نقد فیلم ماموریت غیر ممکن 7 ؛ اکشنی سرگرم‌کننده و قابل قبول

Mission Impossible – Dead Reckoning Part One یکی از مهم‌ترین آثار سال 2023 می‌باشد که در ادامه به نقد فیلم ماموریت غیر ممکن 7 خواهیم پرداخت.

Mission: Impossible – Dead Reckoning Part One یک فیلم اکشن، جاسوسی آمریکایی محصول سال ۲۰۲۳ به کارگردانی کریستوفر مک کواری بر اساس فیلمنامه‌ای است که او با همکاری اریک جندرسن نوشته است و توانست نقد فیلم جدید ماموریت غیر ممکن نقدهای مثبتی بگیرد.

این فیلم، دنباله ماموریت غیرممکن – فال اوت 2018 و هفتمین قسمت از مجموعه فیلم‌های Mission: Impossible است. در این فیلم تام کروز، هیلی آتول، وینگ ریمز، سایمون پگ، ربکا فرگوسن، اسای مورالس، ونسا کربی، پوم کلمنتیف و هنری چرنی ایفای نقش می‌کنند.

نقد فیلم ماموریت غیر ممکن 7

اکشنی سرگرم‌کننده و قابل قبول

شما می‌توانید فهرست بررسی فیلم mission impossible 7 را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

مقالات مکمل:

نقد فیلم ماموریت غیر ممکن 7
نقد فیلم جدید ماموریت غیر ممکن

Mission: Impossible – Dead Reckoning Part One اولین بار در 19 ژوئن 2023 در اسپانیا و در رم به نمایش درآمد و قرار است در تاریخ 12 جولای توسط پارامونت پیکچرز در ایالات متحده اکران شود. تحلیل فیلم سینمایی mission impossible 7 مورد تحسین منتقدان قرار گرفته است. دنباله مستقیم آن، Dead Reckoning Part Two، قرار است در تاریخ 28 ژوئن 2024 اکران شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های 2023

درباره فیلم

نقد فیلم ماموریت غیر ممکن 7
بررسی فیلم mission impossible 7

در ژانویه 2019، کروز اعلام کرد که هفتمین و هشتمین فیلم ماموریت غیرممکن، پشت سر هم با مک‌کواری نویسندگی و کارگردانی هر دو فیلم ساخته می‌شوند. بازگشت و اعضای جدید بازیگران به زودی اعلام شد و لورن بالف، که آهنگسازی Fallout را بر عهده داشت، برای اجرای فیلم بازگشت.

فیلمبرداری در فوریه 2020 در ایتالیا آغاز، اما به دلیل همه گیر COVID-19 متوقف شد. فیلمبرداری از اواخر همان سال از سر گرفته شد و در سپتامبر 2021 با سایر مکان‌های فیلمبرداری از جمله نروژ، بریتانیا و امارات متحده عربی پایان یافت.

این اولین فیلم از این مجموعه پس از Mission: Impossible 2 (2000) است که جی جی آبرامز در آن نقشی ندارد. این فیلم با بودجه تخمینی ۲۹۰ میلیون دلاری یکی از پرهزینه‌ترین فیلم‌هایی است که تاکنون ساخته شده است. در آوریل 2023، پارامونت در CinemaCon اعلام کرد که این فیلم، در 12 جولای اکران خواهد شد.

نقد فیلم ماموریت غیر ممکن 7

نقد فیلم ماموریت غیر ممکن 7
تحلیل فیلم سینمایی mission impossible 7

مک‌کواری و کروز با تلاش، شخصیت او را برای تبدیل شدن به قهرمانی بهتر و کامل‌تر از هر یک از ابرقهرمانان مارول و دی سی کردند. خطوط احمقانه دلپذیری که برای توصیف هوش مصنوعی شیطانی به کار می‌رود، ممکن است خود را در یک بعد از ظهر آرام ببینند.

غیرمنتظره‌ترین و در عین حال خوشایندترین جنبه Dead Reckoning، روشی است که عمداً بازتاب فیلم Mission: Impossible اثر برایان دی پالما است که در سال 1996 این فرنچایز را آغاز کرد. داستان در این فیلم جدید شده است. این فیلم، در طول زمان اجرا، بیش از حد خود در تناسب و شروع پیش می‌رود، اما همیشه تعادل دارد.

Mission: Impossible – Dead Reckoning Part One شاید تنها فیلم اکشن واقعی که می‌توانید در سال 2023 ببینید و واقعا لذت ببرید. غلبه بر هیجان‌های قدیمی سخت استو این فیلم، به راحتی این کار را انجام داده است.

فرمولی ساده در این فیلم، کار می‌کند. طرحی پیچیده که به اندازه کافی ساده است تا مخاطب بتواند آن را دنبال کند. سکانس‌های اکشن دیوانه‌کننده و ستاره‌ای که می‌توانیم از پس آن بربیاییم. Mission: Impossible – Dead Reckoning مختلط‌ترین فیلمی است که تا به حال مشاهده کردید. نه به این دلیل که بدی‌ها بر خوبی‌ها برتری دارند، بلکه به این دلیل که به سختی می‌توانید قدرت فوق‌العاده آن را در برابر ضعف منحصر به فردش تعیین را کنید.

می‌توان این فیلم را به عنوان مهیج‌ترین بلاک باستر سال معرفی کرد. منظره‌ای مهیج، پرتعلیق و هیجان انگیز. هفتمین قسمت مأموریت غیرممکن، احساسی‌ترین قسمت این مجموعه است که در دل آن، دوستی دارد. صحنه‌های گیرا به جذابیت فیلم می‌افزایند. Mission: Impossible – Dead Reckoning یک ورودی شیک و جذاب است.

نقد فیلم ماموریت غیر ممکن 7

نقد فیلم ماموریت غیر ممکن 7
نقد فیلم ماموریت غیر ممکن 7

در اینجا، پس‌زمینه به اندازه پیش‌زمینه برای پیشرفت‌ها حیاتی است و بهترین شگفتی‌های فیلم را به همراه دارد. کنش متقابل کروز و آتول تضمین می‌کند که M:I7 دوست‌داشتنی است و به اندازه زمان اجرای دو و سه ساعته‌اش طولانی نیست.

طبق معمول، کروز و کارگردان کریستوفر مک‌کواری با سکانس‌های اکشن مرگ‌برانگیز فراتر می‌روند که شما را در لبه صندلی‌تان به این فکر می‌اندازد که چگونه این افراد می‌توانند غیرممکن‌ها را انجام دهند.

به عنوان یک بازیگر، کروز یکی از بهترین کارهای امروزی را انجام داده است و با توجه به اینکه کروز به عنوان ستاره و تهیه کننده وظیفه دوبرابری دارد، باید مطمئن شود که بودجه 290 میلیون دلاری آن، برخواهد گشت.

Dead Reckoning Part One بدون شک بهترین فیلم اکشن سال 2023 است. از کروز و مک کواری نمی‌توان انتظار کمتری داشت که یک فیلم اکشن مهیج و هیجان انگیز دیگر را با برخی از بهترین سکانس‌های این مجموعه خلق نکنند.

بررسی ساختاری منتقدین

نقد فیلم ماموریت غیر ممکن 7
نقد فیلم ماموریت غیر ممکن 7

در وب‌سایت جمع‌آوری نقد راتن تومتوز، این فیلم نمره 98 درصد از 131 منتقد، با میانگین امتیاز 8.1/10 گرفته که نشان می‌دهد واکنش‌ها به نقد فیلم ماموریت غیر ممکن 7 مثبت هستند. اجماع این وب‌سایت می‌گوید:

مأموریت: غیرممکن – بخش اول، با خطرات تهدیدکننده‌ای برای جهان و مجموعه‌های حماسی، ثابت می‌کند که هنوز هم حق انتخابی است که باید آن را بپذیرید.

همچنین وبسایت متاکریتیک که از میانگین وزنی استفاده می‌کند، بر اساس 42 نقد، امتیاز 81 از 100 را به فیلم اختصاص داد که نشان دهنده تحسین جهانی است. بلیط فروشی‌های این فیلم، پیش‌بینی کردند این فیلم در افتتاحیه آخر هفته 90 میلیون دلار فروش داشته باشد و مجموعاً 152 میلیون دلار در سراسر جهان بفروشد.

پیتر دبروژ، منتقد محبوب ورایتی در نقد خود نوشت:

تام کروز و کارگردان کریستوفر مک‌کواری، با ترکیب جذابیت‌های بصری، با مجموعه‌های عملی دیوانه‌کننده‌تر، این فرنچایز تقریباً سه دهه‌ای را به بهترین شکل حفظ کردند.

روزنامه گاردین نیز در نقد خود با تحسین از این فیلم بیان کرد که M:I، از مهارت‌های بدلکاری باورنکردنی ستاره گرفته تا لحن احمقانه و جدی سینمایی‌اش، نشانه‌ای از کاهش سرعت را نشان می‌دهد و می‌تواند به ما بفهماند که سینمای اکشن هنوز جذاب است.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار نقد فیلم ماموریت غیر ممکن 7 سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *