نقد و بررسی سریال Secret Invasion ؛ قسمت اول و دوم

سریال تهاجم مخفی یکی از سریال‌های فاز پنجم دنیای سینمایی مارول است که در این مطلب به نقد و بررسی سریال Secret Invasion می‌پردازیم.

سریال Secret Invasion یکی از جدیدترین آثار دنیای سینمایی مارول از فاز پنجم این فرانچایز است که ژانر اکشن، ماجراجویی و درام دارد. این سریال به وقایع بعد از فیلم “انتقام جویان: پایان بازی” و “مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست” می‌پردازد. در فاز قبل دیدیم که نیک فیوری به فضا رفته و مسئولیت سازمان فضایی را برل عهده دارد.

داستان سریال تهاجم مخفی به این صورت است که نیک فیوری متوجه می‌شود که خطری جدی زمین و بشریت را تهدید می‌کند که مسئول آن اسکرول‌ها هستند. برای دیدن این سریال شما باید فیلم‌های “کاپیتان مارول”، “انتقام جویان: جنگ ابدیت”، انتقام جویان: پایان بازی”، “مرد عنکبوتی: دور از خانه” و “مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست” را مشاهده کنید. در ادامه به نقد و بررسی سریال Secret Invasion می‌پردازیم.

نقد و بررسی سریال Secret Invasion

شما می‌توانید فهرست نقد و بررسی سریال Secret Invasion را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

مقالات مکمل:

نقد و بررسی سریال Secret Invasion
نقد و بررسی سریال Secret Invasion

سریال تهاجم مخفی جدیدترین مجموعه دنیای مارول است که موضوعی جدید را روایت می‌کند و به شکلی معمایی داستان خود را جلو می‌برد. از بازیگران این سریال می‌توان ساموئل جکسون، امیلیا کلارک، بن مندلسون و کوبی اسمالدرز را نام برد. در ادامه این مقاله از فیگار به نقد و بررسی سریال Secret Invasion می‌پردازیم.

توجه: در ادامه این مقاله مطالبی وجود دارد که ممکن است جزئیات این سریال را برای شما اسپویل کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های مارول که بخشی از MCU نیستند

10 فیلم مارول که بیش از حد کمدی شدند

تاریخ انتشار فیلم های جدید مارول از 2023 تا 2025

درباره سریال Secret Invasion

نقد و بررسی سریال Secret Invasion
نقد و بررسی سریال Secret Invasion

در سپتامبر 2020، مشخص شد که کایل برادستریت در حال توسعه یک سریال تلویزیونی برای سرویس پخش دیزنی پلاس با محوریت شخصیت مارول، نیک فیوری است. در دسامبر 2020، کوین فایگی، رئیس استودیو مارول، رسماً سریال جدیدی با عنوان تهاجم مخفی را معرفی کرد که جکسون با بن مندلسون در نقش تالو در MCU همبازی شد. این مجموعه بر اساس خط داستانی کتاب‌های مصور 2008-2009 به همین نام است. فایگی که آن را به عنوان یک «سری رویداد متقاطع» توصیف می‌کند که با فیلم‌های آینده MCU پیوند می‌خورد.

استودیوی مارول تصمیم گرفت به جای فیلم، سریال تهاجم مخفی بسازد، زیرا به آن‌ها اجازه می‌داد کاری متفاوت‌تر از قبل انجام دهند. کارگردانان تا آوریل 2021 برای سریال در نظر گرفته شدند، با توماس بزوچا و علی سلیم که یک ماه بعد به آن پیوستند، گزارش شده است که قسمت‌ها را به طور مساوی تقسیم می‌کنند، یا یکی برای کارگردانی چهار قسمت و دو قسمت دیگر. با این حال، سلیم در نهایت کل سریال را کارگردانی کرد.

نقد قسمت اول سریال Secret Invasion

نقد و بررسی سریال Secret Invasion
نقد قسمت اول سریال Secret Invasion

در این بخش به نقد و بررسی سریال تهاجم مخفی قسمت اول می‌پردازیم. قسمت اول سریال تهاجم مخفی با سکانس اولیه به شدت خوبی شروع می‌شود و به خوبی کلیت ماجرا را شرح می‌دهد تا بیننده دجار سردرگمی نشود. در ادامه این سکانس یک تعقیب گریز را شاهد هستیم که نشان می‌دهد سرهنگ راس سعی دارد تا از دست چند نفر فرار کند، اما مدتی نمی‌گذرد که سریال شما را شگفت زده می‌کند و متوجه می‌شوید سرهنگ راس قلابی بود و اسکرول است.

سریال توانسته خطرات قابلیت تغییر چهره اسکرول‌ها را به خوبی در قسمت اول به بیننده نشان دهد و بگوید که اوضاح بسیار وحشتناک‌تر از چیزی است که فکرش را می‌کنید. همچنین در ادامه نیک فیوری را شاهد هستیم که به زمین باز می‌گردد تا از این موضوع سر در آورد و جلوی اسکرول‌ها را بگیرد. سریال لحنی جدی دارد و بر خلاف آثار دیگر مارول سعی ندارد با کمدی بیننده را سرگرم کند.

در همین قسمت ابتدایی شاهد حضور امیلیا کلارک در نقش “گیا”، دختر تالوس هستیم که به خوب توانسته نقش خود ایفا کند و نقش پر رنگی در این سریال خوهد داشت. سکانس آخر این سریال به شدت هیجان انگیز و ناراحت کننده است، چون شاهد مرگ ماریا هیل به دست نیک فیوری بودیم. سریال در همین قسمت نشان داد که حتی کسی مثل نیک فیوری با تمام هوش و ذکاوتی که دارد ممکن است اشتباه کند و یکی از همکاران قدیمی خود به به کام مرگ ببرد.

تهاجم مخفی همچنین بسیار خوش ساخت است و تک تک سکانس‌ها با فیلمبرداری بسیار خوبی همراه هستند که بیننده را شگفت زده می‌کنند. قسمت اول این سریال توانست موفق عمل کند و بینندگان را برای دیدن قسمت‌های بعدی این مجموعه مشتاق نماید.

نقد قسمت دوم سریال Secret Invasion

نقد و بررسی سریال Secret Invasion
نقد قسمت دوم سریال Secret Invasion

در این قسمت به نقد و بررسی سریال Secret Invasion قسمت دوم می‌پردازیم. قسمت دوم سریال تهاجم مخفی روند بسیار کندی را طی می‌کند و سعی دارد تا بیشتر از صحنه‌های اکشن، کمی اطلاعات بیشتری از عمق فاجعه به مخاطب ارائه بدهد. قسمت دوم با زمان 55 دیقه‌ای خود به طور کامل به مکالمات بین شخصیت‌ها می‌پردازد و سعی دارد تا به طور آرام و آهسته داستان را پیش ببرد.

همانطور که انتظار داشتیم نیک فیوری بعد از کشتن اتفاقی یکی از بهترین همکاران خود (ماریا هیل) متوجه می‌شود که باید بیشتر از قبل به اقدامات خود دقت کند. البته با توجه به اینکه ماریا هیل یکی از همکاران قدیمی نیک فیوری بود و خود او ماریا هیل را به کشتن داد، به طور کامل نمی‌توانیم شرمساری او را نسبت به اشتباهی که انجام داده است ببینیم.

این موضوع می‌تواند به این اشاره داشته باشد که ماریا هیل همچنان زنده است و نیک فیوری از آن اطلاع دارد. این سریال یک سکانس اکشن بسیار جذاب دارد که از دیدن آن لذت خواهید برد، اما نوع زد و خوردها در این سکانس، ما را یاد فیلم “کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان” می‌اندازد که به شدت جدی بود و مبارزات فوق العاده‌ای داشت.

در انتها نیک فیوری پس از اخراج شدن توسط جیمز رودز، به خانه‌ای می‌رود و خانمی را ملاقات می‌کند. مشخص می‌شود که او همسر نیک فیوری است و یکی از سوپرایزهای قسمت دوم سریال تهاجم مخفی است. اگر به یاد داشته باشید، در فیلم “کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان” وقتی نیک فیوری به خانه استیو راجرز پناه می‌برد به او می‌گوید: “زنم منو از خونه انداخته بیرون”. استیو به او می‌گوید: “نمی‌دونستم ازدواج کردی” و نیک فیوری در جواب او گفت: تو خیلی چیزاها در مورد من نمی‌دونی.

همه ما فکر می‌کردیم که این یک نوع مکالمه برای رد گم کردن و فرار شنودها است، اما در این قسمت از سریال مشخص شد که نیک فیوری در یکی از بدترین وضعیت‌های زندگی خود، یکی از بزرگ‌ترین رازهای زندگی‌اش را به کاپیتان آمریکا گفت. این سریال روند خوبی دارد و کاملاً حال و هوای یک داستان جاسوسی و جدی را به مخاطب می‌دهد، اما تنها مشکل این است که کمی گیج کننده جلو می‌رود و به راحتی جزئیات را به بیننده ارائه نمی‌کند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار نقد و بررسی سریال Secret Invasion سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *