می‌شوند، شد. اگر این دغدغه شماست، مطمئناً موضوعی بنیادی است، زیرا سریال راه خود را محکم می‌رود و به هیچ عنوان انیمه جنگ ستارگان با مدل های قبل از خود در فضای جنگ ستارگانی که ما دیده بودیم شباهت ندارد.

اما به هیچ وجه چیزی نیست که واقعاً به دنیای جنگ ستارگان و نوستالژی‌های طرفداران این فضا آسیب برساند، بلکه برعکس، به نفع پسزمینه‌های ذهنی آن عمل می‌کند. بسیاری از مسائل در این انیمه در دیدگاه ها بزرگتر، بلندتر و چشمگیرتر از هر فیلم دیگری است. بسیاری از داستانها آنهایی هستند که قبلاً در جنگ ستارگان گفته نشده اند، و برخی فقط یک برداشت متفاوت از داستان‌های محبوب هستند که چندین بار تکرار شده اند.

بسیاری از اپیزودها یک زمینه را پوشش می‌دهند، با این حال Visions در واقع گواهی بر اثرگذاری تصویری، صداگذاری و کارگردانی یک داستان می‌دهد، حتی بیشتر از خود فیلمنامه. هر قسمت به تنهایی کارساز می‌شود و کاملاً متفاوت از موارد قبل است. و از آنجا که بسیاری از روایت های منحصر به فرد مفاهیم مشابه را در لابلای طرح خود دارند، انیمه دچار یک تجربه و زیست منحصر به فردی از نحوه برخورد استودیوهای مختلف انیمه با روش های مختلف ارائه می‌دهد. و حتی اگر هر قسمت به شیوه خود متفاوت باشد، یک چیز ثابت است. انیمیشن خوب کاملا مشخص است.

هنگامی که ویژنز برای اولین بار اعلام شد، یک چیز بلافاصله مشخص شد. این بود که از تصاویر دنیای وسیع جنگ ستارگان به طور کامل استفاده می‌کرد و برخی از پویاترین مبارزات را ارائه می‌داد. از این نظر، آن را به طور کامل ارائه می‌دهد، زیرا هر یک از دوئل ها در انیمه کاملاً گیرا هستند و حس منحصر به فرد خود را دارند که باعث می‌شود شما بیشتر و بیشتر در فضاسازی‌های نوستالژیک این انیمه فرو روید. در ادامه با نوشتار نقد انیمه سریالی Star Wars Visions همراه فیگار بمانید.

نظمی فلسفی

نقد انیمه Star Wars Visions, بررسی انیمه Star Wars Visions, نقد انیمه جنگ ستارگان, بررسی انیمه جنگ ستارگان
نقد انیمه Star Wars Visions, بررسی انیمه Star Wars Visions

ویژنز نمایشی مجذوب کننده از یک افسانه جدایی است، هرچند این بدان معنا نیست که در افسانه سنگین نظم جدایی به انفصال تبدیل شده باشد. در حالی که تعداد کمی از شخصیت ها در Visions واقعاً شوالیه های جدی هستند، در هر قسمت جدایی به نوعی دخیل است؛ بیشتر اوقات به عنوان یک طرح ایده آل در تلاش است.

آنها یک صدا هستند، نمادی از روابط خانوادگی، نگاهی اجمالی به روح. این استفاده های تازه از سلاح های نمادین از مزایای این مجموعه است و در حالی که فیلم ها قبلاً حاوی این مفاهیم بودند، ویژنز آنها را به شیوه ای مستقیم تر به نمایش می‌گذارد.

علاقه شدید سریال به جدایی ها و میراث آنها به این معناست که بخش‌های خاصی از جهان جنگ ستارگان ناشناخته مانده است. دنیای زیرزمینی، شکارچیان و نبردهای فضایی به عنوان چیزهایی به ذهن می‌رسد که در جنگ ستارگان بسیار رایج است اما تقریباً به طور کامل از چشم اندازها کنار گذاشته شده است. شما می‌توانید بگویید که این سریال در این فصل به یک موتیف جدی می‌چسبد و ممکن است در طی یک پیگیری فرضی بر بقیه این گوشه کنارها تمرکز کند.

جنگ ستارگان: چشم اندازها علیرغم گاهی نشان دادن مسائل تکراری، همه آن چیزی است که باید باشد. ایجاد یک داستان کوتاه و مختصر در مدت زمان نمایش نسبتاً کوتاه و استفاده از آن زمان به طور موثر برای ساختن شخصیت های دوست داشتنی، موقعیت های جالب و البته هدایت تصاویر بصری زیبا و نبردهای پویا در فصل یک، پیچ و تاب جالبی را در ساختار روایی ارائه می‌دهد که شما را مشتاق فصل بعدی می‌کند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار نقد انیمه سریالی Star Wars Visions سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *