نقد فیلم Insidious: The Red Door 2023 ؛ قابل قبول اما با عناصر ترسناک کم

Insidious The Red Door یکی از مهم‌ترین آثار سینمای ترسناک سال 2023 می‌باشد که در ادامه، به نقد فیلم Insidious The Red Door 2023 خواهیم پرداخت.

Insidious: The Red Door، یک فیلم ترسناک ماوراءالطبیعه آمریکایی به کارگردانی پاتریک ویلسون در اولین کارگردانی خود بر اساس فیلمنامه‌ای از اسکات تیمز و داستانی از لی وانل و تیمز است. این فیلم، دنباله مستقیم Insidious (2010) و Insidious: Chapter 2 (2013) و پنجمین قسمت از مجموعه Insidious است که در ادامه به نقد فیلم Insidious The Red Door خواهیم پرداخت. پتریک سیمپکینز، تای ویلسون، اندرو آستور، رز بایرن و لین شی دوباره نقش‌های خود را در این فیلم بازی می‌کنند. هیام عباس و سینکلر دانیل نیز به بازیگران می‌پیوندند.

پس از اکران Insidious: The Last Key (2018)، Blumhouse Productions امکاناتی را برای تولید فیلم‌های آینده در این مجموعه انتخاب کرد، از جمله یک متقاطع با سری Sinister. در اکتبر 2020، استودیو اعلام کرد که ویلسون کارگردانی و بازی در فیلم جدید را بر عهده خواهد داشت و تیمز فیلمنامه را بر اساس داستانی نوشته وانل می‌نویسد که در ادامه به بررسی فیلم جدید Insidious خواهیم پرداخت.

نقد فیلم Insidious The Red Door 2023

قابل قبول اما با عناصر ترسناک کم

شما می‌توانید فهرست تحلیل فیلم توطعه آمیز در قرمز را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

مقالات مکمل:

نقد فیلم Insidious The Red Door 2023
نقد فیلم Insidious The Red Door

Insidious: The Red Door قرار است در تاریخ 7 ژوئیه 2023 توسط Sony Pictures Releasing در ایالات متحده اکران شود. پیش از این، این فیلم برای منتقدین در سینماها به طور خصوصی اکران شد که ما در این نوشتار، به نقد منتقدین نیز خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های ترسناک 2023

بهترین فیلم های 2023

درباره فیلم

نقد فیلم Insidious The Red Door 2023
بررسی فیلم جدید Insidious

ده سال پس از وقایع پایانی فیلم دوم، جاش لمبرت به سمت شرق می‌رود تا پسرش دالتون را در یک دانشگاه ایده‌آل بسپارد. با این‌حال، رویای کالج دالتون زمانی به یک کابوس تبدیل می‌شود که شیاطین سرکوب شده گذشته او، به طور ناگهانی برمی‌گردند تا هر دوی آنها را تعقیب کنند. جاش و دالتون برای پایان دادن به آزار و اذیت و آرام کردن شیاطین، یک بار برای همیشه باید به قسمت بعدی برگردند تا کابوس لمبرت را برای همیشه متوقف کنند.

پس از اکران و موفقیت در باکس آفیس Insidious: The Last Key، یک دنباله وارد ساخت شد. تهیه کننده فیلم، جیسون بلوم به یک فیلم متقاطع با Sinister ابراز علاقه کرده بود. در 29 اکتبر 2020، اعلام شد که دنباله مستقیم فیلم Insidious and Insidious: Chapter 2 با کارگردانی پاتریک ویلسون در اولین کارگردانی خود از روی فیلمنامه‌ای که اسکات تیمز بر اساس داستانی از لی وانل نوشته بود، در دست ساخت است.

در فوریه 2022، ویلسون تأیید کرد که مکان‌های با شروع فیلمبرداری در بهار همان سال آغاز شده است. فیلمبرداری اصلی در آگوست 2022 آغاز شد و پیتر داگر، جارکز مک کلندون، سینکلر دانیل و هیام عباس به بازیگران پیوستند و همچنین رز بیرن تایید کرد که بازگشته است.

در فوریه 2023، اندرو آستور تایید شد که دوباره در نقش فاستر لمبرت بازی می‌کند. فیلمبرداری در شهر موریس، در نیوجرسی انجام شد. در 22 اوت 2022، ویلسون فاش کرد که فیلمبرداری به پایان رسیده است.

نقد فیلم Insidious: The Red Door 2023

نقد فیلم Insidious The Red Door 2023
تحلیل فیلم توطعه آمیز در قرمز

فیلم، یک اثر خوب است، اما در طول فیلم، همیشه انگار یک چیزی کم است و آن‌هم اوج ترس و جامپ‌اسکیرهای شدید می‌باشد. این فیلم، بیننده را منتظر سکانس‌های شدیدتر برای اوج فیلم نگه می‌دارد.

همچنین، تریلرها برخی از جامپ‌اسکیرهای خوب مانند صحنه MRI را خراب کردند و نگذاشتند تا بیننده آن صحنه را برای اولین بار ببیند. سکانس پایانی به خوبی کار شده بود و بیننده را به شدت جلب خود می‌کرد. جلب رضایت بیننده در کل رضایت بخش می‌باشد، اما نمی‌توان گفت که این فیلم، از دیگر فیلم‌های این فرانچایز بهتر است.

با تمام خوبی‌های این فیلم، می‌توان یک بدی خیلی عظیم را نام برد و آن هم خسته کردن بیننده با سکانس‌هایی بود که در قسمت‌های پیشین این فرانچایز دیده بود. متأسفانه این فیلم، به دلیل اینکه سکانس‌های ترسناک جدیدی ایجاد نمی‌کند، نمی‌تواند نیازهای روحی یک طرفدار را جلب کند.

نقد فیلم Insidious: The Red Door 2023

نقد فیلم Insidious The Red Door 2023
نقد فیلم Insidious The Red Door 2023

شاید عوض شدن کارگردان، یکی از دلایلی بود که این فیلم نیز مقداری نسبت به دیگر فیلم‌ها، اُفت کیفیت از لحاظ ترس داشت. فیلم‌های قبلی Insidious همیشه ترسناک بودند، اما متأسفانه، این آخرین قسمت طرفداران فرانچایز را نترساند.

داستان فیلم، قابل قبول است می‌توان با آن کنار آمد؛ اما ترس‌های پرشی یا همان جامپ‌اسکیرها، مقداری خسته کننده پیش می‌روند و نمی‌توانند به بیننده، حس تعلیق را القا کنند. فیلم در روند پلان‌های خود، مقداری خسته کننده می‌شود، اما سازندگان می‌توانند کارهای بیشتری انجام دهند حتی اگر فقط یک فیلم پایانی باشد.

شاید اگر طرفدار این فرانچایز نباشید، این فیلم می‌تواند شما را متقاعد کند، اما برای کسانی که به دنبال یک فیلم از جنس ترس جدید هستند، این فیلم می‌تواند شما را نااکید کند و بزرگ‌ترین نقطه ضعف آن، کمبود تعلیق و استفاده از سکانس‌های ترسناک تکراری است.

بررسی ساختاری منتقدین

نقد فیلم Insidious The Red Door 2023
نقد فیلم Insidious The Red Door 2023

این فیلم، در وبسایت IMDb، نمره 7.7 و در گوگل نیز کاربران به این فیلم نمره 89 را دادند. همچنین برخی منتقدین که فیلم برای آن‌ها اکران شده و فیلم را دیدند، نطرات خود را بیان کردند. که در نقد فیلم Insidious The Red Door 2023 آن را بررسی خواهیم کرد.

روزنامه theaureview نوشت:

برای فیلمی که زمان زیادی برای پخش شدن داشته است، ناامیدکننده‌تر است که ویلسون نمی‌تواند فراتر از چیزهایی که ظاهراً می‌خواست از آن اجتناب کند، نشان بدهد. در ساختن این فیلم بیشتر درباره دالتون، او همچنین به نقش مکمل تنزل پیدا کرد.

روزنامه collider، دقیقاً برعکس روزنامه قبلی، نقد مثبتی بر این فیلم داشت و گفت که این فیلم جرأت نگاه کردن به هر دری را از شما می‌گیرد. fictionhorizon نیز به انتقاد از این فیلم گفت:

حیف، آنچه اکران خواهد شد، فیلمی است که تقریباً مرا به خواب می‌برد تا اینکه بترساند.

روزنامه caseymoviemania نیز گفت:

هرچند که فیلم سعی دارد به رابطه پدر و پسری بپردازد، اما فاقد از هرگونه استعداد دراماتیک در داستان بودیم که بتواند آن حس را منتقل کند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار نقد فیلم Insidious The Red Door 2023 سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *