ده فیلمی که قبل از تماشای ایندیانا جونز 5 باید دید (Indiana Jones 2023)

فهرستی از بهترین فیلم هایی که قبل از ایندیانا جونز 5 باید دید (Indiana Jones and the Dial of Destiny 2023) را در این نوشتار برای شما تهیه نمودیم.

ایندیانا جونز و گردانهٔ سرنوشت (انگلیسی: Indiana Jones and the Dial of Destiny ) فیلم ماجراجویی اکشن آمریکایی محصول ۲۰۲۳ به کارگردانی جیمز منگولد و نویسندگی مشترک منگولد، جز باترورث، جان-هنری باترورث و دیوید کپ است. از نظر شما قبل از ایندیانا جونز و گردانه سرنوشت چه باید دید ؟

این فیلم به‌وسیلهٔ والت دیزنی پیکچرز و لوکاس‌فیلم تولید و از سوی استودیو سینمایی والت دیزنی توزیع شد، و نیز دنباله‌ای بر ایندیانا جونز و قلمرو جمجمه بلورین (۲۰۰۸) و پنجمین و آخرین قسمت در مجموعهٔ ایندیانا جونز به‌شمار می‌رود. هریسون فورد برای آخرین بار نقش اصلی باستان‌شناس ایندیانا جونز را ایفا می‌کند و جان ریس-دیویس بار دیگر در نقش صلاح حضور خواهد داشت.

گردانهٔ سرنوشت نخستین فیلم این مجموعه است که به‌دست استیون اسپیلبرگ کارگردانی نشده‌است و جرج لوکاس نیز در داستان آن نقشی ندارد و در عوض، اسپیلبرگ و لوکاس از تهیه‌کنندگان اجرایی هستند. همچنین نخستین فیلم از این مجموعه است که در آن پارامونت پیکچرز حضور ندارد. خلاصه داستان فیلم ایندیانا جونز 5 را در ادامه بخوانید و با ترتیب دیدن فیلم های مرتبط با ایندیانا جونز 5 آشنا شوید.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال‌های 2023

بهترین فیلم‌های 2023

فیلم هایی که قبل از ایندیانا جونز 5 باید دید

اگر نمیدانید که قبل از ایندیانا جونز 2023 چه باید دید ، فهرست ذیل برای شما تهیه شده است:

فیلم هایی که قبل از ایندیانا جونز 5 باید دید
فیلم هایی که قبل از ایندیانا جونز 5 باید دید

خلاصه داستان فیلم ایندیانا جونز 5 : در سال 1944، باستان شناس و ماجراجوی آمریکایی ایندیانا جونز به همکار باسیل شاو در برابر یورگن وولر، یک نازی، کمک می‌کند تا شماره گیری مرموز به نام آنتی کیترا را بدست آورد. بیست و پنج سال بعد در سال 1969، جونز از این واقعیت که دولت ایالات متحده نازی‌های سابق را برای شکست اتحاد جماهیر شوروی در رقابت برای رسیدن به فضا به خدمت گرفته است، ناراحت است.

او از اینکه همسرش ماریون از او طلاق می‌گیرد بسیار ناراحت شده و در شرف بازنشستگی از سمت معلمی است. دخترخوانده‌اش، هلنا شاو، دختر باسیل، او را در سفرش برای شماره‌گیری همراهی می‌کند. در همین حال، ولر، که اکنون یکی از اعضای ناسا و نازی سابق است که در برنامه فرود آپولو در ماه نقش دارد، آرزو دارد جهان را به مکانی بهتر تبدیل کند که او صلاح می‌داند.

ضمن آشنایی با فیلم هایی که قبل از ایندیانا جونز و گردانه سرنوشت باید دید ، با رجوع به لینک‌های ذیل، از جزئیات این فیلم همچون مدت زمان فیلم، عوامل فیلم و تاریخ انتشار آن مطلع شوید.

بیشتر بخوانید:

تاریخ انتشار قسمت 5 فیلم اکشن آمریکایی ایندیانا جونز

مدت زمان فیلم جدید ایندیانا جونز مشخص شد !

تریلر فیلم فیلم ایندیانا جونز ۵ منتشر شد! + [تریلر با زیرنویس فارسی]

Indiana Jones And The Kingdom Of The Crystal Skull (2008)

قبل از ایندیانا جونز و گردانه سرنوشت چه باید دید
قبل از ایندیانا جونز و گردانه سرنوشت چه باید دید

ایندیانا جونز و قلمرو جمجمهٔ بلورین (انگلیسی: Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull) فیلمی آمریکایی در ژانر اکشن-ماجراجویی به کارگردانی استیون اسپیلبرگ است که در ۲۰۰۸ منتشر شد. بهترین فیلم برای تماشا قبل از ایندیانا جونز 5، ایندیانا جونز و پادشاهی جمجمه بلورین است.

این چهارمین قسمت از مجموعهٔ ایندیانا جونز است و ۱۹ سال بعد از فیلم قبلی منتشر شد. داستان این فیلم در ۱۹۵۷ جریان دارد و داستان ایندیانا جونز (هریسون فورد) در مقابل مأموران کاگ‌ب شوروی به رهبری ایرینا اسپالکو (کیت بلانشت) را روایت می‌کند که در جستجوی یک جمجمهٔ بلورین هستند.

پارامونت در دسامبر ۲۰۱۳ بعد از فروش لوکاس‌فیلم، حق پخش فیلم‌های آیندهٔ مجموعهٔ ایندیانا جونز را به شرکت والت دیزنی فروخت. دنباله‌ای با نام ایندیانا جونز و گردانه سرنوشت در سال ۲۰۲۳ منتشر خواهد شد.

هر دو فیلم چهارم و پنجم ایندیانا جونز از فناوری‌های مدرن CGI برای خلق سکانس‌های اکشن استفاده می‌کنند که با جلوه‌های عملی سه گانه اصلی در دهه 1980 قابل تحقق نبود.

Star Wars: The Force Awakens (2015)

ترتیب دیدن فیلم های مرتبط با ایندیانا جونز 5
ترتیب دیدن فیلم های مرتبط با ایندیانا جونز 5

جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد یک فیلم آمریکایی در ژانر اپرای فضایی حماسی ساخته جی. جی. آبرامز است که در سال ۲۰۱۵ منتشر شد. این نخستین فیلم از سه‌گانه دنبالهٔ جنگ ستارگان محسوب می‌شود که از لحاظ داستانی پس از بازگشت جدای (۱۹۸۳) منتشر شد و هفتمین قسمت از فیلم‌های نه‌قسمتی «حماسهٔ اسکای‌واکر» به‌شمار می‌رود. در این فیلم گروه بازیگران متشکل از هریسون فورد، مارک همیل، کری فیشر و… ایفای نقش می‌کنند.

وقایع داستانی نیرو برمی‌خیزد سی سال پس از بازگشت جدای رخ می‌دهد و داستان ری، فین، پو دامرون و هان سولو را روایت می‌کند که در پی یافتن لوک اسکای‌واکر هستند. در همین حین، پارتیزان مقاومت به رهبری ژنرال لیا اورگانا و کهنه‌سربازان ائتلاف شورشی در مقابل کایلو رن و محفل یکم، جانشین امپراتوری کهکشانی، در حال مبارزه هستند. قبل از ورود به فیلم ایندیانا جونز 5، طرفداران فورد می‌توانند دنباله دیگری را که این بازیگر در آن ایفای نقش کرده است، دوباره بررسی کنند.

Romancing The Stone (1984)

فیلم هایی که قبل از ایندیانا جونز و گردانه سرنوشت باید دید
فیلم هایی که قبل از ایندیانا جونز و گردانه سرنوشت باید دید

عشق‌بازی با سنگ (انگلیسی: Romancing the Stone) فیلمی در ژانر کمدی رمانتیک به کارگردانی رابرت زمکیس است که در سال ۱۹۸۴ منتشر شد. «Romancing the Stone» با بازی کاتلین ترنر در نقش یک رمان‌نویس عاشقانه که درگیر یک ماجراجویی واقعی با قهرمانی به سبک ایندی می‌شود است. این فیلم مسلما بهترین ریپ آف ایندیانا جونز است.

از آنجایی که ایندیانا جونز 5 کارن آلن را در نقش ماریون ریون‌وود بازگرداند، به داستان عاشقانه‌ای که از زمان Raiders of the Lost Ark ادامه داشت، خواهد پرداخت. Romancing the Stone یکی از نمونه‌های اساسی زیرژانر عاشقانه، اکشن و ماجراجویی است.

Air Force One (1997)

قبل از ایندیانا جونز 2023 چه باید دید
قبل از ایندیانا جونز 2023 چه باید دید

برای آماده شدن برای ایندیانا جونز 5، Air Force One ارزش دیدن دارد. این فیلم یکی از فیلم‌های اکشن کلاسیک فورد است. در ایر فورس وان، بینندگان فورد را در نقش رئیس جمهور نمادین ایالات متحده، جیمز مارشال، می‌بینند که وقتی تروریست‌ها هواپیمایش را می‌ربایند، اوضاع را به دست خود می‌گیرد.

مانند ایندیانا جونز و شماره گیری سرنوشت، ایر فورس وان (Air Force One) نشان می‌دهد که هیچ چیز نمی‌تواند قهرمان اکشن را کُند کنَد. این فیلم دارای یک شخصیت شرور نمادین، با بازی گری اولدمن، یک موسیقی پرتنش از جری گلداسمیت، و یکی از جذاب‌ترین بازی‌های دوران حرفه‌ای فورد است.

National Treasure (2004)

فیلم هایی که قبل از ایندیانا جونز 5 باید دید
فیلم هایی که قبل از ایندیانا جونز 5 باید دید

ایندیانا جونز و شماره گیری سرنوشت، با داستان مسابقه فضایی خود، یک فیلم ماجراجویی فراری است که ریشه محکمی در تاریخچه تاریخ آمریکا دارد. National Treasure رویکرد مشابهی را اتخاذ می‌کند.

نیکلاس کیج در نقش مورخ بنجامین فرانکلین گیتس، که نقشه‌ای را در پشت اعلامیه استقلال دنبال می‌کند، تا گنجینه‌ای از گنج فراماسون‌ها را پنهان کند. بسیار شبیه به سری فیلم‌های ایندیانا جونز، گنجینه ملی یک بازگشت مفرح و محبت آمیز به سنت‌های فیلم‌های ماجراجویی کلاسیک هالیوود است.

No Time To Die (2021)

فیلم هایی که قبل از ایندیانا جونز 5 باید دید
فیلم هایی که قبل از ایندیانا جونز 5 باید دید

دنیل کریگ دوران تصدی خود را به عنوان 007 به شیوه‌ای دلخراش و اشک آور در فیلم «زمانی برای مردن نیست» به پایان رساند. این بار، باند فقط برای نجات جهان انگیزه ندارد. او تلاش می‌کند که عشق زندگی خود و دختر مشترکشان را نجات دهد و برای این انگیزه دارد.

فرنچایز جیمز باند الهام‌بخش اولیه سریال ایندیانا جونز بود. ایندی اساساً پاسخ سینمای آمریکا به باند است. مانند ایندیانا جونز و Dial of Destiny، No Time to Die یک نتیجه قطعی برای داستانی ارائه می‌دهد که به طور سنتی در قسمت‌های جداگانه ماجراجویی هفته روایت می‌شود.

Blade Runner 2049 (2017)

فیلم هایی که قبل از ایندیانا جونز 5 باید دید
فیلم هایی که قبل از ایندیانا جونز 5 باید دید

دقیقاً مانند ایندیانا جونز و شماره گیری سرنوشت، Blade Runner 2049 شاهد بازگشت فورد به نقشی نمادین سال‌ها بعد است و دیدگاه کارگردان جدیدی از یک فرنچایز کلاسیک را ارائه می‌کند. در این مورد، دنیس ویلنوو برداشتی خیره کننده از آینده نئونی که ریدلی اسکات در اولین فیلم جاودانه بلید رانر متصور بود، ارائه می‌دهد.

Blade Runner 2049 شاهد همکاری ریک دکارد از فورد با افسر K رایان گاسلینگ برای مقابله با یک شرکت فاسد است. مانند ایندیانا جونز مسن‌، دکارد مسن‌ حتی ذره‌ای از شخصیت بد خود را از دست نداده است.

The Goonies (1985)

فیلم هایی که قبل از ایندیانا جونز 5 باید دید
فیلم هایی که قبل از ایندیانا جونز 5 باید دید

The Goonies یکی از مورد احترام‌ترین آثار کلاسیک دهه 80، تصور می‌کند که اگر ایندی فقط یک بچه بود، ماجراجویی ایندیانا جونز چگونه بود. این داستان حول گروهی از دوستان می‌چرخد ​​که نقشه گنج را دنبال می‌کنند به این امید که از ثروت پنهان برای نجات خانه‌های خود از تصرف مجدد استفاده کنند.

در طول راه، آن‌ها با گانگسترهای بی‌رحم و مجموعه‌ای از تله‌های انفجاری مبارزه می‌کنند. The Goonies یک ماجراجویی پر از سرگرمی، فرار و در مورد شکار گنج است که بسیار شبیه به فیلم‌های ایندیانا جونز می‌باشد.

Logan (2017)

فیلم هایی که قبل از ایندیانا جونز 5 باید دید
فیلم هایی که قبل از ایندیانا جونز 5 باید دید

آخرین بلاک باستر پر اکشن منگولد قبل از ایندیانا جونز 5 ارزش تماشا دارد. در لوگان، دقیقاً مانند ایندیانا جونز 5، منگولد به سفر چند دهه‌ای شخصیت افسانه‌ای روی صفحه پایان می‌دهد.

ولورین هیو جکمن با اکراه با آخرین ماموریت ابرقهرمانی موافقت می‌کند تا بقای نسل بعدی جهش یافته‌ها را در محیط دیستوپیایی آینده نزدیک لوگان تضمین کند. درست مانند ایندیانا جونز و Dial of Destiny، لوگان آخرین ماجراجویی تلخ و شیرین یک قهرمان محبوب است که بوید هالبروک را به عنوان یک شرور ثانویه نشان می‌دهد.

The Original Indiana Jones Trilogy (1981-1989)

فیلم هایی که قبل از ایندیانا جونز 5 باید دید
فیلم هایی که قبل از ایندیانا جونز 5 باید دید

قبل از اکران ایندیانا جونز 5 در سینماها، ارزش دوباره دیدن سه گانه اصلی را دارد تا یادآوری شود که چرا مخاطبان در وهله اول عاشق این شخصیت شدند. مهاجمان کشتی گمشده، ایندیانا جونز و معبد عذاب، و ایندیانا جونز و آخرین جنگ صلیبی، همگی به عنوان سه تا از بهترین فیلم‌های اکشن ساخته شده‌اند.

منگولد ایندیانا جونز و شماره گیری سرنوشت را به عنوان ادای احترامی عاشقانه به سه گانه اصلی ساخته است. او حتی از جلوه‌های دیجیتال زدایی پیری برای بازگرداندن ایندیانا جونز جوانتر در اطراف این فیلم‌های اصلی استفاده کرد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار فیلم هایی که قبل از ایندیانا جونز 5 باید دید سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *