نقد و بررسی انیمه Suzume 2023 ؛ انیمه ای با طراحی باورنکردنی؟

در این مطلب می‌خواهیم به نقد و بررسی انیمه Suzume 2023 بپردازیم. پس در ادامه نوشتار نقد و بررسی انیمه Suzume 2023 در کنار فیگار بمانید.

Suzume 2023 یک داستان اکشن ماجراجویی مدرن که در آن یک دختر 17 ساله به نام سوزومه به یک مرد جوان مرموز و عجیب کمک می‌کند تا درهایی را ببندد که  آن طرف در‌ها در حال انتشار بلایایی در سراسر ژاپن است.

نقد و بررسی انیمه Suzume 2023

انیمه ای با طراحی باورنکردنی؟

شما می‌توانید فهرست نقد و بررسی انیمه Suzume 2023 را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

مقالات مکمل:

نقد و بررسی انیمه Suzume 2023
تحلیل انیمه Suzume

داستان این انیمه با جلوه‌های بصری باورنکردنی و امتیازی خارق‌العاده ارتقاء بیشتری پیدا می‌کند. انیمیشن Suzume با مناظری خیره کننده و جذاب از ژاپن و دنیای دیگری که آن طرف درهای اسرارآمیز قرار دارد، بسیار دیدنی است.

مشخصات انیمه

نقد و بررسی انیمه Suzume 2023
بررسی انیمه Suzume
  • امتیاز IMDB این انیمه: 7.8
  • کارگردان: ماکوتو شینکای
  • نویسنده: ماکوتو شینکای
  • تهیه کننده: کومیکس ویو فیلمز
  • بازیگران: نانوکا هارا، هوکاتو متسومورا، اری فوکاتسو

بررسی داستان

نقد و بررسی انیمه Suzume 2023
نقد انیمه سوزومه 2023

این فیلم درباره سوزومه 17 ساله‌ای است که در شهری کوچک در ژاپن به همراه عمه‌اش تاناکی زندگی می‌کند. سوزومه پس از مرگ مادرش سعی می‌کند آسیب‌های روحی خود را از همه پنهان کند و سعی می‌کند تمام زندگی‌اش را از آن دور کند.

یک برخورد تصادفی با غریبه‌ای خوش‌تیپ به نام سوتا او را در مسیری قرار می‌دهد که زخم‌هایش را دوباره تازه می‌کند و سرنوشت این دو نفر در هم گره می‌خورد. در پی تلاش برای یافتن درها در سراسر کشور برای جلوگیری از وقوع یک فاجعه ماوراء‌طبیعی، تلاش سوتا به زودی سوزومه را وارد مأموریت خود می‌کند زیرا هر دو به یک سفر بین‌المللی می‌روند تا از وقوع بلایای طبیعی در ژاپن جلوگیری کنند.

در طول مسیر است که آنها در سفر خود با افراد دیگر ارتباط عاطفی برقرار می‌کنند. زندگی هر دوی آنها به طور چشمگیری برای همیشه تغییر می‌کند زیرا این سوزومه و سوتا با یکدیگر بیشتر آشنا می‌شوند، سوزومه عمیقاً در گذشته خود و ارتباط او با این بلایای غیرطبیعی که در همه جا اتفاق می‌افتد می‌کاود.

نقد انیمه suzume 2023

نقد و بررسی انیمه Suzume 2023

سوزومه در طول فیلم با از دست دادن، اندوه و خصومت سر و کار دارد. این به معنای خطر جدیدی است که بسیاری از مکان‌های نمادین ژاپن را تهدید می‌کند، زیرا گذشته با حال در تضاد است. تا حدی، این رویدادهای ماوراء‌طبیعی استعاره‌ای برای مقابله با آسیب‌های گذشته و اینکه چگونه چیزی که رها شده است که می‌تواند چیزی بیش از یک خاطره دور باشد.

چیزی که سوزوم مطرح می‌کند این است که زمان همیشه زخم‌ها را بهبود نمی‌بخشد. برخی از این زخم‌ها می‌توانند با گذشت زمان رشد کنند و اطرافیان فرد را تحت تاثیر قرار دهند. ما این را در رابطه سوزومه با عمه‌اش می‌بینیم. برخی از صحنه‌های قدرتمند بین این دو شخصیت منعکس کننده رابطه مادر و دختر است.

هر زمان که آنها با هم درگیر می‌شوند، لحظات واقعاً عالی را هر دوی آنها رقم می‌زنند، زیرا آنها در زندگی مشترک خود در از دست دادن یکی از عزیزانشان سهیم هستند. همین امر را می‌توان در مورد رابطه سوزومه و سوتا گفت که آنها به چیزی فراتر از آن می‌رسند.

پس از اتفاقی که سوتا را متحول می‌کند، او مجبور است برای انجام کارهایی که در دست دارد، به سوزوم تکیه کند، حتی اگر احساس می‌کند مسئول اتفاقاتی است که در سفر برای او می‌افتد. هنگامی که سوزومه از نظر عاطفی به سوتا وابسته می‌شود، می‌بینیم که چگونه او بار دیگر پس از از دست دادن یکی از والدینش با همان مخمصه‌ای روبرو می‌شود که در دوران کودکی‌اش وجود داشت.

این انیمه پر از رنگ‌های روشنی است که به خوبی از صفحه نمایش بیرون می‌آیند. احساساتی که در چهره آنها بیان می‌شود به خوبی به تصویر کشیده می‌شود زیرا به طور یکپارچه در انیمه جریان می‌یابد که با چشم غیر‌مسلح تقریباً واقعی است.

تکنیک جدیدی که فیلم از آن استفاده می‌کند، ترکیب CGI با انیمیشن دو بعدی سنتی است که همیشه آنطور که باید به خوبی ترکیب نمی‌شود. با این حال، مخاطبان را از تجربه آن خارج نمی‌کند ولی مشکلاتی را در کلیت انیمیشن ایجاد می‌کند. موسیقی، همچنین به لطف موسیقی زیبای Radwimps و Kazume Jinnouchi که به ارتقاء بیشتر صحنه‌ها در کنار جلوه‌های بصری فوق‌العاده کمک می‌کند، نفس‌گیر است.

بیشتر بخوانید:

بهترین انیمه های عاشقانه تاریخ سینما + [2023]

نظر کاربران:

نظر کاربر yshr-04651 در IMDB:

سوزومه کاملاً با نام تو و Weathering with you متفاوت است. این فیلم دارای پیچش‌های داستانی نیست که نام شما دارد. علاوه بر این، ممکن است این فیلم دارای اراده‌ای که در Weathering with you به تصویر کشیده شده است نباشد. با این حال، این فیلم ممکن است حاوی چیزی باشد که برای زندگی در این دنیا ضروری است.

نظر کاربر raymondreiz در IMDB:

همین امروز آن را تماشا کردم، تمجیدهای زیادی شنیدم، و خوشحالم که برای تماشای آن در سینماها رفتم. داستان شگفت انگیز و تاثیرگذار!! من بدون اطلاع از جزئیات وارد شدم، تریلر خیلی چیزها را فاش نکرد، که از آن قدردانی می‌کنم. با پیشرفت داستان، سفر سوزون در سراسر ژاپن بسیار تحت تأثیر قرار گرفتم. آن سرزمینی که من به آن سفر کرده بودم را بهم یادآوری کرد . چه کشور شگفت انگیزی. ارتباط بین سوزون آخرین افشاگری در مورد سونامی 311 را برای یک پایان خوب نشان می‌دهد. در پایان سفر سوزون توانست خاطرات فراموش شده خود را کشف کند و گذشته را رها کند. پایان گرم است و به ما یادآوری می‌کند که به دنبال آینده باشیم.

نظر کاربر boboceaelena در IMDB:

انیمیشنی زیبا، حتی درخشان، با توجه زیاد به جزئیات. با درخشش جاده‌ها و درخشش دریا طبیعت را کاملاً به تصویر می‌کشد. داستان جالب است حتی اگر در بعضی جاها می‌توانست بهتر باشد. احساس مکان‌های قدیمی با خاطراتی از گذشته به بند ناف ضربه زد. در مورد داستان عشق، من مطمئن نیستم که چگونه شیفتگی “آن پسر زیبا به نظر می‌رسد” به عشق عمیق تبدیل شد تا بگوید “من از دنیای بدون او بیشتر می‌ترسم”.
ایده اینکه چه چیزی باعث ایجاد زلزله می‌شود جالب است. طبق معمول برای انیمه ژاپنی، «درس‌های» آخر می‌تواند به راحتی اشک شما را دربیاورد، اما بهتر است آن درس را به خاطر بسپارید، زیرا در مورد زندگی است.

نتیجه‌ گیری

نقد و بررسی انیمه Suzume 2023

شینکای همچنان با طراحی‌های انیمیشن باورنکردنی، داستانی قدرتمند و بازی‌های قوی از سوی بازیگران، تماشاگران را خیره می‌کند. این یک راه احساسی است که شخصی می‌شود و به قلب و روح نفوذ می‌کند. این داستان به لطف چند انیمیشن شگفت انگیز، موسیقی، و شخصیت های عالی برای ارتباط با آنها به ارمغان می آورد.

در آخر Suzume 2023 انیمه‌ای است که به ما خاطر نشان می‌کند که به زندگی کردن و به عشق ورزیدن ادامه دهیم و به زیبایی اطرافمون بیشتر توجه کنیم.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار نقد و بررسی انیمه Suzume 2023 سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *