حقایق پنهان و سوتی های فیلم اینسپشن (Inception)

فیلم Inception آنقدر پیچیده است که در اولین تماشای آن جزئیات زیادی از دست می‌رود و ما در این نوشتار حقایق پنهان و سوتی های فیلم اینسپشن را بررسی می‌کنیم.

کریستوفر نولان، کارگردان Inception، Memento و جدیدترین فیلمش اوپنهایمر یک فیلمساز بزرگ است، اما بیش از هر چیز دیگری، او یک جهان‌ساز پیچیده است. او با دقت دنیاهای مختلف فیلم‌هایش را خلق می‌کند و همه آنها کاملاً او را احساس می‌کنند.

نولان یک فیلمساز حرفه‌ای است و طرفدارانش لحظه به لحظه فیلم‌های او را جدا می‌کنند. در نتیجه، برخی ایستراگ های فیلم Inception مختلفی را کشف کرده‌اند که در ابتدا خود را آشکار نمی‌کردند. اگرچه برخی از طرفداران نولان ممکن است این جزئیات را کشف کرده باشند، برخی دیگر به راحتی می‌توانستند آنها را کاملا از دست بدهند.

حقایق پنهان و سوتی های فیلم اینسپشن (Inception)

حقایق سوتی های اینسپشن نولان

شما می‌توانید فهرست حقایق پنهان و سوتی های فیلم اینسپشن را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

مقالات مکمل:

حقایق پنهان و سوتی های فیلم اینسپشن
حقایق پنهان و سوتی های فیلم اینسپشن

این جزئیات از موسیقی متن، نام شخصیت‌ها و حتی چیزهایی به اندازه زمان پخش فیلم می‌آیند، جذاب هستند و همانقدر نیز این فیلم سوتی‌‌های زیادی نیز دارد. نولان تا جایی که ممکن است تلاش می‌کند تا تمام جزئیات فیلم‌هایش را معنادار کند و همین باعث می‌شود تا سوتی‌هایی نیز داشته باشد.

این چیزی است که باعث می‌شود هر یک از آنها احساس چنین رویدادی را داشته باشند. او یکی از معدود فیلمسازانی است که امروزه به جای مانده است که اجازه دارد دیدگاه خود را در مقیاس وسیع اجرا کند.

بیشتر بخوانید:

10 مورد مشابه اوپنهایمر و باربی که در یک روز اکران شدند

معرفی فیلم اوپنهایمر Oppenheimer نولان

ایستراگ های فیلم Inception

The Runtime اشاره‌ای به آهنگ تم فیلم است

حقایق پنهان و سوتی های فیلم اینسپشن
ایستراگ های فیلم Inception

Non, je ne regrette rien اثر ادیت پیاف، کلید داستان Inception است. این به عنوان یک صف در هر سطح از رویا استفاده می‌شود و نشان دهنده ضربات همزمان است که برای بیدار کردن رویاپردازان لازم است.

موسیقی پیاف آنقدر برای فیلم مهم است که نولان در واقع کل زمان پخش فیلم را به آهنگ اشاره کرد. زمان اجرای Inception واقعاً 2 ساعت و 28 دقیقه غول پیکر است، اما این تصادفی نیست. Non je ne regrette rien، دقیقه و 28 ثانیه طول می‌کشد، به این معنی که نولان تصمیم گرفت حتی در تصمیم گیری برای مدت زمان فیلمش به آن آهنگ احترام بگذارد. البته، به خوبی می‌توانست اینطور باشد که فیلم به هر حال به آن نزدیک می‌شد، اما با این وجود، این دقت نولان را نشان می‌دهد.

دولت جایگزین

حقایق پنهان و سوتی های فیلم اینسپشن
حقایق مخفی فیلم سینمایی Inception

مانند بسیاری از فیلمسازان بزرگ، نولان مردی کاملاً جزئیات‌گرا است. او جهان‌های عظیمی می‌سازد، اما آنها را با دقت و تفکر دقیق پر می‌کند. این می‌تواند منجر به ایستراگ شود که طرفداران بعداً آن‌ها را کشف می‌کنند، مانند این واقعیت که همه پلاک‌های سطح اول رویا دارای برچسبی هستند که روی آن نوشته شده است “دولت جایگزین”. این برچسب‌ها به هیچ وجه برای داستان مهم نیستند، اما آن‌گونه جزئیات هستند که باعث می‌شود مردم بارها و بارها به فیلم‌های نولان برگردند.

همچنین اشاره‌ای مؤثر به دنیاها و امکاناتی است که در رویاها وجود دارد. اینجا جایی است که هر چیزی ممکن است اتفاق بیافتد؛ خواه از قوانین اولیه فیزیک پیروی کند یا نه. این با دنیای واقعی یکسان نیست، و آن پلاک‌ها تنها یک سرنخ کوچک هستند که به آن حقیقت اشاره می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های شبیه اوپنهایمر

پایان Oppenheimer شبیه Inception خواهد بود

اعداد 528 و 491

حقایق پنهان و سوتی های فیلم اینسپشن
سوتی های اینسپشن نولان

اگرچه مشخص نیست که این اعداد دقیقاً چه چیزی را نشان می‌دهند و ممکن است اصلاً معنایی نداشته باشند، نولان مراقب بود که اعداد 528 و 491 را در سراسر Inception در مکان‌های مختلف قرار دهد. اتاق‌های هتل در سطح دوم رویا، 528 و 491 هستند.

چندین شخصیت در طول فیلم نیز شماره را به یکدیگر تحویل می‌دهند، ابتدا از فیشر به کاب و سپس از ایمز به فیشر. ترکیبی از گاوصندوق در انتهای فیلم به ترتیب آن شش عدد است و این همان گاوصندوق است که در نهایت به فیشر ایده فروش شرکتش را می‌دهد. بنابراین، این اعداد تنها یکی از راه‌هایی است که کاب و تیمش با موفقیت تلاش کرده‌اند تا ایده‌هایی را در ذهن فیشر قرار دهند که قبلاً وجود نداشت.

اثر بی پایان پله‌ها

حقایق پنهان و سوتی های فیلم اینسپشن
سوتی های فیلم سینمایی Inception

پله‌های بی‌پایان امکان پذیر نیست. علی‌رغم نقاشی‌های شگفت‌انگیز MC Escher از پلکانی که به خود حلقه می‌زند، تکرار آن نقاشی در زندگی واقعی غیرممکن است، اگرچه نولان تقریباً مطمئناً تلاش کرده است. از این گذشته، او جلوه‌های ویژه و عملی را هر زمان که ممکن باشد ترجیح می‌دهد.

با این حال، در این مورد، نولان باید پله‌ها را با جلوه‌های بصری بهبود می‌بخشد، اگرچه این افکت‌ها نسبتاً قانع‌کننده بودند. پله‌های بی‌پایان یکی از نکات بسیاری است که فیلم نشان می‌دهد دنیایی که آریادنه و کاب در آن زندگی می‌کنند از بسیاری جهات با دنیای آن‌ها متفاوت است. البته، نکات واضح‌تری وجود دارد مانند شهرها که در خود جمع می‌شوند، اما موارد ظریف‌تر نیز به خوبی کار می‌کنند. این دنیای غیرواقعی است و هر جزئیاتی مهم است.

انفجارهای رویایی واقعی هستند

حقایق پنهان و سوتی های فیلم اینسپشن
حقایق پنهان و سوتی های فیلم اینسپشن

کریستوفر نولان، اغلب هنگام ساختن یک فیلم اصرار دارد که همه چیز را به شکلی خاص داشته باشد. علیرغم ماهیت خارق‌العاده Inception که به نوعی نکته اصلی است، نولان اصرار داشت که انفجارهای فیلم تا حد امکان واقعی باشد.

البته اکثر این انفجارها در قلعه کوه برفی رخ می‌دهد. این انفجارها برای ایجاد ضربه در لایه سوم رویا طراحی شده‌اند و با وجود اینکه در داخل یک رویا اتفاق می‌افتند، احساس واقعیت آنها مهم است. همین حقیقت در Inception نیز صدق می‌کند و قرار است رویاها واقعی به نظر برسند؛ حتی اگر خود موقعیت هیچ معنایی نداشته باشد. این انفجارها رویا را واقعی می‌سازد و دلیلش هم واقعی بودن این انفجارهاست.

هتل چرخشی، یک اثر عملی و الهام‌برداری از انیمه پاپریکا بود

حقایق پنهان و سوتی های فیلم اینسپشن
حقایق پنهان و سوتی های فیلم اینسپشن

شاید نمادین‌ترین صحنه فیلم، صحنه‌ای باشد که آرتور را در حال مبارزه با پیش‌بینی‌های ناخودآگاه فیشر در راهروی یک هتل در گرانش صفر می‌بیند. از آنجایی که ون آرتور در سطح اول رویا است، هتل در سطح دوم او در گرانش صفر می‌باشد، به این معنی که می‌چرخد و می‌چرخد.

اگرچه ممکن است به نظر برسد که این کار کاملاً با CGI انجام شده است، نولان در واقع تمام تلاش خود را کرد تا مطمئن شود که بخش زیادی از آن مجموعه از جلوه‌های عملی، از جمله خود راهروی چرخان تشکیل شده است.

این بدان معنی بود که جوزف گوردون لویت باید مطمئن می‌شد که حرکات خود را به درستی زمان‌بندی کرده باشد، در غیر این صورت باید دوباره برداشت می‌شد. حتی زمانی که او این کار را به درستی انجام داد، هیچ تضمینی وجود نداشت که همیشه در امان باشد و امکان دارد آسیب ببیند. همچنین کریستوفر نولان، این سکانس را با الهام‌برداری از انیمه بسیار محبوب روانشناختی پاپریکا ساخته است.

سوتی های فیلم سینمایی Inception

چرخ‌های لاستیکی خیس

حقایق پنهان و سوتی های فیلم اینسپشن
حقایق پنهان و سوتی های فیلم اینسپشن

هنگامی که اتومبیل های غرق باران وارد انبار می‌شوند، کف از قبل دارای مسیرهای لاستیک خیس است که ظاهراً از یک برداشت قبلی به جای مانده است. هنگامی که آنها متوقف شده و مردم خارج می‌شوند، کف پشت کابین و عقب به سمت در خشک است.

اختلاف زمانی

حقایق پنهان و سوتی های فیلم اینسپشن
حقایق پنهان و سوتی های فیلم اینسپشن

وقتی آرتور به هتل می‌رسد تا کاب را برای سوار شدن روی پشت بام ببرد، هوا تاریک است. اما وقتی بیرون پشت بام هستند، نزدیک ظهر می‌باشد که نشان یک سوتی در اختلاف زمانی از این کارگردان است.

ناپدید شدن قطار

حقایق پنهان و سوتی های فیلم اینسپشن
حقایق پنهان و سوتی های فیلم اینسپشن

هنگام سکانس‌های مختلف از سقوط ون از روی پل، قطار روی پل مجاور متوقف می‌شود، با سرعت مناسبی حرکت می‌کند و بین عکس‌ها ناپدید می‌شود.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار حقایق پنهان و سوتی های فیلم اینسپشن سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

پرسش های متداول

فیلم اینسپشن نولان، در چه سالی به انتشار رسید؟

این فیلم، یکی از بهترین فیلم‌های کریستوفر نولان بود که در سال 2010 منتشر شد.

این فیلم، در یک سکانس خود، از چه انیمه‌ای الگوبرداری کرده است؟

این فیلم، در سکانس هتل چرخشی، از انیمه پاپریکا الهام‌برداری کرده است.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *